Sağlık Turizminde Tanıtım ve Markalaşma

Sağlık Turizminde Tanıtım ve Markalaşma

Sağlık turizmi, bir kişinin tedavi amacıyla bir ülkeden başka bir ülkeye seyahat etmesidir. Medikal turizmin temelinde sağlık hizmeti vardır. Sağlık turizminde Japonya, Kore, ABD, Tayvan, Almanya, Singapur, Malezya, İsveç, Tayland ve Hindistan gibi ülkeler başı çekiyor.

Son dönemlerde ise Türkiye de bu sıralamanın içerisinde yer almayı başardı. Ülkemize potansiyel müşterileri çekebilmek ve sıralamada daha üst sıralarda yer alabilmek için sağlık turizminde tanıtım ve markalaşma oldukça önemli hale geldi.

Sağlık turizminin son yıllarda popülaritesi artmıştır. Bunun nedenleri arasında sağlık hizmetlerinin yüksek maliyeti, belirli prosedürler için uzun bekleme süreleri, uluslararası seyahatin kolaylığı ve birçok ülkede hem teknolojideki hem de bakım standartlarındaki gelişmeler yer almaktadır. Sağlık turizmi destinasyonlarında gerçekleştirilen birçok cerrahi işlem, diğer ülkelerdeki fiyatların çok altında bir maliyetle gerçekleştiriliyor. Bu nedenle sağlık turizminin engellenemez yükselişi devam ediyor. Bunun yanı sıra örneğin hastanın kendi ülkesinde yasal olmayan ancak gideceği ülkede yasal olan tıbbi hizmetlere erişmek için de yapılan bir seyahattir.

Dünya çapında popüler sağlık turizmi destinasyonlarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Kanada 
  • Küba
  • Kosta Rika
  • Ekvador 
  • Hindistan
  • İsrail
  • Ürdün 
  • Malezya 
  • Meksika
  • Singapur
  • Güney Kore
  • Tayvan
  • Tayland
  • Türkiye
  • Amerika Birleşik Devletleri 

Uluslararası sağlık akreditasyonu, birden fazla ülkede sağlık hizmeti sağlayıcıları ve programları için kalite düzeyini belgeleme süreci  olarak nitelendirilir.

Uluslararası sağlık akreditasyon kuruluşları, hastaneler, birinci basamak sağlık merkezleri, tıbbi ulaşım ve ayakta tedavi hizmetleri gibi çok çeşitli sağlık programları sertifikalanarak hizmet verebilir belgesi almaktadırlar. 

2020 yılının başlarında dünyayı sarsan pandemi krizi her sektörü olduğu gibi sağlık turizmini de etkiledi. Salgın sebebiyle kapanan dış hatlar sağlık turizmi üzerinde büyük bir düşüş etkisi yarattı. Halbuki ülkemiz başta olmak üzere en büyük pazar payını sağlık turizmi kapsıyordu.

Kapıların açılmasıyla birlikte sağlık turizmi eski şaşaalı günlerine kısa bir süre içerisinde tekrar döndü. Türkiye’de medikal turizm endüstrisinin büyümesinin başlıca nedenlerinden bir tanesi yasalar ve medyanın ilgisinin odağında olmasıdır.

Ülkelere döviz getiren bu turizm modeli oldukça kazançlıdır. Hem ülke ekonomisi, hem kliniklerin kendilerini daha fazla geliştirebilmeleri hem de ülkelere turist çekmek açısından oldukça avantajlıdır. Bu nedenle ilgi günden güne artmaktadır.

Sağlık Turizminde Tanıtım Faaliyetleri Neden Önemlidir?

https://www.youtube.com/watch?v=EaQ1stzXjso

Küçük ve orta ölçekli sağlık hizmeti veren işletme sahipleri, tanıtım ve pazarlama stratejilerinin öneminin kesinlikle farkında olmalıdır.

Promosyon ve pazarlama stratejileri, kuruluşunuzun, çalışanlarınızın ve paydaşlarınızın becerilerini kullanmasına ve satış ve müşteri hizmetlerine yönelik yaratıcı yaklaşımlar geliştirmenize yardımcı olabilir.

Pazarlama stratejileri genellikle bir organizasyonun pazarlama planının bir parçası olarak beyin fırtınası yapılarak yazılır. İşletmenizin bir pazarlama planı yoksa, en azından bir tane geliştirmeyi ciddi olarak düşünmelisiniz.

Çoğu pazarlama planı, ürünleriniz için sahip olduğunuz mevcut veya beklenen stratejileri, bu ürünlerin fiyat noktalarını, ürünleri nasıl dağıtmayı planladığınızı ve reklam ve pazarlama araçlarınızı içerir.

Pazarlama stratejileri, sağlık hizmeti almak isteyen kişileri anlama ve onlarla bağlantı kurma konusunda da yardımcı olabilir. Pazarlama planınız gevşek bir şekilde yapılandırılmışsa, hizmetlerinizi “doğru” demografiye hedeflemede pek başarılı olamayabilirsiniz.

Sağlam ve iyi düşünülmüş bir pazarlama planına sahip olmak, pazardaki boşlukları belirlemenize ve sağlık hizmeti almak isteyen kişiler için uygun çözümler sunmanıza yardımcı olur.

İşletmenizin finansal hedeflerinin geliştirilmesine doğru yönlendirmek de çok önemlidir. Mali hedefler iki yönlüdür.

Bu hedefleri şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Satış hedefleri
  • Gider Bütçesi

Giderlerin izlenmesi de finansal hedef geliştirmenin bir parçasıdır. İşletmeniz getirdiğinden daha fazlasını harcamaya meyilliyse, uzun vadeli ticari sürdürülebilirliği sürdürmekte ciddi bir sorun yaşarsınız.

Bununla birlikte, işletme çıkışlarını yakından izleyebiliyorsa, yalnızca kesinlikle ihtiyaç duyduğu kadarını harcıyorsa, kar marjlarını artırmak için daha donanımlı olursunuz. Ancak bütçenizi yükseltmek tamamen marka tanıtım faaliyetlerinize yaptığınız yatırımla doğru orantılıdır.

Sağlık turizminde oluşturulan pazarlama stratejilerinin bir diğer önemli yönü de stratejik planlamayı içermektedir. Stratejik planlama, pazarlama, promosyon, satış ve finansal hedefleri kapsayan ve esas olarak işletmeniz için hedefler geliştirmekle ilgili bir kavramdır diyebiliriz.

İşletmeniz için stratejik bir plana sahip olmak, hem beklenen hem de beklenmeyen durumlarla başa çıkmak için planlarınızın olması anlamına geldiği için sizi her zaman bir adım önde tutar.

Sert rekabet, hizmet sağlayıcılar tarafından marka tanıtım çabalarını artırmıştır. Dolayısıyla bu çalışma satışları artırmak amacıyla atılan tüm adımlar anlamına gelir. 

Sağlık Turizminde Markalaşmanın Önemi

Eğer sağlık hizmeti veriyorsanız marka bilinci oluşturmanın yalnızca bir logo veya görsel ögelerin ötesinde bir çalışma olduğunu bilirsiniz. Markanızı düşündüğünüzde, gerçekten tüm müşteri deneyiminizi düşünmek istersiniz.

Logonuz, web siteniz, sosyal medya deneyimleriniz, telefona cevap verme şekliniz, müşterilerinizin personelinizi deneyimleme şekline kadar her şeyi kapsar. 

Marka deneyiminizin farkında olmak ve sahip olmak istediğiniz marka deneyimini yaratmak için bir plana sahip olmalısınız. Özellikle sağlık sektörü açısından bu çok daha önemlidir. İnsanlar aşina oldukları firmalardan hizmet almayı tercih etme eğilimindedir.

Markanız tutarlıysa ve tanınması kolaysa, insanların hizmetlerinizi satın alırken kendilerini daha rahat hissetmelerine yardımcı olacaktır. Bunun yanı sıra günümüzün küresel pazarında, çemberin dışında durmak çok önemlidir. Artık yerel bir pazarda rekabet etmiyorsunuz.

Kuruluşunuz artık küresel ekonomide rekabet ediyor. Dünyadaki binlerce veya milyonlarca benzer kuruluştan nasıl sıyrılacaksınız?

Tabii ki markalaşma çalışmalarına hız vererek yapabilirsiniz. Sizden sağlık hizmeti almak isteyen kişilere nasıl bir marka olduğunuzu anlatamazsınız lakin gösterebilirsiniz. Net bir marka stratejisi, çalışanlarınızın başarılı olması için ihtiyaç duyduğu netliği ortaya koyar.

Markalaşmanın bir diğer unsuru da alıcı kişiliklerinin davranışlarıdır. Kişiler sadece sevdikleri markayı anlatmaktan hoşlanırlar. Diğer yandan hatırlamadığınız bir markayı başkalarına anlatmanız mümkün mü?

Kesinlikle değil. Ek olarak, geri bağlantılar gibi güçlü bir marka web sitesi stratejisi, yönlendirmeler veya viral trafik oluşturmak da kritik öneme sahiptir. Tutarlı ve net bir marka, sağlık hizmeti alacak kişiyi rahatlatır. Çünkü markayı her deneyimlediklerinde tam olarak ne bekleyeceklerini bilirler. 

Size rehberlik edecek bir dijital pazarlama ajansı olmadan fikirden fikre dolaşmak çok kolaydır. Asıl hedeflerinize veya planlarınıza ulaşmanız uzun sürer. Net bir marka stratejisi, bir kuruluş olarak misyon ve vizyonunuza odaklanmanıza yardımcı olur.

Profesyonel bir hizmet almak markanızı stratejik olarak konumlandırmanıza  yardımcı olur. Aynı zamanda zamandan ve paradan tasarruf etmenizi sağlar.

Satın almak parayla da alakalı olsa duygusal bir deneyimdir. Güçlü bir markaya sahip olmak, insanların kliniğinizle etkileşime girdiklerinde duygusal düzeyde kendilerini iyi hissetmelerine yardımcı olur.

En iyi marka bilinci oluşturma, güçlü bir fikir üzerine kuruludur. Sizin ve çalışanlarınızın tutunabileceğiniz, taahhüt edebileceğiniz ve gerçekleştirebileceğiniz bir fikir tabii ki.

Markanızın tüm hizmet alanına nüfuz etmesi gerekiyor. Kuruluşunuz marka konusunda net olduğunda ve markanın vaadini yerine getirebildiğinde, müşteri tabanınız arasında marka sadakati oluştururken muazzam bir karşılık alırsınız.

Net bir marka stratejisi çalışanlarınızın başarılı olması için ihtiyaç duyduğu netliği onlara verir. Onlara nasıl hareket edeceklerini, nasıl kazanacaklarını ve sağlık turizmi şirketinin hedeflerine nasıl ulaşacakları konusunda takip edecekleri adımları sunar.

Sağlık Turizminde Markalaşma ve Sosyal Medya

https://www.youtube.com/watch?v=N_c1VC089Xg&t

İlk marka stratejinizi oluşturmaktan görsel kimlik öğelerine kadar markanızla ilgili yardıma ihtiyacınız mı var? Şimdi bize ulaşın.

Kaynakça:

https://www.magazine.medicaltourism.com/article/destination-branding-in-medical-tourism

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir