Semantik Seo Nedir? Semantik Seo Tekniği

Semantik SEO Nedir? Semantik Seo Tekniği

“Semantik SEO nedir, semantik SEO tekniği nedir?” gibi sorular SEO çalışmaları yürütenlerin merak ettiği ve anlamak istediği bir sorudur. Semantik SEO, belirli bir konu ile ilgili tek bir soruya değil kullanıcılar tarafından aranılan konuyla bağlantılı diğer sorulara da yanıt vermeyi amaçlayan bir stratejidir. Örneğin bir soruyu yanıtladığınızı düşünelim. Semantik SEO çalışması için yapmanız gerekenler burada bitmiyor; kullanıcılarınıza fayda sağlayacak ve onların amacına uygun kelimeleri optimize etmeniz de gerekiyor.

Yanıtladığınız sorudan sonra akıllara gelebilecek diğer sorulara da cevap vermeniz anlamına gelir. Bu sayede okuyucunuz, alanınıza hâkim olduğunuzu anlar ve yazılarınızı daha değerli görür.

Google, kullanıcıları, yaptıkları aramaya göre yönlendirmek ister. Bu sebeple Google aslında bize bilgilendirme yapar. Arama yapıldığında, sayfanın ortalarında “Kullanıcılar Bunları da Sordu” diyerek Semantik SEO çalışması yapmak isteyenlere ışık tutar.

Sıkça sorulan soruları görmemizi sağlayarak daha alakalı içerikler oluşturmamızın önünü açar. Bu sayede anahtar kelimenizle bağlantılı ne varsa, onları da metinlerinize ekleyip merak edilen ve alakalı her şeye cevap vermiş bir sayfaya sahip olabilirsiniz.

Semantik SEO Nedir?

Semantik SEO
Semantik SEO Örneği

Semantik SEO, odak noktasının yalnızca anahtar kelimeler değil aynı zamanda konunun kendisi olduğu bir yazma stratejisidir. Bu strateji yazıda bütünlüğü, anlamlılığı ve kaliteyi hedefler. Bir soruya veya bir aramaya yanıt olacak, anlamsal olarak ilişkili içerikleri metinlere ekleyerek herhangi bir web sitesinin trafiğimi artırmayı amaçlar.

Bir yazıda konu bütünlüğü ne kadar iyi sağlanmışsa, kullanıcılar aradıklarını o kadar rahat bulur. Kullanıcı deneyimini artırmak ve arama motorlarında üst sıralarda çıkmak adına semantik SEO çalışmalarını tercih etmelisiniz.

Semantik SEO kuralları nelerdir?

Semantik SEO kuralları, esasında genel olarak SEO’dan faklı olmayıp, buna ek olarak birkaç kuralı daha içerir. SEO, sitenin donanımsal gereksinimleri karşılandıktan sonra, neredeyse bütünüyle içeriğe odaklıdır. İçeriğin anlamsal özelliklere sahip olabilmesi için ise metnin semantik özellikler taşıması gerekir. Semantik SEO, anlamsal SEO olarak da tanımlanabilir. Kullanıcıların arama yaparken bir anahtar kelime kullandıklarını biliyoruz. Ancak bir site bir konuyu anlatırken, sadece anahtar kelimeden bahsetmiş olamaz. Bu durumda metin sadece anahtar kelimeyi kullanmak için yazılmış, kurgu bir metin olacaktır. Bu bakımdan Google Rankbrain algoritması ile resmileştirdiği şekilde, metnin içerisinde sadece arama kelimelerinin değil, o kelimenin ilişkili olduğu konularla ilişkili diğer kelimelerin de kullanılmasını ister. Örneğin; otomobillerden bahsediyorsanız, “motor” kelimesini kullanmadan yazacağınız bir metin, büyük ihtimalle pek de ciddi bir içeriğe sahip olmayacaktır.

Neden Semantik SEO Tercih Edilmeli?

Bağlam, bir insanın, bir robotun veya bir yapay zekanın kelimeleri anlamlandırabilmesi için olmazsa olmazdır. Bu sayede arama motorları soruyu doğru bir şekilde anlayarak doğru sonuçları getirir.

Semantik SEO sayesinde bilinen bir arama ihtiyacına net ve temiz bir cevap sağlanır ve anlamsal olarak alakalı içerikler sunularak web sitesi trafiği artırılır.

SEO kuralları içerisinde hazırlanmış içerikler daha uzun ömürlü, hatta kalıcıdır. Bu çalışmalar ile sitenize daha çok ziyaretçiyi çekersiniz ama aynı zamanda doğru ziyaretçiyi seçersiniz.

Uygulandığında aynı anda farklı anahtar kelimelerden sıralama alacağınız için organik arama sonuçları değişimler yaşasa bile sitenizin sıralaması neredeyse sabit olur, dalgalanmalardan etkilenmezsiniz.

Bir anahtar kelimeden ziyade bir konunun üzerinde durduğunuz için daha fazla konuya erişebilirsiniz, eğer e-ticarete odaklandıysanız bu sayede müşterilerinizi de artırabilirsiniz. Ayrıca, bağlantılı soruları ve konuları ele aldığınız için ziyaretçilerin web sitenizde durma süresi de artacaktır.

Semantik SEO Tekniği Nasıl Uygulanır?

semantik anahtar kelime

Semantik SEO için hedef anahtar kelime veya kelime grubu seçin. Bu kelime grubuyla alakalı veya buna bağlı olan cümleleri ve soruları saptayın. İçeriğinizde, anlamsal olarak alakalı olan bu cümleleri ve soruları kullanın ve ziyaretçilerin aklındaki soru işaretlerini giderin.

SEO çalışmaları için anahtar kelimenizi başlıkta, linkte ve gövde metninde kullanın. Anlamsal olarak bağlı olan ifadelere ise ilerleyen noktalarda yer verin ve varsa soruları yanıtlayın.

Semantik SEO tekniği uygulamanız için hedeflemeniz gereken nokta anahtar kelimeleri ya da tek bir ifadeyi değil, konunun kendisidir. Google için önemli olan kelimeler değil, anlamlardır. Bu sebeple, kullanıcıların karşısına aradıkları anlamı çıkarır.

Yani konu bütünlüğünü aklınızda tutmak faydalı olacaktır. Alanınızla ilgili tek bir konuyu açıklamak yerine bağlantılı veya alt konuları da kapsayan bir metin oluşturursanız arama motorları sayfanıza ziyaretçi yönlendirecektir.

Alanınızla ilgili, birbiriyle alakalı, birbirinin alt başlığı olabilecek ve bağlantılı soruları saptayın ve bir ana başlık hakkında bilgi verdikten sonra alt başlıklar veya konuyla alakalı, merak uyandıran diğer sorularla ziyaretçilerinizi bilgilendirin.

Verdiğiniz yanıtlarla ziyaretçiler aradığını ve aradığından fazlasını bulacağından sitenizi tekrar ziyaret etmek isteyecektir.

Ayrıca, günümüzde doğal ve samimi bir dil kullanmak önemli hale gelmiştir. Web sitenize ekleyeceğiniz metinlerin genel olarak doğal bir dille yazıldığına dikkat etmek de SEO çalışmaları için önemlidir. Unutmayın ki vazgeçilmez olan anlam bütünlüğü doğal bir dil gereksinimi doğurur.

Bunların dışında, ziyaretçilerin dikkatini çekecek, onları web sitenizde daha çok tutacak medyalar kullanmaya dikkat edin. Konuyu açıklayacak kavram haritaları, videolar ve görseller işinize yarayacaktır. Kullandığınız medyanın iyi ve kaliteli olduğundan emin olun.

Görsellik önemli olduğundan tek bir görsel eklemekle kalmayın, uygun miktarda görsel ekleyerek sadece yazı eklemenin yaratacağı boğuculuğu kırın.

Uzun paragraflar yazmak da boğucu bir görüntü oluşturabilir, bu sebeple uzun paragraflardaki alakalı parçaları kendi arasında farklı paragraflar haline getirmeye özen gösterin.

Semantik SEO tekniği sadece içerik ile uygulanmaz. Aynı zamanda arayüzünüzün kullanıcı dostu olması, sitenizin hızlı olması ve arama botlarının HTML yapısını rahatlıkla anlayabileceği yapıya sahip olmanız son derece önemlidir.

Özetle, bir konuya tek bir cevap vermeyi değil, ziyaretçiyi yapanın bağlantılı olarak merak edebileceği şeyleri sunmayı hedefler. Ziyaretçilerin merak ettiği noktaları ise Google’ın otomatik tamlamalarından veya “Kullanıcılar Bunu da Sordu” hizmetinden faydalanarak saptayabilirsiniz.

Semantik SEO ile kullanıcıya en doğru ve kapsamlı bilgiyi vererek hem güven hem de trafik kazanabilirsiniz. Bu da SEO tekniklerinin günümüzde ne kadar önemli olduğunu bir kez daha gözler önüne seren bir gerçektir.

Kaynaklar:

Backlinko https://backlinko.com/hub/seo/semantic-seo Erişim Tarihi: 12 Eki 2022, 08:06

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir