Sağlık Turizmi Web Sitesi Nasıl Olmalı?

Sağlık Turizmi Web Sitesi Nasıl Olmalı?

Sağlık hizmetleri ve özellikle sağlık turizmi son yıllarda sıçrama yaptı. Sağlık sektöründeki işletmelerin yüksek performanslı tıbbi web siteleri tarafından desteklenmesi gerekiyor. Çoğu insan hala çevrimiçi olarak doğru tıbbi bilgileri bulmakta zorlanıyor.

İyi tasarlanmış bir tıbbi web sitesinin fark yaratabileceği yer burasıdır. Kullanılabilirlik en iyi uygulamaları ile birlikte trend olan tıbbi web sitesi tasarım ilkeleriyle, tıbbi siteler bir talep oluşturabilir. Hasta deneyimini artıran mükemmel bir platform olabilirler.

Bu tür çabalar web sitenizi tasarımın ön saflarında tutabilir, iyi sıralayabilir ve daha iyi dönüştürebilir. Tıbbi web siteleri için bazı temel tasarım ilkeleri hakkında daha fazla bilgi edinmek için okumaya devam edin.

Sağlık Turizmi Web Sitesi Neden Gereklidir?

Bir diş hekimi randevusu planlamak istiyorsunuz. Yapabileceğiniz ilk şeylerden biri, randevu almadan önce diş hekimleri için hızlı bir arama yapmaktır. Birçok sağlık hizmeti tüketicisi, yolculuklarına çevrimiçi sağlayıcılar bularak başlar.

Doğru tıbbi bilgiler sağlayan çevrimiçi bir platform oluşturursanız, insanlar buna değer verecektir.

İşte bazı önemli istatistikler şöyle;

  • Tüm Google aramalarının yaklaşık %5’i sağlıkla ilgilidir. (Kaynak)
  • ABD’de uzmanlar, sağlık reklam harcamalarının 2021 ve 2022’de %5 oranında artmasını bekliyor. (Kaynak)
  • Tüketicilerin [müşterilerin] %80’i, bir şirketin sağladığı deneyimin ürün ve hizmetleri kadar önemli olduğunu belirtmektedir. Kısacası, müşteri [hasta] deneyimleri için beklentiler hiç bu kadar yüksek olmamıştı. (Kaynak)
  • Çoğu büyük sağlık hizmeti sektöründe, tüketicilerin yaklaşık % 60’ı randevu almadan önce bir arama yapar. (Kaynak)
  • Sağlık hizmeti hastalarının % 94’ü sağlayıcıları değerlendirmek için çevrimiçi incelemelere bakıyor. İnsanlar, uygulamanız hakkında bir fikir edinmek için çevrimiçi hasta incelemelerine göz atmayı tercih eder. (Kaynak)
  • Potansiyel müşterilerin yaklaşık yüzde 30’u tıbbi veya hastane web sitelerinden geliyor
  • Amerika Birleşik Devletleri’ndeki çevrimiçi kullanıcıların yüzde 27’si çevrimiçi sağlık hizmetleri arıyor
  • Google aramalarının yüzde 19’u reçeteli ve reçetesiz satılan ilaçlarla ilgilidir
  • Hastaların yüzde 61’i randevu almadan önce hastanenin web sitesinde arama yapıyor
  • Hastaların yüzde 88’inden fazlası iyi tasarlanmış bir web sitesine sahip hastaneleri seçiyor

Çevrimiçi sağlık alanındaki fırsat açıktır. Uygun tıbbi web sitesi tasarımlarıyla hasta deneyimini artırarak bir etki yaratabilirsiniz.

Yukarıdaki rakamlar yalnızca tıbbi ve sağlık hizmeti sağlayıcılarının çevrimiçi varlıklarını artırmalarının ne kadar önemli olduğunu göstermektedir. Aslında birçok tıp uzmanı ve doktor artık kendi web sitelerine sahip olmayı düşünüyor.

Current Works, web tasarım şirketinizdir. Hastane web tasarım uzmanlarımız sadece daha fazla potansiyel müşteri elde etmenize yardımcı olmakla kalmaz, aynı zamanda hizmetlerinizi yenilemenin yollarını ararız. Ekibimiz etkileşimli bir platform oluşturmak için veri odaklı stratejiler kullanır. Kuruluşunuzun potansiyel hasta, mevcut ve önceki hastalarla iletişimde kalmasını kolaylaştırmak için yenilikçi bir web sitesi ve pazarlama kanalı oluşturacağız.

Current Works Pazarlama Ajansı ayrıca çeşitli dijital pazarlama çözümlerinde uzmanlaşmıştır. Hastanemizin web tasarımcıları, deneyimli internet pazarlama stratejistleriyle işbirliği içinde çalışmaktadır. Kapsamlı dijital pazarlama uzmanlığımız, iş ortaklarımıza yardım etme tutkumuzla birleştiğinde, kuruluşunuz için en iyi sonuçları sunacağımızdan eminiz!

Sağlık Turizmi Web Sitesi Özellikleri Neler Olmalıdır?

Sağlık Turizmi Web Sitesi Örneği
Sağlık Turizmi Web Sitesi Örneği

Tıbbi web sitesi geliştirme, insanlara doğru bilgilerle yardımcı olmak ve kullanıcı deneyimini artırmak için mükemmel bir fırsattır.

İyi test edilmiş, tasarım ilkeleriyle kaliteli tıbbi web siteleri oluşturma hakkında bilmeniz gerekenler aşağıdaki şekildedir;

  • Mobil ve Tabletlere Tam Duyarlı Web Sitesi Geliştirin

2021 için web sitesi istatistiklerine bakmak size fikir verebilir. Odaklanılması gereken en önemli alan, mobil uyumlu bir web sitesi oluşturmaktır. Bir araştırmaya göre, mobil cihazlar için optimize edilmişse, insanların % 74’ünün bir web sitesine geri dönme olasılığı daha yüksektir.

İşte yetişkinlerin % 85’inin bir şirketin web sitesinin bir mobil cihazda görüntülendiğinde masaüstü web sitesinden daha iyi veya daha iyi olması gerektiğini düşündüğünü vurgulayan başka bir istatistik. (Kaynak)

Bu nedenle sitenizin mobil cihazlarda ve tabletlerde harika göründüğünden emin olmanız gerekiyor.

Başka bir deyişle, 2022 ve sonrası için tıbbi web siteniz duyarlı bir web tasarımına sahip olmalıdır. Duyarlı web siteleri, tüm cihazlarda yüksek kaliteli bir kullanıcı deneyimi yaratır ve sağlık uzmanları bu yönü göz ardı etmemelidir.

Sitenizde basit web tasarım ilkesini uygulayabilirsiniz. Ayrıca, menüyü mobil cihazlarda kolay bir noktaya koymayı düşünün ve minimalist tasarıma geçin. Bu, web sitenizi mobil cihazlar için optimize etmenize yardımcı olacaktır.

Ayrıca, otomatik mobil yanıt hızı sunan bir CMS kullanmayı düşünün. Basit bir tasarım çoğu zaman daha hızlı yükleme sürelerine ve daha mutlu tüketicilere katkıda bulunur.

  • Etkileşimli (İnteraktif) Bir Web Sitesi Tasarlayın 

Hastanın yolculuğunu etkilemek için etkileşimli içerik kullanıyor musunuz? Neden Buna ihtiyacınız olduğunu merak ediyor musunuz?

Etkileşim, etkileşimi artırmaya ve ayrıca dönüşüm hedeflerinize ulaşmanıza yardımcı olabilir. İşte bazı etkileyici istatistikler.

  • Bir araştırmaya göre, içerik pazarlamacılarının % 79’u (katılımcılar) etkileşimli içeriğin bir markanın mesajının itibarını artırdığını ve % 79’unun bu içeriğin tekrarlanan ziyaretçilere ve daha fazla çevrimiçi maruziyete yol açtığını düşündüğünü kabul etti. (Kaynak)
  • Yine başka bir çalışmada, pazarlamacıların % 88’i etkileşimli içeriğin kendilerini rakiplerinden ayırdığını belirtti. (Kaynak)
  • Etkileşimli içerik, statik içerikten iki kat daha fazla etkileşim kazanır. (Kaynak)

Statik içerik oluşturmaya alışkınsanız, web sitelerinizi daha etkileşimli hale getirmeyi yeniden düşünebilirsiniz. Anahtar, web sitesi ziyaretçilerinin dikkatini çekmeye yardımcı olabilir. Ayrıca, markanızın mesajının itibarını artırabilir ve ziyaretçilerin tekrarlanmasına neden olabilir.

Etkileşimli formlar oluşturabilir, net bir harekete geçirici mesaj (CTA) düğmelerine sahip olabilir ve hasta portalları sağlayabilirsiniz. Bu tür özellikler hasta deneyimini artırarak rekabeti gölgede bırakmaya yardımcı olur.

  • Kolay Navigasyon Sağlayın

Tüketiciler çevrimiçi olarak çok fazla zaman harcıyorlar ve ürün ve hizmetler hakkında kolayca bilgi bulamazlarsa, sinir bozucu bir deneyim olabilir.

Gezinme kolaysa, kullanıcılar zamandan ve emekten tasarruf ederek bilgileri hemen bulabilirler.

İşte bazı ilginç istatistikler. Bir araştırmaya göre, ankete katılanların% 94’ü kolay navigasyonun en kullanışlı web sitesi özelliği olduğunu belirtti.

Bu nedenle, tüketiciler içeriği zahmetsizce bulamazlar; onları bu tür sitelerden uzaklaştırabilir.

ıbbi bir web sitesi geliştirirken, en önemli sayfalarınız ve net harekete geçirici mesajlar (CTA’lar) için iyi tasarlanmış bir menü olduğundan emin olun.

Bir doktor veya uzman aramasına ve dahili bir arama işlevine sahip olmak yardımcı olabilir. Hastalar randevu almak için kolayca gezinebildiklerinde, daha iyi dönüşümler elde etmenize yardımcı olacaktır.

  • Değerli İçerik Sağlayın

Unutmayın internet dünyasında İçerik hala kraldır! Üstelik bu sağlık turizmi olunca daha da geçerli bir normdur.

Değerli içerik sağladığınızda, hastaları sağlık ihtiyaçlarını karşılamaları için güçlendirebilir. Ayrıca, ilk kez gelen ziyaretçilere sitenizdeki içeriği tıklamaları için ilham verecek ve mevcut hastaları sık sık ziyaret etmeye teşvik edecektir.

Hastaların ürün ve hizmetlerinizden en iyi şekilde yararlanmasını istiyorsanız, tıbbi web tasarımını bir sonraki seviyeye taşıyan özel içeriği deneyin. Dragon Search Marketing’e göre, [müşterilerin] tüketicilerinin % 61’i özel içerikten etkileniyor. (Kaynak)

Düzenli blog gönderilerini düzenleyerek, bir Soru-Cevap sayfası sunarak ve hasta incelemeleri ekleyerek değerli içerikleri paylaşabilirsiniz. Referanslar, potansiyel hastalarınızın bakımınıza olan güvenini artırmak için ekleyebileceğiniz en belirgin özellikler arasındadır. Bu tür incelemeler, sağlık tesisinizin özgünlüğünü vurgular.

  • Yükleme Hızını Artırın

Yüklenme hızı bir web sitesini çıkarabilir ya da batırabilir. Bugün, yükleme sadece bir tercih meselesi değil, aynı zamanda tıbbi tesisinizin başarısı için kritik öneme sahiptir.

Bir web sayfasının yüklenmesi ne kadar uzun sürerse, hemen çıkma oranlarını o kadar artırır. Kısacası web sitesi hızını optimize etmeye odaklanmanız gerekir.

Bir araştırmaya göre, iki saniye içinde yüklenen sayfalar ortalama %9’luk bir hemen çıkma oranı gösteriyor ve beş saniye içinde yüklenen sayfalar hemen çıkma oranlarını % 38 olarak gösteriyor. Bu nedenle yüklemedeki bir saniyelik bir fark bile performans üzerinde büyük bir etki yaratabilir.

Peki, bir web sitesi ne kadar hızlı yüklenmelidir? Genellikle, web siteniz üç saniye içinde yüklenmelidir (bir e-ticaret sitesiyse iki saniye).

Mobil sayfa hızlarınızı mümkün olduğunca optimize etmek çok önemlidir, çünkü hala tarama için tercih edilen yöntemdir. Mobil sayfaların çok daha hızlı yüklenmesini sağlayan Accelerated Mobile Pages’a (AMP) da dönebilirsiniz.

Ayrıca, görüntüleri hızlı bir şekilde sınırlamayı ve sıkıştırmayı ve yönlendirme sayısını azaltmayı deneyebilirsiniz. Google’ın ücretsiz PageSpeed Insights aracıyla da ölçüm yapabilirsiniz. Sonuçlar, olası yükleme sorunlarını vurgulayabilir ve yükleme süresini en aza indirmek için web sayfalarınızı ayarlayabilir.

  • Güçlü ve İlgi Çekici Görüntüler Seçin

Uygun bir şekilde kullanılan resimler kelimelerden çok daha fazlasını konuşabilir. Yalnızca metin içeren gönderiler monoton olabilir. İlgi çekici görüntülerle etkileşim düzeylerini renklendirebilirsiniz. Aslında, bir araştırmaya göre, görüntüler yalnızca metin yayınlarından yaklaşık % 650 daha fazla katılım sağlıyor. (Kaynak)

Tıbbi web sitesi tasarımı söz konusu olduğunda, sunmanız gereken ürün ve hizmetlerin kalitesini sergilemek için yüksek kaliteli fotoğraflar seçin. Ayrıca, etkileşim düzeylerini artırmak için videolar ekleyin.

Ziyaretçilerin hemen bağlanabileceği görsel öğeleri (resimler ve videolar) stratejik olarak yerleştirmeniz çok önemlidir. Orijinal fotoğrafları ve videoları öne çıkarmak ve ayrıca orijinal grafikler sunmak her zaman daha iyidir.

  • Marka Mesajınızı Yeniden Onaylayın

Tıbbi bir web tasarımı seçtiğinizde, sizi rakiplerinizden tanımlayabileceğini ve farklılaştırabileceğini unutmayın. Web sitenizin ziyaretçileriyle birlikte kalan net bir marka mesajına sahip olmak en iyisidir.

Çoğu zaman, ziyaret eden kişilerin derinlemesine bilgi aramak için çok az zamanları vardır. Bu nedenle marka mesajınızı yeniden doğrulamak için bu kısa dilimden en iyi şekilde yararlanmalısınız.

Başarının anahtarı tutarlılıktır. Tüm web sayfalarınızda aynı renk düzenine sahip olduğunuzdan emin olun. Profesyonel bir yazı tipi yüzü seçin ve yüksek etkili metinle iyi harmanlanmış görüntüler seçin.

  • Web Erişilebilirlik Yönergelerini Sağlayın

Erişilebilirlik, sağlık hizmetlerini daha kapsayıcı hale getirmede giderek daha önemli hale gelmektedir. İşte tam da bu nedenle erişilebilir bir tıbbi web sitesi tasarımı, engelli hastalar da dahil olmak üzere tüm bireylere hizmet vermek için kritik öneme sahiptir.

Yönergeler bunaltıcı olabilir. Her zaman, erişilebilir bir tıbbi web sitesinin küratörlüğüne yardımcı olabilecek Imaginovation gibi profesyonel bir web geliştiricisinden yardım almayı seçebilirsiniz.

Erişilebilirlik yönergelerine bakmayı seçebilirsiniz. Ayrıca, web geliştiricilerini web sayfalarınız için yüksek kontrastlı renkler kullanmaya yönlendirin. Ayrıca, daha büyük ve daha düşük kontrastta okunması daha kolay olan metinleri seçin. Ayrıca, web sitenizin HTML koduna resimler, metin olmayan öğeler ve grafikler altında alternatif metin (Alternatif metin) ve resimler ekleyin. Alt metin, sayfanızın içeriğini anlamak için ekran okuyucu teknolojisini kullanan görme engelli ziyaretçilere yardımcı olur.

Sağlık Turizmi Web Sitesinde Bulunması Gereken Bazı Öneriler

İşte sizin için bazı hızlı tıbbi tasarım ipuçları. Bu ilkeler web sitenizin başarısına katkıda bulunabilir.

  • Ana sayfada özellik hizmetlerinizi vurgulayın.
  • Sitenizin etkin bir blog alanına sahip olduğundan emin olun.
  • Uygun tıbbi SEO ve anahtar kelime araştırması uygulayın.
  • Randevu istemeyi kolaylaştırmak için müşteri adayı formlarını kullanın.
  • Potansiyel hastaların bülteninize kaydolmalarını destekleyin.
  • Hastayı önce ve sonra sergileyin.
  • Yazı tiplerinde, renklerde ve estetik görünüm ve histe tutarlılık için çaba gösterin.
  • Eylemlerin kolayca tersine çevrilmesine izin verin.
  • Kayıt formlarının basit olduğundan emin olun.
  • Başparmak dostu mobil navigasyon sağlayın.

Sağlık Turizmi Web Sitesinde Neler Olmalıdır?

Yoğun bir şekilde araştırma yapmaya ve kapsamlı bir özellik seti bulmaya çalışın. Ayrıca, niş tüketicilerinize en iyi şekilde hizmet etmenize yardımcı olabilecek özelliklere bakın.

Kapsamlı bir özellik seti, tıbbi tesisinizin başarısı için kritik öneme sahiptir. İşte sahip olunması gereken bazı özelliklere göz atalım;

  • Tam İletişim Verileri: Açık ve erişilebilir iletişim bilgileri sağlamak çok önemlidir. Hastanın kliniğinizin veya sağlık merkezinizin adreslerini veya telefon numaralarını bulmak için fazladan zaman harcamaması gerektiğini unutmayın.
  • Ana Hizmetler: Sunduğunuz sağlık hizmetlerinin türünü iletmeniz önemlidir.
  • Çevrimiçi Konsültasyon: Web sitesi ziyaretçilerini ve gelecekteki hastaları kolaylaştıracak çevrimiçi doktorlarla konsültasyonlar sunun.
  • Randevular: Bu özellik, uzaktan bir doktorla randevu almak için olmazsa olmazdır.
  • Doktorlar Hakkında Bilgi: Hastaları kliniğinize çekmek için harika bir yoldur. Bu nedenle, deneyimleri, ödülleri, başarıları, uzmanlıkları ve daha fazlası dahil olmak üzere doktorlar hakkında ayrıntılı bilgi ekleyin.
  • Başarı Hikayeleri: Bir diğer önemli husus, başarılı tedavi ve öncesi ve sonrası hikayeleri hakkında vaka incelemelerine sahip olmaktır. Bilgiler, hastaları gerekli önlemleri almaları için güçlendirebilir.
  • Blog Bölümü: Tıp alanından, tedavi seçeneklerinden, faydalı ipuçlarından ve daha fazlasından haberler ekleyebileceğiniz aktif bir blog bölümüne sahip olmak önemlidir.
  • Hasta Geri Bildirimi: Referanslar çok kritiktir. Diğer insanları kliniğinize gitmeye ikna etmeye yardımcı olabilecek yorumlar eklemeyi unutmayın.

Sağlık Turizmi Web Sitesinde Nelerden Kaçınmalısınız?

Korkunç dijital deneyimler tüketicilerin hayal kırıklığına yol açabilir. Sağlık hizmeti sağlayıcıları olarak, dijital hasta deneyimlerini aklınızın üstünde tutmak ve yenilikçi dijital çözümler sunmak sürekli bir arayıştır.

Modern tüketiciler yeni veri seviyeleri, tedavi seçenekleri ve artan beklentilerle donanmış durumdadır. Artık tüketiciler daha fazlasını talep ediyorlar.

Sağlık hizmeti sağlayıcıları, uçtan uca hasta deneyimlerini yeniden düşünmeli ve sonuçları iyileştirmelidir. Tüketiciler daha arzu edilen çözümler bulduğunda, daha yüksek dönüşümlere yol açacak ve YG’yi artıracaktır.

İlk adım olarak, kullanıcıya hitap etmeyen dijital çözümleri inceleyebilir ve bunları ayıkladığınızdan emin olabilirsiniz.

İşte web sitesi tasarımlarında yapılmaması gerekenler için bazı hızlı ipuçları;

  • Kendini açıklamayan web siteleri
  • Gezinmesi zor siteler
  • Çok fazla pop-up’ı olan siteler
  • Aşırı küçük yazı tipi boyutları kullanan siteler
  • Belirsiz bağlantı metni ve ölü bağlantıları olan web siteleri
  • Mobil uyumlu olmayan web siteleri

Kullanıcılar korkunç bir deneyim yaşadıklarında, bu kaybedilen bir fırsattır.  Web sitenizi yenileyebilir veya en iyi hasta deneyimini artıran tasarım ilkeleriyle bir tane oluşturabilirsiniz.

Kaynaklar:

Gilliam Elliott https://medicaltourismbusiness.com/medical-tourism-wordpress-website-template/ Erişim Tarihi: 20 Ara 2022, 14:33

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir