Satis ve Pazarlama Arasindaki Farklar Nelerdir

Satış ve Pazarlama Arasındaki Farklar Nelerdir?

İşletmeler her zaman gelirlerini en yüksek seviyeye çekmeye odaklanıyorlar. Bunun için daha fazla satış yapabilmek için yeni stratejiler geliştiriyorlar. Bu noktada birçok pazarlama stratejisi uyguluyorlar.

Özellikle küçük işletmelerin sahipleri satış ve pazarlama arasındaki farklar konusunda fikir sahibi değil. Satış ve pazarlama çok yakın terimler olsa da aralarında bazı farklar bulunuyor.

Pazarlama Nedir?

Pazarlama, işletmelerin marka bilinirliğini ve ürünlerinin / hizmetlerinin satışlarını artırmak ve aynı zamanda müşteri-marka ilişkilerini geliştirmek için benimsedikleri farklı faaliyetlerin bir araya getirilmesini ifade eder.

Pazarlamanın amaçları:

  • Yeni ürün ve hizmetlerin satışını artırmak.
  • Bir şirketin kârını artırmak.
  • İş hakkında farkındalık geliştirmek.
  • Müşteri adayı oluşturmayı en üst düzeye çıkarmak için.
  • Yeni ve mevcut müşterilerle üretken ilişkileri teşvik etmek ve dolayısıyla sadakati teşvik etmek.
  • Web sitesinde ve diğer dijital platformlarda trafiği artırmak, böylece dijital varlığı artırmak.
  • Zamandan ve maliyetten tasarruf etmek için.
  • Yeni pazarlar eklemek.

Satış Nedir?

Bir alıcı ile satıcı arasında, satıcının alıcıya bir ürün veya hizmet verdiği ve alıcının satıcıya karşılığında önceden belirlenmiş bir miktar para veya benzer değerde bir şey verdiği bir işlem sürecine “satış” denir.

Satışların hedefleri:

  • Ürün satışını artırarak şirket gelirlerini artırmak.
  • Yeni müşteriler getirmek ve mevcut müşterileri elde tutmak için çalışmak.
  • Trend uygulamaları benimseyerek, otomatikleştirerek ve gayretli araştırmalar yaparak satış sürecini geliştirmek.
  • Fırsatlar için şirket veritabanını düzenli olarak izleyerek çapraz satışları ve yukarı satışları artırmak.
  • Döngü süresini azaltmaya ve kazanma oranlarını en üst düzeye çıkarmaya odaklanarak satış temsilcilerinin verimliliğini artırmak.

Satış ve Pazarlama Arasındaki Farklar

Buraya kadar satış ve pazarlama tanımı ile temel hedefleri hakkında konuştuk. Bu bölümden sonra satış ve pazarlama arasındaki farklar hakkında bilgi sahibi olacaksınız.

  1. Anlam

“Satış” terimi tam olarak göründüğü gibidir. Bir şey almak adına bir şey vermek anlamına gelir. Burada iki taraf söz konusudur: alıcı ve satıcı.

Satıcı, ürünü veya hizmeti, alıcıya para veya eşit değerde bir şey karşılığında satar.

Pazarlama tamamen satışları teşvik etmekle ilgilidir. Tek bir faaliyetle sınırlı değildir; satışları teşvik etmek için çeşitli roller oynar. Pazarlama, müşterilerin neye ihtiyaç duyduklarını algılamakla başlar ve taleplerini güvenli ve karlı bir şekilde karşılamakla sona erer.

  1. Odak Noktası

Bir satış ekibi, işletmenin ihtiyaçları tarafından yönlendirilir. İşletmenin daha fazla nakit akışına ihtiyacı varsa, bir satış ekibi bunun gerçekleşmesi için elinden gelen her şeyi yapacaktır.

Pazarlama, pazarın ihtiyaçlarına odaklanır. Ekip, pazarı ve müşteri taleplerini yakından inceler ve bulguları yöneticilere ve üst düzey yöneticilere iletir, onlar da gerekli kararları alırlar.

  1. Oryantasyon

Satış her zaman ürün/hizmet odaklıdır. Bunun nedeni, buradaki asıl amacın belirli bir hizmet veya ürünün satışını artırmak olmasıdır.

Pazarlama daha çok müşteri odaklıdır. Markaların giderek daha fazla müşteri odaklı hale geldiği günümüzde, mükemmel müşteri deneyimleri ve kaliteli ürünler sunmak çok önemlidir. Pazarlama, bir markanın ürünlerini hedef kitleye tanıtmaya ve genel müşteri memnuniyetini artırmaya yardımcı olur.

  1. Yaşam Döngüsü

Satış süresi kısadır. Bir satış ekibi, satışların yaşam döngüsünü azaltmaya teşvik edilir. Daha önce de söylediğimiz gibi, satışlar son derece ürün odaklıdır. Bu nedenle, bir satış ekibi yalnızca kısa bir süre süren satışla ilgili belirli görevlere odaklanır.

Öte yandan pazarlama, uzun vadeli bir meseledir. Pazar araştırmasından satış sonrası hizmetlere kadar, pazarlama çok sayıda hareketli parçayı içerir.

  1. Metodoloji

Satış, birincil odak noktası üretilen her şeyi satmak olduğu için parçalı bir yaklaşım benimser.

Pazarlama daha entegre bir yaklaşımı tercih eder. Sadece üretilen her şeyi satmayı önemsemekle kalmaz, aynı zamanda tüketicilerin talep ve gereksinimlerini karşılamaya da odaklanır. İşletmenin nesnelerinden tüketicilerin isteklerine kadar her şeyi bütünleştirir.

  1. Hedef

Satışlar bir bireyi veya küçük bir grup insanı hedefler, çünkü bu, geleneksel satışların belirli bir süre içinde odaklanabileceği maksimum insan sayısıdır.

Pazarlama, daha fazla potansiyel müşteri çekmek ve bir kuruluşun erişimini daha geniş bir kitle tabanına genişletmek için çok geniş bir ağ oluşturmayı amaçlamaktadır.

  1. İlişki

Bir satış ekibinin üyeleri, alıcılarıyla bire bir ilişki kurarlar, çünkü bu, bir ürün veya hizmet olsun, bir şey satarken konsantre olabilecekleri maksimum insan sayısıdır.

Pazarlama, tüm pazarın ihtiyaçlarını okuduğu ve markaya kar ederken onları tatmin etmeye çalıştığı için bire çok bir ilişkiye sahiptir.

  1. Kapsam

Satışların kapsamı, kârı maksimize ederken ürünün satışı ile sınırlıdır. Tek bir amacı olan tek bir faaliyettir.

Pazarlamanın kapsamı çok geniştir. Diğer şeylerin yanı sıra satış, reklam, müşteri desteği ve satış sonrası hizmeti içerir. Ve bu faaliyetlerin her biri diğeri kadar önemlidir.

  1. Teknik

Satışlar yalnızca bir faaliyetten oluşsa da, bunu geliştirmenin birkaç yolu vardır.

Bu, şu yollarla olabilir:

  • İndirimler
  • Özel teklifler
  • Fiyat promosyonlar

Bununla birlikte bir satış ekibine kar marjını büyük ölçüde etkilememek için indirimi ve teklifleri kontrol altında tutmaları talimatı verilir.

Pazarlama ile, bir dizi strateji ve görevi kapsamasına rağmen tek bir teknik vardır. Buradaki fikir, markanın ihtiyaçlarını ve isteklerini müşterininkilerle bütünleştirerek alıcılarla karşılıklı olarak karlı bir denklemi teşvik etmektir.

  1. Amaç

Satışların tek bir amacı vardır ve satışları artırarak karı en üst düzeye çıkarmaktır. Bu, işletmenin hedeflerini ve ilgi alanlarını yansıtır.

Pazarlama, müşterinin ihtiyaçlarını karşılamanın yanı sıra markanın kârını en üst düzeye çıkarmayı amaçlar. Buradaki amaç sürdürülebilir bir marka imajı yaratmaktır.

  1. Gerekli Uzmanlık

Satış dünyasına girmek için mükemmel konuşma becerilerine ve güçlü ikna ve müzakere güçlerine sahip olmak gerekir.

Pazarlama profesyonelleri pazar araştırmasında yetkin olmalıdır. Ayrıca analitik, sosyal medya, proje yönetimi, otomasyon ve CRM (müşteri ilişkileri yönetimi) gibi becerilere sahip olmalıdır.

  1. İzlenen Kural

Satışlarda Uyarı Emptor kuralı izlenir. Bir satın alma işlemi yapmadan önce bir ürünün kalitesini, kusurlarını (varsa) ve garanti talimatlarını tespit etmenin alıcıya bağlı olduğu anlamına gelir.

Uyarı Venditor pazarlamada takip edilir. Bu, alıcıları yükten kurtarır, çünkü müşterileri ürünün kalitesi hakkında bilgilendirme veya böyle bir durum ortaya çıkarsa ürünü garanti kapsamında karşılama yükümlülüğü tedarikçilere aittir.

  1. Operasyon

Satış süreci basittir. Burada işlemler alıcılar ve satıcılar arasında yapılır.

Pazarlama daha çok müşterilerin ihtiyaçlarını tanımlamak ve karşılamakla ilgilidir.

  1. Kaynaklar

Satış ve pazarlama ekipleri tarafından farklı şekilde kullanılan araçlar ve kaynaklar hakkında konuşmadan önce öncelikle toplu olarak kullandıkları araçların neler olduğunu size bildireceğiz.

Sosyal medya, hem pazarlamacılar hem de satış ekibi tarafından kullanılan başlıca kaynaklardan biridir. Pazarlama insanları bunu izleyicilerini çekmek için kullanırken, satış görevlileri bunu sosyal satış süreçlerini stratejik olarak kullanırlar.

CRM Veritabanı da bu ikisinin toplu olarak kullandığı başlıca araçlardan biridir. Burada müşteri tabanlarıyla sağlıklı bir ilişki sürdürmek için kullanıyorlar.

Satışta kullanılan araçlar

  • Zamanlama ve toplantı araçları.
  • Fatura hazırlama araçları.
  • E-postaları yönetmek için araçlar.
  • Belge hazırlama araçları.
  • Siparişlerini yönetmek için araçlar.

Pazarlamada kullanılan araçlar

  • SEO (Arama Motoru Optimizasyonu) araçları.
  • İçerik oluşturmak için araçlar.
  • CRO (Dönüşüm Oranı Optimizasyonu) araçları.
  • Projelerini yönetmek için araçlar.
  • Veri raporlarını hazırlamak için araçlar.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir