Restoran Reklamı Nasıl Yapılır?

Restoran Reklamı / Tanıtımı Nasıl Yapılır?

Restorancılık yani diğer adıyla gıda işletmeleri ne olursa olsun pazar payını kaybetmeyen sektörler arasında yer alır. Her restoranın kendisine özgü bir yapısı ve menüsü vardır. Farklı damak tatlarına, farklı kitlelere hitap ederler. Önemli olan her restoranın kendisi için uygun olan kitlesini bulabilmektir.

Hiçkimse damak tadına uymayan bir restoranı tercih etmez. Bu nedenle restoran reklamı yapılırken hedef kitle analizi doğru şekilde yapılmalıdır. Tercih edilebilir olmak öncelikle güçlü bir marka yaratmanızdan geçer. Markanız ne kadar güçlüyse sizi tercih edenlerin sayısı da o kadar fazla olacaktır.

Bir restoranın gücünü neler belirler peki? Bu soruyu kendinize hiç sordunuz mu? Özellikle bulunduğunuz konum, sunduğunuz ürün ve personelizin gerçekten doğru çalıştığını düşünürsek.

Sektörü ne olursa olsun bir markanın en dikkat çeken unsuru logosudur. Logo bir görselden öte kimliktir. Kullandığınız çizgiler, renkler hepsi bir bütündür.

Markanız hakkında ilk izlenimi verir. Markanızı pazar sahanızda temsil eden simgedir. Sizi en doğru şekilde temsil edecek bir logo tasarımı yaptırmak bu nedenle önemlidir.

Dikkat çekmesi, güçlü bir ilk izlenim bırakması, marka kimliğinizin temeli olması, akılda kalması, sizi rekabetten ayırması, marka sadakatini teşvik etmesi de bir diğer unsurlar arasında yer alıyor.

Tüketicilerin işletmenizi görünüşüne göre yargılamasına neden olan bu kısa dikkat süresi, şirketiniz adına konuşacak sağlam bir logo sizin için avantajdır.

Başarılı marka bilinci oluşturma, müşterilerin duygularını etkileyecek asit bir hikaye anlatmakla ilgilidir. Logo tasarımının bir şirketin markasının yalnızca bir parçası olduğu doğru olsa da markanın üzerine inşa edildiği tüm anlatı için temel görevi görür. Bu restorancılar için de geçerlidir.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi 12 Ay
Tek Seferlik Hizmetler Web Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Aylık Hizmetler SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek Hizmetler PR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef Kitle Lokal veya Ulusal

restoranPazarlamanızın ticaret alanınıza, müşteri demografinize ve satın alma davranışlarına odaklandığından emin olmanız gerekmektedir. Her pazarlama programının başarısını ölçmenin birçok yolu vardır. Bunları bir profesyonelden de detaylı olarak öğrenebilirsiniz.

Kaliteli yemek sunmak da bu başarılardan bir tanesidir. Restorancıların unutmaması gereken en önemli faktör en son yemeğin tadıdır. Öncesinde nasıl hizmet ya da nasıl güzel yemekler sunduğunuzun bir önemi yoktur. Önemli olan sunduğunuz son hizmet ve yemektir.

Yine restorancılıkta önemli kriter son hizmet unsurudur. Sadece son müşteri etkileşiminiz kadar iyisiniz. İyi hizmetten mi bahsediyorsunuz yoksa çalışanlarınız dahil marka bilinciniz farkında mı?

Ofisinizden veya başka bir işletmedeki masanızdan restoran işletemezsiniz. Mevcut, ilgili ve lider olmalısınız. Devamsız sahiplik, defalarca başarısızlıkla sonuçlanır.

Bir restoranın yaşam döngüsü genellikle beş yıldır. Birinci yılda işi kurarsınız; ikinci ve üçüncü yıllarda işin ince ayarını yaparsınız; dördüncü ve beşinci yıllarda, kazancı en üst düzeye çıkarırsınız. Bundan sonra, müşterileriniz için yeni bir heyecan yaratmak için işi yeniden icat etmelisiniz.

Unutmayın, ilk yılda işi kurmak için en az altı aylık işletme sermayesine ihtiyacınız vardır. Peki, bu kazancı en üst seviyeye çıkarmak için 5 yıl beklemenize gerek yok desek? Doğru duydunuz! Bunun için yapabileceğiniz pek çok çalışma mevcut. Daha fazlasını öğrenmek için şimdi okumaya devam edin.

Restoran Pazarlamasına Başlarken Olmazsa Olmazlar Nelerdir?

internetten isletme tanitimi yollari

Olmazsa olmaz; kavram olarak temel değerleri ifade eder. Bir hizmet işletmesinin olmazsa olmazlarını, restoran özelinde incelediğimizde aşağıdaki gibi bir listeye ulaşıyoruz. Bu arada, herhangi bir restoranın lezzet konusunda herhangi bir istisnasının olmadığına en başta değinmek gerekir. Bu listeye, uzman aşçılarla çalışın ve lezzetli yemekleri misafirlerinize sunun seçeneğini bu sebeple eklemiyoruz, zira bu zaten en olmazsa olmaz gereksinimdir.

  • Bulunduğunuz çevreyi ve hedef kitlenizi doğru analiz edin. Etki alanınız içerisinde asgari trafiği sağlamak önemlidir.
  • Rakiplerinizi analiz edin. Çevrenizde rakiplerin olması iyidir ancak bu sayının belli bir oranı geçmemesi gerekir.
  • Pazar araştırması yapın. Satmayı hedeflediğiniz ürünlerin lokal ve genel satış hacimlerini ölçün. İleride pazarlama planlaması yaparken bu değerler son derece önemli olacaktır.
  • Fiziksel ortamınızı, konsept gereksinimlerine göre en iyi şekilde hazırlayın.
  • Hijyen koşulların mümkün olan en üst düzeyde uyun.
  • Kanuni sınırlamalara uyun.
  • Fiyat politikanızı maliyetleriniz ve rakiplerinize göre oluşturun.
  • Dış mekan yönlendirmeleri ve tabela gibi unsurları, dikkat çekici ama agresif olmayacak şekilde kurun.

Bütün bu temek gereksinimler noktasında hazırsak, Restoranlar için reklam yöntemleri veya bizim soru olarak yönelttiğimiz biçimi ile “Restoranlar nereden müşteri edinir?” sorusuna odaklanabiliriz.

Restoranlar İçin Reklam Araçları

Restoran endüstrisine girmek genellikle kolaydır. Bir yer tutarsınız, biraz gıda alırsınız, biraz personel çalıştırırsınız. Başarı ve başarısızlık arasındaki farkı yaratan bundan sonra yapacaklarınızdır.

Öncelikle mutlaka bir restoranlara uygun web siteniz olmalıdır. Bir web sitesinin restoranınızı ne kadar büyüteceğini tahmin bile edemezsiniz. Web sitesi müşterilerinizi ilk ağırladığınız yerdir diyebiliriz. 

Bir restoran web sitesinde olması gereken unsurlar:

  • Adresiniz, telefon numaranız ve çalışma saatleriniz ana sayfanızın önünde ve ortasında olmalıdır. Misafirlerinizin sizi bulmasını mümkün olduğunca kolaylaştırmak istiyorsunuz, bu yüzden insanları bulmak için aratmamalısınız. Aynı şekilde restoranınızın birden fazla konumu varsa, hepsini mutlaka listeleyin. Kolay bir kullanıcı deneyiminin ötesinde, ana sayfada doğru temel bilgileri listelemek, Google arama sonuçlarındaki sıralamanızı da iyileştirmeye yardımcı olacaktır.
  • Web sitenizde yüz yüze ya da sosyal medyada tutarlı bir marka deneyimi yaratmak, pazarlama çalışmalarınız için çok önemlidir. Ayrıca konukların sizinle iletişim kurmasını mümkün olduğunca kolaylaştırmak istiyorsanız, sosyal medyanızı web sitenize bağlamak sizin için çok etkili bir yol olacaktır. Kanal ne olursa olsun sosyal medya sayfalarınızı markanıza, menünüze ve kültürünüze uygun tutmalısınız. Sosyal medya stratejiniz bir bütün olarak anlamlı olmalıdır. Ama içeriklerinize ince ayar yaparak platform için anlamlı hale getirmeniz de çok önemlidir. Güzel fotoğraflar veya kamera arkası çekimleri ile Instagram’ı görsel çalışmalarda; güncellemeleri paylaşmak, etkinlikler oluşturmak ve tanıtmak için Facebook’u kullanabilirsiniz.
  • Misafirleriniz araştırmaları, arkadaşlarının tavsiyeleri veya Facebook reklamları yoluyla yeni restoranlar keşfetmek için Facebook’u kullanmaya devam ediyor. Bu ilgili bilgiler de dahil olmak üzere Facebook işletme sayfanızı güncellemeye ve düzenli olarak içerik, fotoğraf ve güncelleme paylaşarak aktif kalmanın bir mecburiyet olduğu anlamına gelir. Ayrıca konukların sayfalarınıza erişmesini ve arkadaşlarınızla paylaşmasını kolaylaştıracak şekilde, sosyal medya bağlantılarınızı doğrudan web sitenize yerleştirmeyi asla unutmamalısınız.
  • Yakın tarihli bir araştırmaya göre, tüketicilerin yüzde 93’ü nerede yemek yiyeceğine karar vermeden önce bir restoranın menüsüne bakıyor. Tabii ki menünüzü web sitenize dahil etmek istiyorsunuz. Ancak bunu misafirleriniz için mümkün olduğunca erişilebilir kılmak için yapmanın belirli bir yolu var. Web sitesi ziyaretçileri, genellikle akıllı telefonlarından menünüzü hızlı ve kolay bir şekilde görüntülemeyi hedeflerler. Günümüz tüketim alışkanlıklarında çok üst seviyede olduğu için bu kolay olmalıdır. Menüler, hem web sitenizin ana sayfasında hem de Google sonuçlarında bulunabilmeli ve bulması kolay bir web sayfasında listelenmelidir. Kolay arama için HTML kullandığından emin olmanız önemlidir.
  • Verilere dayalı konuşacak olursak, müşterilerin yaklaşık yüzde 82’si doğrudan bir restoranın web sitesinden sipariş vermeyi tercih ediyor. Toast’ın 2020 Restoran Konuk Raporunda bu net olarak ortaya koyulmuştur. Bu sizin için bir kazanç yöntemidir. Ancak bunu yaparken konukların ana sayfanıza geldiklerinde sizden sipariş vermelerinin kolay olduğundan mutlaka emin olmanız gerekmektedir. Web sitenizi çevrimiçi sipariş ve rezervasyon yazılımı gibi teknolojilerle entegre etmelisiniz. Site ziyaretçilerinizin ihtiyaç duyabilecekleri önemli bilgilere yönlendirmelisiniz. 
  • Sosyal medya kanallarında mutlaka reklam çalışmaları yapmalısınız. Günümüzde dijital reklamcılık geleneksel reklamcılığın ötesine geçmiştir. Instagram, Google ADS ve Facebook gibi kanalları mutlaka kullanmalısınız.
  • Tanıtım yazısı satın almak da restorancıların yapması gereken çalışmalar arasında yer alır. Markanızı çevrimiçi ortamda tanıtmak bilinirliğinizi yükseltecektir. Bilinirliğinizin yükselmesiyle gelirlenizin artacağını söylememiz mümkündür. Ek olarak web sayfanızın Google’da değerli olmasını da sağlayacaklardır.
  • Görüntüler, işletmeniz hakkında potansiyel konuklara mesaj göndermenin en etkili yoludur. Fotoğraflar, konuklar restorana geldiğinde veya çevrimiçi sipariş verdiğinde ne bekleyeceklerini ve sabırsızlıkla bekleyeceklerini ifade eder.  Bu nedenle müşterilerinizden mutlaka yorum ve yıldız vermelerini istemelisiniz. 
googleda restoran aramasi
Google’da restoran araması

Kullanılabilecek Seçenekler

  • El ilanları / Broşürler: Restoranların menülerini veya dönemsel kampanyalarını içeren ilan ve broşürler yaygın olarak kullanılır. Etkili görselleri olan bu tip ilanları, uygun şekilde dağıtarak, yeni müşterilerin sizden sipariş vermesini sağlayabilirsiniz.
  • Magnetler: Restoran magnetleri, hemen her evin buzdolabının esaslı aksesuarı olarak bilinir. İnsanların acıktığında ilk uzandıkları yer olan buzdolabının üzerinde sizin telefonunuzun yer alması, sipariş elde etme oranınızı yükseltebilir.
  • Gazeteler: Gazetelerin özel alanlarında reklamlar vererek, müşteri trafiğinizi artırabilirsiniz. Ekler ve yemek tarifleri gibi kısımlarda bunu yapmanız daha etkili olabilirken, gazete dağıtım firmaları aracılığıyla ilan ve broşür dağıtımı da yapabilirsiniz.
  • Dergiler: Yemek dergileri başta yer almak üzere, lezzet arayanların tercih ettiği dergiler ve elbette genel dergilerde restoran reklamı yapabilirsiniz. Burada dikkat edilmesi gereken, konseptinizle ilgili derginin okuyucu kitlesinin birbirinden çok uzak olmamasıdır. Örneğin; gençlerden çok orta yaş grubunda iş insanlarının tercih ettiği bir mekândan söz ediyorsak, gençlik dergileri yerine iş dergileri daha uygun olabilir.
  • Radyo ve Gazeteler: Yaygın medya araçlarında büyük restoranların reklamlarını sıkça görürüz. Dikkatli ve stratejik biçimde yayınlarının yapılması halinde bu reklamlar oldukça etkili olabilir. Bant reklam veya doğrudan reklam kuşağında yayınlanacak reklamlar ile doğru zamanda sunum yaparak, hedef kitlenizi sizden sipariş vermeye yöneltebilirsiniz. Örneğin; akşam yemeği saatlerinde sizin reklamınızın yapılması, o sırada ne yiyeceğini düşünen hedef kitleniz için oldukça iyi bir yönlendirme aracı olacaktır.
  • Promosyon uygulamaları: İş ortaklıkları yaparak, çeşitli mağazalardan alışveriş yapanların, sizin restoranınızdan indirim elde etmesini sağlayacak kuponlar oluşturabilirsiniz. Örneğin; bir market zincirine, belli bir miktar alışveriş yapanlara verilmek üzere %15 indirim kuponu sunabilirsiniz. Bazı marketlerin günlük olarak on binlere ulaşan müşteri trafikleri nedeniyle bu yöntem oldukça etkili sayılabilir. Bununla birlikte bazı ürünlerin içinden sizin restoran veya restoranlarınızda geçerli indirim kuponları veya ücretsiz yiyeceklere dair kuponlar da sunabilirsiniz.
  • Açık Hava Reklamları: Açık hava reklamları, tüm işletmeler için faydalı reklam uygulamalarıdır. İşletmenizin reklamını açık billboardlar, durak panoları ve metrolardaki panolar gibi alanlarda yaparak, marka bilinirliği oluşturabilir ve yeni müşteriler elde edebilirsiniz.
  • Sinemalar: Film öncesi kuşağında reklam yaparak, filmden hemen sonra yeni müşterilerin restoranınıza gelmesini istiyorsanız bu yöntem oldukça faydalı olacaktır. Uzun vadede marka bilinirliği için de bu yöntem son derece etkilidir.
  • Web Siteleri: Bir web sitesi kurup, restoranınızla ilgili tüm detayları burada yayınlamanız durumunda, müşterilerinizin sizi bulmasını ve incelemesini sağlayabilirsiniz. Ayrıca internet siteniz, internetteki varlığınızın temeli konumundadır. Dahil olacağınız tüm diğer dijital pazarlama etkinliklerinin bu siteye bağlı olması gerekir ki, Google aramalarında da sitenizin listelenmesi gerekecektir. 
  • Arama Motoru Optimizasyonu (SEO): Bir internet sitesine sahip olduktan sonra, sizin ürünlerinizin veya restoran isminizin burada yapılan aramalarda üst sıralarda yer almasını sağlayacak uygulama, arama motoru optimizasyonu uygulamasıdır. SEO uygulamaları sayesinde, lokal olarak yapılan yemek aramalarında veya dilerseniz genel aramalarda, sonuç listesinin üst sıralarında yer alabilirsiniz. Toplam bir pazarlama etkinliği olduğundan bu işlemin sonucunda diğer platformlardaki etkinlikleriniz de yükselecektir.
  • Sosyal Medya Platformları: Sosyal medya, günümüzde hayatın tam merkezinde ve internete bağlı bir cihaza sahip herkesin yaygın olarak kullandığı platformlardır. Bu platformları kullanarak, sizi tercih eden müşterilerin sizin hakkınızda pozitif yorum yapmasını sağlayabilirsiniz. Bu sayede yeni müşterilere erişebilir, bununla birlikte gelecek geri bildirimlere de anlık olarak ulaşabilirsiniz.
  • Google Haritaları / My Business: Google MyBusiness, işletmenizin Google varlığınınım temeli niteliğindedir. Ücret gerektirmiyor olsa da profesyonel biçimde ayarlanması gereken bu alt yapı restoranlar için özel araçlar sunar. Yemek tanıtımlarının yanı sıra, doğduran sipariş verebilmek de mümkün olacaktır.
  • Navigasyon Cihazları Kayıtları: Google altyapılı veya bu alt yapıyı kullanmayan navigasyon cihazlarında Restoranlar özel olarak kategorize edilir. Buralara kayıtların uzmanlarca yapılması gerekebilir. Özellikle İstanbul gibi rekabet yoğun şehirlerde bu altyapıların doğru planlanması son derece önemlidir.
  • Video Paylaşım Platformları: Youtube ve Dailymotion gibi video yayını yapılan platformlar üzerinden, tanıtım videoları veya viraller yayınlayabilirsiniz. Bunu sosyal medya ile entegre sürdürmeniz durumunda oldukça etkili sonuçlar elde etmeniz mümkün olabilir. Örneğin restoranınızda bir yemeğin pişirme sürecini, eğlenceli bir videoya dönüştürerek paylaşabilirsiniz. Bazı et restoranlarının bu videolar ile çok büyük etkileşim elde ettiğini hepimiz hatırlarız.
  • Google reklamları: Google, arama ağında ve görüntülü reklam ağında restoranınızın reklamını yapabilir. Özellikle görüntülü reklam ağında müşterilerin arama geçmişine bağlı olarak yeniden pazarlama yapılıyor olması, restoranınız için oldukça etkili reklamlar yapabilmenizi sağlayabilir. Tabii bunu uzmanlar ile birlikte yapmanız gerekir. Çok büyük bütçe seviyelerine ulaşmamak ve fayda elde edebilmek için bu işlemlerin stratejik olarak yapılması gerekir. 
  • Sosyal Medya Reklamları: Google reklamlarına benzer şekilde, sosyal medya reklamları da ilgi alanları ve benzeri özelliklere göre sınıflandırılıp yayınlanabilir. Uygun şekilde planlanan sosyal medya reklamları etkili sonuçlara ulaşabilir.
  • Paket Servis Platformları: Yemeksepeti, GetirYemek ve TrendyolYemek gibi platformlar, doğrudan satış yapabileceğiniz platformlardır. Tüm pazarlama ve reklam giderlerini kendileri karşılayan ve sizin restoranınıza belli komisyonlarla listelerinde yer veren bu platformlar üzerinden satış yapabilirsiniz. Tabii bu platformların komisyon oranlarının sizin için uygun olup olmadığına dikkat etmenizde fayda vardır. Bununla birlikte bu platformlarda restoranınız hakkında reklam yapılmaz, adres ve telefon bilgileri paylaşılmaz. Bu bakımdan tam olarak reklam olduklarını veya pazarlama unsurları olduklarını söylemek de tartışmalı olabilir.
  • Tanıtım / İnceleme Siteleri ve Uygulamaları: Google restoran arama, Yelp, Zomato, Foursquare, TripAdvisor ve Rezervin gibi uygulamalarda varlığınız ve bu varlığınızın sizi puanlayanlar tarafından pozitif işaretlenmiş olması, ciddi bir trafiği misafir etmeniz sonucuna ulaşır. Milyonlarca kişi, karar vermeden önce bu platformlara bakar ve hakkınızda yorumlar okur. Bu kişiler sizi ziyaret ettikten sonra, sizin için yeni bildirimler oluşturabilirler. Eğer gerçekten iyi bir hizmet sunuyor ve bunun bilinmesini istiyorsanız, bu uygulamalar sizin için oldukça etkili araçlar olacaktır.
  • Kampanya Siteleri ve uygulamaları: Yakala.co, Grupranya, Gastroclub, Zubizu gibi indirim kampanyaları yapan platformlarda yer alarak, markanız ve restoranınızı duyurabilirsiniz. Bunların yanı sıra yine bu gruba dahil edilebilecek çeşitli kulüp sistemlerinin içerisinde yer alabilirsiniz. Örneğin; bazı kredi kartlarını kullananlar için indirimler, belli GSM operatörlerinin kullanıcılarına özel yemekler veya indirimler, yemek çekleri için özel uygulamalar gibi yöntemler etkili yöntemler arasında yer alır.
  • Influencer Tanıtımları: Restoranınızın bir tanınmış kişi tarafından ziyaret edilmesi ve beğenilmesi, bu ünlü kişinin etki alanına göre değişmek üzere milyonlarca kişiye erişim anlamına gelebilir. Yemek eleştirmenlerinin mekanları ziyaret etmesi de bu grupta yer alır ki, bu kişilerin özellikle bu alana ilgisi olan geniş bir kitleye hitap ettiklerini söylemek mümkündür. Tabii bu kişilerin yapacağı reklamlar da yine dijital medya üzerinden olacaktır.

Restoran Reklamı İçin Neden Pazarlama Ajansı ile Çalışmalısınız?

Restoran reklamı için bir pazarlama ajansıyla çalışmanın faydalarını aşağıdaki gibi sıralayabiliriz:

  1. Profesyonel bir bakış açısı sunarlar: Pazarlama ajansları, deneyimleri sayesinde restoranınızın hedef kitlesine en uygun pazarlama stratejilerini belirlemenize yardımcı olabilirler. Bu sayede işinizi profesyonel bir bakış açısıyla ele alırlar ve başarılı sonuçlar elde etmenize ciddi oranda katkı sağlarlar.
  2. Kreatif pazarlama fikirleri sunarlar: Pazarlama ajansları, restoranınız için etkili ve yaratıcı pazarlama kampanyaları tasarlayabilirler. Bu, restoranınızın diğerlerinden sıyrılmasını ve müşterilerinizin dikkatini çekmesini sağlar.
  3. İyi bir pazarlama stratejisiyle tasarruf etmenizi sağlar: Pazarlama ajansları, doğru pazarlama stratejileri ve taktikleri kullanarak, bütçenizi optimize ederek etkili bir kampanya yürütmenize yardımcı olabilirler. Bu, reklam bütçenizin etkili bir şekilde kullanılmasını sağlayarak tasarruf etmenizi sağlayabilir.

Neden Profesyonel Destek Almalısınız?

Her işin kendine özgü bir uzmanlığı, kendine özgü takip edilmesi gereken belli başlı hususları vardır. Bu nedenle çevrimiçi ortamda bir çalışma yapmadan önce mutlaka profesyonel destek seçeneğini değerlendirmelisiniz.

Sizin için gündemi ve trendleri takip eden, ilgi çekici içerikler oluşturabilen bir dijital pazarlama ajansı varlığınızı güçlendirecektir. Profesyonel destek almak her marka için önemli olduğu gibi restorancılar için de önemlidir.

Daha fazlası hakkında bilgi almak için bize şimdi ulaşın!

Kaynakça:

https://www.posist.com/restaurant-times/restro-gyaan/complete-restaurant-marketing-manual-attract-retain-customers.html

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir