pazarlama danışmanlığı nedir, kimlerin ihtiyacı vardır

Pazarlama Danışmanlığı Nedir? Kimlerin İhtiyacı Vardır?

Pazarlama danışmanlığı, bir işletmenin pazarlama stratejilerini geliştirme, sürdürülebilir hale getirme ve mevcut pazarlama stratejisini optimize etme konusunda verilen hizmettir.

İşletmeler beyin fırtınası yapmak veya etkili bir pazarlama stratejisi yürütmek için çalışırken  bir pazarlama danışmanı ile çalışmayı tercih ederler. Bu süreçte bir pazarlama danışmanı almak için kaynak ayıramayan veya ayırmayan işletmeler pazarlama danışmanlığı hizmeti alırlar.

Pazarlama danışmanları, başarılı bir pazarlama stratejisi geliştirir, uygular, analiz eder ve pazarlama süreçlerini sürdürür.  İşletme sektör dinamikleri, talepleri ve pazarlama danışmanı önerileri ile çeşitli pazarlama kanallarına yayılabilir.

Pazarlama danışmanlığı ile işletmeniz neler elde edecek detaylıca bakalım. Öncelikle pazarlama danışmanlığı hizmetini dijital pazarlama, email pazarlama, arama motoru pazarlaması, sosyal medya pazarlaması gibi alanlarda çalışmalar yürüten küçük, orta ve büyük ölçekli işletmeler alabilir.

Bu süreçte etkili bir pazarlama stratejisi geliştirmek için doğru yerden destek almalı veya doğru pazarlama uzmanı ile çalışmalısınız.

Pazarlama Danışmanlığı Nedir?

Pazarlama danışmanlığı, işletmelerin veya pazarlama yapmak isteyen diğer tüm kurum ve kuruluşların, pazarlama uygulamalarını nasıl yapabileceklerinin desteğinin verilmesi hizmetidir. Pazarlama danışmanlığı hizmeti veren bazı şirketler, uygulama desteği de vererek, pazarlama yapmak isteyenlerin ihtiyaçlarını tam anlamıyla çözümleme yoluna gidebilirler.

Dijital veya fiziksel (geleneksel) pazarlama etkinliklerinde bu hizmet verilebilir. Modern pazarlama araçlarının kullanıldığı dijital pazarlama dünyasında çok daha fazla araç ve fırsat söz konusu olduğundan, günümüzde pazarlama danışmanlığı daha çok bu alanda verilir.

Pazarlama danışmanlığı nasıl yapılır?

  • Pazarlama danışmanlığı, firmanın pazarlama ihtiyaçlarının tespiti ile başlayan bir süreçtir.
  • İşletme mevcut durumu ile analiz edildikten sonra, gelecek planlarına dair bilgiler alınarak bütçe konusunda firma veya kişi ile müzakereler yapılır.
  • Pazarlama etkinliklerini bütçe ile sınırlamak doğru bir yaklaşım olmadığından, optimum bütçe ile maksimum verimin elde edileceği çözümler kullanarak sürdürülecek bir pazarlama stratejisi oluşturulup, müşteriye sunulur.

Pazarlama danışmanlığı, esasında uygulama süreçlerinde farklı ekiplerin kullanılabildiği bir iş koludur. Örneğin; firmanın bir pazarlama ekibi var ise danışman sadece bu ekibe yönetim desteği verir ve işlemleri takip eder. Bunun yanında pek çok pazarlama danışmanlığı firması, uygulamaların da birçoğunu firma için yapabilir. Bu firma bakımından bir işletme fonksiyonu yükünün üzerinden alınması anlamına gelir ki, maliyetleri de ciddi şekilde etkiler.

Yani pazarlama danışmanlığı yapan firma, firmanın tüm reklam ve pazarlama ihtiyaçlarını (müşteri ilişkileri hariç) karşılayabilir veya işletmeye planı sunup, yolu gösterebilir. Bu noktada tercih firmaya ait olacaktır ki, tüm işlemlerin profesyonel biçimde, stratejiyi geliştiren kuruluşça yapılması, çoğunlukla verimliliği yükselten bir durumdur.

Pazarlama Danışmanlığı Neleri Kapsar?

Danışmanlık taleplerine olarak, sıfırdan bir pazarlama stratejisi oluşturuyor veya mevcutta isteneni vermeyen pazarlama stratejisini optimize etme konusunda verilen destekleri kapsar.

Her kuruluşun farklı ihtiyaçları vardır. Ancak bir pazarlama danışmanlığı ile elde edebileceğiniz hizmetler şöyledir;

  • Mevcut pazarlama stratejinizin etkili olup olmadığını görmek için mevcut pazarlama stratejilerini analiz ederler. Ayrıca  mevcut stratejinizin zayıf noktalarını belirlerler.
  • Şirketin pazarlama hedeflerine ulaşmasına yardımcı olmak için yeni bir pazarlama stratejisi oluştururlar.
  • Yeni bir marka kimliği geliştirirler veya hedef kitleyle bağlantı kurmak için eski kimliği yeniden optimize ederler.
  • Yeni bir içerik stili yönergesi geliştirirler. Özgün, kaliteli, yeni ve etkili içeriklerin oluşturulmasını kolaylaştırırlar.
  • Eski içeriği arama motorları için optimize ederler. Ayrıca eski içeriği yeni bir içerik kılavuzuyla optimize etmeye odaklanırlar.
  • Kuruluşun sosyal medya kanallarını kullanmasına yardımcı olmak için bir sosyal medya stratejisi oluştururlar.
  • Danışmanlık sözleşmesi sona erdikten sonra pazarlama çalışmalarına devam edecek personellerin eğitim süreci yürütülür.
  • Daha verimli proje yönetimi için yeni iş akışları ve süreçler oluşturulur.
  • SEO, PPC, sosyal medya ve dijital pazarlama metrikleri vb. için analizleri takip ederek yeni pazarlama stratejilerinin etkisi analiz edilir.
  • Müşteriyi güncel tutmak için düzenli aralıklarla raporlamalar oluşturulur.

Pazarlama Danışmanlığı Hizmeti Alırken Seçim Nasıl Yapılır?

Pazarlama Danışmanlığı Hizmeti Alırken Seçim Nasıl Yapılır?

Bir pazarlama danışmanlığı hizmeti alacaksanız bazı becerilere dikkat etmeniz gerekiyor.

İhtiyaçlarınıza göre bir pazarlama danışmanı ya bir pazarlama kanalına yönelik size destek olabilir. Bunun yanında tüm pazarlama kanallarınız için de destek alabilirsiniz. Ayrıca, şirketin yeni bir pazarlama kanalına girmesi sürecinde de sizlere destek olabilir.

Aşağıdaki detaylar bir pazarlama danışmanlığı hizmeti alırken sizlere yardımcı olacaktır;

  • Uzmanlık ve deneyim

Bunu söyleme gereği duymasak da bir pazarlama danışmanı bu alanda uzman olmalıdır. Aynı zamanda çok yönlü ihtiyaçlarınız için geniş bir pazarlama kanalını yönetme konusunda çok fazla deneyimi olmalıdır.

Bunun yanında belirli bir kanalda derinlemesine deneyime sahip olmalıdır. Bu birlikte çalıştığınız ekibin firmanıza pazarlama sürecinde büyük fırsatlar sunmasını sağlar.

  • Analiz

Bir pazarlama danışmanı analiz konusunda her zaman profesyonel olmalıdır.

Metriklerin ne anlama geldiğini ve hangi stratejilerin müşterinizin dönüşüm oranlarını, tıklama oranını, trafiğini veya diğer olumlu temel performans göstergelerini (KPI) iyileştirme olasılığının yüksek olduğunu iyi bilmelidir. Bu bilgiyi sizin pazarlama stratejinize de yansıtabilmelidir.

  • İletişim Becerileri

Pazarlama danışmanları markaların satış, dönüşüm ve marka imajı konusunda tüm stratejilerini etkiler. Bu nedenle iyi iletişim kumaları çok önemlidir.

Stratejilerini sizlere ve birlikte çalışacağınız ekibe doğru şekilde iletebilmelidir. Bu sayede markanız çok başarılı bir pazarlama stratejisi geliştirebilir.

  • Organizasyon

Birden fazla iş sorumluluğu olduğu için bir pazarlama danışmanının güçlü organizasyon becerilerine sahip olmasını gerektir.

Stratejik projelerinizde proje yönetimi becerilerine sahip olmalıdır. Aynı zamanda tarihleri takip etme ve düzenli olarak son teslim tarihini geçirmeme konusunda başarılı olmalıdır.

  • Takım çalışması

Takım çalışması

Bir uzman pazarlama danışmanı ile çalışabilirsiniz ancak sorunsuz bir iş akışı sağlamak için ekipteki tüm personellerin iyi bir iletişim içinde olması gerekiyor.

Pazarlama danışmanları lider ruhlu olmalıdır. Aynı zamanda pazarlama sürecinde ekibinizi eğitmeli ve pazarlamada her ekip üyesinin işletmeniz için maksimum faydayı sağlamasına odaklanmalıdır.

  • Yaratıcılık

Yaratıcılık, pazarlamanın olmazsa olmazıdır. Çok yönlü düşünmek özellikle içerik oluşturma ve pazarlama stratejileri geliştirme konusunda büyük fayda sağlar.

  • Güçlü Yazma Becerileri

İçerik pazarlaması dijital pazarlamada işletmelere çok büyük avantajlar katıyor. Giderek daha fazla şirket, markalarını tanıtmak için bloglara, vaka çalışmalarına ve e-kitaplara yönelik strateji geliştiriyor.

Bir pazarlama danışmanlığı içinde yazma becerilerine sahip personeller olmalıdır. Metin yazarlığı ve içerik pazarlaması konusunda doğru stratejiler ile büyük fayda elde edebilirsiniz.

Bir Pazarlama Danışmanı mı Ajans mı Arıyorsunuz?

Bazı işletme sahipler  bir pazarlama danışmanının gerçekte ne yaptığını tam olarak bilmiyorlar. Bir pazarlama danışmanı stratejik bir pazarlama planını oluşturur ve işletmelerin bunu uygulamaya başlamasına yardımcı olur. Danışmanlık hizmetinde pazarlama sürecini uygulamak aslında yoktur.

Ajanslar işte burada devreye girer. Bir dijital pazarlama ajansı aslında tüm pazarlama sürecini işletmeniz yerine halleder. Ancak bu süreçte bazı noktalara dikkat etmelisiniz;

  • Bütçeniz Çok Önemlidir

Artan gelirinizin ilk etapta ajansın maliyetini dengeleyeceğinden emin olmanız gerekir. Bunun yanı sıra, bazı pazarlama teknikleri belirli bir süre sonra meyvesini vermeye başlar. Bu durumda beklediğinizden çok daha uzun bir süre ödeyebileceğiniz bir bütçeniz olmalıdır.

  • Kötü Bir Ajans Size Zarar Verebilir

İyi bir pazarlama danışmanı bulmak çok önemlidir. Kötü bir ajans veya uzman ile çalışırsanız paranızı boşa harcadığınız anlamına gelebilir. Bu konuda ajanslar size daha faydalı şekilde destek olur.

Ajans, pazarlamanızın tüm süreçlerini kontrol eder. Bu sayede yaptıkları uzmanlık alanlarına göre çalışan ekip üyeleri vardır ve bu sayede hata payı ortadan kalkar.

Kötü ajanslarla çalışmayı seçen ve daha sonra web sitelerinin Google listelerinden kaldırıldığını ve sosyal medya hesaplarının spam nedeniyle kapatıldığını görebilirsiniz. Bu durumda doğru ajanslarla iş ortaklığı kurmanız çok önemli olmaktadır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir