Sağlık Turizmi Acentaları Nasıl Para Kazanır?

Sağlık Turizmi Acentaları Nasıl Para Kazanır?

Sağlık turizmi her yönden karlı bir sektördür. Hem komisyoncular, hem sağlık turizmi acentaları hem klinikler hem de sağlık hizmeti almak isteyen kişiler için. Bu sektör herkesin yüzünü güldürüyor desek abartmış olmayız.

Sağlık turizmi doktorlar, klinikler, komisyoncular, acentalar ve hastane hizmeti almak isteyenler arasında dönen bir çarktır. Her çalışmanın planlı olması önemlidir. Yapılan anlaşmalardaki koşullara mutlaka uyulması gerekiyor.

“Sağlık turizmi acentaları nasıl para kazanır?” sorusunu yanıtlamadan önce, sağlık turizminin ne olduğunu açıklayalım. Bir kişinin sağlık hizmeti almak için bulunduğu ülkeden başka  bir ülkeye gitmesi anlamına gelir.

Artan sağlık maliyetleri ve güzel bir seyahat deneyimiyle desteklenen kaliteli ve uygun fiyatlı sağlık hizmeti sunan ülkelerin artmasıyla, sağlık hizmeti almak isteyen kişilerin başka bir ülkedeki sağlık hizmeti sağlayıcılarından randevu almak için can atıyor.

Her yıl milyonlarca hasta, sağlık altyapısı olmayan veya belirli bir tıbbi bakım alanında daha az gelişmiş ülkelerden, yüksek düzeyde uzmanlaşmış tıbbi bakım sağlayan ülkelere seyahat ediyor. 

Bu durum 2019’da 37 milyar doları aşan güçlü bir küresel medikal turizm pazarını doğurdu. Hastalar, kozmetik cerrahi, dişçilik ve ortopedik prosedürlere kadar çeşitli tıbbi prosedürler için ülkelere uygun fiyatlarla uçak seyahatleri rezervasyonu yapıyor.

Sağlık turizmi destinasyonları ve sağlık hizmeti sağlayıcıları için rekabet şiddetli bir hal aldı. Medikal seyahati yönlendirmek ve medikal turizm pazarında markalarını geliştirmek her ülkenin önemli bir sorumluluğu haline geldi.

Ülkelerin medikal seyahat için çekiciliğini değerlendiren Medikal Turizm Endeksi’ne göre, bir ülkenin ekonomisi ve kamu imajı, sağlık hizmetleri maliyetleri ve bakım kalitesi, bir destinasyonda medikal turizmin büyümesini sağlayan başlıca faktörler arasında yer alıyor.

Türkiye, en son teknoloji ile sağlık hizmetleri sunmaya çalıştığı için medikal turizm endüstrisindeki kilit oyunculardan bir tanesi olmayı başarmıştır. Sağlık hizmetleri konusunda çok uygun maliyetler sunan Türkiye bunun yanında çok usta klinik hizmetleri sağlıyor.

Hastalar Türkiye’yi yalnızca sağlık hizmetinin kalitesi ve satın alınabilirliği için değil, aynı zamanda Türkiye’nin güzel manzarası ve mimarisi için de ziyaret ediyor.

Türkiye’de tıbbi seyahat, tıbbi seyahat edenler için zevk, lüks ve kaliteli sağlık hizmetinin bir karışımını getiriyor. Ek olarak, Türkiye’de  teşhis onaylandıktan sonra hızlı bir şekilde ameliyat veya müdahale planlandığı için sıfıra yakın bekleme süresi vardır. 

Sağlık Turizmi Acentası Ne İş Yapar?

Sağlık turizmi sadece klinikler ve hastalar üzerinden ilerlemiyor. Çok kritik bir noktada  acenteler yer alıyor. Sağlık turizmi acentaları bir bakıma temsilci anlamına gelir. Temsilci, müşterisine belirli bir uzmanlık alanında tavsiyede bulunan bir temsilcidir .

Temsilciler; sporcuları, yazarları, modelleri, oyuncuları, yapımcıları, sanatçıları ve diğer ünlüleri temsil eder. Müşterilerinin başarılarının gerçekleşmesine yardımcı olurlar. Müşteri mutlu olmazsa, temsilci hayatta kalamaz.

Sağlık turizmi acentası da sağlık hizmeti almak isteyen kişilere hizmeti rahatlıkla alabilmesini sağlayan kuruluşlara verilen isimdir. Sağlık turizmi acentesi farklı türde hizmet paketleri sunmak üzere konaklama veya sağlık tedarikçileri adına genel hizmetler sağlayan özel bir perakendeci veya kamu hizmetidir.

Bir sağlık turizmi acentesinin ana işlevi, bir tedarikçi adına ürün ve hizmetleri satmaktır. Her acenta aynı kalitede değildir. Bu asla göz ardı edilmemelidir. Güvenilir bir acente bulmak için atmanız gereken belli başlı adımlar var.

  • Öncelikle bir sağlık turizmi acentası arıyorsanız bir dizi çevrimiçi aramalar yapmalısınız. Bu aramalar sayesinde genel acentelerden haberdar olursunuz. Bu sayede en tanınmış acentelerden haberdar olabilirsiniz.
  • Bu adımlar sonrası acentanın bünyesinde barındırdığı  hizmetleri görmek için web siteleri tek tek incelenmelidir. Çünkü bir firmanın en önemli tanıtım aracı web sitesidir. Kesinlikle bir web sayfasına sahip olmayan, sadece sosyal medya üzerinden çalışmalar yapan bir acenta seçilmemelidir. Günümüz değişimine ayak uydurmayan hiçbir firma güvenilir değildir. Bu değişimlerin firmaların güven veren unsurları olduğunu unutmayın.
  • Ardından incelediğiniz bütün acentelerde artı eksi değerlendirmesi yapın. Bu sayede hangi acentenin nasıl çalıştığını görebilirsiniz.
  • Ardından telefon görüşmeleri yapın. Bu görüşmeler size ikinci bir izlenim sağlayacaktır. Bu izlenim size nasıl bir hizmet alacağınıza dair birtakım izler sunacaktır. 
  • Bu görüşmelerin ardından yüz yüze randevular alın. Size en iyi hizmeti sunacak olan acenteyi seçme imkanı tanıyacaktır. Bu sayede sağlık hizmeti alırken güvenle ve sorunsuz bir süreç yaşayacaksınız.

Sağlık Turizm Acentası Kurmak Maliyetli midir?

Sağlık turizm acentaları size alacağınız hizmetlerin sorunsuz olarak ilerlemesi için çalışırlar. Bu çalışma sonucunda para kazanırlar. İhtiyacınız neyse ona göre bir çalışma yapıp bütçenize ve alacağınız hizmete karşılık bir bedel alırlar.

Bu bedeller kimi zaman klinikle anlaşmaları, kimi zaman da direkt hizmet bedeli üzerinden olmaktadır. Sağlık turizminin çok çeşitli sebepleri vardır. Ancak mantığında yatan temel kişilerin daha iyi hizmet almalarıdır. Eğer siz de bir acenta kurmak niyetindeyseniz yazımızı okumaya devam edin.

Sağlık turizmi acentası açmaya karar verdiniz ve bunun için harekete geçeceksiniz. Atacağınız ilk adım ne olmalıdır? Atacağınız adımları şu şekilde sıralamamız mümkündür:

  • Mümkünse prestiji bir adreste ofis sahibi olun. İtibar günümüzde her şeyden önce gelir. Ofis adresiniz müşterilerinizin sizi ziyaret edebileceği bir adres olmalıdır. Burası müşterilerinizle ilk etkileşime gireceğiniz yer olacaktır. Bu nedenle temiz ve şık bir ofisin yanı sıra iyi bir adreste olmalısınız.
  • Bir diğer dikkat etmeniz gereken unsur da bütün çalışmalarınızı yasal bir düzlemde yapmanızdır. Hesabını veremeyeceğiniz hiçbir yükümlülüğün altına girmemiş olacaksınız.
  • Ardından ofisinizi temiz ve özenli bir şekilde dizmelisiniz. İçerisindeki eşyalar, temiz ve bakımlı olmalıdır. 
  • Çalışanları düzgün seçmek çok önemlidir. Çünkü yurt dışından misafir getireceğiniz için onların dilinden anlayabilecek birileri olmalıdır. İngilizce, Almanca ve Fransızca sağlık turizminde öne çıkan diller arasında yer alıyor.
  • Mutlaka bir web siteniz olmalıdır. Web sitenizin açılış sayfasından, menülere kadar özenle hazırlanmalıdır. Çoklu dil seçeneği sunarak bütün kullanıcılarınızı memnun etmelisiniz.
  • Sitenize mutlaka SEO çalışması yapmalısınız. SEO çalışması, yeni çevrimiçi müşteriler kazanmanızı sağlar. Eğer ofisinize yurt dışında açmayacaksanız mutlaka çevrimiçi ortamda sözünüzün geçmesi gerekir. 
  • Arama motorundaki sonuçlar alfabetik olarak sıralanmaz. Daha çok arama motoru sıralamalarını etkileyen faktörlere dayanır. Ancak ziyaretçiler yerel işletmeleri veya aradıklarını sunan şirketleri arar.

Sağlık Turizmi Acentaları SEO Çalışması Yaptırarak Para Kazanabilirler

Arama motoru optimizasyonu hizmetlerinizi aktif olarak aramak için arama motorlarını kullanan müşterileri çekmenizi sağlar. Artık ücretli reklamlar yayınlamak ve doğru kişinin onları göreceğini ummak sadece profesyonel olmayan kişilerin düşündüğü bir şey.

SEO, arama motorları aracılığıyla sağlık hizmeti almak isteyen bir kişiye kendinizi tanıtmanın, onlara tam olarak ne sunduğunuzu ve neden sizden satın almaları gerektiğini söylemek için hedef anahtar kelimeler kullanmanın etkili bir yoludur.

Anahtar kelimeler, SEO uzmanları tarafından ilgi çekici içeriklerle nitelikli trafiği çekmek için pazarlama çalışmalarında kullanılır.

SEO yatırımı, kullanabileceğiniz en değerli pazarlama tekniklerinden bir tanesidir. Organik arama ve SEO, zamanla PPC pazarlama kampanyalarından daha fazla getiri sağlayacak ve yine uzun vadede daha fazla getiri sağlayacak uzun vadeli yatırımlardır. SEO, doğru zamanda doğru müşterileri çekmek için çalışır.

Siz de sağlık turizmi acentası kurarak para kazanabilirsiniz. Daha fazlası için bize ulaşın.

Kaynakça:

https://www.madrehealthcare.com/how-do-medical-tourism-companies-make-money

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir