Skip to content
Sosyal Medya

Pinterest’te Pazarlama Nasıl Yapılır?

Sosyal medyanın ortaya çıkışı ve devam eden popülaritesi, bugün işletmeler için yeni bir yol ekliyor. Öyleyse etrafında bir pazarlama stratejisi tasarlamak mükemmel bir anlam ifade ediyor.

Pinterest, işletmeler için ürünlerini tanıtmalarını sağlayan ve benzersiz bir pazarlama fırsatı sunan sosyal medya platformudur. Bu platform, işletmeler açısından genellikle göz ardı ediliyor. Bunun nedeni Pinterest’in tüketicilerin fikirlerini kaydetmeleri ve ilham almaları için bir yer olması ile ünlüdür. Ancak daha derine bakarsanız, Pinterest’in markanızı, içeriğinizi, ürünlerinizi veya hizmetlerinizi sergilemek için mükemmel bir platform olduğunu keşfedersiniz. Ayrıca kullanıcılarla etkileşim kurabilir ve yol boyunca onlara ilham verebilirsiniz. Bunu yaparak kullanıcılar en yeni ürün ve hizmetleri keşfedebilir ve sorularına cevap bulabilirler.

Şu anda platformda 400 milyondan fazla insan yer alıyor ve bu Pinterest pinlerinin içerik pazarlama stratejinizin bir parçası olması gerektiğini gösteriyor. Pinterest’te içerik pazarlama stratejinizi oluştururken dikkat etmeniz gerekenler:

  • Eğilimleri Araştırın

Oyunun bir adım önünde olmak için ortaya çıkan trendleri takip etmeniz gerekir. Temel kategorilerinizin dışına çıkmanın bir anlamı olmasa da müşterileriniz için orijinal benzersiz pinler oluştururken en başarılı içeriği ve trend konularını araştırmak hayati önem taşır.

Çoğu sosyal ağ gibi, Pinterest’te de hiçbir şey sonsuza dek aynı kalmaz. Platform, yeni e-ticaret araçları ve teknolojileri ile sürekli olarak gelişiyor ve genişliyor.

Türkiye Pinterest trendlerinde arama yapabilir. Bu da ne tür yayınları paylaşmanız gerektiğini ve hangi anahtar kelimeleri kullanacağınızı keşfetmenizi daha da kolaylaştırabilirsiniz. Neyin daha popüler olduğunu keşfetmek için anahtar kelimeleri karşılaştırabilir ve ayrıca kendi anahtar kelimelerinizi nasıl tasarlayacağınız ve hangi alakalı anahtar kelimeleri hedefleyeceğiniz konusunda size fikir verebilecek popüler pinleri görebilirsiniz.

  • Anahtar Kelime Araştırmanızı Tamamlayın

Bu en büyük ve en önemli adımdır. Trend araştırmanızı yaparken, ele almak istediğiniz anahtar kelimelerin bir listesini derleyin. İnsanlar çoğu pini, anahtar kelimeleri arama çubuğuna koyarak keşfeder, bu da bulunmak istiyorsanız pinlerinizi optimize etmeniz gerektiği anlamına gelir.

  • Manuel Anahtar Kelime Araştırması

Trendler aracının dışında daha fazla kazı yapmak istiyorsanız, hedeflediğiniz anahtar ifadeleri Pinterest’e yazın ve önerilen anahtar kelimelerin neler olduğunu görün. Bunu yaparak bir ana anahtar kelimeden, tonlarca varyasyon bulmaya gidebilirsiniz.

Örneğin, belki mutfak ürünlerini tanıtmak istersiniz. KW fikirlerinizi Pinterest’e yazın ve nelerin önceden doldurulduğunu görün.

  • Hashtag’ler

Hashtag’ler, Pano açıklamasıyla birlikte Pin açıklamasına da girer. İlk birkaç hashtag tıklanabilir ve feed’de görülebilir, bu nedenle önce markalı bir hashtag kullanmak, insanların markalı içeriğinizin tümünü tıklamasına ve görmesine olanak tanır.

Süper odaklı arama hashtag’lerinin (#ramazan bayramı) ve geniş hashtag’lerin (#Tatil) bir karışımını kullanın. En az 5 hashtag seçin, ancak 20’den fazla olmamalıdır.

Bunu yapmanın basit bir yolu, Pinterest’teki her bir anahtar ifadeyi aramak ve rakiplerin pinlerinde ne kullandığını görmektir. Sadece araştırmalarını alabilir ve kendiniz için kullanabilirsiniz.

Pinterest hashtag’lerinin ana türleri şöyledir;

  1. Konum tabanlı hashtag’ler: #Kadiköy #İstanbul
  2. Endüstri hashtag’leri: #homedesign #erkekgiyim
  3. Tatil hashtag’leri: #15tatil #yilbasi
  4. Açıklayıcı/anahtar kelime: #mutfaktezgahı
  5. Harekete geçirici mesaj: #hemenarayin #tıklaveoku
  6. Markalı hashtag’ler: #MaviJeans #Trendyol
  • İşletme Profilinizi Hazırlayın

Pinterest’te pazarlamanın nihai amacı, güçlü bir varlık oluşturmak ve hedeflenen takipçiler kazanmaktır. Bu, profesyonel görünümlü bir işletme profili oluşturmakla başlar. Çorak bir Pinterest profili, hiç Pinterest profili olmamasından daha kötüdür. Bir hesap oluşturacaksanız, yapabileceğiniz en az şey aslında doğru şekilde ayarlamaktır.

Yüksek çözünürlüklü bir logo ve afiş, çekici bir biyografi seçin ve işletmenizle uyumlu özellikli panolar oluşturun. Sattığınız ürünlerden/hizmetlerden, markanızla uyumlu konulara kadar, sabitlemeye başlayabilmeniz için bazı panolar oluşturun.

Profilinizi ve panolarınızı oluştururken, pano adlarınızı/konularınızı, profil açıklamanızı vb. Etkilemeye yardımcı olması için anahtar kelime araştırmanızı kullanın.

  • Rakiplerinizi Araştırın

Pinterest’te bir işletme olarak yeniyseniz ve sadece arazinin yerini alıyorsanız, başlamak için harika bir yer rakiplerinizi araştırmaktır.

  1. Pinterest’te bile var mı?
  2. Ne tür içerikleri sabitliyorlar/paylaşıyorlar?
  3. Kurullarını nasıl organize ediyorlar?
  4. İyi bir katılım elde ediyorlar mı?

Tam olarak ne yaptıklarını kopyalamanız gerektiğinden değil, ancak bu arka plan araştırması, hesabınıza nasıl yaklaşacağınızı daha iyi anlamanıza yardımcı olmalıdır.

  • Mevcut Pin Türlerini Anlayın

Pinler ve panolar, Pinterest pazarlama stratejinizin en önemli bileşenleridir. Farklı tipte pinler vardır ve bazıları diğerlerinden daha iyi performans gösterir. Amaç, işletmeniz için işe yarayacak içerik bulmaktır.

Bir ürünü veya hizmeti çalışırken gösteren ve güçlü CTA özelliğine sahip Pinler çok daha iyi performans gösterir. Özel tekliflerin tanıtımını yapmak ve marka adlarını ve fiyatlandırma ayrıntılarını dahil etmek de önerilir.

Aşağıda, kullanabileceğiniz pin türleri hakkında kısa bir bilgi verilmiştir:

  1. Ürün pinleri: Bunlar, web sitenizin öğelerinin fiyatı, stok durumu ve ürün açıklamalarıyla ilgili güncel ayrıntıları gösterir.
  2. Hikaye pinleri: Adım adım kılavuzları, DIY projelerini, tarifleri, koleksiyon küratörlüğünü ve metin, resim ve bağlantılar kullanarak bir hikaye anlatan diğer pinleri ekleyin.
  3. Video pinleri: Videolar, harika bir hikaye anlatmanıza ve insanları ürünlerinizin hareket halindeki görsel bir temsiline bağlamanıza olanak tanır.
  4. Zengin pinler: Pin etrafında daha fazla ayrıntı ve bağlam sağlayan organik pin biçimlerini ifade eder.
  5. Makale pinleri: Bir makale veya blog gönderisi hakkında başlıklar, başlıklar ve açıklamalar oluşturmak için bunları kullanabilirsiniz.
  6. Görünüm pimlerini satın alın: Satın alınabilir pinler olarak da bilinen bu pinler, kullanıcıların ürünleri doğrudan pimden bulmasına ve satın almasına olanak tanır.
  • Pinterest’te Pazarlama Planı Oluşturun


Artık bir işletme profiliniz, anahtar kelimeleriniz ve sağlamak istediğiniz içerik hakkında bilginiz olduğuna göre, yürütme planınızı oluşturmanın zamanı geldi. Ne sıklıkla iğneleyeceksiniz? Neyi sabitlemeyi planlıyorsunuz? Hedefleriniz neler olacak?

Pinterest SEO, hedeflenen pazara maruz kalmayı garanti etmek için çok önemlidir. Ayrıca içerik yayınlamayı planlamanız, Pinterest ve açılış sayfalarındaki görselleri uyumlu hale getirmeniz ve topluluk panolarına katılmanız gerekir. Planınız, çabalarınızı izlemek için bir içerik stratejisi, müşteri adayı yönetimi, kullanıcı devam eden araştırma ve SEO web sitesi analiz araçları içermelidir.

  • Modellerinizi Yürütün, İzleyin ve Hassaslaştırın

Yürütme aşaması, stratejilerinizi dağıtmak ve Pinterest İşletme Hesabınızı tüm çevrimiçi platformlarda pazarlamak ve bir takipçi kitlesi kazanmaya başlamakla ilgilidir. Her dağıtım için zamanlamalara sahip olduğunuzdan emin olun ve her Pinterest stratejisinin nasıl çalıştığını izleyin.

Her bir pini izlemeli ve özellikle aynı pinin birden fazla varyasyonunu oluşturuyorsanız, hangi alanların değiştirilmesi veya parlatılması gerektiğini belirlemek için performansı gözden geçirmelisiniz. İzleme ve hassaslaştırma, daha yüksek dönüşüm oranlarına sahip pinler ve içerikler geliştirmenize olanak tanıyan şeydir. Hedef kitlenize alakalı, yararlı bilgiler veya ürünler/hizmetler sağlamaya odaklanmak da önemlidir.

  • Anahtar Kelimelerden Yararlanın

Anahtar kelimelerden yararlanmak, Pinterest pazarlama stratejinizde de önemli bir unsurdur. Anahtar kelimelerinizi aşağıdaki gibi kullanın:

  1. Profiliniz
  2. Pin açıklamaları
  3. Kurul unvanları
  4. Pano açıklamaları
  5. Ücretli Pinterest reklamları

Resimleriniz için alternatif metinde anahtar kelimeler de kullanabilirsiniz.

Anahtar kelimelerinizden yararlanmak, kullanıcıların feed’lerinde ve aramalarında organik olarak görünme şansınızı artırır.

Bir kullanıcı ayırt edici bir anahtar kelime, kelime öbeği veya niş aradığında, profiliniz, resimleriniz veya yayınlarınız sonuçlarda ve kullanıcıların özet akışında görünür.

İlgili anahtar kelimeleri bulmanın bir yolu, Pinterest’te arama yapmaktır. Sonuç ekranının üst kısmında, Pinterest kullanıcıların da kullandığı alakalı anahtar kelimeler sağlar.