Otele Nasıl Müşteri Çekilir?

Otele Nasıl Müşteri Çekilir?

Otel, hotel, motel, pansiyon ve diğer konaklama tesislerinin tanıtımı, geleneksel ve dijital pazarlama yöntemleri ile gerçekleştirilmektedir. İşletmeler, tanıtım faaliyetlerinde rekabet koşullarını kırmak için fiyat faktörüne odaklanır ki, bu durumda uzun vadede işletmenin gelirlerinde ciddi düşüşler olacağından, karlılık ve buna bağlı olarak kalite standartlarında da düşük yaşanabilir.

“Otele nasıl müşteri çekilir?” sorusunun cevabı, son derece stratejik biçimde verilmelidir. Turizm işletmelerinin tanıtımında, ulusal ve uluslararası pazarlama yapılabilir olması sebebiyle, bu alanda ciddi bir zeminin oluşturulması, son derece önemlidir.

Otel tanıtımı, sadece reklam ile sınırlı kalmamalıdır. Günümüzde paralı reklamların dışında, onlardan çok daha etkili birçok pazarlama aracı bulunur. Bu araçlar, doğrudan reklamlarla birlikte kullanılabilen ve her birisi başlı başına birer dönüşüm aracı olan uygulamalardır.

Örneğin; web sitelerinin arama motorlarında görünür ve ön sıralarda çıkar durumda olması, herhangi bir ek ücret ödemeden doğrudan müşteri kazanma sonucunu sağlayabilir. Bu nedenle otel web sitesi tasarımını doğru şekilde belirlemeniz oldukça önemlidir.

Turizm acentelerinin ve büyük tur şirketlerinin, pazarlama stratejileri; özellikle küçük oteller için imkansız görünebilir. Oysa bu günümüz pazarlama enstrümanları kapsamında hiç de zor değildir. 

Hatta büyük tesislerle, küçük tesisler arasındaki yeterlilik farkının daha çok doğrudan reklam bütçeleri kapsamında olduğu söylenebilir. Büyük tesisler, doğrudan reklamlar için milyonlarca lira harcarken, aslında esas kitlelerini organik kanallardan elde ederler.

Teknolojinin gelişmesiyle birlikte geleneksel pazarlama yöntemleri müşteri çekme konusunda etkilerini günden güne yitirmekte. Dijital platformlarda yer almayan markalar uzun vadede bu durumdan zararlı çıkıyor.

Otelleriniz için de müşteri çekme konusunda planlarınıza dahil etmeniz gereken uygulama kuşkusuz dijital pazarlamadır. 

Dijital pazarlama, doğrudan reklamı da kapsayan pazarlama kanallarının bütünüdür.

Biz Current Works olarak, bu kanalların kullanımında müşterilerimizin bütçe koşullarına ve hedeflerin uygun yol haritaları oluşturuyor, en uygun maliyetle en yüksek dönüşümü elde etmek için bir strateji geliştiriyoruz.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi12 Ay
Tek Seferlik YatırımlarWeb Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Müşteri Bulma KanallarıSEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek HizmetlerPR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef KitleLokal veya Ulusal

Otele Müşteri Çekmek İçin Yapılabilecekler

https://www.youtube.com/watch?v=SS4csKui32I

Reklam; edinim başına bir maliyete katlandığınız, süreçleri olan ve doğrudan satış odaklı çalışmalara verilen isimdir. Pazarlama ise reklamı da içine alan, işletmenin müşteri kazanım süreçlerinin tamamımı oluşturur.

Bu süreçler yalnızca müşteriyi edinmekte değil, uzun vadede tutundurma yani müşterinin yeniden kazanılması süreçlerini de kapsar.

Müşteri ilişkileri süreçlerinde de son derece ciddi etkileri olan pazarlama faaliyetlerinin, işletmenin tüm fonksiyonların merkezinde ve onları yöneten bir fonksiyon olduğu kolaylıkla söylenebilir. 

Turizm gibi, tamamen müşteri memnuniyeti odaklı bir sektörde de, pazarlamanın mükemmel yapılması hayati önem arz eder.

Biz otele müşteri bulma kavramına farklı bir boyut kazandırılması ve işletmelerin doğrudan reklamdan çok, genel olarak pazarlama fonksiyonlarını geliştirmesi gerektiğine inanıyor ve işlemlerimizi buna göre yapıyoruz.

Doğrudan reklam maliyetli ve tek seferlik bir etkinliktir. Pazarlama faaliyetleri içerisindeki yeri ise destek fonksiyonundan fazla olmamalıdır.

Tüm bileşenlerin tamamı kadar bütçe ile hızlı edinim için kullanılabilecek bu yöntem yerine, dijital pazarlama ile otele müşteri çekme sonucuna ulaşmanızı aşağıdaki uygulamalar sağlayacaktır. Otele müşteri çekmek için yapılması gerekenler şu şekildedir: 

  • Web Sitesi Kurun

Bir web sitesine sahip olduğunuz takdirde broşür, katalog, stok ve kira giderlerini ortadan kaldırmanızın yanı sıra 7/24 ulaşılabilirlik ile kar oranınızı hız kesmeden arttırabilirsiniz.

Kolay ve kullanışlı yönetim paneli ile otelinizin web sitenizi dilediğiniz zaman güncelleyebilir, içerik yenilemeleri ve görsel tasarım gibi pek çok yeniliği anında uygulayıp müşterilerinize doğrudan ulaştırabilirsiniz.

Başarılı bir görsel tasarım sunumuyla hedef kitlede yer alan potansiyel alıcıları birer müşteri haline getirebilir, reklam ve tanıtım projeleri için kullanışlı bir zemin oluşturabilirsiniz. 

  • SEO ile Arama Motorlarında Görünür Olun

Web sitesine sahip olduktan sonra stratejik SEO çalışmaları yapmak hedef kitlenize ulaşmanızı büyük oranda arttıracaktır. Arama motorlarında markanız ile ilgili daha fazla sonucun yer alması ve kullanıcıların karşılarına daha fazla çıkmanız, marka bilinirliğinizi arttırmanıza yardımcı olur.

Web siteniz üzerindeki paylaşımlarda arama motorlarındaki sorgulara yanıt verecek ne kadar çok içerik kullanırsanız, web sitenize bir o kadar kullanıcı çekecek marka bilinirliğinizi de bir o kadar arttırırsınız.

Mobil SEO çalışmalarını da stratejik SEO çalışmalarınıza dahil ettiğinizde, mobil uygulamalardan yapılan arama sonuçlarında üst sıralarda görünmeye başlarsınız.

  • Sosyal Medya Yönetimi Yapın

Facebook, Instagram, Linkedin, Twitter gibi dev sosyal medya platformlarında hesaplar oluşturup bu platformları aktif olarak kullanmak, potansiyel müşterilerinize ulaşma konusunda size mutlaka yardımcı olacaktır.

Sosyal medya stratejinizi belirlerken birincil amacınız kendinizi iyi yansıtmak olmalı. Müşteriyi karar aşamasında ikna etmek için görselliği ön planda tutmalısınız.

Bu yüzden kullanıcının nasıl bir tatil deneyimi yaşayacağını en iyi anlatan fotoğraf ya da video gibi görsel odaklı içerikler ilk tercihiniz olmalı.

Birçok gezgin; gideceği yeri önceden araştırıyor, bu araştırmalarda size rastlamaları ve sizinle ilgili olumlu yorumları okumaları markanızın bilinirliği açısından son derece yararlı olacaktır. Bu yorumları bulabilmek için de diğer siteleri takip edip eş zamanlı çalışmalar yapmanız gerekiyor.

Olumlu yorumların alanlarını genişletmek ve olumsuz bulunan özelliklerin düzeltilmesini sağlamak markanızın gelişimini sağlayacaktır.

Bununla birlikte olumlu bir sosyal müşteri hizmeti deneyimi yaşayan konuklarınız ya da potansiyel müşterileriniz adeta otelinizin savunucuları olacak, otelinizin ilgisine karşılık sizin itibarınızı yükseltecektir.

  • Harici Kaynaklarda Yayınlar Yapın

Basın bülteni yayınlama, markanızın kamuoyunu bilgilendirmek için hazırladığı içeriklerin; TV, gazete ve dergi gibi mecralarda yayınlanması için medya mensuplarına gönderilen bir tanıtım aracıdır.

Basın bültenleri kişi, kurum ve kuruluşların itibarını güçlendirmek, tanınmışlığını arttırmak ve kamuoyu nezdinde olumlu bir imaj çizmek amacıyla başvurulan bir basın iletişim aracıdır.

Uygun maliyetli yapısı, hedef kitleye ulaşmadaki etkisi, reklam değeri, markalaşma süreçlerine katkısı ve sürdürülebilir bir çalışma olması, basın bültenini öne çıkaran özellikleridir. Bunun yanı sıra markanızın bilinirlik, güven, imaj, prestij, kazanç ve görünürlüğüne katkıda bulunur. 

  • Video Tanıtımı Yapın

Tesisinizle ilgili videolar çekerek, Youtube, Vimeo ve Daily Motion gibi platformlarda yayınlayın. Bu yayınlar birer televizyon reklamı gibi müşteri kazanmanıza yardımcı olabilecek önemli uygulamalardır.

  • Doğrudan Reklam Yapın

İnternet artık markalar için alternatif pazarlama yöntemi olmaktan çıktı, günümüzde yaşamımızın odak noktasında bulunan internet, pazarlama stratejilerinin de odağını oluşturmaktadır.

Bu noktada diğer yöntemlere nazaran daha maliyetli olan internet reklamları, otelinize müşteri çekme konusunda  bir başka alternatif olarak karşımıza çıkıyor.

İnternet reklamlarında hangi reklam kampanyasının size yüksek dönüşüm sağladığı ve hangi mecralarda daha çok etkileşim aldığını görebilirsiniz. En iyi müşterilerinizi bulmanızı hem de müşteriye dönüştürebileceğiniz internet kullanıcılarına direkt ulaşmanızı sağlar.

Web sitenize trafik gelmesini sağlayan bu reklamlar marka bilinirliğinizi önemli ölçüde arttırmaktadır.

  • Global Düşünün

Otele müşteri çekmek, sadece ulusal bir tanıtım eylemi değildir. Yabancı turistlerin sizi bulması ve otelinizi tercih etmesi için bahsedilen tüm uygulamaları global boyuta taşıyabilirsiniz.

Biz sizin için 44 dilde dijital pazarlama yaparak, gerek yerli, gerekse yabancı turistlerin size kolayca ulaşmasını sağlayabilir, onlar üzerinde pozitif bir etki bırakmanızı sağlayabiliriz.

Dijital pazarlama ile otele müşteri bulmak hakkında bilgi almak ve pazarlama faaliyetlerine hemen başlamak istiyorsanız, şimdi bize ulaşın. Online kanallardan veya telefon hattımızdan bize ulaşabilirsiniz.

Kaynak:

https://www.wordstream.com/blog/ws/2018/09/07/hotel-marketing

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir