Sağlık Turizmi Hedef Ülke Belirleme

Sağlık Turizmi Hedef Ülke Belirleme

Sağlık turizmi, ülkemiz için son derece önemli yabancı para kaynaklarının başında yer almakla birlikte, atıl kapasitemizin maksimum verimlilikle doldurulması için önemli bir araçtır. Ancak elbette sağlık turizmi yaparken dikkat edilmesi gereken hususlar vardır. Bu noktada sağlık turizmi hedef belirleme kavramı, önemli bir unsurdur.

Hizmetin arzı sırasında nitelik kalitesi gibi detayların yanında ve belki de daha öncesinde, hasta bulunurken kullanılan yöntemlere dikkat etmek hayati öneme sahiptir.

Zira sarf edilecek bütçenin optimize edilmemiş olması halinde, kazançların çok üzerinde maliyetlere katlanmak durumu ortaya çıkabileceğinden, karlılık ciddi şekilde azalabilir. Bu bağlamda pazarlama yapılırken, detaylara dikkat edilmeli ve öncelikle doğru örneklem seçilmelidir.

Sağlık turizmi hedef ülke belirleme kavramı, pazarlama yapılırken kullanılacak enstrümanların seçimi bakımından da büyük öneme sahip olduğundan, bu unsur ilk sırada yer almalıdır. Hedef ülke seçimi yapılırken, öncelikle elimizdeki işin nitelikleri ve hedef ülkenin demografik özelliklerini ele almakta fayda vardır. Sunduğumuz sağlık hizmetinin ilgili ülkede talep görüp görmeyeceğini kavrayabilmek için saha analizi yapabiliriz. Elbette sahayı fiziksel olarak analiz etmeye gerek yoktur.

Günümüzde sahip olduğumuz dijital iletişim araçları sayesinde, sahada fiziksel olarak yapamayacağımız düzeyde araştırmayı, çok daha ekonomik biçimde online olarak yapabiliriz. Yapacağımız araştırmalarda kullanacağımız parametrelerin başlıcalarını inceleyelim.

Hedef Ülke Hizmetlerinize İhtiyaç Duyuyor mu?

Soracağımız öncelikli soru, hedef ülkenin vatandaşlarının sizin sunduğunuz sağlık hizmetlerine ihtiyaç duyup duymamasıdır. Elbette sağlık söz konusu olduğunda, coğrafya fark etmeksizin hemen herkesin tedavi ihtiyacı olacaktır.

Ancak kimi ülkelerde örneğin, estetik cerrahi yaygın tercih edilen bir tedai türü değildir. Bu bakımdan bu ülkeler hedeflenirken, en azından pazarlaması yapılacak tedavi bileşenlerinin seçimi daha selektif yapılabilir.

Bununla birlikte, kimi ülkelerde zaten sağlık hizmetleri yaygın ve ucuz olduğundan, bu ülkelerde sizin vereceğiniz hizmetlere talep hiç oluşmayabilir ve yapacağınız tüm pazarlama yatırımı boşa gidebilir.

Bu bakımdan ilgili ülkede özellikle yabancı ülkeler için sağlık hizmeti aramasının yapılıp yapılmadığını incelemek son derece önemlidir.

Hedef Ülkenin Ekonomik Durumu Nasıl?

https://www.youtube.com/watch?v=0xpB_ep2Khg

Sağlık turizmi hedef ülke belirleme sırasında dikkat edilecek en önemli detay ise pazarlama yapılacak ülkenin ekonomik durumudur.

Sağlık turizmi bedava yapılmayacağı için hedef ülke vatandaşlarının belli maliyetlere katlanmaları gerekir. Bu maliyetleri karşılamak noktasında yeterliliği bulunmayan ülkeleri hedeflemek, ciddi pazarlama zararları ortaya çıkarabilir. 

Dünya alım gücü endeksinde üst sıralarda yer alan ülke vatandaşları, kendilerinin altında yer alan her ülkede çok rahat para harcayabilir. Bunun sebebi, kendi ülkelerinde ilgili ürün veya hizmetin maliyetlerinin, diğer ülkelerden daha yüksek olmasıdır.

Sağlık hizmetinde de durum tam olarak bu şekildedir. Örneğin; Alman bir hastanın para harcayabilme gücü, Moğolistan’dan gelecek bir hastanın onlarca katı olabilir. 

Hedef Ülkede Sizin Sunduğunuz Hizmetlerin Fiyatları Ne Düzeyde?

Bir önceki başlıkla paralel değerlendirilebilecek hususlardan biri olan hedef ülkedeki sağlık hizmeti fiyatları, önemli bir ölçektir.

Satın alma gücünün yanında ve daha ötesinde, kimi ülkelerde sağlık hizmetleri yaygın olarak sunulmadığından bu ülkelerdeki sağlık hizmeti fiyatları, ortak para birimleri bazında dahi diğer ülkelerden çok yüksek olabilir.

Örneğin; Lüksemburg, dünyanın en pahalı ülkelerinden bir tanesidir. Bu ülkede sunulan saç ekimi hizmetinin fiyatı, yanı başındaki Almanya’dan yaklaşık 1000 Euro daha fazladır ki, bunun ülkenin ekonomik durumunun yanında, genel fiyat endekssinin ve hizmet miktarının etkisi de büyüktür. 

Ortak para birimleri ile eşitliğin yanında sağlık turizmi hedef ülke belirleme koşullarını en çok etkileyen detay elbette fiyat seviyesi olacaktır.

Eğer hedefleyeceğiniz ülke vatandaşları için vereceğiniz sağlık hizmetinin fiyatları, hedef ülke vatandaşının sağlık hizmeti, ulaşım ve konaklama gibi maliyetlerinin üzerinde olacaksa, ekonomik olmayacak bu nedenle tercih edilmeyecektir.

Burada güzel bir örnek, Japonya olabilir. Japonya’da sunulan sağlık hizmetleri, Türkiye fiyatlarının yaklaşık 4 katıdır. Bu fiyat farkına ulaşım ve konaklama dahil edilse dahi, Japon bir hasta için Türkiye’deki sağlık hizmeti ekonomik olacaktır.

Bu noktadan sonra pazarlama yapılırken, Japon hastaya sağlık sisteminin kalitesinden bahsetmek yeterli olacaktır.

Hedef Ülke Nüfusu Ne Kadar?

Hedef ülkenin nüfusu yapılacak pazarlamanın genliğinin hesaplanması ve pazarlama yapmanın ekonomik olup olmayacağına karar verilmesi bağlamında önem arz eder.

Dijital pazarlama ile sağlık turizmi yaparken, her dil için özel uygulamalar yapılır ve bu uygulamaların ciddi maliyetleri vardır.

Özellikle yakın coğrafyamızda yer alan Avrupa ülkelerinin kimileri, çok düşük nüfuslarına karşın, kendi dillerini konuşuyor olduklarından, bu ülkeler için özel pazarlama yapılması gerekir. Bu ülkeler için pazarlama yapılmadan önce nüfus ve eğilim testlerinin doğru yapılması gerekir.

Bir önceki maddelerde incelediğimiz hususlar ve bundan sonraki maddelerin yüksek değerlere sahip olması durumunda bu ülkelerde pazarlama girişimi başlatmak mantıklı olabilir.

Ancak genel olarak negatif görünüm arz eden değerlendirmelerin yanına, düşük nüfus faktörü eklenirse; son derece sıkıntılı bir durum ortaya çıkabilir.

Biz Current Work olarak, 168 ülke yönünde ve 44 ana dilde dijital pazarlama ve sağlık turizmi pazarlaması yapabiliyoruz. Ancak bunu sizlere koşulsuz sunmuyoruz.

Yapacağımız analizlerle sizi bilgilendiriyor ve yapılacak yatırımın karlılığı bağlamında bilgi sahibi olabilmenizi sağlıyoruz.

Hedef Ülke Vatandaşlarının Seyahat Alışkanlıkları Nasıl?

Kimi ülke vatandaşlarının ülkelerinin dışına seyahat etme alışkanlıkları yoktur. Bunun sebepleri başlıca ekonomik olabildiği gibi, bunun dışında sebepler de olabilir. Bu ülkelerin dünyanın uzak noktalarında olmaları ve seyahat masraflarının çok fazla olması da buna etki eden faktörlerin içerisinde yer alır.

Örneğin; Avustralya, hemen hiçbir Avrupa ülkesinin hizmet pazarlaması yapmadığı bir ülkedir. Yaklaşık 20 saatlik bir uçuşla kıtaya ulaşabilen Avustralyalılar, ekonomik güçleri yüksek olsa dahi, bunu tercih etmeyebilir.  Ancak bu ülke vatandaşlarına, benzersiz fiyatları ve yüksek nitelikler sunabiliyorsak elbette bu maddeyi göz ardı edebiliriz. Bu maddedeki hususlar, sağlık turizmi hedef ülke belirleme sırasında en son dikkate alınabilecek hususlar içerisinde yer alır.

Hedef Ülke Vatandaşlarının Türkiye Algısı Nasıl?

Sağlık turizmi hedef ülke belirleme sırasında hedef olarak seçilecek ülke vatandaşlarının Türkiye ile ilgili genel algısının nasıl olduğunun analizi çok doğru yapılmalıdır.

Türkiye hakkında yanlış fikir sahibi olmuş ciddi bir dünya nüfusu vardır ki, aslında sağlık turizmi pazarlaması yapan her firmanın, Türkiye’nin tanıtımı maksadıyla, dünyaya doğru bilgileri ulaştırması milli menfaatlerimiz için son derece önemlidir.

Irkçılık ve siyasi nedenlerle Türkiye’de sağlık hizmeti almaktan imtina edecek bir topluluk ise az da olsa vardır. Bu toplulukların hangileri olduğu ve seçimin yapılıp yapılmaması noktasında size bilgiyi bu veri tabanına hakim uzman personellerimiz verebilir.

Profesyonel Destek Alın!

Current Works; sadece bir pazarlama firması değil, sizin için stratejileri kurup tüm kurumsal faaliyetlerinizi biçimlendiren bir danışmanlık firmasıdır.

Biz size hangi ülkeyi hedefleyip, hangi satışları yapabileceğiniz noktasında online ve fiziksel kaynaklardan elde ettiğimiz verilerle birlikte, geçmiş deneyimimizin verdiği uzmanlığı hizmet olarak sunarız.

Bize ulaşarak, sağlık turizmi hedef ülke belirleme ve diğer tüm ihtiyaçlarınız için destek alabilirsiniz. Sizin için uzman personelimiz, mesai saatlerinde telefon ile bunun dışında 24 saat e-posta kanalı ile hizmet vermek için hazır durumdadır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir