Sağlık Turizmi Nasıl Geliştirilir?

Sağlık Turizmi Nasıl Geliştirilir?

Sağlık turizmi denince akla genelde belli başlı alanlar geliyor. Ancak hizmet alanlarını geliştirmek elimizdedir. Gerek reklam faaliyetleri gerekse tanıtım çalışmalarıyla etki alanını genişletmek her sağlık hizmeti veren firmanın elindedir.

Özellikle sağlık hizmeti veren firmalar reklam çalışmalarına günümüzde çok ağırlık veriyor. Ancak sadece reklam çalışması yapmak yeterli mi sorusunu sorduğumuzda buna hayır cevabını verebiliriz.

Bir markanın tanıtım çalışması bütün olmalıdır ve Sağlık Bakanlığı reklam yasaklarına dikkat edilmelidir. Sosyal medya yönetiminden, web site tasarımına ve görsel ögelerine kadar birlikte değerlendirilmelidir.

Sağlık turizmi dünya üzerinden en büyük pazar payına sahip sektörlerden bir tanesi konumunda. Ülkeler daha fazla hastayı kendilerine çekebilmek için türlü çalışmalar yapmaktadır. Bu çalışmalar sayesinde ülke ekonomilerinin kalkınmasında büyük ataklar yaşanıyor.

Siz de eğer sağlık alanında hizmet veren bir kuruluşsanız yazımızı okumaya mutlaka devam edin. Sizler için Pazar payınızı nasıl geliştireceğiniz yönünde bir takım maddeler hazırladık. Bu maddeleri bir nebze bile uygulayabilirseniz hedef kitlenizi büyütebilirsiniz.

Genel olarak markalar müşteri sayısından memnun olduğunu dile getirse de bu konuya bireysel değil toplumsal olarak bakmalıdırlar.

Ülkemizi sağlık turizminde ne kadar tanıtabilirsek marka değerimiz de o denli artacaktır. Aynı zamanda büyüyen müşteri sayısı da kendi kliniğinizdeki uygulamaları daha ileriye taşıyabileceğiniz anlamına gelir.

Medikal turizm, insanların seyahatlerinin bir parçası olarak tıbbi tedavi almak için uluslararası seyahat ettikleri turizm endüstrisinin bir alt kümesidir diyebiliriz.

Sağlık nedenleriyle seyahat etmek yeni bir olgu değildir. Uzun zamandır kaplıca şehirlerine gelen ziyaretçilerin ana itici gücü olarak da kaydedilmiştir.

Seyahat masraflarının azalmasına karşılık gidiş geliş rahatlığının artmasıyla birlikte, birçok insan diş ve cerrahi bakım da dahil olmak üzere tıbbi tedavilerden faydalanmak için seyahat ediyor. 

Özellikle türkiye sağlık turizminde çok yüksek bir potansiyele sahip diyebiliriz. Ancak ülkemizde geleneksel pazarlama yöntemlerinin bir türlü tam anlamıyla son bulmaması ülkemizin potansiyelini ortaya çıkarma konusundaki en büyük engellerden bir tanesidir diyebiliriz.

Sağlık hizmetlerinin uluslararasılaşması, geçen yüzyılda sağlıkla ilgili mal ve hizmetlerin sunulması ve tüketilmesinde yeni bir model geliştirmiştir.

Sağlık sektöründe ticaretin serbestleştirilmesi, doğrudan yabancı yatırımın, girişimci ruhlu sağlık uzmanlarının ve diğer ülkelerde tıbbi tedavi arayan insanların artan ilgisini de çekmiştir.

Türkiye’nin yanı sıra Hindistan’da bu büyümeden faydalanan ülkelerden bir tanesi olmuştur denebilir. Medikal turizmin makro ve mikroekonomik faydalarına rağmen, medikal turizmin boyutunu, ekonomik ve bölgesel kalkınmaya katkısını doğru bir şekilde yansıtan sistematik kayıtlar maalesef yok.

Bunun temel nedeni gizlilik ve veri koruma mevzuatından kaynaklansa da gözle görülür bir hizmet sunulduğunu söylemek mümkündür. Bununla birlikte, medikal turizmin sağladığı büyüme oranları veya gelirler de göz doldurmaktadır.

Küreselleşme bir dizi faktör tarafından yönlendirilir:

  • Ekonomik Gelişmeler
  • Teknolojik Gelişmeler
  • Siyasi Hamleler
  • Kültürel Değerler
  • Nançlar
  • Sosyal Normlar
  • Çevresel Değişiklikler

Turizm endüstrisinin büyümesi bölgesel kalkınma için zorunludur. Turist ziyareti ayrıca bahçeler, tuvaletler, otoparklar, parklar, yol altyapıları gibi kamu tesislerine olan talebi ve kullanımı da artırır. Bir ülkenin altyapısı, hastalane hizmeti almak isteyenlerin gidecekleri  ülkeye karar vermelerinde temel bir faktördür. 

Sağlık turizmi endüstriyel turizmin geliştirilmesinde önemli rol oynayabilecek alanlardan bir tanesidir.  Bu sektördeki gelişme sadece ulusal kimliğin ifadesini etkilemekle kalmaz, aynı zamanda iş olanakları yaratma, para kazanma, yoksulluğu azaltma, toplumda sosyal adaleti ve refahı iyileştirme yoluyla ekonomik boyutlarda da gelişmeyi sağlar.

Daha düşük altyapı maliyetleri ve daha yüksek gelir de dahil olmak üzere sağlık turizminin sayısız faydası ile birlikte bu tür eğilimler ve dönüşümlerde motivasyon kaynağı olmayı başarmıştır.

Reklam Çalışmalarıyla Sağlık Turizmi Nasıl Geliştirilir?

Reklam, şirketlere kendilerini farklılaştırma ve benzersiz satış noktalarını vurgulama fırsatı verir. Bu pazardaki rekabeti teşvik eder. Bu da şirketlerin ürünlerinin değerini iyileştirmeye devam etmeleri gerektiği anlamına gelir. Tüketiciler için daha yüksek kalite ve daha düşük fiyatlar anlamına gelir.

Reklam, şirketlerin başarılı olmasına yardımcı olarak dinamik bir küresel ekonomide kilit bir rol oynar. Başarılı şirketler daha fazla iş yaratır. Daha fazla vergi öder ve doğrudan ekonomik büyümeye katkıda bulunur. Tüm dünyada reklamların sağlık turizminin geliştirilmesinde büyük etkisi olduğunu göstermiştir.

Dünya çapında, ticari iletişim, çeşitli, çoğulcu bir medya ortamını finanse ediyor. Reklam, satışları artırmak veya hedef kitlenizi ürünleriniz veya hizmetlerinizden haberdar etmek için işletmenizi pazarlamanın bir yoludur.

Bir müşteri sizinle doğrudan ilgilenene ve ürünlerinizi veya hizmetlerinizi gerçekten satın alana kadar, reklamlarınız onların işletmenizle ilgili ilk izlenimlerini oluşturmalarına yardımcı olur.

Reklam yapmanın faydalarını şu şekilde açıklayabiliriz:

  • Reklam, satışları artırmak veya hedef kitlenizi ürünleriniz veya hizmetlerinizden haberdar etmek için işletmenizi iletişim bilgileriniz ve web sitesi adresiniz gibi temel bilgilerini sağlar
  • Potansiyel müşterilere ürününüz veya hizmetiniz hakkında bilgi vererek satışları artırır
  • Müşterilere hizmetinizdeki değişiklikler, yeni ürün lansmanları, özel teklifler ve iyileştirmeler hakkında bilgi verirsiniz
  • Müşterilerinize işletmenizi hatırlatırsınız
  • İnsanların işinizle ilgili tutumlarını ve algılarını değiştirirsiniz
  • İşletmeniz için ayırt edici bir markaya dönüştürmenize veya bu yönde geliştirmeyi sağlarsınız
  • işletmeniz hakkında farkındalık yaratın belirli bir pazar nişi veya pozisyonu geliştirirsiniz
  • Bir müşteri sizinle doğrudan ilgilenene ve ürünlerinizi veya hizmetlerinizi gerçekten satın alana kadar, reklamlarınız onların işletmenizle ilgili ilk izlenimlerini oluşturmalarını sağlar

Markanız yerel mi bölgesel mi, ulusal mı yoksa uluslararası bir kitleyi mi hedefliyor? Bir medya türü seçmeden önce, medya işinden ve diğer bağımsız kaynaklardan tirajları veya izleyici sayıları hakkında bilgi almalısınız. Temel olarak, kaç tane, nerede ve kime yapacağınızı bilmeniz gerekir.

Rakamlar yaş gruplarına, ortalama gelire ve diğer faydalı göstergelere bölünerek size doğru bir kitle tanımlaması yaparlar.

  • Yerel Reklamcılık

Yerel olarak reklam vermek, özellikle küçük kliniklere ve sağlık komisyoncularına büyük ölçüde fayda sağlar. Yerel reklam örnekleri şunları içerir:

  • Sosyal medya pazarlaması
  • Yerel, bölgesel gazeteler, dergiler ve rehberler
  • Çevrimiçi Reklamcılık

İnternette reklam yapmak uygun maliyetli olabilir. Normalde karşılayamayacağınız ulusal ve uluslararası alanda yer almanızı sağlar. İnternet reklamcılığı örnekleri şunları içerir:

  • Kendi web sitenizde reklam verin: Web sitenizin güncel, alakalı ve satışları artırmaya yönelik olduğundan emin olun. Müşterilerinizin web sitenizde aradığı hizmeti bulmanın yollarını, sipariş vermelerini ve sizinle iletişime geçmelerini kolaylaştırın.
  • İşletmenizin diğer web sitelerinde reklamını yapın: İşletmenizi tanıtmak ve kendi web sitenize bağlantı vermek için banner ve pop-up reklam kullanın. 
  • SEO çalışması yaptırın: Arama motorları günümüzde belli bir algoritmayla ilerliyor. Bu algoritmanın belli başlı istekleri var. Tüm bunlar için SEO çalışması gereklidir. Sitenizi arama motorlarına uyumlu hale getirmek en önemli kriterdir.
  • Sosyal medya çalışması yaptırın: Profesyonel bir sosyal medya çalışması yapmak markanızın değerini yükselttiği gibi itibarını da güçlendirir. Sizden sağlık hizmeti almak isteyen hastaların her daim ulaşılabilir olmanız markanıza olan güveni de artıracaktır. 

Her soru sorduğunuzda veya satış yaptığınızda, müşterinin sizi nasıl duyduğunu sorun. Bu, hangi reklam veya diğer pazarlama faaliyetlerinin en etkili olduğunu bilmenizi sağlayacaktır.

Daha fazlası hakkında bilgi sahibi olmak için şimdi bize ulaşın.

Kaynakça:

https://www.magazine.medicaltourism.com/article/medical-tourism-marketing-to-win

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir