Reklam Ajansı Çeşitleri Nelerdir? Nasıl Çalışırlar?

Reklam Ajansı Çeşitleri Nelerdir? Nasıl Çalışırlar?

Reklam ajanslarının en temel işlevi; neyi, kime, nasıl ve ne zaman söyleyeceğini belirlemektir. Yani ürün veya hizmet hakkında söylenmesi gerekenleri belirlemek, reklamın etkilemek istediği hedef kitleyi tanımlamak, hedef kitlenin özelliklerini ve reklam mesajını bir potada eritmek, reklamın tonunu belirlemek ve doğru medya stratejisi ile hedef kitleye ulaştırmak reklam ajansının görevidir.

Reklam ajansları, faaliyet alanlarında sundukları hizmetlere göre markanın ihtiyaçlarına göre birbirlerinden farklılık göstermektedir. Gelin birlikte reklam ajansı çeşitleri nelerdir, nasıl çalışırlar detaylı olarak inceleyelim.

Tam Hizmet Ajansı

Adından da anlaşılacağı gibi bu ajans reklam sürecinin tüm aşamalarını ele alır. Reklamları planlamaktan, oluşturmaktan, üretmekten ve doğru yere yerleştirmekten başlayarak, her şey reklam ajansı tarafından yapılır. Ayrıca markaları tanıtmak için başka pazarlama hizmetleri de sağlayabilirler. Bu promosyon araçları ticari fuarlar, bültenler, satış promosyonları, sergiler ve yıllık raporlar olabilir. Her türlü reklam kampanyasını sağlayabilen orta veya büyük ölçekli ajanslardır. Hizmetleri kapsamlıdır ve ajansta çalışan tüm çalışanlar tam zamanlı hizmet vermektedir.

Dijital Reklam Ajansı

Dijital reklam ajansı, dijital grafiklerle birlikte metin yazarlığını birleştirerek birlikte hareket eder. Sonuç, yaratıcılık, yetenekli mühendislik ve aksaklıkları düzeltmek ve hızla değişen bir dünyada çözümler bulmak için çalışırlar. Dijital kanal üzerinden bir markayı büyütmek için ortamı anlamak ve başarılı bir şekilde uygulamak çok çaba gerektiriyor. Marka stratejisinin temel amacı aynı kalır, ancak işi teşvik etme aracı artık geleneksel alan değildir.

Sunulan hizmetler şöyledir;

  • Arama motoru pazarlaması
  • Sosyal medya pazarlaması
  • Web sitesi ve uygulama tasarımı ve geliştirme
  • Çevrimiçi müşteri adayı oluşturma
  • Medya kampanyaları
  • Mobil kampanyalar
  • E-posta pazarlaması
  • Online marka geliştirme ve yönetimi
  • SEO
  • İçerik oluşturma
  • Yatırım getirisi değerlendirmeleri

Tam hizmet ajansları geleneksel reklamcılığa ve her şeyden biraz daha fazlasına ev sahipliği yaparken, Dijital reklam ajansları her şeyi dijital olarak halleder. Sadece SEO ve web tasarımına değil, dijital dünyayla ilgili diğer alanlara da odaklanıyorlar.

Geleneksel Reklam Ajansı

Geleneksel reklam ajansları, geleneksel medya biçimlerinde uzmanlaşmıştır. Bu medyalar TV, radyo, baskılar, reklam panoları ve doğrudan postalar vb. geleneksel reklamcılık, yerel veya bölgesel kitleye yaklaşmaya çalışan işletmeler için iyidir. Yerel alanlarda, geleneksel medya hala bilginin göze çarpan bir parçasıdır. Günümüzde, geleneksel reklam ajanslarıyla çalışan çoğu işletme, dijital pazarlama gibi diğer reklam biçimleriyle de bağlantı kurmaktadır. Geleneksel pazarlama, bölgesel alanlara odaklanmaya yardımcı olurken, dijital pazarlama daha geniş bir kitleye yaklaşmaya yardımcı olur.

Sosyal Medya Reklam Ajansı

Sosyal Medya Pazarlaması (SMM), endüstrilerde çok önemli bir rol oynamaktadır. SMM için doğru stratejiler kullanıldığında, sosyal medya kanalları web sitesine trafik çekmeye yardımcı olur. SMM dijital pazarlama değil, dijital pazarlamanın devamıdır. Dijital reklam ajansları, dijital platformda işletme için bir temel oluştururken, SMM, işletmelerin sosyal medyada marka görünürlüğü ile potansiyel müşterilerine ulaşmalarına yardımcı oluyor. Halkın çoğunluğu sosyal medyada maksimum zaman harcıyor. Bu nedenle marka bilinirliği ve görünürlüğü için en iyi platformdur. İster büyük ister bölgesel bir firma olsun, sosyal medya her şey için kullanılıyor.

Butik Reklam Ajansları

Butik, modaya uygun lüks ürünler aldığınız bir işletmedir. Bu konsept ile yaratıcı butik reklam ajansı kuruldu. Yaratıcı bir butik ajans, özelleştirilmiş hizmetlere odaklanan küçük bir ajanstır. Bu ajanslar, son derece yaratıcı ve yenilikçi bir markalaşma ve reklamcılık biçimi oluşturmaya odaklanmaktadır. Genellikle küçük, orta ölçekli ve B2B şirketler için çalışırlar. Bu nedenle yaratıcı butik reklam ajansları bu alanda son derece nitelikli profesyonelleri işe almaktadır. Alanlarındaki uzmanlıkları, bir sonraki seviyenin içeriğini ortaya çıkarır. Temel olarak, işe kişisel ilgi gösterirler.

Medya Satın Alma Ajansları

Başarılı pazarlama sadece etkileyici bir slogan oluşturmak ve müşteriler için tekrarlamak değildir. Pazarlama aynı zamanda izleyiciye doğru zamanda ve doğru fiyata ulaşabilecek güçlü ve etkileşimli bir mesaj oluşturmakla da ilgilidir. Medya satın alma ajansları ücretli pazarlama çabalarını kullanır. Amaçları, kanalda alakalı kitleleri doğru zamanda en az parayla hedeflemeye yardımcı olacak reklam alanını belirlemek ve satın almaktır. Medya satın alma ajansları, televizyon, basılı veya sosyal medya akışı, web sitesi geri bağlantıları gibi dijital kanallar gibi geleneksel pazar kanallarını satın alabilir.

Medya alıcıları, medya planlama ekibi pazarlama hedeflerini ve hedef kitleyi oluşturduktan sonra reklam alanı satın alımını gerçekleştirir. Medya alıcıları, siteler, kanallar ve diğer ağlarla pazarlık yapmak gibi en zor görevleri yerine getirirler. Bundan sonra medya alıcıları, reklamların sözleşmeye göre doğru yerde gösterilmesini sağlamak için performans metriklerini ve yayını izlemek için pazarlama performansı araçlarını da kullanmak zorundadır.

Halkla İlişkiler Reklam Ajansı

Halkla ilişkiler veya halkla ilişkiler ajansları, bir şirketin ve çalışanlarının kamusal imajını iyileştirmeye ve yönetmeye hizmet eder. PR ajansları genellikle kurumsal düzeydeki şirketler ve CEO’lar için kullanılır ve şirketin veya CEO’nun haberlerde, endüstri web sitelerinde ve toplulukta yer almasına odaklanır.

PR ajansları, halkın marka veya kamu imajı hakkındaki farkındalığını artırmak isteyen kuruluşlar için en iyisidir. PR ajansları, halkın görüşünde sık sık yer alan markalar için özellikle önemlidir, çünkü halkın kuruluş veya lideri hakkındaki izlenimini yönetmeye yardımcı olurlar.

Marka Reklam Ajansı

Markalaşma ajansları, tahmin ettiğiniz gibi, markalaşma konusunda uzmanlaşmıştır. Rekabet ortamını daha iyi anlamak için genellikle kapsamlı bir pazar araştırması yaparlar ve logo tasarımı, marka adı geliştirme, yaratıcı kimlikler ve tabelaları içeren bir dizi hizmet sunarlar.

Bir marka ajansı, organizasyonel bir yeniden markalaşmayı düşünüyorsanız veya planlıyorsanız veya mevcut markanızın pazarda nasıl algılandığını görmek istiyorsanız en iyisidir.

Kreatif Reklam Ajansı

Yaratıcı ajanslar bir markanın tasarımına ve grafiklerine odaklanır, ancak stratejiyi ve uygulamayı diğer pazarlama ortaklarına dış kaynak olarak kullanır. Genellikle logo tasarımı, basılı pazarlama, antetli kağıtlar, reklam panoları ve kartvizitlerde üstündürler.

Bu tür ajanslar, markalarının tutarlı bir görünümünü ve hissini yaratması gereken veya yeni bir pazarlama teminatı oluşturması gereken kuruluşlar için çok uygundur.

Her reklam ajansı kendi alanında uzmandır. Etkileşimde bulunduğunuz her tür reklam ajansı, belirli bir işlevi sizin yapamayabileceğiniz en iyi biçimde gerçekleştirebilir. Metin yazarı kelimeleri kullanma konusunda uzmansa, sanat yönetmeni görsel sanat becerileri ile hitap eder ve medya planlayıcısı, mesajın izleyiciye doğru ve doğru zamanda ulaşması için hangi tür medyayı kullanacağını bilir.

Bir reklam ajansıyla çalışırken kendi alanlarında uzman çeşitli personelle etkileşime gireceksiniz. Güçlü bir çalışma ilişkisi geliştirmek ve kolay iletişim için birlikte çalışacağınız personeli tanımak önemlidir. Bu, yanlış anlamaları azaltmaya ve herkesi tatmin eden işler yaratmaya yardımcı olur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir