Satışı Arttırmanın Yolları Nelerdir?

Satışı Arttırmanın Yolları Nelerdir?

İşletmeler tüm faaliyetlerini daha fazla satış yapmak ve daha fazla kazanç elde etmek üzerine kurmaktadır. Karlılık oranından ziyade ne kadar fazla satış yaparsanız o kadar fazla gelir elde edersiniz. Daha fazla satış yapabilmek için daha çok müşteriye ulaşmalı ve onları ürün ve hizmetlerinizi satın almaya ikna etmelisiniz.

İşletmeniz hangi sektörde faaliyet gösterirse göstersin satışınızı arttırmanın birçok yolu bulunuyor. Bu yazımızda sizler için satışı arttırmanın yolları konusunda rehber oluşturduk. Listemizde yer alan yöntemlerin tamamı uzmanların önerileri olan ve satışı arttırdığı kanıtlanmış yollardır.

Profesyonel bir şekilde uygularsanız aşağıdaki yöntemler ile satışlarınızı çok kısa süre içinde arttırmaya başlayabilirsiniz:

  • Potansiyel Müşterilerinizle Telefon Görüşmeleri Yapın

Telefon görüşmesi potansiyel müşterilerinin yalnızca çevrimiçi form gönderimlerinden 5-10 kat daha fazla gelir sağladığı tahmin edilmektedir. Çağrıların tipik olarak en büyük gelir üreticisi olmasına rağmen çoğu işletme bunları yürütmekte başarısız olur.

  • Daha Fazla Google Yorumu Alın

Google incelemeleri, daha fazla potansiyel müşteri ve satış elde etmenin en kolay, ancak genellikle ihmal edilen yollarından biridir. İşletmeniz yerel müşterilere dayanıyorsa, yerel arama sonuçlarında faaliyetlerinizi güçlendirmek istiyorsanız çok sayıda Google Yorumuna sahip olmanız gerekir. İkincisi, Google Yorumlar, girişinizin sonuçlarda öne çıkmasını sağlar. Web sitenizde bu incelemelerden çok sayıda varsa kullanıcıların sitenize tıklama olasılığı daha yüksektir.

Olumlu Google Yorumları, ürününüzün veya hizmetinizin potansiyel alıcınızın elde etmek istediği sonuçları vereceğinin harika bir sosyal kanıtıdır. Bu incelemelere sahip olmak açıkça anında güven oluşturur ve potansiyel müşterilerin alıcılara dönüşme olasılığının daha yüksek olduğu anlamına gelir.

  • Sitenizin Mobil Cihazlar İçin Optimize Edildiğinden Emin Olun

Online alışveriş için harcanan zamanın % 66’sı artık akıllı telefonlarda yapılıyor. Bununla birlikte web sitelerinin kabaca yalnızca yarısının tamamen mobil olarak optimize edildiği tahmin edilmektedir. Mobil cihazlar için optimize edilmemiş web siteleri, akıllı telefon kullanıcılarının gezinmesi ve etkileşimde bulunması zordur. Web siteniz mobil cihazlar için uygun şekilde optimize edilmemişse potansiyel müşteriler bir satın alma işlemini tamamlamadan önce genellikle sitenizden ayrılacaktır.

Pek çok işletme sahibi sadece iyi işleyen bir web sitesinin ne kadar önemli olduğunu değil, aynı zamanda mobil optimizasyonun ne kadar önemli olduğunu da unutuyor. Web siteniz sanal mağazanızın görünen yüzüdür Mümkün olduğunca davetkar ve temiz olduğundan emin olun.

  • Pop-up’lar Ekleyin

Pop-up’lar, dönüşüm oranınızı ve e-posta pazarlama listenizin boyutunu artırmanıza olanak tanır. Pop-up’lara sahip olarak, kullanıcıları ilk satın alımlarında ve hizmetlerinde indirim bonusu ekleyerek e-posta bülteninize katılmaya teşvik edebilirsiniz. İndirim ayrıca ilk kez gelen müşterileri bir satın alma işlemi yapmaya teşvik etmeye yardımcı olacaktır. Sağlanan indirim kodunu kullanmaya karar vermeyenler bile e-posta listenize katılmaya karar verebilir. Bu, gelecekte bu potansiyel müşterilere pazarlama yapmak için size daha fazla fırsat sunar.

  • Yeniden Pazarlama ile Alıcıları Geri Getirin

Yeniden pazarlama reklamlarının TO’su (Tıklama oranı), standart çevrimiçi reklamlardan 10 kat daha yüksektir. Ortalama olarak, ziyaretçilerin yalnızca % 2’sinin web sitenizi ilk kez ziyaret ettiklerinde alıcıya dönüşeceği tahmin edilmektedir. Diğer % 98’e satış yapmak için onları web sitenize geri getirmenin bir yoluna sahip olmanız gerekir. Yeniden pazarlama reklamcılığının ürün sattırma potansiyeli çok daha fazladır.

  • E-posta Takibinizi Artırın

Bir potansiyel müşterinin alıcıya dönüştürülmesi için ortalama olarak 5-7 temas noktasına ihtiyaç duyulduğu tahmin edilmektedir. E-posta takibinizi artırmak, bunu başarmanın en iyi yollarından biridir. Web sitenizin ziyaretçilerini e-posta adreslerini vermeye teşvik etmek için yukarıda belirtilen pop-up’lar gibi yöntemleri kullanın. Ardından, otomatik bir e-posta takibi dizisini kolaylaştırmak için MailChimp, Aweber veya ConstantContact gibi bir e-posta otomasyon platformu kullanın. E-posta pazarlamasını kullanmak, potansiyel alıcınızı işletmenizle tanıştırabilir, güven oluşturabilir ve ürünlerinizin veya hizmetlerinizin faydalarını açıklayabilir.

  • Satın Alma Deneyimini Zahmetsiz Hale Getirin

Bir müşteri alışveriş sepetine bir ürün eklediğinde ancak satın alma işlemini tamamlamadığında işletmeniz için gerçek bir kayıptır. Potansiyel müşteriyi bu noktaya getirmek için muhtemelen önemli bir pazarlama bütçesi harcamış olacaksınız. Alışveriş sepetinden ayrılma oranının mümkün olduğunca azaltılmasını sağlamalısınız. Bunu başarmanın önemli bir yolu, ödeme sırasında zorlukları en aza indirmektir. Dönüşüm oranınızı anlayın ve ardından sepete bir ürün eklendikten sonra müşterilerin satın alma işlemlerini tamamlamalarını mümkün olduğunca kolaylaştırın.

Bir şey satın almaya hazır olmaktan ve ardından bir web sitesi ödeme sisteminin rahatsız edilmesinden daha sinir bozucu bir şey yoktur. Gerekli optimizasyonu yaparak web sitenizi güncel tutun, ortaya çıkarsa sorunları hemen düzeltin.

  • Katmanlı Fiyatlandırma ile Denemeler Yapın

Katmanlı fiyatlandırma, alıcıları belirli bir fiyat noktasına yönlendirmenizi sağlayan akıllı bir psikolojik taktiktir. İnsanlara üç farklı fiyat noktası sunulduğunda bu etkili olacaktır. Mesela düşük, orta ve yüksek seçeneklerinde genellikle orta seçeneği seçeceklerdir. Yüksek fiyat seçeneğine sahip olarak bir fiyat “çapası” oluşturursunuz. Orta fiyatlı seçenek şimdi nispeten ucuz görünüyor. Alıcı direnciyle karşılaşmadan ürün veya hizmetinizin ortalama fiyatını artırmak için katmanlı fiyatlandırmayı kullanın.

  • Facebook’u Benzer Hedef Kitleleri Kullanın

Yalnızca ürünlerinizi zaten satın almış olanlara en çok benzeyen kişilere ürün pazarlayabildiğinizi hayal edin. Facebook benzer kitlelerin başardığı şey tam olarak budur. Facebook’un reklam platformunu kullanarak, mevcut müşterilerinizle ilgili verileri yükleyebilirsiniz. Facebook daha sonra bu kitleyle en yakından eşleşen Facebook kullanıcılarından oluşan bir kitle oluşturacaktır. Facebook reklamlarınız daha sonra bu kitlelere gösterilecektir.

İşletmeniz için bu konuda daha yeniyseniz, reklamcılık zorlu olabilir. Bu özel alandan başlamak, mevcut müşterilerinize benzer insanlara reklam verdiğiniz için tahmin sürecini ortadan kaldırır.

  • Daha Fazla CTA Düğmesi Ekleyin

Daha fazla CTA (Harekete geçirici mesaj) düğmesi eklemek, daha fazla web sitesi ziyaretçisini alıcılara dönüştürmenin en hızlı ve en kolay yollarından biridir. Harekete geçirici mesaj düğmeleri, web sitesi kullanıcılarını pazarlama huninizden aşağı yönlendirmenize yardımcı olur. Blog, ürün ve hakkımızda sayfalarınız da dahil olmak üzere web sitenize yerleştirilebilirler. Kullanıcıları e-posta bülteninize kaydolmaya, ücretsiz raporlar indirmeye veya en iyi dönüşüm sağlayan sayfalarınızı ziyaret etmeye teşvik etmek için bunları kullanın.

  • Bir Bağlı Kuruluş Pazarlama Programı Başlatın

Bir ortaklık programı, üyelerine her başarılı satışta komisyonun belirli bir yüzdesini öder. Endüstri istatistiklerine göre, bağlı kuruluş pazarlaması, ABD’deki tüccarların % 40’ı (küçük işletme sahipleri dahil) için en iyi müşteri edinme kanalıdır.

Mevcut müşterileri ve genel halkı, bir ortaklık programı başlatarak işinizi savunmak için motive edebilirsiniz. Unutmayın, bağlı kuruluşlara olan taahhütlerinizde cömert olun! Ancak o zaman işletmenizin ürünlerini / hizmetlerini tanıtmaya hazır pazarlamacıları çekebileceksiniz.

  • Mevcut Tüketicilerden Geri Bildirim İsteyin

Hepimiz insanların ailelerine ve arkadaşlarına herhangi bir şirketten daha fazla güvendiklerini biliyoruz. İnceleme ve yönlendirme istemenin herhangi bir küçük işletme için son derece ödüllendirici olmasına şaşmamalı. Aslında yönlendirilen müşterilerin markanıza sadık olma olasılıkları % 18 daha yüksektir.

Sosyal medya ve internetin gün ve çağında tavsiye istemek o kadar da zor değil. Tek yapmanız gereken sadık müşterilerinizden birkaçından ürünlerinizi çevrelerinde tanıtmalarını istemektir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir