Sağlık Sektöründe Pazarlama Nasıl Yapılır?

Sağlık Sektöründe Pazarlama Nasıl Yapılır?

Sağlık sektöründe pazarlama, sektörün sahip olduğu sınırlamalar nedeniyle oldukça zor olarak tanımlanır. Kamu hizmetleri içerisinde yer alan sağlık hizmetlerinin reklamlarının yapılması yasaktır ve sektörde rekabet ifadeleri içeren tanıtım faaliyetlerinde bulunulamaz.

Sayıları hiç de az olmayan sağlık kuruluşunun hizmetlerini arz etmeleri noktasında karşılarında bulunan bu engellere karşılık sahip oldukları ciddi maliyetler dikkate alındığında elbette alternatif çözüm arayışları öne çıkar ve “Sağlık Sektöründe Pazarlama Nasıl Yapılır?” sorusu yaygın olarak sorulur.

Current Works, özellikle sağlık kuruluşlarının pazarlamasında ciddi bir deneyime sahiptir.

Gerek yurtiçi sağlık pazarlaması gerekse yabancı hastalar için sağlık pazarlaması yapmak noktasında, özellikle dijital medya ortamlarında sahip olduğumuz deneyim, sağlık kuruluşlarının tanıtım faaliyetlerini karşılamak noktasında son derece etkilidir.

Firmamız, çözüm ortakları ile birlikte yaklaşık 200 kişilik bir ekiple, pazarlama hizmetleri sunar. 44 dilde uluslar arası sağlık pazarlaması ve yerel sağlık pazarlaması hizmetleri sunuyoruz.

Bu noktada sağlık kuruluşlarının reklam yasaklarına takılmadan sonuca ulaşmalarını sağlayacak çözümleri üretiyoruz.

Sağlık Pazarlaması Yasakları

Pazarlama, bir işletmenin tanıtım, müşteri ilişkileri, fiyatlama ve iş geliştirme süreçlerinin bütününü ifade eder.

Sağlık sektöründeki reklam yasakları ise yalnızca doğrudan reklam ve rekabet ifadelerini kapsar. Bununla birlikte, sağlık kuruluşlarının promosyon hediyeleri vermeleri gibi fiziksel yasaklar da söz konusudur. Ancak pazarlamanın geneli ile ilgili bir yasaklama yoktur. 

Örneklerle açıklayacak olursak, bir hastanenin veya kliniğin, gazeteye ilan vermesi belli sınırlamalara tabidir. Bir şube ve ana bilim dalı açılışı ilana konu edilebilir ve reklam harcamaları sınırları söz konusudur.

Ancak herhangi bir zamanda kendi isteği ile sağlık kuruluşları, herhangi bir tedaviyi sunduğunu beyan edemez. Hele ki, herhangi bir tedavide diğer işletmelerden üstün olduğu, farklı donanımları bulunduğu veya kendi doktorlarının daha deneyimli olduğu gibi ifadeleri hiçbir şekilde kullanamaz.

Bu temel yasaklar dışında açık hava reklamcılığı, televizyon ve radyo reklamları gibi tanıtım faaliyetleri ile basılı medya organlarında doğrudan reklam sayılabilecek her unsur yasaktır.

Bütün bunlar dikkate alındığında, aslında sağlık sektöründe tanıtımın ne kadar zor olduğu kolayca anlaşılabilir. Ancak doğru kaynakların kullanılması ile aslında sektörün sınırları işletmeleri çok daha etkili bir alana doğru zorlar.

Dijital medya ve dijital pazarlama, sağlık kuruluşlarının zorunlu pazarlama alanıdır ki, iyi kullanılması halinde herhangi bir pazarlama etkinliği türünden çok daha fazla etkili sonuçlara ulaşılmasını sağlayabilir.

Dijital Pazarlama Sağlık Sektörü Pazarlamasında Neden Daha Ektilidir?

Herhangi bir hasta veya hasta olduğunu düşünen kimse, hastalığı ile ilgili olarak bilgi edinmek ister. Eğer yakın çevresinde gerçek bilgi kaynağı olabilecek birileri yok ise bu bilgiye diğer açık kaynaklardan erişmeye çalışır.

Hatta kimi zaman yakınları hekim olanlar dahi onlara sormak yerine Google’a sormayı tercih eder veya onlardan aldıkları bilgileri Google üzerinden teyit etmek ister.

Günümüzde internet kullanımı, ampul kullanımı kadar yaygındır demek, hiç de yanlış olmaz. Hatta ışığa olan bağımlılığın çok daha üzerinde bir internet bağımlılığı durumu söz konusu demek yanlış olmaz.

Yaş ayrımı olmaksızın, mobil telefonların yaygınlaşması neticesinde cebimizde devasa bir bilgi kaynağı bulunuyorken, bilgiyi başka kaynakta aramıyoruz. Hatta her gün önünden geçtiğimiz hastaneyi seçmek yerine, internetten bize bilgi sunan hastaneyi tercih ediyoruz.

İşte bunu sağlayan unsur, dijital pazarlamadır ve sağlık kuruluşları, hastaların veya hasta olduğunu düşünenlerin bilgi kaynağı haline gelir ve güveni sağlarlarsa, tercih sebebi haline gelirler.

Hastanelerin, dijital medya dışında bunu sağlamaları oldukça zorken, günümüz dijital araçları ile bunu sağlamak mümkündür.

Sağlık Sektöründe Dijital Pazarlama

Sağlık sektöründe reklam yapmak yasakken, merak edenlerin bilgi alabilecekleri yayınlar yapmak yasak değildir. Bu etkinlik, hastaların sağlık kuruluşu hakkında pozitif imaj elde etmelerini sağlarken, onlara olan güven seviyesini de arttırır.

Elbette yayınların tutarlı olmaları gerekir ki, eğer maksat pazarlama ise bu noktada da etkinliklerinin var olması gerekir. Reklam olmamakla birlikte, pazarlama etkisi olan sağlık metinleri hazırlamak ise elbette bir uzmanlık alanıdır.

Bunun için Current Works’ün uzmanlığına başvurabilir, nitelikli sonuçlar elde edebilirsiniz.

Tabii sağlık sektöründe dijital pazarlama yapmaya başlarken, izlenmesi gereken bir rota vardır. Bunlar sırasıyla;

  • Web sitesi kurmak
  • Web sitesinin içeriğini geliştirmek
  • Web sitesinin diğer dillerde yayınlarını yapmak
  • Arama motoru optimizasyonu (SEO) yapmak
  • Sosyal Medya Platformları kurmak ve etkinlikte bulunmak
  • Basın bültenleri ve bilgilendirme içerikleri yayınlamak
  • Hastalıklar ve tedavileri ile ilgili video paylaşımları yapmak
  • Basın yayın kuruluşlarına röportajlar vermek
  • Hastaların hakkınızda paylaşımlarda bulunmasını ve pozitif geri bildirimler yapmasını temin etmek
  • Şeklinde olacaktır.

Web sitesi Kurmak

Web siteleri, dijital medya pazarlaması yapacak her işletmenin temel gereksinimidir. Web sitesine sahip olmadan herhangi biri dijital pazarlama etkinliğinde bulunamayacağınız gibi, sağlık sektöründe pazarlama da yapamazsınız.

Bu nedenle, gelişmiş teknolojilerle donatılmış, kullanıcı dostu ve arama motoru uyumlu bir web sitesi kurmak ve yayına geçmek ilk adımdır.

Sitenizin yayına geçmesi için temel düzeyde yüklediğiniz içeriklerin yanında, yayından sonra sürekli güncelleme ve geliştirme yapmanız gerekir.

Hastaların sizin hakkınızda bilgi alabilmesi için öncelikle onların meraklarını gidermeli ve aranan hastalıklar ve tedavileri ile ilgili sürekli paylaşımda bulunmalısınız. 

Eğer sağlık turizmi yapıyor ve yurtdışından doğrudan hasta getirmek istiyorsanız, bir diğer maddede belirttiğimiz, diğer dillerde yayın yapma uygulaması bu aşamada devreye giriyor.

Türkçe olarak yaptığınız gibi, diğer dillerde de yayın yaparak, yabancı hastaların sizi bulmasını sağlayabilirsiniz.

Arama Motorlarında Görünür Olmak Önemlidir

Dijital pazarlamanın en önemli bileşeni, arama motorlarında görünür olmak ve mümkün olan en üst sırada listelenmektir. Sitenizin üst sıralarda yer almasını sağlayacak SEO yani arama motoru optimizasyonu uygulamaları ise dijital pazarlama süreçlerinin tamamına endekslidir.

Gerek içerik geliştirmek, gerekse dijital ayak izi oluşturmak bakımından gerekli tüm adımları hassasiyetle atmak, sizi Google nezdinde güvenilir kaynak konumuna getirir ve sizinle ilgili aramalarda üst sıralarda yer almanız mümkün olur.

Tabii bunun için öncelikle internet sitenizin, aranmayı umduğunuz kelimeleri içeren ve destekleyen metinlerle donatılmış olması gerekir. Bu hem Türkçe, hem de yabancı dillerde özenle yapılmış olmalıdır.

Sosyal Kalın

Sağlık kuruluşları, kurumsal kimliklerinin çizgisini bozmadan sosyal medya ve bağlı platformlarda etkin olabilirler. Bu platformlar hem SEO açısından, hem de doğrudan hasta temin etmek bakımından önemlidir.

Kurumsal sosyal medya yönetimi hizmetleri alarak, bu alanda faydalı sonuçlar etmeniz mümkündür. Biz size bu alanda da hizmet sunabiliyoruz.

İnteraktif Olun

Videolar, görseller ve sürekli ilgi çekici görsellik size olan ilgiyi de arttıracaktır. Bunun için video ve fotoğraf çekimleri ile kullanıcıların dikkatini çekebilirsiniz.

Dijital Ayak izi Oluşturun

Dijital ayak izi, internetteki tüm etkinliklerinizdir. Bunun içerisinde basın yayın kuruluşlarından diğer tüm kaynaklarda isminizin geçmesi yer alabilir.

Hastane isminiz markanız olarak internette ne kadar geçer ve ne kadar pozitif anılırsa, doğrudan hasta kazanma oranınız artacak ve arama sonuçları değerleriniz yükselecektir.

Bizimle şimdi iletişime geçerek, “Sağlık Sektöründe Pazarlama Nasıl Yapılır?” sorunuzla ilgili daha detaylı bilgi alabilir, size sunabileceğimiz hizmetler ve fiyatlar gibi detaylara ulaşabilirsiniz. Sağlık alanındaki uzmanlığımızı size de sunmaktan memnuniyet duyarız.

Kaynak:

https://www.knorex.com/blog/articles/digital-marketing-healthcare

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir