Reklam ve Tanitim Istatistikleri

Reklam ve Tanıtım İstatistikleri

Reklam endüstrisi, muhtemelen dünyadaki en sık kesintiye uğrayan endüstrilerden biri olmasa da bazen problemler yaşanmaktadır. Eski çağlardaki zamanlardan bugünkü modern formuna kadar, bir ton paradigma değişimi geçirdi. Çoğumuz televizyon, radyo ve basılı yayın mükemmel trifecta olduğunda yeterince yaşadık. Reklamverenler ve ajanslar geçmişte geniş kapsamlarını tercih ettiler.

Bununla birlikte, dijital reklamcılık bugün geleneksel reklamcılıktan pazar payını tüketiyor. Reklamverenler, hedeflemedeki doğruluğu ve dijital medyadan gerçek zamanlı veri toplama yeteneğini tercih eder.

Bu yazıda, bugün sahada ve gelecekteki olasılıklarında daha güncel olmanıza yardımcı olmak için dikkate değer reklam istatistiklerini derledik. TV reklamları gibi geleneksel stratejilerden pazarlama otomasyonu yazılımı kullanmak gibi daha yenilerine kadar, endüstrinin nereye gittiğini anlamak için ihtiyacınız olan tüm bilgileri ele alacağız.

Global Reklam İstatistikleri

Küresel reklam endüstrisi değişiyor. Eski çıkışına devam ederken, yeni kendi topraklarını genişletiyor. Dijital teknoloji, markaların ve tüketicilerin dünya çapında bağlantı kurma biçiminde devrim yaratıyor. Bu bölümde dünya pazarını daha geniş bir bağlamda yerleştirmek için dikkate değer küresel reklamcılık endüstrisi istatistiklerini derledik;

  1. COVID-19 salgını, salgın öncesi ve salgın sonrası yüzde puan farkıyla küresel reklamcılığı nasıl vurdu: -15,2 pp – Küresel; -12.1pp – Kuzey Amerika; -19.1pp – Avrupa; -15.2pp – Asya Pasifik; -18.2pp – Latin Amerika; -13.4pp – Orta Doğu; -25.1pp – Afrika
  2. 2023 yılına kadar dünyanın en büyük reklam pazarları: %35,0 (227,8 milyar dolar) – ABD; % 22.4 (145.7 milyar dolar) – Çin; % 5.9 (38.4 milyar dolar) – Japonya; % 4.7 (30.5 milyar dolar) – İngiltere; % 3.8 (24.5 milyar dolar) – Almanya; % 8.3 (184.4 milyar dolar) – Dünyanın geri kalanı; % 10,2 (651,1 milyar dolar)
  3. WPP’nin GroupM tahminlerine göre, medya sahipleri için dünya çapında reklam geliri, koronavirüs pandemisinin ortasında 10’de % 2,651 düştükten sonra 2023’te % 4,1 artarak 2020 milyar dolara yükselecek.
  4. Bu arada, Publicis Groupe’un Zenith’i, ABD reklam harcamalarının 2023’te % 2,237’lük bir düşüşün ardından 2021’de % 5,4 artarak 2020 milyar dolara yükselmesini bekliyor.
  5. Küresel reklam yatırımlarının 2023’te %9 oranında düşmesi bekleniyor.
  6. 2020 yılı sonunda Kuzey Amerika’daki reklam yatırımları %3,7 oranında düştü.
  7. Satın alma gücü paritesindeki (PPP) reklam ticaret değerinin % 38’i, en büyük paya sahip bölge olan Asya’dan geldi.
  8. ABD’nin toplam medya harcamalarının %54’ü internete gitti.
  9. Küresel reklam harcamalarının %24’ü ABD’ye odaklanıyor.
  10. ABD’nin 2022 yılına kadar en büyük küresel reklam pazarı olmaya devam etmesi bekleniyor.
  11. Reklam harcamaları açısından, önde gelen küresel pazar, 2023 yılında tanıtım faaliyetlerine 250 milyar dolar değerinde bir yatırımla Amerika Birleşik Devletleri olmaya devam ediyor.
  12. Buna karşılık, Çin aynı yıl reklamlara sadece 87 milyar dolar harcadı.
  13. Bu arada, Japonya’nın 2019’daki reklam harcamaları 46 milyar doları aştı.
  14. Uzmanlar, dünya çapında reklam harcamalarının kabaca azalacağını ve 2023’te 517 milyar dolara düşeceğini tahmin ediyor.
  15. 2022 yılına kadar ABD’deki reklam harcamalarının 242 milyar doları aşması bekleniyor.
  16. Son projeksiyonlar, Ukrayna’nın 2019-2022 tahmin döneminde dünya çapında en yüksek büyüyen reklam pazarı olacağını ortaya koyuyor.
  17. 2019 yılında Amerika Birleşik Devletleri, seyahat endüstrisi için dijital reklamcılığa toplam 5,5 milyar dolar harcadı.
  18. ABD’de Facebook reklam harcamaları 31 milyar doları aştı.
  19. ABD’deki toplam reklam gelirinin 2023’te 80 milyar dolara ulaşması bekleniyor.
  20. Bir önceki yıla kıyasla, dünya çapında reklam harcamalarında 2023 yılında yaklaşık %8’lik bir düşüş görülüyor.
  21. Kuzey Amerika, 2020 milyon dolarlık reklam harcamasıyla 254’deki en büyük bölgesel reklam pazarıdır.
  22. Facebook için küresel reklam gelirinin 33’in ikinci çeyreğinde %7 oranında artması bekleniyor.

Geleneksel Reklam İstatistikleri

Dijital reklamcılık pazar payı, küresel olarak geleneksel platformların bir kısmını tüketti. Ancak, geleneksel platformlar yine de ortadan kalkmadı. Ev dışı reklamları hala büyük caddelerde ve kalabalık kavşaklarda görebiliyoruz. Aslında, televizyon, dijital platformlarda sahte haberlerin çoğalması göz önüne alındığında, haberler için hala tercih edilen bir mecradır. Bu reklam raporunda, geleneksel medyanın bir düşüş yaşadığını göreceksiniz;

  1. Küresel reklam dolarlarının% 53,3’ü geleneksel medyaya harcandı.
  2. Televizyon, reklam harcamalarının % 33,5’lik payıyla hala dünya çapında en büyük medya kanalı olmaya devam ediyor.
  3. Gazete endüstrisi için, dijital reklamcılığın 7,24 milyar dolardan fazla üretmesi bekleniyor.
  4. Radyo reklam harcamalarının payı 0,2 pp azalarak %5,5’e geriledi.
  5. Genel reklam harcamalarının dünya çapında %11,8 oranında düşmesi bekleniyor, ancak gazete, televizyon ve açık hava reklamcılığı gibi geleneksel reklam biçimleri %20,7 oranında düşerek en fazla zararı alacak.
  6. Öte yandan, gazete reklam harcamalarının önümüzdeki iki yıl içinde 43 milyar dolardan 31 milyar dolara düşeceği tahmin ediliyor.
  7. Bu arada, TV tahminlerine yapılan reklam harcamalarının aynı dönemde yalnızca 2,6 milyar dolar kazanacağı tahmin ediliyor.
  8. İlanlar segmentindeki reklam harcamalarının 2023 yılında 7 milyar doları aşması bekleniyor.
  9. Dünya çapında dijital açık hava reklamcılığının 2023’te 64 milyar dolar kazanması bekleniyor.
  10. TV reklamcılığı, 24 yılında toplam medya reklam gelirlerinin % 7’sini oluşturuyor.
  11. Dergilere yapılan reklam harcamalarındaki büyüme oranı 2021’de %35 oranında düşüyor.
  12. Bu arada, 2021 yılında gazetelere yapılan reklam harcamalarının büyüme oranı % 10’dur.
  13. ABD’de geleneksel reklam harcamaları Haziran 2020’de %35 oranında düştü.

Dijital Reklam İstatistikleri

Dijital reklamcılık, çevrimiçi videolardaki ürün yerleşimlerinden PPC platformlarına kadar birçok ortamı kapsar. Programatik ticaret, küresel olarak dijital reklam harcamalarının çoğunu artırıyordu. Ancak görüntülü reklamlar, markanızı pazarlamanın en iyi yolu değildir. Bu, özellikle pop-up’lar müdahaleci ve rahatsız edici olduğu için geçerlidir. Dijital reklamcılık pazar payı büyüdü ve daha da genişlemesi bekleniyor. Aşağıda, sizi reklamcılığın bugünkü şekli hakkında bilgilendirmek için en son reklam verilerini derledik.

  1. Dijital reklam harcamalarının %2,4 oranında azalması bekleniyor.
  2. Küresel çevrimiçi reklam yatırımının % 65,3’ü programatik ticaretten kaynaklandı.
  3. İşletmeler, Google Ads’e harcadıkları her 2 TL için ortalama 1 TL kazanır.
  4. Ücretli arama ağı reklamları, bir markanın bilinirliğini %80 oranında artırabilir.
  5. Google, 2019 yılında %2 ile ABD net dijital reklam geliri payına göre sıralandığında en iyi şirkettir.
  6. Ortalama işlem başına maliyet (EBM), arama ağı için 48,96 ABD doları ve Google Ads’deki görüntülü reklamlar için 75,51 ABD dolarıdır.
  7. Reklamcılık, Google’ın toplam gelirinin yaklaşık % 97’sini oluşturuyor.
  8. Google Ads arama ağında ortalama tıklama başına maliyet (TBM), 2,69 ABD dolarıdır.
  9. Google Ads görüntülü reklam ağında ortalama TBM, 0,63 ABD dolarıdır.
  10. 2023’te Facebook kullanıcılarının sadece  % 8’i ABD’de.
  11. 4 Facebook kullanıcısından 10’ü Asya-Pasifik bölgesinde.
  12. Yeni müşterilerin % 43’ü ilk satın alma işlemlerini bir YouTube reklamında bir ürün gördükten sonra yapıyor.
  13. Video reklamlar, banner’lardan %73 daha sık tıklanır.
  14. Tüketiciler çevrimiçi reklamların % 92’sine kördür.
  15. Kullanıcıların %54’ü banner reklamlara güvenmiyor ve onlara tıklamıyor.
  16. Amazon, 2019 yılında reklamlara 6,8 milyar dolar harcadı.
  17. ABD’nin en büyük 200 reklamvereni için yapılan reklam harcamaları, 2023’te %6’ya yükselerek tüm zamanların en yüksek seviyesine ulaştı.
  18. 2019 yılında reklam ekonomisi 239 milyar dolar değerinde.
  19. Amazon’un 2019’daki reklam harcamaları yaklaşık 7 milyar dolar değerinde ve bu da onları ABD’deki en büyük reklam harcaması yapan kişi haline getiriyor.
  20. 2019’da Amazon, reklam ve tanıtım için dakikada 21.000 dolar harcadı.

Mobil Reklam İstatistikleri

Mobil reklamcılık pazar büyüklüğü artmaya devam ediyor. Çevrimiçi aramalar giderek daha fazla mobil cihazlardan geliyor. Tüketiciler bu ortama doğru ilerledikçe, reklamverenler de bunu yaptı. İşte bazı önemli mobil reklamcılık verileri ve istatistikleri;

  1. 2022 yılında dünyada mobil reklam payı toplam internet reklam harcamalarının %74’ünü temsil ediyor. Ayrıca 2023 ve 2024 yılına kadar %76’ya yükselmesi bekleniyor. ABD’de mobil reklam yatırımlarında yıllık %36,2’lik bir artış gözlenerek 49,9 milyar dolara ulaştı.
  2. Mobil medyadaki reklam harcamaları kişi başına 153,3 ABD doları tutarına ulaştı.
  3. Tüm ücretli tıklamaların %53’ü mobil cihazlardan geliyor.
  4. Mobil aramaların yaklaşık % 36’sı doğası gereği yereldir.
  5. Mobil arama ağı reklamları, marka bilinirliğini %46 oranında artırabilir.
  6. Mobil arama yapanların % 70’i işletmeleri Google Arama üzerinden arıyor
  7. Mobil arama yapanların % 50’si arama seçeneklerinin eksikliğinden dolayı hayal kırıklığına uğradı. Mobil, küresel reklam harcamalarındaki payını 2022’de yaklaşık 0,23 pp artırarak  %4’e yükseltti.
  8. Mobil’in 2022’de küresel reklam harcamalarındaki payını 9,26 pp artırarak %9’a çıkarması bekleniyor.
  9. Küresel mobil reklam harcamaları, 189 yılında yaklaşık 2019 milyar ABD doları olarak gerçekleşti ve bu da onu küresel reklam pazarındaki en hızlı büyüyen araç haline getirdi.
  10. Mobil reklam harcamalarının da 247 yılına kadar 2022 milyar dolara çıkması bekleniyor. (Zenith, 2021)
  11. 2022’den 2024’e kadar, mobil internetteki reklam harcamalarının 48 milyar dolar kazanması bekleniyor.
  12. 2022’deki mobil reklam harcaması 61 milyar dolar değerindeydi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir