SEO Çalışması

SEO Çalışması Nasıl Yapılır? Adım Adım SEO

Arama motorunda ön planda yer almak ve üst sıralara çıkmak istiyorsanız SEO çalışması yapmalısınız. Bir web sitesinin en önemli işlevi olan SEO’da başarılı olursanız arama motorları sizler için organik trafik sağlar ve rakiplerinizi geride bırakabilirsiniz. En kalıcı başarı için reklam dışında SEO’ya yatırım yapmanız önemlidir.  SEO çalışmaları site içi SEO, site dışı SEO, teknik SEO, yerel SEO, global SEO, ulusal SEO gibi birçok noktayı kavramaktadır.

Web sitenizde bu konuda başarılı olmak istiyorsanız site içinde ve site dışında başarılı SEO çalışması stratejileri uygulamalısınız. Aynı zamanda daha nitelikli çalışmalar için teknik detaylara da eğilmelisiniz. SEO anahtar kelime araştırmasını, rakip analizini ve hedef kitle analizini içine alır. Yürüttüğünüz SEO çalışması için analiz yaparak sonuçları da değerlendirme şansınız vardır.

Web Sitesi SEO Çalışması İçin Hedefleri Tanımlayın

Stratejinizi oluştururken ilk nokta sitenizi, blogunuzu veya e-ticaretinizi optimize edecek hedefleri tanımlayarak net olarak ifade etmek olacaktır. Bunu yapmak için öncelikle SEO’nun neler sunduğunu bilmeniz gerekir.

Olası SEO çalışması hedefleri şöyle olabilir;

Her zaman bu SEO hedeflerini markanızın makro hedefleriyle uyumlu hale getirmeye çalışın. Örneğin, amacınız marka bilinirliğini artırmaksa SEO, şirketinizin sitesini Google’daki ilk konumlar arasına yerleştirerek bu konuda yardımcı olabilir.

Hedefleri belirleyerek, hedefleri ve KPI‘ları da tanımlayabilirsiniz. Örneğin, daha fazla yetki arıyorsanız, Domain Authority ve Page Authority’nin metriklerini kullanabilirsiniz. Bu KPI’lar ve belirli bir zaman sonra ulaşmayı umduğunuz hedefleri belirleyin.

Bunu yaparak stratejinizi uygularken ve sonrasında hedefinize ulaşmak için doğru yolda olup olmadığınızı bilmek için bu göstergeleri kontrol edebilirsiniz.

Hedef Kitlenizi Tanımlayın

Bir diğer önemli planlama adımı, hedef kitlenizi tanımlamaktır.

Sonuçta, stratejiniz kimin için? Kimlerle iletişim kuruyorsunuz? İşinize kimi getiriyorsunuz?

Bir kitle markanız için ideal bir müşteriyi temsil eden, çözmenize yardımcı olabileceğiniz gerçek sorular ve ihtiyaçlarla size başvuran kişileri oluşturur.

Anketler ve görüşmeler yoluyla elde edilen gerçek müşteri verilerine dayanmalıdır.

Hedef kitlenizi oluşturmak, bir müşterinin süreç boyunca sahip olabileceği farklı talepleri dikkate almalıdır.

Site İçi SEO

Bu bölümde, site içi SEO stratejisi için temel optimizasyon faktörlerini keşfedeceğiz.

“Site içi”nin, bir yöneticinin bir ziyaretçinin deneyimini iyileştirmek ve Google’ın siteyi okumasını kolaylaştırmak için kendi sayfalarında optimize edebileceği faktörleri ifade ettiğini hatırlamakta fayda var.

Bu optimizasyonlar, blogda yayınlananları büyük ölçüde kullandıkları için genel bir İçerik Pazarlama stratejisine entegre edilmelidir.

Kullanıcı Amacı

SEO, insanların ne aradıklarıyla değil, ne bulmak istedikleriyle ilgilidir. Bunu yapmak için, sayfa içi optimizasyon, kullanıcının aramadan aramaya değişen arama niyetine odaklanmalıdır, böylece sayfalarınız ve içeriğiniz bulmayı umduklarına karşılık gelir.

Google’ın kullanıcılara aradıklarını vermeye odaklandığı yer burasıdır. Örneğin, doğal dil işleme ve kullanıcı konumunu çözümleme, amaçlarını belirlemeye yardımcı olan öğelerdir.

Buna bağlı olarak site içi SEO ve içerik pazarlama stratejisinde asıl zor nokta kullanıcılara en doğru içeriği sunabilmek için Google gibi kullanıcı niyetini anlamak olacaktır.. Ve bir kullanıcının niyetini anlamanın en iyi yolu Google’ın kendisini kullanmaktır!

İçerik Uzunluğu

İçerik uzunluğu sıralamayı genel olarak etkilese de Google algoritması için direkt bir sıralama faktörü olarak kabul edilmez.

Daha uzun içerikler eksiksiz olma, daha fazla ayrıntıya sahip olma ve konuya daha derinlemesine girme eğilimindedir. Sonuç olarak, kullanıcıların sorularını daha iyi yanıtlarlar. Ancak bu mutlaka bir kural değildir. Belirli bir konu veya kitle için ideal uzunluk farklı olacaktır.

Çok fazla rekabetle karşı karşıya kalan ve sonuç olarak son derece kapsamlı içerik gerektiren yüksek miktarda arama alan geniş bir arama terimidir. Öte yandan, Instagram’da engellenen eylemlerle ilgili bir blog yazısı, daha az isabet ve rakip ile çok daha spesifiktir, bu nedenle daha kısa ve daha doğrudan olabilir. Buna göre bir içeriğin en doğru uzunluğu kullanıcıların tüm sorularına cevap veren uzunluk olacaktır.

Gönderi Hacmi

Yayınlama miktarı da sınıflandırmayı destekleme eğilimindedir. Çünkü ne kadar çok içerik yayınlarsanız, üst sıralarda yer alma şansınız o kadar artar. Ancak sadece gönderi sayısına odaklanamazsınız. Kalite ve sıklık arasında bir denge kurduğunuzdan emin olun. Alakalı olmayan ve kullanıcıların sorularını çözmeyen yüzlerce parça yayınlamanın bir anlamı yoktur.

Aynı şekilde blogunuzu başlattığınızda çok sayıda yayına sahip olmak ve daha sonra güncel tutmamak hiçbir avantaj getirmez. İçerik oluşturma, sadık bir kitleyi çekmek ve Google’a sunmanız gerekenlerin taze ve alakalı olduğunu göstermek için devam eden bir süreç olmalıdır.

Gönderilerin hacmiyle aynı çizgide, ideal bir frekans yoktur. Konunuzun ve alıcı personelinizin ne talep ettiğini tanımlamanız ve işletmenizin bu içeriği üretme yeteneğini değerlendirmeniz gerekir. Hatırlanması gereken en önemli şey, nicelik ve kalitenin birlikte çalıştığıdır.

Taranabilirlik

Taranabilirlik, bir metnin altyazılar, listeler, kalın ve resimler gibi kaynaklardan yararlanarak dinamik bir okuma sunmasıdır. Okuma deneyimini geliştirir, kullanıcının ilgisini çeker ve hatta bilgileri Google’a iletir. Örneğin, altyazılar oluşturarak hem okuyucular hem de botlar parçanın yapısını anlayabilir.

Anahtar Kelime Kullanımı ve Semantik

Yazınız boyunca anahtar kelimelerin kullanılması, Google’ın sayfayı istediğiniz terimlerle doğru bir şekilde dizine eklemesi için önemlidir.

Bunun sadece bir kelimeyi her zaman tekrarlamak anlamına gelmediğini unutmayın. Google, insanların dili nasıl kullandığını ve tam anahtar kelime eşleşmelerini aramadıklarını anlar. Semantik SEO için bu kadar önemli kılan şey budur.

Bir terimin anlamsal alanından, varyasyonlarından, eş anlamlılarından ve diğer kelimelerle olan ilişkisinden tam olarak yararlanın. Bunu yaparak, okunması daha kolay hale gelir ve Google’ın sayfanızın konusunu anlamasına yardımcı olur.

Başlık Etiketi

SERP’de, tarayıcı sekmelerinde ve sosyal ağlarda bağlantı paylaştığınızda gördüğünüz sayfanın başlığı Başlık Etiketidir.

Başlık etiketleri, Googlebot’un sayfanın ana temasını kavraması ve ayrıca kullanıcılar için temeldir.

Sonuçta, başlık bir okuyucunun metinle olan ilk temasıdır ve okumak için tıklayıp tıklamadıklarını etkileyebilir. Tıklama oranınız üzerindeki bu doğrudan etkiyle, bu etiket sayfadaki en önemli faktörlerden biridir.

Bu nedenle, SEO stratejinizin bir parçası olarak bu etiket anahtar kelimenizi içermeli, aynı zamanda kullanıcınızı sayfanıza erişmeye teşvik etmelidir.

Meta Açıklaması

Meta açıklamaları, arama motoru sonuçlarında görünen bir sayfanın açıklaması, başlık ve URL içeren sayfanın bir snippet’idir.

Ayrıca, kullanıcıları sayfaya erişmeye teşvik etmenin bir yolu olarak da hizmet ederler. Bu nedenle sunulanlar hakkında ikna edici ve açıklayıcı olmaları gerekir.

Meta açıklamalarının doğrudan bir sıralama faktörü olmadığını, yani Google’ın bunları algoritmasında dikkate almadığını unutmayın.

Ancak, anahtar kelimenizin içinde görünmesini sağlamak hala önemlidir, çünkü kullanıcının aradığı şeyle çakışıyorsa kalın olarak görünecektir. Meta açıklamalar daha fazla tıklama çekerek sonuçlarınızı dolaylı olarak etkiler.

Başlık Etiketleri

Başlık etiketleri, metindeki başlıkları ve altyazıları tanımlayan kod işaretlemesidir. H1 etiketi, sayfadaki başlığı tanımlar, ancak başlık etiketinden farklıdır.

Başlık etiketinin amacı kullanıcıların tıklamasını sağlamaksa, H1 kullanıcıların metni okumasını sağlamayı amaçlamaktadır. Ayrıca bir başlık etiketinin karakter sınırına sahip değildir.

Etiketlerde H2, H3 vb. ile yönlendirmek için yapılandırılmış bir düzen vardır. Bu başlık etiketleri altyazıları tanımlar ve hem Google hem de kullanıcınız için yararlı olan metninizin yapısını gösterir.

Bunları kullanmak taranabilirliği artırır. Google, dizine ekleme ve sıralama için altyazıları analiz ettiğinden, bu etiketlerde anahtar kelimeler ve semantik olarak alakalı terimler kullanmak önemlidir.

SEO İçin URL’ler

URL’ler aynı zamanda Googlebot için de hedeflerdir.

Sayfa URL’leri, genellikle içeriklerini özetleyen terimler kullandıklarından, merkezi odakları hakkında bir fikir edinmek için taranır.

Kullanıcılar ve okuyucular için açık olmaları gerekir.  Açıklayıcı bir URL’nin anlaşılması çok daha kolaydır.

Bazı iyi uygulamalar şunlardır:

  • Yorumlaması kolay
  • Kısa ve dikkat çekici
  • Anahtar sözcüğü içerir
  • Başlığı eşleştirme
  • Makalelerden, bağlantı fiillerinden ve diğer tamamlayıcılardan kaçının

İyi URL’lere bazı örnekler:

  • “sitename/blog/digital-marketing/”
  • ” sitename/storytelling/”
  • ” sitename/kurslar”

SEO İçin Resimler

Google hala bir resmin içeriğini tam olarak anlayamaz ve neyi temsil ettiğini anlamak için yardımınıza ihtiyacı vardır. Ne yapabilirsiniz?

SEO için resim optimizasyonu kullanın. Bu strateji, görüntüler hakkında metinsel veriler sağlamanıza olanak tanır. Bu, alternatif metin (alternatif etiket), dosya adları, resim altyazıları, resim URL’leri ve bağlamı (resmin etrafındaki metin) içerebilir.

Buradaki önemli bileşen, ekran okuyucu görüntüyü kullanıcıya açıklamak için alternatif metni okuduğundan, görme bozukluğu olan bireylerin deneyimi için temel olan alternatif metindir.

Alternatif metin her zaman resmin bir açıklaması olmalı ve anahtar kelimeyi içermelidir. Bu öğeler sayesinde Google, resimde ne olduğunu anlayabilir, Google Görsel Arama’da doğru şekilde dizine ekleyebilir ve başka bir trafik kaynağı haline gelir.

SEO için görüntü optimizasyonu ile ilgili diğer hususlar, görüntü dosyalarının boyutunu ve biçimini içerir, böylece hızlı bir şekilde yüklenebilir ve dizine eklenebilir.

İç Bağlantılar

Sitenizin iç bağlantılarının ağı da sayfa içi SEO’da rol oynar. Dahili sayfalar arasındaki bağlantıların birincil işlevi, gezinmeyi yönlendirmek ve kullanıcıyı diğer ilgili içeriğe yönlendirmektir.

Ama aynı zamanda teknik bir SEO işlevine de sahipler. Dahili bağlantılar ağı, sayfalar arasındaki hiyerarşiyi ortaya çıkardığı için Google’ın içeriğinizi bulmasına ve sitenizi daha iyi anlamasına yardımcı olur.

Örneğin, ana sayfaya ne kadar yakın ve daha fazla iç bağlantı olursa, sayfa o kadar önemli olur. Bu bağlantı kurma stratejisi, bağlantılar aracılığıyla blogun otoritesini güçlendirir ve bir konu kümesi stratejisi bu şekilde çalışır.

Zengin Snippet’ler

Zengin snippet’ler, SERP hakkında ek bilgi sağlayan sayfadaki içerik parçalarıdır. Bunlar arasında site bağlantıları, incelemeler, yorum sayısı, ürün fiyatları ve daha fazlası yer alabilir.

Zengin snippet’ler, sayfalarınız hakkında botlara ve kullanıcılara ekstra bilgi sunar ve tıklama oranınızı (TO) artırma eğiliminde olan SERP’lerdeki bağlantınızı vurgular.

Öne Çıkan Snippet’ler

Google’ın bazı aramalar için SERP’sinde nasıl hazır cevaplar sağladığını fark ettiniz mi?

Bunlar, öne çıkan snippet’ler olarak bilinir ve paragraflarda, listelerde veya tablolarda doğrudan sonuçlar sağlayan sayfaların öne çıkan noktalarından alıntılanmıştır. Bu, kullanıcının arama deneyimi için harika bir alandır! Sonuçta, aradıkları cevabı daha da hızlı alıyorlar.

Ancak sayfalarınıza daha az ziyaretçi erişirse, trafiğiniz ve sonuçlarınız üzerindeki etkisi nedir?

Öne çıkan snippet’ler, belirli bir konudaki otoritenizi artırmak için harika bir fırsattır ve alıntılar geldikleri yere bir bağlantı içerdiğinden, SERP’den daha fazla trafiğe yol açabilir.

Site Dışı SEO

Şimdi, site dışı SEO çalışması ile sayfalarınızın ötesindeki faktörleri incelemenin zamanı geldi. Piyasada daha fazla otoriteye sahip olmak ve Google’a referans olduğunuzu göstermek için hangi adımları atabilirsiniz?

Burada, site içi SEO çalışmasının aksine, site dışı SEO çalışması ile optimizasyon üzerinde tam kontrole sahip olmadığınızı göz önünde bulundurmanız gerekir. Sitenize geri bağlantılar ekleme, markanızdan bahsetme veya doğrudan arama seçimi başkalarına bağlıdır.

Yapabileceğiniz şey, bunun olma şansınızı arttırmaktır. Backlink profilinizi güçlendirmek ve sayfanız için daha fazla otorite oluşturmak için diğer stratejilere ek olarak bağlantı kurma, misafir gönderme, kırık bağlantılar için yönlendirmeler benimseyebilirsiniz. Ardından, bu stratejilerin her biri hakkında biraz daha fazla bilgi edinelim.

Link Oluşturma

Linkler internetin yapı taşlarıdır. Bir sayfayı diğerine bağlar ve kullanıcıların içerikte gezinmesine ve içeriği keşfetmesine olanak tanır.

Tıpkı kullanıcılar gibi botlar da yeni içeriği dizine eklemek ve hangi sayfaların en önemli olduğunu anlamak için bu birbirine bağlı ağı gezer. Çünkü bir sayfa diğerine bağlantı ve otorite iletir. Burada, bağlantı kurmanın sayfa dışı SEO çalışması için neden bu kadar önemli olduğunu görebiliriz.

Bağlantı kurma, sayfalarınıza (backlink olarak bilinir) işaret eden ve web’deki otoritenizi güçlendiren bir bağlantı ağının oluşturulmasıdır.

Google’ın algoritması, sayfanızın ne kadar yüksek kaliteli geri bağlantılar alırsa, pazarla olan ilgisinin o kadar büyük olduğunu anlar. Ancak, nicelik ve kalitenin birlikte çalıştığını unutmayın. Hepsi tek bir etki alanından veya güvenilir olmayan bir siteden geliyorsa veya bağlam dışına yerleştirilmişse, yüzlerce geri bağlantı almanın bir yararı yoktur.

Bir bağlantı kurma stratejisinin işe yaraması için yüksek kaliteli geri bağlantılar elde etmek bir zorunluluktur.

Yüksek Kaliteli Backlinkler

Google, Black Hat’e karşılık gelen işlemleri önlemek için harekete geçer. Yüksek kaliteli backlinkler bu taktiklere aykırıdır ve aldığınız linklerin liyakat sahibi olduğunu ve sektörünüzdeki güvenilir referanslarla alakalı olduğunu gösterir.

Yüksek kaliteli backlinkler:

  • Etki alanı ve sayfa yetkisine sahip sitelerdendir.
  • Google’ın güvendiği sitelerden gelir.
  • Çeşitli alanlardan gelmelidir.
  • Sayfa içinde doğaldır.
  • Bağlantı metnini doğru kullanın.
  • Sayfada belirgin bir konumdadır.
  • Sektörünüze bağlı sitelerden gelir.

Bunlar, bir bağlantı kurma stratejisi planlarken backlinklerde aramanız gereken temel özelliklerdir.

Nofollow Linkler

Varsayılan olarak, tüm bağlantılar “dofollow” şeklindedir. Bu özellik, botlara bağlantıyı taramaları ve bir sayfadan diğerine yetki paylaşmaları gerektiğini söyler. Buna karşılık, “nofollow” özniteliği, botun bağlantıyı izlemesini ve bağlantılı sayfaya yetki vermesini engeller.

Örneğin, yorum bölümlerinde veya yapay otorite oluşturmak için spam için sıklıkla kullanılan sosyal ağlarda paylaşılan bağlantılar için kullanışlı olabilir. Ancak bu nofollow bağlantılarının site dışı SEO’da oynayacak bir rolü olmadığı anlamına gelmez. Otoriteyi doğrudan diğer sayfalara yaymasalar da trafik oluştururlar ve marka bilinirliği geliştirirler.

Kaynaklar:

Mike Volpe https://blog.hubspot.com/blog/tabid/6307/bid/1436/shortest-tutorial-ever-on-seo-search-engine-optimization.aspx Erişim Tarihi: 21 Eki 2022, 07:18

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir