Sağlık Turizmi ve Dijital Pazarlama

Sağlık Turizmi ve Dijital Pazarlama

Türkiye, sağlık sektörü bağlamında dünyanın en yüksek hasta kapasitesine sahip ülkelerinin başında gelir. Yurtiçindeki talebin karşılanmasının yanı sıra, ciddi bir atıl kapasite söz konusudur.

Bilhassa özel sağlık kuruluşları tarafından sunulan sağlık hizmetlerinin, sağlık turizmi noktasında kullanımı söz konusudur ve bu oran her geçen gün artmaktadır. Pazarlama çevrelerinde buna sebep olarak başlıca unsur, sağlık turizmi ve dijital pazarlama ilişkisi olarak gösterilir.

Dijital Pazarlama, geleneksel pazarlama araçlarına göre çok daha ekonomik ve etkisi misli ile fazla pazarlama bileşenlerini içerir. Bu bakımdan sağlık sektörü, gerek yurt içindeki sağlık sektörü pazarlaması, gerekse uluslararası boyutta yani sağlık turizmi boyutunda yapılan pazarlamada artık dijital yöntemleri kullanır. 

Tabii sağlık sektöründe dijital pazarlama yöntemlerini kullanıyor olmanın, sağladığı avantajların yanı sıra zorunluluk arz eden sebepleri de vardır. Zira konvansiyonel pazarlama araçları ile özellikle uluslararası pazarlama yapabilmek oldukça zordur. Hatta neredeyse imkânsızdır.

Örneğin; İngiltere’de sağlık hizmetlerini tanıtmak isteyen bir sağlık kuruluşu veya sağlık turizmi acentesi, İngiliz televizyonlarına reklam veremez veya bu mümkün olsa dahi çok ciddi maliyetlere sebep olacaktır.

Bununla birlikte fiziksel olarak hastaların ziyaret edilmesi ve Türkiye’deki sağlık kuruluşlarına çekilmesi de mümkün değildir. Bu nedenle geleneksel pazarlama araçları sağlık turizminde etkili değildir demek, doğru olur.

Ülkemizin dijital medyanın yaygınlaşmasından önce sahip olduğu sağlık hizmetlerini, günümüzdeki ne göre çok daha az ihraç etmesinin başlıca sebebi de budur. Dijital medyanın gelişiminin ardından, sektörün bu enstrümanları kullanması ile sağlık turizmi sektörü marjinal bir gelişim kaydetmiştir.

Sahip olduğumuz sağlık potansiyelinin en iyi şekilde dünyanın hemen her yerine ihraç edilebilmesini çağlayan dijital medya ve dijital pazarlama enstrümanları, halihazırda sadece sağlık turizmi için değil, tüm sektörlerimiz için en etkili pazarlama yöntemi olarak kabul edilir. 

Sağlık turizmi pazarlaması nasıl yapılır? 

https://www.youtube.com/watch?v=EaQ1stzXjso&list=PLZulioXhF0M9oMq9ZjeapMDNjvp7PSz_U

Sağlık turizmi ülkemizde yeni gelişen sektörler içerisindedir. Daha Doğumuzda yer alan, Hindistan ve Tayland gibi ülkelerde bizden biraz daha uzun zamandır devam eden bu faaliyetlere artık biz de ortağız.

Rakiplerimizin sahip oldukları bu fiyat avantajları ile rekabet edebilmek için daha etkili dijital pazarlama yöntemleri kullanmalı ve elimizdeki kapasitenin nitelikli sağlık hizmeti olarak sunulduğunu tüm dünyaya anlatmalıyız. 

Nasıl ki seyahat turizminde Türkiye’nin tanıtımı faaliyetlerine kamusal boyutta bütçe ayrılmışsa, sağlık turizmi noktasında da, özellikle dijital pazarlama boyutunda Türk sağlık sisteminin tanıtımı için çalışmalar yapılmaktadır.

Hatta devletimizin sağlık turizminde dijital pazarlama faaliyeti gerçekleştiren sağlık kuruluşlarına teşvikleri de söz konusudur. 

Devlet teşvikleri ve nitelikli pazarlama araçlarını bir araya getirerek, hem ülkemize yabancı hastaların gelip tedavi olmak suretiyle döviz bırakmasını, hem de sağlık kuruluşunuzun kar etmesini sağlayabilirsiniz. 

Tabii bunun için alanında uzman, deneyimli ve donanımlı bir pazarlama firmasına ihtiyaç duyarsınız. 

Dijital pazarlama sanıldığı gibi, sadece Reklamdan ibaret bir çalışma alanı değildir. Hatta reklam, dijital pazarlama faaliyetlerinin küçük bir kısmını teşkil eder. Zira doğrudan reklam faaliyetleri, çok büyük maliyetleri söz konusu olduğundan az tercih edilen uygulamalardandır. 

Biz müşterilerimize, kalıcı ve uzun vadeli etkisi olan sürekli dönüşüm kaydeden, pazarlama uygulamaları sunarız. Current Works olarak, sağlık sektörünün pazarlamasını özellikle uluslararası boyutta önemsiyor, bunu milli bir mesele olarak kabul ediyoruz.

Yurtdışından hasta getirirken, yabancı platformlarda doğrudan reklam yaparak, kazancımızın büyük bir kısmını bunları harcamak yerine, ülkemizdeki kaynakları en iyi şekilde kullanıp organik pazarlama yapmayı tercih ediyoruz.

Dijital platformların efektif kullanımıyla, doğrudan reklam faaliyetlerinden elde edilecek hastaların çok daha büyük bir miktarı elde edilebilir ve kaydedilen dönüşüm sürekli hale getirilebilir. 

Doğrudan reklam ile tıklama başına ödediğiniz paralar bir araya getirildiğinde, rekabet koşulları da etkili olmak kaydıyla son derece büyük maliyetlere katlandığınız gerçeğini kolaylıkla görebilirsiniz.

Ayrıca bu dönüşümü elde edebilmek için, tıklama başı maliyetleri sürekli katlanmak zorundasınız. Bu maliyetlerin azalacağı veya etkisinin artacağı yönünde bir Garanti de verilemez. 

Oysa dijital pazarlama araçlarını kombine ve nitelikli bir şekilde kullanmak, sağlık turizmi yapan sağlık kuruluşları ve sağlık turizmi acenteleri için, hem kısa vadede hem uzun vadede ciddi miktarda hasta kazanımı sağlarken, orta ve uzun vadede maliyetler reklam maliyetlerinin çok daha altında olacaktır.

Hatta bu süreçte doğrudan reklam vermek isteyen işletmeler, bunu keyfi olarak yapabilirler. Dijital pazarlamayı yeterli ölçekte kullanan sağlık kuruluşlarının, bu gereksinimi oldukça düşüktür.

Sağlık turizminde dijital pazarlama araçları 

https://www.youtube.com/watch?v=N_c1VC089Xg&t

Sağlık turizminde kullanılan dijital pazarlama araçları, esasında diğer sektörlerde kullanılan araçlardan çok farklı değildir. Ancak sağlık sektörünün, kendine özgü özellikleri bulunduğundan, mecra seçimi ve içerik temini noktasında özel uygulamalar gerçekleştirilmesi gerekebilir.

Zira dijital pazarlamada en önemli etkenlerden bir tanesi içerik olarak tanımlanır. İçeriğin, besleyici ve doğru olması ayrıca hastanın sağlık kuruluşuna güven duyması bakımından doğru hazırlanması gerekir. Aynı durum sağlık kuruluşları dışında sağlık turizmi acenteleri için de geçerlidir.

Sağlık turizminde dijital pazarlama yapılırken kullandığımız araçlar: 

  • Doğru Hedef kitle seçmek.
  • Web siteleri kurmak.
  • Web içeriklerini doğru üretmek.
  • Arama motoru optimizasyonu yapmak.
  • Hedef ülkelerin dillerinde özgün içerikler üretmek.
  • Sosyal medya etkinliklerinde bulunmak (ilgili dillerde).
  • Sürekli tanıtım makaleleri yayınlamak (hastalıklar ve tedavileri).
  • Basın Yayın Kuruluşlarının web sitelerinde tanıtımlar yapmak.
  • Sektörel platformlarda yayınlar yapmak.
  • Influencer pazarlama yapmak.

Başlıca kullandığımız işler pazarlama araçlarımız dışında elbette pek çok taktik uygulama da bulunur. Her sağlık işletmesi için, farklı boyut ve niteliklerde çalışmalar yapılması gerektiğinden, tüm işletmeler için ortak özelliklere bu maddelerde değindik. 

Sağlık turizmi firmalarının en çok reklam yaptığı platform olan Google; esasında dijital pazarlama faaliyetlerimizin büyük bir kısmını ifade eder. Çünkü hemen her hasta, hastalığı ve hastalığının tedavisi ile ilgili kaynakları bu platform üzerinden araştırır.

Google üzerinde var olmak ve hastaların hastalıkları ile ilgili yaptıkları aramalarda üst sıralarda yer almak, yukarıda bahsettiğimiz reklam maliyetlerinin sıfıra indirecek bir durumdur. Elbette bu kendiliğinden olan bir sonuç değildir.

Arama motoru optimizasyonu uygulamalarını, sağlık sektörü üzerinde ve uluslararası boyutta yapabilen sağlık kuruluşları ve sağlık turizmi acenteleri, hedefledikleri ülkelerdeki aramalarda ilk sıralarda yer alabilirler. Bu da sonuç olarak, o ülkedeki hastaların Öncelikle onları ulaşması sonucunu ortaya çıkarır.

Dünyaya erişin 

Current Works, 44 dilde arama motoru optimizasyonu ve Dijital pazarlama faaliyetleri yürütür. Bu sayede, dünyanın 168 ülkesine sağlık turizmi alanında dijital pazarlama yapabiliriz.

Ülkemize daha fazla sağlık turistinin gelmesi, sağlık sektörü ve buna bağlı çevre sektörlerin hareketlenmesi bizim için son derece önemlidir. Sahip olduğumuz dijital medya avantajlarını, yine sahip olduğunuz nitelikli sağlık turizmi kapasitesini dünyaya duyurmak için çalışıyoruz. 

Firmamız deneyimli ekibi ve ileri seviyedeki donanımı ile size ihtiyacınız olan tüm pazarlama fonksiyonlarını sağlayabilir. Fiziksel pazarlama araçlarını da dahil edebildiğimiz uygulamalarımıza erişmek için tek yapmanız gereken bize ulaşmaktır.

Acenteler, sağlık kuruluşları ve hekimler için özel uygulamalarımızda şimdi bizi arayarak hemen tanışabilirsiniz. Sizlere hizmet vermekten memnuniyet duyacağız.

Kaynak:

https://www.researchgate.net/profile/Ivan-Bakhov/publication/345203808_Digital_Marketing_as_an_Innovative_Communication_Tool_in_the_Health_Tourism_System/links/5fd76bd245851553a0b5aa65/Digital-Marketing-as-an-Innovative-Communication-Tool-in-the-Health-Tourism-System.pdf

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir