Oturum Süresi SEO Açısından Önemli mi?

Oturum Süresi SEO Açısından Önemli Mi?

Oturum süresi, kullanıcıların girdikleri web sitesinde ne kadar vakit geçirdiklerini ifade eden bir terimdir. Farklı kaynaklar üzerinden web sitenize gelen bir ziyaretçi giriş yaptığı anda oturum süresi başlamış olur. Sitenizde vakit geçirirken ve sayfalarınız arasında gezinirken oturum süresi devam eder. Kullanıcı sayfanızı terk ettiği anda artık oturum süresi sona ermiş olur.

SEO konusunda birçok metrik sıralamayı etkiliyor. SEO çalışmaları yürüten uzmanlar arasında oturum süresi SEO açısından önemli mi sorusunda farklı görüşler ortaya çıkıyor. Ancak oturum süresinin SEO açısından mutlaka takip edilmesi gereken bir metrik olduğunu biliyoruz. Çünkü dolaylı olarak hemen çıkma oranı gibi bazı önemli metrikleri etkilemektedir.

Oturum süresini direkt olarak bir sıralama faktörü olarak değerlendirmek doğru olmayacak. Ancak bir kullanıcı web sitenizde ne kadar uzun süre vakit geçirirse içeriğinizi ilgi çekici bulduğunu ve web sitenizde kullanıcı deneyiminin kaliteli olduğunu gösterecektir. Bu da diğer sıralama faktörlerinin olumlu yönde olduğunu ortaya koyan bir özelliktir.

Oturum süresi ile birlikte dikkat etmeniz gereken metrikler hemen çıkma oranı ve oturum başına sayfa sayısı da vardır. Bu üç metrik birlikte değerlendirildiğinde SEO açısından büyük fayda sağlanabilir.

Oturum Süresi Nasıl Ölçülür?

Ortalama oturum süresi, web sitenizdeki oturumların ortalama uzunluğunu ölçen bir metriktir. Google Analytics, kullanıcının sitenize geldiği andan itibaren bir oturumu saymaya başlar ve oturum sona erene kadar yani, kullanıcı siteden çıkana saymaya devam eder.

Örneğin, bir kullanıcı saat 12:00’de bir e-ticaret sitesinin ana sayfasına gider ve ardından bir kategori sayfasına, ürün sayfasına, alışveriş sepetine gider ve ardından ödeme sayfasından saat 12:30’da çıkarsa, tüm bu işlemler 12:00’de başlayan ve 12:30’da sona eren aynı oturumda gerçekleşir. Oturum süresi 30 dakika olacaktır. Oturum süresinin ne kadar olduğu tam net bir ifade olmamakla birlikte yaklaşık olarak takip edilebilecek bir metriktir.

Google Analytics’te Oturum Süresi Nasıl Görülür?

Ortalama oturum süresi metriği, Google Analytics’teki kullanıcıların web sitenizi ve sayfalarınızı nasıl görüntülediğiyle ilgili bazı raporlarda bulunabilir. İşte oturum süresini görebilmenizi sağlayacak bazı adımlar;

  • Metrik açılır menüsünden Oturum Süresi’nin seçilebileceği Hedef Kitle > Genel Bakış raporu
  • Raporun veri tablosunda cihaz kategorisine göre ortalama oturum süresini gösteren Kitle > Mobil > Genel Bakış raporu
  • Açılış sayfasına göre ortalama oturum süresini gösteren Site İçeriği > Açılış Sayfaları > Davranış raporu

Ortalama Oturum Süresi Nasıl Hesaplanır?

Bir web sitesinin ortalama oturum süresi, tüm oturumların toplam süresinin bir sitedeki oturum sayısına (belirli bir süre boyunca) bölünmesiyle hesaplanır:

ortalama oturum süresi = toplam oturum süresi / toplam oturum süresi

Örneğin, sitenizin haftada 120 oturum yaptığını varsayalım. 100 seans 30 dakika uzunluğundaydı ve 20 seans 10 dakika uzunluğundaydı ve toplam 3200 dakika sürdü. Web sitenizin ortalama oturum süresi ~ 27 dakika olacaktır (3200 toplam süre / 120 toplam oturum).

Oturum Süresi SEO’ya Nasıl Etki Eder?

Ortalama oturum süresi, önemli ancak uzmanlar arasında tartışmalı bir web sitesi metriğidir. Analiz ederek neler öğrenebileceğinizi inceleyelim:

  • Müşterilerinizi Anlama

Ortalama oturum süresinin izlenmesi gereken bu kadar kritik bir web sitesi metriği olmasının ana nedeni, müşterilerin satış huninizde ne kadar zaman harcadıklarına doğrudan bir bakış sunmasıdır. SEO’nuzun ortalama oturum süresinden kazanabileceğiniz çok fazla bilgi vardır.

Ancak sayfada ortalama süre gibi bir metrikle birleştirildiğinde insanların web sitenizle nasıl etkileşimde bulunduğuna dair bir fikir edinmeye başlayabilirsiniz.

  • Etkileşimi Ölçme

Ortalama oturum süresi verilerini izlemenin ikincil bir yararı web sitenizin içeriğinin ne kadar ilgi çekici olduğunu anlamanıza yardımcı olabilmesidir.

Web siteniz sektörünüz için ortalamanın çok altında bir ortalama oturum süresi bildiriyorsa, ziyaretçilerinizin etrafta dolaşacak kadar yatırım yapmasını sağlamak için bazı şeyleri değiştirmeniz gerekebilir.

Oturum Süresi Optimizasyonu Nasıl Yapılır?

Ortalama oturum süresi, bir web sitesi ziyaretçisinin veya oturumunun ayrılmadan önce web sitenizi ziyaret ettiği ortalama süreyi ifade eder. Belirli bir süre için web sitenizdeki tüm oturumların toplam süresinin, toplam oturum sayısına bölünmesiyle hesaplanır.

Oturum süresi, trafik kaynakları, açılış sayfaları, coğrafi alanlar, cihaz türü ve çok daha fazlası dahil olmak üzere Google Analytics’teki neredeyse tüm boyutlar için hesaplanabilir. Etkinlik izlemeyi ayarladıysanız ortalama oturum süresini hesaplamak biraz daha karmaşık hale gelir ancak konsept aynı kalır.

Oturum sürenizi nasıl optimize edeceğiniz konusunda bazı öneriler sunalım;

  • Web Sitenizin Ziyaretçilerinin Alaka Düzeyini Artırın

İnsanlar web sitenizi bir nedenden dolayı ziyaret ediyor. Web sitenizde aradıklarını buluyorlar mı? Web sitenizi ziyaret eden insanlar hedef kitlenizin bir parçası mı? Web sitenize yapılan tüm alakasız ziyaretleri ayıklamak imkansız olsa da temel site içi SEO öğelerini kontrol etmek için web sitenizde sayfa sayfa gidebilirsiniz. Bunlar aşağıdaki işlemlerle yapılabilir;

  1. Sayfa Başlıkları
  2. Meta Açıklamaları
  3. Üstbilgi
  4. İçerik

Web siteniz yalnızca ürünlerinize veya hizmet tekliflerinize mi yoksa hedef kitlenize mi odaklanıyor? Birlikte çalıştığımız birçok web sitesi sahibini, özellikle hedef kitle türlerine yönelik sayfalar geliştirmeye teşvik ediyoruz. Böylece şirketle özdeşleşmelerine ve ürünlerine neden ulaşmaları veya satın almaları gerektiğini anlamalarına yardımcı olmalarını sağlıyoruz.

Hizmet verdiğimiz sektörler ve müşteriler iç.n sayfalarını, müşteri referanslarını, vaka çalışmalarını, müşteriler için kaynakları veya hedef kitleye yararlı olabilecek diğer sayfaları optimize ediyoruz.

  • Web Sitenizin İçeriğini Geliştirin

Web siteniz büyük ölçüde yeni ziyaretçiler için makalelere ve bilgilendirici bilgilere dayanıyorsa ürettiğiniz içeriği geliştirmek oturum süresi metriklerini iyileştirebilir.

Yazdığınız her makale veya blog yazısı için daha fazla içerik üretmek için SEO avantajları da vardır. Araştırmalar, uzun içerik sayfalarının yalnızca okunmakla kalmayıp, arama motoru sonuç sayfalarında da iyi sıralandığını göstermektedir. Google’daki ilk 6 sonucun ortalama içerik uzunluğu 2300 kelimenin üzerindedir.

Canva gibi araçları kullanarak ilgi çekici resimler eklemeyi veya mevcut içeriğinize eklemek için yararlı infografikler veya videolar yerleştirmeyi de düşünebilirsiniz.

  • Web Sitenizde Gezinmeyi Değerlendirin

Web sitenizin ziyaretçilerinin web sitenizin çeşitli sayfalarına göz atması kolay mı? Bir ziyaretçi web sitenizdeki bir sayfaya göz atmayı bitirdiğinde, ne yapmalarını istersiniz? Web sitenizin ziyaretçilerinin, isterlerse web sitenize göz atabileceği CTA’lara sahip olmalarını sağlamak, daha iyi ziyaretçi tutma ve daha fazla dönüşüm sağlayacaktır. Göz önünde bulundurulması gereken birçok şey var, ancak bunlar web sitenizde gezinmenizi optimize ederken en önemlilerinden bazıları:

  1. Web sitenizin mobil uyumlu olduğundan emin olun.
  2. Henüz yapmıyorsanız açılır menüler oluşturun, ancak bunları kısa tutun.
  3. İçerikte eylem çağrısı yani etkili bir CTA yerleştirin.
  4. Yan menülerden yararlanın.
  5. Profesyonel araçları kullanarak dahili kırık bağlantıları düzeltin.

Oturum süresi metrikleri hem web sitenizin ziyaretçilerinin kalitesi hem de web sitenizin kalitesiyle ilgili soruları yanıtlamaya yardımcı olurken oturum başına sayfalara ve hemen çıkma oranı metriklerine dikkat etmek de önemlidir. SEO sürecinde yaptığınız web sitesi değişikliklerini her zaman takip edin ve kullanıcı deneyimi üzerinde ne gibi etkileri olduğunu görün.

Kaynaklar:

Amanda Milligan https://www.semrush.com/blog/dwell-time/ Erişim Tarihi: 7 Mar 2023, 16:26

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir