Sağlık Turizmi Teşvik Danışmanlığı

Sağlık Turizmi Teşvik Danışmanlığı

Sağlık turizmi teşvik danışmanlığı sağlık hizmeti veren kurum ve kuruluşların, sağlık turizmini kapsayacak biçimde 2015/8 sayılı Döviz Kazandırıcı Hizmet Ticaretinin Desteklenmesi Hakkında çıkan kararlar doğrultusunda teşvik almasını sağlayan kurum ve kuruluşların yapmış olduğu faaliyettir.

Sağlık turizmi ise, bir kişinin sağlık hizmeti almak için bulunduğu ülkeden başka bir ülkeye seyahat etmesidir. Sağlık turizminin ülkeler açısından önemi çok fazladır. Bunun nedeni ise çok yüksek bir pazar payına sahip olmasıdır.

Ülkeler bazında değerlendirdiğimizde gelişime çok büyük katkısı olmaktadır. Bu gelişim sayesinde hem ülkeye giren dövizin yükselmesi hem de artan gelirler nedeniyle verilen hizmetin kalitesini yükseltmektedir. Ancak koronavirüs salgını bu pazarı derinden etkiledi.

Güvenlik pandemi dönemi sonrası yeni normalde başarılı bir şekilde faaliyet göstermek isteyen tüm işletmeler için yeni paroladır. Koronavirüs pandemisinin küresel etkisi göz önüne alındığında, kendini COVID-19 belasından korunmak herkesin hayatta kalma içgüdüsüdür.

Sonuç olarak, güvenliklerini önemli ölçüde garanti edemezseniz, çok sayıda müşteriyi kaybetme riskiyle karşı karşıya kalırsınız.

Tıbbi seyahat, koronavirüsten en kötü etkilenen sektörlerden bir tanesiydi. Küresel seyahat kısıtlamaları ile uluslararası seyahati felce uğrattı ve tıbbi seyahat işletmelerini kapattı. Endüstri, uluslararası seyahatlerin yasaklanmasından sonraki aylar içinde hızla durma noktasına geldi.

Ancak, seyahat faaliyetleri ve sınır operasyonlarının yavaş yavaş normale dönmesiyle birlikte medikal seyahat endüstrisi, başta güvenlik olmak üzere hastalar ihtiyaç ve taleplerine geri döndü. Bu tıbbi seyahat ekosisteminin geleceğini şekillendiren önemli bir ölçüt haline geldi.

Sağlık alıcıları ve ödeme yapanlar, odaklarını tıbbi seyahat programının, bakım süreci boyunca COVID-19 riskini azaltmak için somut stratejiler uyguladığından emin olmaya kaydırdı.

Koronavirüsün doğası ve bulaşma yolları göz önüne alındığında, merkezinizin fiziksel ortamı yerel ve küresel güvenlik yönergelerine uygun olarak değiştirildi. Bunlar tesisleriniz ve yakın çevrenizdeki güvenlik mesafesi için net politikaları içermektedir.

Virüsün yayılmasını sınırlamak için ofis alanları, hastane odası yatakları ve iş istasyonlarının yeterince aralıklı olduğundan emin olundu. COVID-19 ile mücadelede dijital çözümler kilit rol oynadı.

Koronavirüs pandemisinin ardından hastane sistemleri ve sağlık hizmeti sağlayıcıları, COVID-19 kısıtlamalarının engellerini ve hastane kaynaklarının yetersizliğini aşmak için dijital platformlardan yararlandı.

Bu platformlar yalnızca birikmiş hasta bakım ihtiyaçlarını karşılamada ve uzaktan hasta izleme sağlamada ayrılmazdı, aynı zamanda COVID-19 hastaları için tarama ve tedavi sağlamada da gerekliydi.

Yazımızda belirttiğimiz gibi bu kadar ayrıntıyı bünyesinde barındıran bir Pazar için tabii ki teşvik programları da veriliyor.

Sağlık Turizmi Teşvikleri Nelerdir?

Pandemi dönemi sonrası eski ticareti canlandırmak amacıyla 2021 yılı içerisinde de  geçerli olmak üzere  2015/8 sayılı Döviz Kazandırıcı Hizmet Ticaretinin Desteklenmesi Hakkında Karar gereğince sağlık turizm destekleri yeniden düzenlendi. 

Bu desteğin kapsamını şu şekilde sıralayabiliriz:

  • Sağlık sektöründe faaliyet gösteren
  • Sağlık Bakanlığı tarafından ruhsatlandırılmış  özel hastaneler veya üniversite hastaneleri ile Sağlık turizmi şirketleri 
  • Türkiye’de döviz kazandırıcı hizmet gelirlerinin artırılması ve sağlık turizmi sektörünün uluslararası rekabet gücünün geliştirilmesi için Türkiye’de bulunan
  • Sağlık turizminde faaliyet gösteren yararlanıcıların gerçekleştirdikleri faaliyetlere ilişkin giderler destek kapsamındadır.

Sağlık turizmi şirketi ise Türkiye’de faaliyet gösteren klinik ve hastanelerile akdettiği sözleşmeler çerçevesinde sağlık turizmi alanında hizmet veren ve en az bir yabancı dilde WEB sitesine ve uluslararası hizmet sunum altyapısına sahip şirkettir.

Uluslararası bir şirketin sahip olması gereken en önemli kriterlerden biri de bir web sitesine sahip olması ve bu web sitenin çok dilli olması gerekmektedir. Sağlık turizminde başlıca ihtiyaç duyulan diller arasında Almanca, İngilizce, Fransızca ve Arapça yer alır.

Sağlık kuruluşu nedir tanımı yapacak olursak; gereken ruhsatlara sahip olarak faaliyet gösteren, en az bir yabancı dilde WEB sitesi bulunan ve uluslararası hizmet sunum altyapısına sahip sağlık kuruluştur tanımlaması yapabiliriz.

Sağlık kuruluşları, hasta bakım yolculuğunu kolaylaştırmak için çözümler sunmalıdır. Bu çözümlerin en önemlisi de dijital faaliyetlerdir. Bunlar, takipler, uzaktan hasta izleme ve hatta yatan hasta ameliyat sonrası bakım için teletıp platformlarını içerir.

Dijital araçlar, doktorların dünyanın her yerinden hastanın hayati indekslerini izlemesine olanak tanıyan kapalı döngü dijital sistemler sunar.

Sağlık turizminin koronavirüs pandemisinden en kötü etkilenen sektörlerden biri  olduğundan bahsetmiştik.

Bir buçuk yılı aşan uluslararası seyahat sınırlarının kapatılması, hastanelerin yeniden düzenlenmesi ve COVID-19 kısıtlamaları nedeniyle işletmelerin kapanmasıyla birlikte, bazı destinasyonlara denizaşırı seyahat rezervasyon yaptırmak mümkün olmamıştı.

Salgın için yeni aşıların ve tedavilerin geliştirilmesi, aynı zamanda toplum bağışıklığının da kazanılmasıyla işler yavaş yavaş normale döndü.

Sağlık Turizmi Teşvik Danışmanlığı Yapabilmek İçin Gereken Yeterlilikler Nelerdir?

Danışmanlık günümüzde oldukça popüler bir meslektir. Danışmanlık denilince çoğu kişinin aklına gelen ilk şey, derin bir bilgi birikimine sahip olmalarıdır.

Sektörlerini ve uzmanlık alanlarını içten ve dıştan olmak üzere tam anlamıyla bilirler. Ancak bir konu hakkında bilgi sahibi olmak, mutlaka bu bilgiyi paylaşabilmek ve daha da önemlisi, sorunları çözmek için uygulamak anlamına gelmez.

Etkili bir danışman olmak için müşterilerinizi dinlemeniz ve isteklerini analiz etmeniz gerekir. Sorunlar arasındaki korelasyonları belirtmek için bu bilgiyi yeniden çerçevelemeniz ve bağlam içine koymanız gerekir.

Sonunda, sorunları iş birliği içinde çözmek için davanın sorumluluğunu üstlenmeli ve konuşmayı ilerletmelisiniz.  Hangi yolu seçerseniz seçin, her danışmanın müşterilerine sonuç sunmak için sahip olması gereken bazı yetenekler vardır.

İşte bu alanda başarılı olmak için kesinlikle ihtiyacınız olan en temel 6 danışmanlık becerisi:

  • Analitik Beceri: Elinizde ne kadar çerçeve ve strateji modeli olursa olsun, mükemmel danışmanlık her zaman analitik becerilere bağlıdır. Önemli olan, bilgiyi etkili bir şekilde kategorize edip edemeyeceğiniz, yeni bağıntılar belirleyip belirleyemeyeceğiniz ve tüm bunlardan sonuçlar çıkarmanızdır. 
  • Problem çözme yetenekleri: Çözüm odaklı bir zihniyet, bir danışmanın en büyük varlığıdır. İlk toplantınıza geldiğinizde, müşterileriniz muhtemelen sorunlarının çözülebileceği en açık yolları düşünmüşlerdir. Danışmanlık çerçeveleri, bir vakanın tüm yönlerini anında belirlemenize ve daha önce düşünülmemiş fikirleri ortaya çıkarmanıza yardımcı olacaktır. Bu fikirleri ayrıntılı bir şekilde ortaya koyarak ve aralarında net bir karşılaştırma yaparak, müşterilerinize daha sonra seçebilecekleri çözümler sunabilirsiniz. Sağlık teşvik danışmanlığında da bu çok önemli bir faktördür.
  • Etkili İletişim: Bir danışman olarak, müşterilerinize yüz yüze veya telefonla gerçek zamanlı olarak çerçeveler ve kavramlar sunarsınız. Fikirlerinizi aktarabilmeniz ve verileri hedef kitleniz için açık ve anlaşılır olacak şekilde yorumlayabilmeniz gerekir.
  • Uyarlanabilirlik: Sağlık hizmeti almak isteyen kişiler bazen fikirlerini değiştirir. Onlara önerdiğinizden farklı bir karar alabilirler. Bu kararlar karşısında tekrar reaksiyon almanız gerekir. Bu nedenle çözümlerinizin uyarlanabilir olması önemlidir.
  • Teşvik programları konusunda detaylı bilgi sahibi olmak: Sağlık turizmi teşvik danışmanı olabilmeniz için en önemli kriterlerden bir tanesidir. Eğer bir sağlık kuruluğunun ya da şirketin hangi koşullarda teşvik danışmanlığı alması gerektiğini bilmezseniz asla yardımcı olamazsınız.  Bunu yapmak için aşağıdaki becerilere sahip olmanız gerekir. Bunlar korelasyonları belirleme uzun vadeli düşünme, tarafsız yargı güçlü dinleme ve sorgulama becerilerinin yanı sıra çıkan yasaları derinlemesine irdelemektir.

Daha fazlası hakkında bilgi sahibi olmak için şimdi bize ulaşın.

Kaynakça:

https://izto.org.tr/en/tg/incentives-and-support-to-the-tourism-sector

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir