Sağlık Turizmi Pazarlama Stratejileri

Sağlık Turizmi Pazarlama Stratejileri

Sağlık turizmi pek çok ülke için önemli bir döviz kaynağı haline gelmiştir. Özellikle ülkemiz sağlık turizmi konusunda çok fazla tercih edilmektedir. Gerek doktorlarımızın yetenekleri gerekse düşük maliyet bizi tercih edilen gözde bir merkez haline getirdi.

Aynı zamanda Türkiye’nin coğrafi konumu da bu avantajlar arasında yer alıyor. Sadece pandemi döneminde bir yavaşlama söz konusu olmuştur. Tercih edilirliği artırmak ve daha fazla potansiyel müşteriye ulaşmak için sağlık turizmi pazarlama stratejileri doğru şekilde uygulanmalıdır.

Ülkelerin güvenlik önlemi amacıyla kapılarını kapatması bu sektörü de olumsuz etkiledi. Ancak dünya eski düzenine dönmüş durumda. Kapılar açıldıktan sonra her yıl neredeyse yüzde 30’un üzerinde bir büyüme kaydetmeye başladı.

2022 yılı itibarıyla hasta taleplerinde de artış gözlemlenmiştir. Pazar payının kesinlikle çok büyük olduğunu söyleyebiliriz.

Siz de bu pastadan payınızı sadece doğru stratejilerle alabilirsiniz. Markanızın sadece güçlü yanlarını değil zayıf yönlerini de belirleyerek uzun vadeli bir marka pazarlama stratejisi oluşturmanız gerekir.

Sağlık turizmine talep arttıkça sektördeki firmalar da güçleniyor. Bu güçlenme karşısında yeterli reaksiyonu almamak oyunun dışında kalmanıza neden olacaktır. Her zaman atak ve çevik olmak bir markanın dikkat etmesi gereken en önemli unsurlardır.

Markanızı rakiplerinizden ayırmak istiyor ancak bunu nasıl yapacağınız konusunda tereddütleriniz mi var? Bu süreçte sizi bir yol ayrımı bekler. Markanızın diğerlerinden ayrılan tasarım öğeleriyle donatmalısınız. Logonuz da bu çalışmanın ana unsuru olacaktır.

Hedef kitlenizin ilgisini çekebilecek, bütün dikkatleri kendi üzerine çekebilecek tasarımlara ihtiyacınız olacaktır. Tamamen fayda sağlama odaklı ilerlemeniz önemlidir. 

Etkin Sosyal Medya Kullanımı

Tüm bu unsurların yanı sıra sosyal medya yönetimi de markanızın ihtiyaç duyduğu alanlardan bir tanesidir. Şu anda sadece Facebook’ta aktif olarak reklam veren 3 milyondan fazla işletme var.

Sosyal medyada görünürlük için rekabet etmeye çalışanlar için bu rakamlar oldukça göz korkutucu diyebiliriz. Bunun yanı sıra her platform kendisine özgü algoritma güncellemeleri yapar. Bu güncellemelerden mutlaka haberdar olmak gerekir.

Markaların sosyal medya platformlarında başarılarının devam etmesi için konunun uzmanının keskin bir bakış açısına sahip olmasını gerekir. Bu güncellemeleri sürekli takip etmesi gerekir. Şirket içinde başka görevlerde çalışan ve sosyal medya çabalarına katkıda bulunan mevcut bir çalışanın olması iyi bir şeydir.

Ancak, sosyal medya kampanyalarını yönetmeye, sürdürmeye ve yürütmeye yardımcı olması ve harcamalarınız ve yatırımınızdan daha iyi bir geri dönüş sağlaması için bir sosyal medya ajansı ile çalışmanız çok daha iyi olacaktır.

Profesyonel bir dijital ajans platformdaki herhangi bir algoritma değişikliğini ve yeni trendleri takip eder. Aynı zamanda stratejinizi ve içeriğinizi en son güncellemelere göre uyarlayabilir.

Ek olarak, bir sosyal medya yöneticisinin yeni platformlar konusunda açık fikirli olması ve bu yeni platformlarda başarılı olmanız için hangi stratejileri hemen uygulamaya koymanız gerektiğini de düşünmesi gerekir. Örneğin TikTok‘u ele alalım.

Ekim 2020 itibarıyla, TikTok dünya çapında 2 milyardan fazla mobil indirmeyi aştı. Bu nedenle markanızın orada olması gerektiğini söyleyebiliriz. Uzman bir dijital pazarlama ajansı meydana gelen veya yakında gerçekleşecek olan değişiklikleri algılar ve gereken içerik değişikliklerini yapar.

Herhangi bir planı olmayan, sosyal medya profillerinize rastgele paylaşımlarda bulunmak markanıza zarar verir. Sosyal medya bir kur ve unut anlayışından çok daha ötedir. Birçok yönden bir yaklaşım yarardan çok zarar verebilir. Bu yüzden katılım çok önemlidir.

Kullanıcılarınızla etkileşimde bulunmak da çok önemlidir. Sosyal medya iki yönlü bir iletişimdir ve markanızın kullanıcıları, önemsedikleri markanın da onları önemsediğini bilmek ister.

Bir sosyal medya çalışması sadece itibar yönetimi için değil aynı zamanda markanıza yardımcı olabilecek ek bilgiler elde etmek için de kullanılmalıdır. Sosyal medya stratejinizi oluşturmak adına bugün bir adım atabilirsiniz.

Sosyal medya ajansları, bir markayla ilgili sosyal medyada meydana gelen her mesaj, inceleme ve yoruma karşı sürekli tetikte olurlar.

Sadece triyaj konusunda doğru sürece sahip olmakla kalmıyorlar, aynı zamanda markayı temsil ederek platformda nasıl hareket edeceklerinin de farkında oldukları için başarılı bir çalışma sunuyorlar.

Bu alanda deneyimli bir ajansla çalışmak çok önemlidir. Bunun nedeni ise yapılacak küçük bir hatanın etkileşiminizi düşürmesinden itibarınızı yıkmaya kadar birçok sorunla baş başa kalabilirsiniz.

Sosyal medya ajansı sosyal medyada sadece markanın doğru sesini ve dilini geliştirmesi değil, aynı zamanda müşteri desteği ve halkla ilişkiler gibi işletme içindeki diğer kişilerle de çalışması hayati önem taşıyan unsurlardan bir tanesidir. 

Her çalışmada, firmada krizler yaşanabilir. Zaten her şey sürekli yolunda gitseydi kendimizi geliştirmek zorunda kalmazdık. Önemli olan krizleri fırsatlara dönüştürebilmektedir. Acil bir kriz durumunda hızlı reaksiyon alıp durumu düzeltmek sadece profesyonellerin yapabileceği bir şeydir. 

Başlıca dikkat edilmesi gereken durum, İyi ya da kötü bir yoruma yanıt verme eyleminin gereken süre içerisinde yapılmasıdır. Hatta ne kadar erken o kadar iyi desek abartmış sayılmayız. Markanızın sosyal medya gücü tahmin ettiğinizden daha fazlasını yapma kabiliyetine sahiptir.

Etkili bir Pazarlama Stratejisi Nasıl Oluşturursunuz?

Etkili bir pazarlama stratejisi oluşturmak her sağlık hizmeti veren firma için önemlidir. İnsanların güvenini kazanabilmek adına birçok adımlar atılmalıdır. Bunların en başında etkili bir pazarlama stratejisi oluşturmak gelir.

Oluşturduğunuz pazarlama kampanyalarınızın ölçümünü yapabilmek, aldığınız geri dönüşe göre yeni bir strateji oluşturmak her şeyden çok daha önemlidir.

Yenilen trendleri gözden kaçırmadan oluşturduğunuz tüm stratejiler sizi bir üst noktaya taşıyacaktır. Etkili pazarlamanın iyi düşünülmüş, iyi bilgilendirilmiş bir pazarlama stratejisiyle başladığını unutmayın.

Kazanan bir pazarlama stratejisi, işletmeniz için gerçekçi ve ölçülebilir pazarlama hedefleri tanımlamanızı sağlar. 

Pazarlama stratejisi oluşturmanın temel faydalarını şu şekilde sıralayabiliriz:

  • İşinizi, ürün ve hizmetlerinizi tanımlar ve açıklar
  • Müşterilerinizin ve rakiplerinizin  profillerini çıkarır
  • Çalışmalarınızı ölçümleyebilme kabiliyeti tanır
  • Ürün ve hizmetlerinizin pazardaki konumunu ve rolünü açıklar

Pazarlama stratejinizi, iş planınızda ana hatlarıyla belirtilen iş hedeflerine uyumlu hale getirmeniz gerekmektedir. Daha sonra bunları desteklemek için bir dizi pazarlama hedef tanımlaması yapmanız gerekir.

Hedefleri belirlerken, ne istediğinize net olarak karar vermelisiniz. Her zaman sonuç odaklı ilerlemek çok daha başarılı sonuçlar almanızı sağlar. 

Spesifik: Neyi başarmak istediğinizi açıkça belirtin

Ölçülebilirlik: Sonuçlarınızı ölçebilmeniz için somut önlemler belirleyin

Uygunluk: Kapasiteniz ve bütçeniz dahilindeki hedefleri belirleyin

İş hedeflerine dayalı bir dizi özel pazarlama hedefi tanımlamak işlerinizi büyük ölçüde kolaylaştıracaktır. Bu hedefler sizi ve ekibinizi motive edecek ve başarınızı da takip etmenizi sağlayacaktır.

Pazarlama hedeflerine örnek olarak, artan pazar penetrasyonu veya pazar geliştirme dahildir. Bu pazarlama hedefleri uzun vadeli olabilir. Başarılı bir şekilde gerçekleştirilmesi birkaç yıl da alabilir. Ancak, net ve ölçülebilir olmalı ve başarı için zaman belli çerçevelere sahip olmalıdır. 

Araştırma, pazarlama stratejinizin önemli bir parçasıdır. Pazarınız hakkında büyüklüğü, büyümesi, sosyal eğilimleri ve demografisi  gibi bilgileri mutlaka bir araya getirmeniz gerekir .

Pazarınızı takip etmenizin en önemli avantajı zaman içinde yaşanan herhangi bir değişikliğin farkına varmanızı sağlayacaktır.

Daha fazlasını öğrenmek veya profesyonel destek almak için bize şimdi ulaşabilirsiniz.

Kaynakça:

https://www.magazine.medicaltourism.com/article/marketing-strategies-healthcare-tourism

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir