SEM Nedir? Ne İşe Yarar?

SEM Nedir? Ne İşe Yarar? SEM Nasıl Çalışır?

Google arama sonuçlarında iki farklı sıralama karşınıza çıkar. Öncelikle bir kullanıcının belirli anahtar kelimelerde yaptığı aramalarda organik olarak en alakalı sonuçlar sıralanır. Bunun dışında ise o anahtar kelimede verilen reklamlar sıralanır. Google organik sonuçlar SEO ile ilgili olurken arama motoru reklamları SEM çalışma alanına girer. SEM uzun haliyle arama motoru pazarlaması olarak nitelendirilir.

İşletmeler Google arama sonuçlarında belirli anahtar kelimelerde ücretli reklamlar verir ve böylece daha görünür hale gelmeye çalışırlar. Arama motoru reklamlarında farklı reklam türleri ve ödeme şekilleri vardır. Kullanıcılar reklam ağında belirli anahtar kelimelerde reklam gösterimi yapar. Her reklam kampanyasında farklı tıklanma oranı ve tıklama başına ödeme söz konusudur. Reklam performansına göre belirli bir kalite puanı verilir.

SEM nedir?

ücretli ve organik arama sonuçları

SEM, internet sitelerinin veya markaların arama motorlarının sunduğu reklam ortamıdır. Search Engine Marketing kavramının kısaltmasıdır. Arama motoru reklamcılığı olarak Türkçeye doğrudan çevirebiliriz.

Google ve diğer hemen her arama motoru, kullanıcılara organik sonuçların yanı sıra ücretli arama sonuçları sunar. Örneğin; yeni kurulmuş bir web sitesi henüz çıkmak istediği anahtar kelimelerde üst sıralarda yer alamıyor ise o anahtarda, yine arama sonuçlarında görüntülenmek için para ödeme yolunu seçebilir.

Tabii bu tıklama başı bir maliyeti ortaya çıkaracağından çok büyük maliyetlere neden olabilir. Ayrıca bu listelemelerde, en çok bütçeyi ayıran ve en agresif bütçeyi sarf eden reklam verenlerin daha çok ve önde çıkması durumu söz konusudur.

En Önemli SEM Terimleri

SEM

Ayrıntılara giriş yapmadan bazı önemli terminolojileri anlayalım. Böylece makalenin ilerleyen kısımlarında kafanız karışmayacaktır.

  • Reklam Ağı

Reklamların reklam verenler tarafından yerleştirilebildiği ve reklamları yerleştirilen şirketle yapılan bir sözleşme yoluyla farklı Web sitelerinde görüntülenebildiği ağlar. Şirket tarafından bu Reklamlar aracılığıyla elde edilen gelir, Ağ ile paylaşılır.

  • Tıklama Oranı (TO)

Kullanıcıların reklamlarınızı tıklama oranı. Toplam tıklama sayısının toplam reklam gösterimi sayısına bölünmesiyle hesaplanır.

  • Reklam Gösterimleri

Kullanıcılar hedeflediğiniz anahtar kelimelerle ilişkili anahtar kelimeleri yazdıklarında reklamlarınızın arama motorlarında görüntülenme sayısıdır. Gösterimler, kullanıcıların reklamlarınızı gördüğü anlamına gelmez.

  • Anahtar Kelimeler

Arama Motorunun eşleşen ve alakalı sonuçları döndürebilmesi için kullanıcının bir arama motoruna girdiği kelimeler veya kelime öbekleri.

  • Kampanya

Kampanya veya reklam kampanyası, tek bir fikri ve temayı paylaşan bir dizi reklam mesajıdır. Temel olarak reklam verme amacınızı tanımlar ve reklamcılıkta en yüksek hiyerarşi veya düzeydedir.

  • Kalite Puanı

Arama Motorlarının tıklama oranını, açılış sayfasını, anahtar kelime performansını ve diğer önemli faktörleri ölçerek bir siteye veya Reklama verdiği puandır.

Daha yüksek bir kalite puanı, reklam görüntüleme konumunu aynı tutarken reklamlar için rakiplerinizden daha az ödeme yapabileceğiniz anlamına gelir.

SEM Ne İşe Yarar?

Organik ve Ücretli Sonuçlar
Organik ve Ücretli Sonuçlar

SEM’in sizin için temel faydalarını özetleyelim.

  • Anında Marka Bilinirliği Oluşturun

SEO ile ilgili neredeyse tüm makalelerimde, SEO’nun dijital pazarlamada en güçlü strateji olduğunu, trafiği yönlendirdiği için değil, kaliteli trafiği yönlendirdiği için açıkça belirttik.

Ancak, herkesin bildiği gibi, SEO’nun devreye girmeye ve sonuçları göstermeye başlaması genellikle çok zaman ve çaba gerektirir. Birçok marka ve işletme bu kadar uzun süre bekleyemez ve işte o zaman SEM devreye girer.

  • İnsanlara Doğru Yerde ve Zamanda Ulaşır

Konumu ve demografiyi belirtme yeteneği nedeniyle, SEM reklamları, ideal potansiyel müşterilerinizi hedeflemek ve onlara ulaşmak için çok güçlü bir araçtır.

İnsanların% 93’ünden fazlasının internette olduğu doğrudur ancak her birinin özel ürünlerinize veya hizmetlerinize ilgisi yoktur. Konum gibi diğer bazı kriterler de işletmeleri etkiler.

SEO kullandığınızda, belirli bilgi parçalarını görüntülemek istediğiniz yer veya insan türü konusunda hiçbir kontrolünüz yoktur. Bu tamamen arama motorunun algoritmasına bağlıdır.

İnsanlar belirli bir sorguyu aradıklarında belirli bir sayfayı insanlara sıralamak istediği bir müşterim vardı, ancak bu gerçekleşmedi. Bunun yerine, benzer bir sayfa ortaya çıktı. SEM reklamları kullanırsanız bu sorun kolayca çözülebilir.

  • Anında Gelir Elde Edin

Doğru taktik ve stratejilerle, SEM reklamlarına giderken kolayca anında gelir elde edebilirsiniz.

SEM’in yukarıdaki iki avantajıyla, anında nakit akışı oluşturabileceğinizi neredeyse garanti edebilirsiniz.

Ancak, bütçeyi nasıl belirleyeceğiniz, reklam yayınlayacağınız veya görüntüleyeceğiniz konusunda dikkatli olmalısınız.

Size yardımcı olmak için, bu makalenin ilerleyen bölümlerinde SEM reklamları için yayınlarken akılda tutulması gereken bazı noktaları ortaya koydum. Bu yüzden okumaya devam edin.

  • Doğrudan ve Dolaylı Olarak, Uzun Vadede SEO’ya Yardımcı Olur

SEM reklamının uzun vadede SEO’ya dolaylı olarak yardımcı olma şekli beni gerçekten şaşırtmıyor, ancak SEO’ya doğrudan nasıl yardımcı olduğu beni gerçekten meraklandıran şeydi.

Bunun önce SEO’ya dolaylı olarak nasıl yardımcı olduğunu açıklayayım. Bazı makalelerimde, yeniyse, web siteniz için ilk destek olarak PPC reklamlarına gitmenizi tavsiye ettim.

Bu sadece iş farkındalığı yaratmakla kalmayacak, aynı zamanda bazı ilk gelirler de yaratacaktır.

SEM Nasıl Çalışır?

SEM’in çalışma prensibini aşağıdaki şekilde listeleyebiliriz:

  • Kampanya Oluşturma

İlk ve en önemli adım, reklam kampanyanızı belirlemek ve oluşturmaktır. Bu, temel olarak hedefinizi hiyerarşideki en üst düzeyde hedeflemenizi sağlar.

Buna teklif stratejilerinizi seçme, günlük bütçenizi tanımlama, reklamlarınızı belirli konumlara ve zamanlamaya göre hedefleme, reklamlarınızı planlama vb. de dahildir.

  • Anahtar Kelimeler Teklif Verme ve Görüntüleme

Kampanyanızı ayarladıktan sonra, ardından gitmek istediğiniz anahtar kelimeleri belirlemeniz gerekir. Bu, bir anahtar kelime araştırma ve analiz süreci gerektirir.

Anahtar kelime araştırması yaparken, arama amacını, TBM’yi ve hacmi bilmek, SEM reklam kampanyasını kazanmak için çok önemlidir.

Hedeflediğiniz anahtar kelimelere sahip olduğunuzda, açık artırmalara benzer şekilde, reklamın arama motorlarında görüntülenmesini kazanmak için rakiplerinize karşı teklif vermeniz gerekir.

  • Reklam Oluşturma

Artık anahtar kelimeleriniz var ve hedefinizi belirliyorsunuz. Arama motorlarında gösterilecek gerçek reklamları oluşturmanın zamanı geldi.

Bu, reklam başlıkları, açıklamalar ve site bağlantıları, iletişim bilgileri, Harekete Geçirici Mesaj (CTA) düğmesi gibi ek özellikler yazmayı içerir.

  • İzleme ve Optimizasyon

Her şeyi ayarladıktan sonra, onu bu şekilde bırakamazsınız. Reklam performansınızı sürekli olarak izlemeniz ve zaman geçtikçe optimize etmeniz gerekir.

Bu, maksimum reklam dönüşümü ve YG sağlamak içindir. Örneğin, reklam başlıklarınızı ve açıklamalarınızı değiştirmek ve ince ayar yapmak TO’yu potansiyel olarak artırabilir.

Bu aynı zamanda bütçenizi fazla harcamadığınızdan ve reklam sisteminin kontrolden çıkmasına izin vermediğinizden emin olmak içindir.

SEM Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Şimdi sizlere profesyonel bir SEM optimizasyonu stratejisi oluşturmanın yollarını anlatalım;

  • Müşterileriniz Hakkında Araştırma Yapın

Geçmiş trafiğinizden, çevrimdışı satın alma işlemlerinden vb. toplanan her türlü veriyi kullanabilirsiniz. En azından potansiyel müşterileriniz hakkında bazı temel bilgilere sahip olmalısınız.

Ayrıca, arama motorlarını esas olarak nasıl kullandıklarının farkında olmalısınız. Bu, arama amacı olarak bilinir.

  • Bir Bütçe Belirleyin

Reklam kampanyasına harcamanız gereken paranın yanı sıra, diğer şeyler için de ödeme yapmanız gerekir.

  • İyi bir içerik yazma
  • Araştırma yapmak
  • Site geliştirme ve iyileştirme
  • Analytics

Bir bütçe belirlemezseniz, fazla harcama yaparsınız ve SEM reklamları yayınlarken göz önünde bulundurmanız gereken başka küçük şeyler olduğunu unutursunuz.

  • Net Hedefler Belirleyin

Bir hedef olmadan sizi internet pazarlamacılığında hiçbir yere götüremez. Kampanyaya başlamadan önce bile net bir hedefiniz olmalıdır.

Temel olarak, nihai amaç para kazanmak ve kar etmektir. Ancak buna ulaşmadan önce, başarmanız gereken birden fazla küçük adım veya hedef vardır.

Örneğin: ayda belirli miktarda ziyaretçi almak.

  • Küçükten Başlayın, İzleyin Ve Ölçeklendirin

Herhangi bir işletme için her zaman küçük başlamalısınız. Tek seferde reklamlara çok para yatırmak akıllıca bir seçenek değildir.

Yapmanız gereken şey küçük başlamaktır. İnsanların veya demografinin çok belirli bir yerini hedefleyerek başlayabilirsiniz. Yeterli veri toplayın ve bir değişiklik yapmak veya geliştirmek için neye ihtiyacınız olduğunu görün.

SEM reklamlarının iyi yanı, ölçeklendirilmesinin çok kolay olmasıdır. Bunu, reklam kampanyanızı değiştirerek ve yatırdığınız para miktarını ayarlayarak her zaman yapabilirsiniz.

  • Anahtar Kelime Araştırması

SEM reklamları yayınlarken göz önünde bulundurulması gereken bir başka önemli şey. Bu süreç size yalnızca insanların işletmenizin türünü bulmak için arama motorlarına ne yazdıkları hakkında fikir vermekle kalmaz, aynı zamanda her bir anahtar kelimenin maliyetini de verir.

Google reklamları yayınlıyorsanız, arama hacmi, alakalı anahtar kelimeler, anahtar kelime rekabeti, tıklama başına maliyet gibi anahtar kelimelerle ilgili her bilgiyi size veren Google anahtar kelime planlayıcı adlı yerleşik bir araç vardır.

  • Etkili Bir Yüksek Dönüşümlü Açılış Sayfası Oluşturun

Reklamlarda yazılı mesaja devam etmek için bir açılış sayfası kullanılır. Örneğin, reklamınız ücretsiz indirilebilir bir PDF sunuyorsa, kullanıcı sayfanıza geldikten hemen sonra bunu sağlamanız gerekir.

Açılış sayfası genellikle çok fazla satış yapmak için değil, markanız hakkında bu tür bir güven ve farkındalık yaratmak için bir sayfadır.

  • Yeniden Pazarlama

Yeniden pazarlama süreci, kitlelerinizi belirli ilgi alanlarına göre “yeniden hedeflediğiniz” anlamına gelir.

Mutfak malzemeleri satan bir e-ticaret işletmesi işlettiğinizi varsayalım. Sitenizin ekmek kızartma makinesi sattığınız sayfalarını ziyaret eden kullanıcıları temel alan bir “ekmek kızartma makinesi” yeniden pazarlama kitlesi oluşturabilirsiniz.

Bu şekilde, bu belirli ziyaretçilere ekmek kızartma makinelerinizi pazarlayan yüksek oranda hedeflenmiş görüntülü reklamlar gösterebilirsiniz.

SEM Dezavantajları Nelerdir?

  • Bazen Pahalı Olabilir

Yukarıda belirtildiği gibi, SEM reklamları yayınlarken, anahtar kelimeler için teklif vermeniz gerekir. Bazen belirli bir nişteki anahtar kelimeler çok pahalı olabilir. Tabanlı bir fiyat olarak tıklama başına 15-20 TL’ye kadar çıkabilir.

Bunun dışında, rakiplerinizden daha fazla teklif vermeniz gerekir, bu nedenle bundan daha fazla teklif vermek istersiniz.

Anahtar kelimeleri seçerken dikkatli değilseniz (kapsamlı anahtar kelime araştırması yoluyla), bu şekilde çok para kaybedebilirsiniz.

Çok fazla harcama yapmanız gereken bir başka neden de anahtar kelime yarışmalarıdır. Pazarınız ne kadar rekabetçi olursa, vermeniz gereken teklif o kadar yüksek olur, böylece çok para harcarsınız.

  • Güven Oluşturmak İçin Kullanılırsa Zor Olabilir

SEO, izleyicileriniz arasında güven yaratmanın en iyi yoludur. Bunun nedeni, reklamlarla dikkatleri dağılmadan tıklamaya istekli olmaları veya bazen bunu yapmak zorunda hissetmeleridir.

Doğru, Google reklamları gibi bazı platformlarda bir reklam sistemi vardır ve reklamları görüntüleme biçimleri arama sonuçlarına güzel bir şekilde entegre edilmiştir. Ancak çoğu zaman, insanların reklamları gördüklerinde zihniyetleri hala aynıdır.

Bu, muhtemelen onları tıklamaları ve gerekli cevapları alamamaları veya genel olarak reklamlara karşı olumsuz bir zihniyete sahip olmaları olabilir.

  • Web Sitesi Sıralamasında Ani Bir Düşüşe Neden Olabilir

Bu, sitenizde veya sayfanızda uygun SEO yoksa olabilir. Bu nedenle birçok kaynak SEO’yu SEM’in bir alt kümesi olarak adlandırır.

SEM’in uzun vadede etkili olması için SEO yapmanız gerekir. Reklam kampanyasını durdurduğunuzda (belirli bir noktaya gelince herkesin yapacağına inanıyorum), arama sonucunuzun sıralaması başlangıçta ilk düşüşle karşı karşıya kalacağı için bu tür bir yedeklemeye sahip olmalısınız.

Ancak SEO ile, reklam kampanyasını tamamen veya kısmen durdursanız bile, sitenizin veya sayfanızın söz konusu anahtar kelime için etkili bir şekilde sıralanabildiğinden emin olabilirsiniz.

Sıralamadaki ani düşüş, ani bir trafik ve gelir kaybına da neden olabilir. Bu yüzden buna hazırlıklı olduğunuzdan emin olun.

SEM Maliyetleri Nasıl Azalır?

ucretli arama ile organik seo arasindaki farklar

SEM yani arama motoru pazarlaması, teknoloji alanının hızlı gelişmesiyle birlikte birçok kullanıcı tarafından kullanılmaktadır. Kullanıcılar, yaşantıların da ihtiyaç duydukları ürünleri, malzemeleri web sitelerinden temin etmektedir. Arama motoru pazarlaması, reklamları sayesinde web sitelerdeki sıralamasını yükseltmeyi hedefleyen arama motoru pazarlamasıdır. Dünya da ve Türkiye de arama motoru pazarlamasından faydalanmak isteyen kişiler vardır.

Arama motoru pazarlaması rakip firmalar arasındaki mücadeleyi arttırdığı için oldukça önemli bir yer tutar. SEM’in kullanıcılar tarafından ziyaret sağladığı için reklam düzenini ayrıntılarıyla bilmek gerekir. Reklamlar düzenlenirken oldukça maliyet yaratır. SEM maliyetlerinin bütçesini azaltmak için şunlara dikkat edilmelidir:

  • Uzman kişiler tarafından ayarlamalar yapılmalıdır.
  • Anahtar kelime kullanımına dikkat edilmelidir. 
  • Bütçe kontrolünü dikkatlice yapılması SEM için oldukça önemlidir.
  • Aşamalar dahilinde bütçe artışı yapılabilir. 
  • Arama motoru pazarlama maliyetini, azaltmak için reklamlar yapılırken dış kaynaklardan yardım alınabilir.
  • Aslında SEM için en düşük bütçeyle başlanıp aşama aşama arttırılmalıdır.
  • TBM, EBM ve GBM-BGBM Maliyeti düşürmede oldukça etkilidir
  • Tıklama Başına Maliyet (TBM): Reklama kullanıcılar geldikçe ödeme yapılır. En uygun tür denilebilir.
  • Edinme Başına Maliyet (EBM): Yapılan dönüşe göre maliyettir. E-Ticaret siteleri kullanır ve satış yapılmasını sağlar.
  • Gösterme Başına Maliyet (GBM) ve Bin Gösterim Başına Maliyet (BGBM): Reklam sonucuna göre ödeme yapılan türdür. 

Kaynaklar:

Raith https://raith.com/how-does-sem-imaging-work/ Erişim Tarihi: 31 Eki 2022, 15:15

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir