Schema İşaretlemesi Nedir? Nasıl Kullanılır?

Schema İşaretlemesi Nedir? Nasıl Kullanılır?

Web sitenizde harika içeriğiniz olduğunda onu gizlemek istemezsiniz. Mümkün olduğunca çok sayıda web sitesi ziyaretçisine göstermek istediğinizden eminiz.

Arama motoru sonuç sayfasında üst sıralarda yer alarak web sitenize trafik çekmek, bunun çok önemli bir parçasıdır. İnsanlar web sitenizi yeterince kolay bulamazlarsa başkasının web sitesine tıklarlar.

Schema işaretlemesi, web sitenizin SEO rakiplerinizden sıyrılmasına yardımcı olmanın harika bir yoludur. İşte şemaya neden ihtiyacınız olduğu ve bunu web sayfalarınıza nasıl ekleyeceğiniz aşağıda açıklanmıştır.

Schema.org’de bulunan şema işaretlemesi, bir mikro veri biçimidir. Bir web sayfasına eklendikten sonra, şema işaretlemesi arama sonuçlarında görünen gelişmiş bir açıklama (genellikle zengin snippet olarak bilinir) oluşturur.

Google, Yahoo, Bing ve Yandex de dahil olmak üzere en iyi arama motorları ilk olarak 2011 yılında Schema.org oluşturmak için işbirliği yapmaya başladı.

Schema İşaretlemesi Nedir?

Schema işaretlemesi, arama sonuçlarında görünen sayfalarda gelişmiş açıklamalar oluşturmanıza olanak tanıyan kodlamadır.

Sitenizi işaretlemek için schema.org kullanmak, arama motorlarının sitenizi okuyabilmesi ve arama yapanlar için daha bilgilendirici sonuçlar sunabilmesi için web sitenizi optimize etmenize olanak tanır.

Standartlaştırılmış semantik kelime dağarcığı nedeniyle, sitenizin HTML‘sine eklenen şema işaretlemesi, büyük arama motorlarının sayfanızın bilgilerini daha iyi anlamasına ve kullanıcılar için bunun gibi daha zengin, daha bilgilendirici sonuçlar vermesine yardımcı olur.

Schema İşaretlemesi Terimleri Nelerdir?

Schema işaretlemesi tekniğini kullanacaksanız sizi bekleyen birçok farklı terim bulunmaktadır;

  • Şema işaretleme: Arama motorları tarafından sayfa içeriğini anlamak ve sınıflandırmak için kullanılan anlamsal kelime dağarcığı.
  • Semantik kelime dağarcığı: Semantik, dillerdeki anlamı anlama çalışmasıdır ve semantik beceriler, kişinin kelimeleri anlama ve bunları doğru kullanma yeteneğidir. Web perspektifinden bakıldığında, yapılandırılmış veri şemaları tarafından desteklenen semantik içeriğe sahip olacağız. Sonuçta, bunlar web’de zaten var olan verilere ve içeriğe anlam katan makine tarafından yorumlanabilir yeteneklere sahip yazılım programlarıdır.
  • Yapılandırılmış veri tanımı: Bir sayfa hakkında bilgi sağlamak ve sayfa içeriğini sınıflandırmak için standartlaştırılmış bir biçim.
  • Arama sonuçları: Arama motoruna yerleştirilen bir arama sorgusunun sonucu. Bir başlık, URL ve meta açıklama içerir.
  • Zengin sonuçlar: Tıpkı arama sonuçları gibi, zengin sonuçlar da arama motoru sonuç sayfasında (SERP) görünür, ancak arama motorları kullanıcıya görüntülemek için sayfanın yapılandırılmış verilerinden alakalı bilgileri çıkarır (tarihler, yorumlar, pişirme süresi, konumlar). Bunlar zengin snippet’ler, zengin kartlar veya zenginleştirilmiş sonuçlar olarak da adlandırılabilir. Google tarafından tercih edilen terim zengin sonuçlardır.
  • Schema.org: Web yöneticilerinin erişmesi için tüm şema türlerinin toplandığı bir web sitesi. Schema.org, şema işaretlemesi için “endüstri standardı” dır, çünkü tüm büyük arama motorları tarafından yapılandırılmış veriler için yaygın olarak kabul edilen formattır.

Schema İşaretlemesi SEO İçin Neden Önemlidir?

Google, arama sonuçlarında, kullanıcılara sitenizi tıklama olasılıklarını artıran yorumlar veya ürün bilgileri gibi bilgiler sağlayan zengin snippet‘ler oluşturmak için sayfanızdaki şema işaretlemesini kullanır.

Arama motorlarının sitenizi tarama yeteneğini geliştirir: Şemayla, arama motorlarına sayfanızda tam olarak ne olduğunu söyleyeceksiniz. Bu süreç, özellikle yerel işletmelere, ne sattıkları ve onlarla nasıl iletişim kurulacağı gibi işletmeleri hakkındaki bilgileri netleştirmeye yardımcı olarak yardımcı olur.

Sitenizin arama sayfalarındaki görünürlüğünü artırır: Şema işaretleme, organik sonuçlarınıza daha fazla bilgi ekleyerek kullanıcıları daha görünür, çekici ve ilgi çekici hale getirir.

Şema, SEO’nuzu artırır, çünkü kullanıcıların sonucunuza tıklama olasılıkları, şema işaretlemesi olmayan bir sonuçtan daha yüksektir. Daha fazla tıklamayla, arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer alırsınız.

Ziyaretçinizin kullanıcı deneyimini artırır: Ek bilgiler, kullanıcıların daha bilinçli kararlar almasına olanak tanır. Böylece daha nitelikli trafik alır ve dönüşümleri artırırsınız.

Schema İşaretlemesi Nasıl Kullanılır?

Sitenizin sayfalarından birine şema işaretlemesi eklemeyi düşünüyorsanız, Google, Schema.org’a gerek kalmadan bunu yapmanıza yardımcı olacak birkaç araç sağlar.

Şema işaretlemesi eklemek, girişinizin arama sonuçlarında gösterileceğini garanti etmez, ancak sayfanızın arama yapanlarla alakalı olup olmadığını belirlerken Google’ın ihtiyaç duyduğu bilgilere sahip olmasını sağlar.

Ayrıca sayfanıza eklediğiniz herhangi bir şema işaretlemesinin yalnızca bir bölümle değil, tüm sayfanızla alakalı olması gerektiğini unutmayın.

Siteniz için WordPress kullanıyorsanız, sitenize şema işaretlemesi eklemenize yardımcı olması için ücretsiz Yoast SEO eklentisini kullanabilirsiniz.

Schema işaretlemesi yaparken aşağıdaki adımları uygulayınız:

  • Şema İşaretlemesi Eklemek İstediğiniz Sayfayı Bulun

Şema işaretlemesinden en iyi şekilde yararlanacak sayfayı belirleyerek başlayın. Google, şema işaretlemesiyle iyi çalışan yaygın sayfa türlerinden oluşan bir arama galerisi sağlar. Bu nedenle nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız, oradan başlayabilirsiniz.

Ürün sayfaları ve iletişim bilgilerinizi içeren sayfalar genellikle şema işaretlemesinden en çok yararlanır, çünkü Google bunları arama sonuçlarında belirgin bir şekilde görüntüler.

  • Sitenizi Test Edin

Çalışmak istediğiniz sayfaya sahip olduğunuzda, Google’ın Yapılandırılmış Veri Test Aracı’nı kullanarak sitenizi test etmek istersiniz. Bunu yapmanın birkaç nedeni vardır:

  • Sayfada zaten sahip olduğunuz şema işaretlemesini tanımlamanıza yardımcı olur.
  • Sayfanız için yararlı olabilecek şema işaretlemesini önerir.
  • Şema işaretlemenizdeki hataları gösterir.

Sayfanızı test etmek, özellikle nereden başlayacağınızı bilmiyorsanız, ne tür bir işaretleme eklemenin yararlı olacağı konusunda size bir fikir verir. Ayrıca, sayfanıza şema işaretlemesi eklemek için son bir adım olarak sitenizi tekrar test etmeniz gerekir.

  • Şema İşaretlemenizi Oluşturun

Google’ın Yapılandırılmış Veri İşaretleme Yardımcısı, şema işaretlemenizi sizin için kodlamanıza yardımcı olacak kullanışlı bir araçtır. Bununla beraber, bir web sitesine veya e-postaya şema eklemeyi seçebilirsiniz.

Size bunu bir web sitesiyle nasıl yapacağınızı göstereceğiz. Öncelikle sayfanızın URL’sini veya HTML kodunu isteyeceksiniz.

Ayrıca, sayfada ne tür bir içerik olduğunu da belirlemek isteyeceksiniz. Bunu elde ettikten sonra, “Etiketlemeyi Başlat” ı seçin.

Yardımcı sizi içeriğinize şema etiketleri eklemeye başlamanızı sağlayan bir sayfaya götürür.

Bu sayfaya geldiğinizde yalnızca sayfadaki öğeleri vurgulayarak etiketlemeye başlarsınız. Bu ürünün fiyatı gibi vurgulanan bir öğe, vurgulanan öğeye en uygun veri türünü seçebileceğiniz bir açılır menü getirecektir.

Şema Biçimlendirme Türleri

Muhtemelen işaretleme türlerinden bahsettiğimizi fark etmişsinizdir. Bunun nedeni, şemaların kategorilere göre bölümlere ayrılmasıdır. Yaygın olarak kullanılan türler şunlardır:

  • Yaratıcı çalışmalar: CreativeWork, Kitap, Film, MusicRecording, Yemek tarifi, TVSeries
  • Katıştırılmış metin dışı nesneler: AudioObject, ImageObject, VideoObject
  • Olay
  • Organizasyon
  • Kişi
  • Yer, Yerel İşletme, Restoran
  • Ürün, Teklif
  • Eleştiri
  • SSS

Şema işaretlemesi hemen hemen her eyleme, endüstriye, nesneye uygulanabilir ve Schema.org kelime dağarcığı şu anda 792 türden oluşmaktadır.

Bir sayfada birden çok şema kullanabileceğinizi unutmayın. Örneğin, bir ürün sayfanız varsa inceleme, teklif, video ve fiyat şemalarını uygulayabilirsiniz.

Kaynaklar:

Umbraco https://umbraco.com/knowledge-base/schema-markup/ Erişim Tarihi: 26 Eki 2022, 07:08

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir