PR Çalışması Fiyatları 2022

PR Çalışması Fiyatları 2023

Şirketler sadece olumlu bir itibar ve güvenilir bir imaj satın alamaz. Çünkü bu işlemler asla para ile satın alınamaz. Piyasalarla güçlü ilişkiler kurmak, dürüstlük ve istenen kitleye yönelik kurumsal marka hikayesi anlatmaları gerekir. İnternet kullanımının arttığı ve e-ticaretin önem kazandığı günümüzde büyük bir tanıtım kampanyası yaptırmak itibar ve güven oluşturabilirler.

İşletmeler ve bireyler kesinlikle mevcut kaynaklarla halkla ilişkiler kampanyaları düzenleyebilir. Ancak genellikle danışmanlardan veya ajanslardan yardıma ihtiyaç duyarlar. Pr çalışması fiyatları için güncel paket maliyetleri, ajansa veya freelance danışmana göre değişiklik gösterir.

İnternet üzerinden en çok araştırılan konulardan biri ise kaç para ödenmesi gerektiği oluyor. Peki, güven oluşturmak ve ürün ve hizmetlerinin imajını geliştirmek için ne kadar ücret ödemeniz gerekiyor?  Bütçe, bir PR ajansının sizin için uygun olup olmadığına karar verirken önemli noktalar arasındadır.

Fiyat teklifini etkileyen faktörleri listelesine, firmanızın İstanbul, Ankara ya da İzmir’de olmasını da ekleyebiliriz. Ortalama PR çalışması fiyatlarını 10.000 ile 15.000 TL arasında hesaplayabilirsiniz.

Current Works işinin uzmanı ekibi ile bütçenize özel, profesyonel çözümlerle sizlere yardımcı oluyor. PR hizmetimizi satın almak için hemen bizimle iletişime geçebilirsiniz.

PR Çalışması Fiyatları Ne Kadar?

PR çalışması fiyatları şirket için çalışan, freelance bir danışman, profesyonel dijital PR ajansı ya da butik firma tercihinize göre değişiklik gösteriyor.

PR çalışması fiyatları şöyle belirleniyor;

Şirket İçi PR Çalışması

Şirket içi bir profesyonel personeli işe alırsanız şirketinize tam zamanlı olarak PR çalışması yapacak bir personele kavuşur. Bu kişinin şirket kültürünüzü, markanızı ve iletişimin marka uyumunu sağlayan güçlü ve zayıf yönlerini yakından tanıyabilir.

Şirket içi bir profesyoneli işe almanın artıları olsa da bir kişi PR, pazarlama ve markalaşmanın tüm süreçlerini kapsayacak beceriye ve zamana sahip olmayabilir. Bu yüzden iç ve dış PR çalışmalarında şirket içi stratejiler yetersiz kalır.

Bir PR yöneticisi alırsanız aylık olarak ortalama 15-20 bin TL arasında maaş vermeniz gerekir. Bu PR çalışması bütçesi dışında bir ödemedir. Bir PR yöneticisi, tipik olarak 1-3 yıllık deneyime sahip olmalıdır. Daha üst düzey ve yetenekli uzmanlar işe alırsanız maaşlar doğal olarak artar.

Freelance Pr Danışmanı

Serbest çalışanlar genellikle şirket içi bir kaynaktan daha pahalıya mal olacaktır. Ancak bir PR firmasını işe almaktan daha düşük maliyetlidir.

Bir alanda uzman, deneyimli ve genellikle trendleri takip eden biridir. Genellikle şirket içi bir ekibin oluşturduğu stratejiyi yürütmek ve sunmak için şirket içi ekiplere destek için işe alınırlar.

Serbest çalışanların uzmanlıkları ve niş alanları olur. Bu nedenle örneğin sosyal medyanızı idare etmek için bir uzman sosyal medyada PR çalışmalarınızı yürütecektir. Ancak bu kişi arama motorlarında veya basın bültenlerinde uzman olmayabilir.

2022 ortalamaları bir freelance pr danışmanı ile çalışan firmalar ortalama aylık olarak 2000-3000 TL arasında ödeme yapıyorlar. Orta ve küçük ölçekli işletmeler için ilk etapta freelance destek almak daha doğru olacaktır.

PR Ajansı

Büyük veya butik ne olursa olsun  bir ajansı işe almak genellikle medya ilişkileri, etkinlik yönetimi, değişim yönetimi, kriz iletişimi, halkla ilişkiler, SEO ve daha fazlasından tüm iletişim hizmetleri yelpazesinde uzman bir ekibe erişmenizi sağlar.

Bir serbest çalışanın aksine, ajanslar genellikle taktiksel teslimat ve uygulama ile birlikte stratejik planlama, ölçme ve değerlendirme hizmetleri sunar.

Butik PR Ajansı

Bir butik ajans genellikle az sayıda personel ile çalışır. Aylık ücretleri genellikle Türkiye merkezli bir kurumsal PR firması için aylık 5-10 bin TL arasında değişiyor.

Genellikle büyük bir PR firmasından daha düşük ücretlerle çalışıyorlar. Bu firmalarda direkt size özel danışmanlarla çalışıyor ve kıdemli PR danışmanına erişiyorsunuz.

Butik firmalar ayrıca PR ve pazarlama projelerinde belirli sektörlerde ve hizmetlerde uzmanlaşma eğilimindedir. Burada istediğiniz zaman iletişim kurabilir ve destek alabilirsiniz. Butik bir PR ajansı ile çalışırsanız kaliteli hizmete daha uygun fiyatlar ödersiniz.

Büyük PR Ajansı

Büyük ajanslar genellikle 50’den fazla personele sahiptir ve dünya çapında ofisleri vardır. Edelman, Bu alanda ülkemizde de çok sayıda kaliteli firma vardır.

Bu ajansla ayda 15 bin TL ve üzerinde yüksek maliyetlerle çalışırlar. Bu ajanslar, özellikle çok uluslu lansmanlar ve kampanyalar için PR desteğine ihtiyaç duyan büyük şirketler ve hükümetler için en uygun olan seçenektir.

Current Works geniş ekibi ve her sektörden referansı ile ulusal, yerel ve global PR çalışmalarınızda sizlere destek oluyor.

İzmir, İstanbul ve Ankara’da PR Çalışması Fiyatları Ne Kadar?

PR Çalışması Fiyatları, çok geniş bir skala üzerinde ifade edilebilecek, çok sayıda enstrümanı ifade eder. Bu bakımdan PR Çalışması ücretlerini tek bir bağlama yerleştirmek doğru değildir. Public Relation kısaltması olan PR, Türkçe olarak halkla ilişkiler olarak ifade edilir ki, bu kavram aslında oldukça geniş bir kavramdır. 

Bir işletmenin neredeyse bütün pazarlama faaliyetlerini içerisine alan bir çalışma olduğundan, bu işin büyük ciddiyet ve hassasiyetle sürdürülmesi gerekir. Bu özellikleri bakımından ele alındığında, PR Çalışması maliyetlerinin neden farklı olabileceği de kolayca anlaşılabilir. 

İstanbul, Ankara ve İzmir şehirlerinde birçok PR ajansı, kurumsal firmalar ile kurumsallık yolunda ilerleyen firmalara bu hizmetleri sunar. Dijital dünyanın artık hayatımızınız merkezine yerleşmiş olması nedeniyle hem ajanslar dijitalleşmiş hem de işletmelerin PR faaliyetleri dijitale taşınmış olduğundan, uzaktan PR uygulamaları da söz konusu olabilmeye başlamıştır. 

Büyük şehirlerde kurulu PR Ajansları, görece daha uygun maliyetlerle diğer şehirlerde kurulu firmalara bu hizmeti sunabilmekte ve hatta ülke dışına dahi hizmet verilebilmektedir. Burada PR hizmeti alması gereken firmanın yapması gereken, uygun niteliklere sahip PR ajansı ile hemen iletişim kurmak olacaktır.

PR  Çalışması Fiyatları Nasıl Belirlenir?

Bir PR ajansına gitmeye karar verirseniz, aşağıdaki faktörler oranları etkileyecektir. Temel olarak üç farklı sözleşme türü vardır:

  • Yerleştirme başına ödeme
  • Tutucu
  • Proje tabanlı.

Her birinin artıları ve eksileri vardır.

  • Çalışma Başına Ödeme

Medya ilişkileri hizmetlerinde bazı firmalar çalışma başına ödeme yaparlar. Bu bir PR firmasının her makale veya medya röportajı için ödeme aldığını ifade eder. Bu hizmet anlık olarak daha düşük tutarlarda ödeme yapmanızı sağlar.

  • Proje Bazlı Ödeme

Proje fiyatları, bir veya üç ay gibi kısa vadeli çalışan projeler içindir. Strateji, kriz yönetimi ve markalaşma gibi belirli hizmetler proje tabanlı olmalıdır. Çünkü iş bittiğinde artık hizmetlere ihtiyacınız yoktur.

Örneğin, acil bir krizle başa çıkmak için bir PR firması kiralayabilirsiniz. Ancak kriz çözüldüğünde proje sona erer. Benzer şekilde  bir kez geliştirildikten sonra şirket içi ekibiniz tarafından yürütülebilen markalaşma ve strateji için bir PR firması kiralayabilirsiniz.

Proje tabanlı sözleşmeler yıllık hizmetlilerden daha yüksek fiyatlara sahiptir. Çünkü ajanslar işinizi bitirebilmek ve şirketinizi araştırmak için çok zaman harcarlar. Kısa vadeli iş planı ajansa belirli zaman dilimi içinde teslim etmesi için çok fazla baskı uygular.

  • Hizmet Sözleşmesi Bazlı Ödeme (Yıllık Ödeme)

Proje tabanlı sözleşmelerin aksine hizmet sözleşmeleri daha uzundur ve genellikle 12 ay süreli olur. Bunlar genellikle proje tabanlı sözleşmelerden daha düşük maliyetlidir. Çünkü harcanan zaman ve ilk birkaç ay içinde hesabınızdaki ajans tarafından yapılan araştırmalar uzun vadede yapılır.

Medya ilişkileri gibi hizmetler, uzun vadede en iyi sonuçları verdikleri için tutucu sözleşmelerde sunulmaktadır. Uzun vadede PR hizmeti alırsanız itibarınızı arttırmanız ve kalıcı hale getirmeniz daha etkili olur.

Hizmetli sözleşmelerde, belirli bir çalışma kapsamına veya sabit bir saat sayısına bağlı olarak ajansa her ay sabit bir aylık ücret ödersiniz. Bazı aylar iş daha yavaş olabilir ancak genellikle iş yükünün daha yüksek olduğu aylar bu süreci dengeler.

Yıllık hizmetliler PR firmalarına bir tür finansal istikrar getirdiğinden size daha nitelikli hizmet sunabilirler.

Current Works sizlere deneyimli ekibi ile yıllık, proje bazlı ve hizmet başına ödeme şeklinde ihtiyaçlarınıza yönelik paketlerle PR çalışması hizmeti veriyor.

Takımın kıdemliliği

PR çalışması fiyatları, hesabınızda çalışan kişi veya ekibin deneyimi doğru orantılıdır. Bir ajans ile çalışırsanız ajansın işe aldığı profesyoneller için saatlik veya günlük ücret ödemesi vardır.

Bu nedenle firmanızla aynı büyüklükte ve bütçede olan bir ajansla çalışmak en iyisidir. Firmanın tipik müşterisine kıyasla düşük maliyetli bir hizmet sözleşmesi ile çalışırsanız burada bir problem var demektir.

Ekibin kıdemi ve deneyimi sizlere vereceği hizmette belirleyicidir. PR çalışması fiyatları araştırırken mutlaka ajansa ekibinin deneyimini de sormalısınız. Buna sektör deneyimi de dahildir.

Özellikle butik ajanslar belirli sektörlerde uzmanlaşmış olabilir. Bu nedenle deneyim referans ile birlikte değerlendirilirse daha nitelikli bir PR hizmeti alınabilir.

Hizmetler

Kriz stratejisi, markalaşma ve halkla ilişkiler gibi stratejik hizmetler, üst düzey uzmanlık gerektirdiğinden daha yüksek maliyetli olmaktadır. Benzer şekilde bir profesyonelin yıllar içinde inşa edilen deneyimi ve medya ilişkileri gibi hizmetler de maliyeti arttırabilir.

Kriz iletişimi, PR uzmanının geliştikçe krize yanıt vermek için 7X24 erişilebilir olmasını gerektirdiğinden bu süreç de maliyeti arttırabilir. Sosyal medya ve bloglar gibi hizmetler daha düşük maliyetlidir.

Sektör

Sektörünüzde uzmanlaşmış bir PR firmasını işe almak, genel çalışan genel bir ajansı işe almaktan daha pahalıya mal olur.

Bunun nedeni sektör uzmanı firmaların, sektör gazetecileri ve ortaklık fırsatları için kullanılabilecek diğer kişilerle değerli ilişkilerine sahip olmanızdır. Ek olarak, sektör uzmanı ajanslar, endüstri jargonlarını ve trendlerini takip ederler.

PR maliyetleri sektörden sektöre farklılık göstermektedir. Moda ve sanat gibi tüketici sektörleri daha düşük, finans ve teknoloji daha yüksek maliyetlidir.

PR çalışması fiyatlarındaki bu sektör farkı, doğrudan ajansın farklı sektörlerdeki çalışanlarına ödediği ücretlere bağlı olarak değişmektedir.

İşin Kapsamı

İşin kapsamı, ajansın her ekip üyesi için teslim etmek için kaç saatlik çalışma gerektireceğini belirlemesine yardımcı olur. Ücretlendirildiğiniz maliyetler, ekibin her bir üyesinin saatlik ücretleriyle doğru orantılıdır.

Ayrıca her ekip üyesinin çalışması gereken saat sayısıyla çarpılır. Sadece birkaç hizmeti olan bir teklif, ajans için daha az zaman söz konusudur. Bu nedenle daha fazla hizmet sunan ajans daha fazla ücret sunacaktır.

Minimum Fiyatlandırma

Ajanslar genellikle minimum fiyatlandırmayla çalışır.

Minimum fiyatlandırma, ajansın finansal olarak sürdürülebilir olabilmesi için her müşteride % 15-25’lik kazanç oranı sağlar. Bundan daha düşük bir teklif ajansı zarar uğratabilir.

Minimum fiyatlandırma, bir PR firmasının genel giderlerinin ne kadar olduğundan etkilenecektir. Farklı boyutlardaki farklı ajanslar, genel giderleri farklılık gösterecektir.

Örneğin, büyük PR firmaları büyük ofislerin kirasıyla ilgili maliyetlere sahipken, diğer uzak PR firmaları kira ödeme yüküne girezler. Benzer şekilde, ileriye dönük olan ve yeni araçlara ve yazılımlara yatırım yapan ajansların teknoloji ve lisans ücretleri vardır.

Örneğin, veri analizinde büyük olan PR firmaları, sosyal medya araçlarının aylık yinelenen aboneliklerine sahiptir.

PR firmaları için ortak harcamalardan bazıları, müşteri projelerinde çalışmayan çalışanların maaşlarına, çeşitli medya veritabanlarına, sosyal medya yönetim araçlarına, HubSpot gibi müşteri ilişkileri yönetimi yazılımlarına (CRM), video prodüksiyon araçlarına, podcasting barındırma hizmetine, pazar araştırmasına, konferans salonlarına birçok kalemde listelenebilir.

Ek Ücretler

Bu ücretler markanız üzerinde çalışırken ortaya çıkan masraflardır. Bu, seyahat masrafları, bir etkinlik veya basın gezisi düzenleme maliyetleri, Facebook veya Google reklamları gibi ücretli reklamlar vb. olabilir.

Ajans bunları ana sözleşme maliyetinize dahil eder veya teklif ücretine dahil edilmeyen ek bir ücret olacağını belirtir.

Bu gibi şeylerin maliyetleri genellikle % 10’luk bir artış oranı ile yansıtılır. Örneğin, ajans markanız için sizin adınıza bir tasarım yazılımı satın almak için 100 TL harcadıysa, sizden 110 TL üzerinden %10 ücret alır.

Bunun nedeni, satın alma işleminin firma için finansal bir sorumluluk olması, ajansın markanız için en iyi seçeneği anlamak ve sözleşmeleri ve ödemeleri yönetmek için rakipleri araştırmasını veya satış ekipleriyle konuşmasını gerektirmesidir.

Katma Değer Vergisi (KDV)

Teklif ücretinize KDV eklenir. İşletmeniz AB dışında kayıtlıysa veya kayıtlı bir hayır kurumuysa KDV’den biraz tasarruf edebilirsiniz. Türkiye’de KDV %18 olarak uygulanır. Bu süreçte sektör özelinde KDV oranları değişebilir.

S.S.S.

PR İşletmenize Ne Kazandırır?

Basını markanız, hizmetleriniz ve ürünleriniz hakkında bilgilendirerek ve olağanüstü maruz kalma fırsatları yaratarak, PR şirketinizin otoritesini artırmaya, kilit kitlelerle ilişkiler kurmaya ve nihayetinde işinizi bir sonraki seviyeye taşımaya yardımcı olabilir. Birincil hedefleri,önemli şirket haberlerini veya etkinliklerini yaymak, marka imajını korumak ve serpintilerini en aza indirmek için olumsuz olaylara olumlu bir dönüş yapmaktır. PR, bir şirket basın bülteni, basın toplantısı, gazetecilerle röportajlar, sosyal medya yayınları veya diğer mekanlar şeklinde gerçekleşebilir.

PR Neden Bu Kadar Önemli?

Şirketlerin olumlu tanıtım kazanmalarına yardımcı olmanın yanı sıra, güçlü PR, müşteriler, potansiyel müşteriler, yatırımcılar ve mevcut ve potansiyel çalışanlarla iletişimde anlatıyı belirlemelerini sağlar. Bir itibar ne kadar uzun süre tutulursa, hedef kitle üzerindeki etki o kadar güçlü olur. Bu nedenle PR'ın önemi, bir markanın etrafında dönen her başarının ve etkinliğin markanın imajına yardımcı olmak için hazırlandığı uzun bir itibar yönetimi sürecinde ortaya çıkar.

PR Yapmanın Maliyeti Nedir?

Bir işletmede halkla ilişkilerin şu anki ortalama maliyetinin yaklaşık 3.000-10.000 TL/ ay olduğunu görüyoruz. Proje tabanlı maliyetler daha düşük olma eğilimindedir ve yaklaşık 5 bin TL’den başlar.

Referanslarımız

Hepsini İncele

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir