Organik Trafik Nedir? Neden Önemlidir?

Organik Trafik Nedir? Neden Önemlidir?

Web sitelerin veya çevrimiçi satış yapan markaların en temel amacı kullanıcı trafiğini arttırmaktır. Bu trafiğin arttırılması için türlü yollar bulunur. Bu yollardan olan organik trafik oluşturma yolu en iyi yoldur. Organik trafik, web sitelerine ücretsiz kaynaklardan gelen trafiktir.

Web sitesinin trafiğinin arttırılması için başka yollar da bulunur fakat bu yollarla oluşturulan trafikler sürekli olarak devam etmez. Bir miktar ücret ödenerek Web site kullanıcılar önüne daha fazla çıkarılabilir. Ancak bu ücret ödendiği süre ile kısıtlı olarak görünürlük kazanılır.

Ücretli ya da bu şekle benzer başka yollarla kazanılan görünürlükler verilen ücretin kesilmesi durumunda kullanıcı önüne çıkmaz. Bu da kullanıcı için güven sorunu demektir.

Web sitelerin Google algoritmaları doğrultusunda hareket ederek bir organik trafik kazanmaları önemlidir. Bu algoritmalara uygun Web site tasarımı, içerik üretimi, içerik düzenlemesi gibi güncellemeler yapılmalıdır.

Web tasarımın temelini oluşturan ögelerden biri hedef kitledir. Oluşturulacak sitenin amacı ve hitap ettiği hedef kitleye uygun olması gerekmektedir.

Bu doğrultuda tasarlanan sitenin teması, butonlarının renkleri ve şekilleri, site kullanışının rahatlığı gibi ölçütlerin kullanıcı dostu olması gerekmektedir. Bu ölçütlerin geneli ve daha fazlası organik trafik oluşturmak için dikkat edilmesi gereken ölçütlerdir.

E-ticaret sitelerinde markalar Web siteleri için reklamcılık ve pazarlama çalışmaları yaparlar. Bunun amacı sitenin kullanıcı çekmesi ve çevrimiçi satışların arttırılmasıdır. Bu hususta kullanıcıların arama motoru üzerinden yaptıkları aramaların bilinmesi gerekir.

Bu anahtar kelimelerin ürün açıklamalarında kullanılarak kullanıcı aramalarında üst sıralarda çıkmak hedeflenir. Bu doğrultuda markalar çalışmalar için işin uzmanlarından yardım alırlar.

Yukarıda bahsedilen Web site trafiğinin arttırılması ve bu yolla üyeler ya da müşterilerin arttırılması için belirli çalışmalar yapılır. Bu çalışmaların geneli SEO (arama motoru Optimizasyonu) kapsamındadır.

SEO çalışmaları, en temelde Web sitenin arama motorlarının algoritmalarına uygun çalışmalar yapmayı amaçlar. Bu çalışmaların sonucu olarak organik trafik elde edilir. Bu şekilde Web site daha üst sıralarda görünürlük kazanır.

Markalar, e-ticaret danışmanlığı alarak doğru bir şekilde sitelerinin üst sıralarda görünmesini sağlayabilir. Çünkü markalar müşterilerine güven verdiği ve etkileşim kurabildiği sürece satış yapabilirler.

Bu hususta SEO çalışmalarının doğru bir şekilde tasarlanıp yürütülmesi gerekir. Ancak yapılan bir hata ile görünürlük konusunda geri dönülmez bir surette kayıp da edilebilir.

Dolayısıyla potansiyel müşterilerin kazanılması ve müşteri sadakatinin oluşturulması marka değeri ve imajını pekiştirir. Bunun yolu da organik trafik oluşturmaktan geçer.

Makalenin geri kalanında organik trafiğin nasıl arttırılabileceği ve avantajları hakkında bilgiler verilecektir.

Organik Trafik Nedir?

Organik trafik, herhangi bir müdahale olmaksızın ücretsiz kaynaklardan siteye gelen kullanıcılardan oluşan trafiktir. Direkt trafik ile organik trafik aynı potada değerlendirilebilir. Ancak kimi kaynaklarda organik trafik sadece arama motorlarındaki organik aramalardan gelen tekil kullanıcılar olarak ifade edilir. Google Analytics ve web yöneticisi araçları içerisinde de aramalardan gelen kullanıcılar organik trafik olarak adlandırılır. Organik trafik, analiz araçlarını siteye kurarak izlenebilir. Gelen trafiğin kaynağı bağlantı yolları sekmesinde görünebilmektedir. Burada Direkt, organik, sosyal, none gibi ifadelerle gelen trafiğin kaynağı gösterilebilir. Organik trafik, SEO yaparak artabilecek bir trafik tipidir. Zira arama sonuçlarında daha önde yer almak, doğal olarak trafiği arttırır.

Organik Trafik Nasıl Arttırılır?

Web site sahiplerinin organik trafik miktarının arttırılması için birçok çalışmaları bulunur. Bu çalışmalar, SEO uzmanları eşliğinde planlanır. Tasarlanan bu çalışmaların hayata geçirilmesi ile Web siteler daha çok ön plana çıkarlar. Organik trafik çekmek için yapılan çalışmalar şunlardır:

  • Anahtar kelime Optimizasyonu: Bu konuda yapılan çalışmalar derinlemesine yapılmalıdır. Bu alanda rakip sitelerin içeriklerinde ya da ürün açıklamalarında kullandıkları kelimeler incelenmelidir. Markaların Web sitelerinin ön plana çıkması için içeriklerde kullandıkları ya da kullanacakları anahtar kelimelerin güncellenmesi gerekebilir. Bu hususta yapılacak olan çalışmalar için daha fazla zaman ayırılmalıdır.
  • Oluşturulacak içerikler: Web site bünyesinde yayımlanacak içeriklerin kullanıcılar için ilgi çekici olması gerekir. Bu şekilde kullanıcılar Web site içinde daha fazla işlem yapacaklar. Bu işlemlerle Web sitenin hemen çıkma oranları düşecektir. Bunun yanı sıra sürekli üretilecek içerikler arama motorları algoritmalarının dikkatini çekecektir. Bu yolla Web site kullanıcıların karşısında daha üst sıralarda görünecektir.
  • Kullanıcı odaklı Web siteler: Web siteyi ziyaret eden kullanıcıların ilk beklentisi, amacını gerçekleştirmesidir. Bu hususta Web sitenin kullanıcı deneyimine odaklanması gerekir. Web site tasarlanırken kullanılan tema, renkler, site kullanımı, site hızı gibi faktörler bu hususta önemlidir. Bu faktörlerin yanında site istatistiklerinin iyice incelenip belirli özelliklerde değişiklikler de yapılabilir. Örneğin, hemen çıkma oranı yüksek olan bir Web site, bunun nedenini araştırıp sorunu gidermelidir.
  • Web site yenilikleri: Web site içerisinde yapılan güncellemelerin aldığı tepkiler gözlenmelidir. Bu yenilikler sonucunda istatistiklerde görülen değişimler incelenmeli ve aksiyon alınmalıdır. Bu yolla kullanıcı trafiğine etki edilebilir.
  • Alınan geri bağlantılar (Backlink): Markalar ve Web siteler hitap ettikleri hedef kitleyi tanımalıdır. Bu kitlenin en çok vakit geçirdiği Web sitelerden alınan Backlink’ler kullanıcılara güven verecektir. Bu doğrultuda yapılan çalışmalarla müşteri sadakati oluşturulur. Bu da alışveriş ve etkileşimi arttırır. Backlink, SEO çalışmaları için elzem niteliğindedir.
  • Sosyal medya ve iletişim: Sosyal medya 21. yüzyılın en büyük pazarlama mecralarından biri haline geldi. Bu mecraların kullanımı ve kitle iletişimi organik trafik için çok önemlidir. Sosyal mecralardan Web sitelere yönlendirmeler sağlanabilir.
  • Rakip firma analizi: Markalar ve Web site sahipleri bulundukları sektörün analizini çok iyi yapmalıdır. Bu hususta rakiplerin izlediği yol ve kullandıkları stratejiler fikir verici niteliktedir. Potansiyel müşterilerin marka müşterisi haline gelmesi için bu husus önem arz eder.
  • Mobil uyumlu Web siteler: Web siteler, kullanıcılar tarafından her cihazla ulaşılabilir olması gerekir. Bu hususta kullanıcıların mobil cihazlar (tablet, telefon vs.) üzerinden işlem yapabilmesi organik trafiği olumlu etkiler.

Botlarla yapılan organik trafik SEO’ya zarar verir mi?

Bot veya bir başka deyişle, gerçek olmayan araçlarla yapılan tüm işlemlerin SEO’ya zarar verme ihtimali her zaman vardır. Google tespit araçları, zaman içerisinde bot ve benzeri otomatikleştirilmiş araçların gerçek olmadığı anlar ve bunları işaretler. Bu durumda, bu IP adresleri veya makinelerden gelen trafiğin gerçek olmaması durumu kayıt altına alınır ve sitenizin hile yaptığı kabul edilebilir. Bu bakımdan bu araçlar tavsiye edilmez

Organik Trafik Avantajları

Google gibi büyük arama motorlarında organik trafik kazanılması zor bir trafiktir. Bu bağlamda Web sitelerin para vererek elde ettikleri trafikler, hem firma bütçesine zarar verir hem de trafiği sürekli kılmaz.

Dolayısıyla meşakkatli fakat firma sağlığı için önemli olan organik trafik, uzun vadede firmaları kara geçirir.

Markalar ve firmalar için kullanıcıların organik olması, marka güvenini ve imajını da pekiştirir. Arama motorlarında kullanıcıların karşısına üst sıralarda görünmek kullanıcı için güven ortamı sunar.

Bu sayede kullanıcı, Web siteyi ziyaret etmekten ve Web site içinde işlem yapmaktan çekinmez.

Organik Trafik Neden Önemlidir?

İlk olarak organik trafiğin en önemli yönü olarak ücretsiz oluşu belirtilebilir. Firmalar reklam ve pazarlama faaliyetleri için bir miktar bütçe ayırırlar.

Bu faaliyetlerin amacı, daha fazla müşteri ve kar elde etmektir. Bunun yanında aynı amaca hizmet eden organik trafik ücretsizdir. Dolayısıyla firmalar, bütçelerini sarsmadan müşteri yelpazesini genişletmiş olur.

Bir diğer önemli husus ise hemen çıkma oranının düşürülmesidir. Organik olmayan, para karşılığı oluşturulan trafiklerde kullanıcılar aradıklarını bulamaz.

Bu da Web site içindeki işlem sayısını azaltır. Bu da hemen çıkma oranlarının yükselmesine sebep olur. Dolayısıyla organik trafik, Web sitenin daha fazla işlem hacmi kazanmasına sebep olur.

Organik trafiğin önemli bir diğer yönü ise, marka bilinirliğini arttırmasıdır. Marka bilinirliği arttıkça firmaların önüne sektörde daha farklı fırsatlar çıkar. Bu fırsatlarla marka değeri artar ve sektör içi rekabette rakip firmalar geride bırakılır.

SEO çalışmalarının firmalara sağladığı imkânlardan biri olan organik trafik ile işletmeler, daha sağlam temellerle daha güçlü bir şekilde varlıklarını sürdürürler.

Bu yolla firmaların hem maddi güçlerini korumaları hem de uzun vadede ticaret hacimlerini büyütmeleri mümkün hale gelir. Ancak tüm bu çalışmalar için önemli bir husus vardır; SEO çalışmaları gerek görsel SEO gerek teknik SEO gerekse içerik yönetimi için yapılabilir.

Fakat bu çalışmaların iyice planlanması ve sabırla sonuçlarının beklenmesi gerekir. Aksi takdirde yapılan çalışmalar firmayı çok kötü noktalara da götürebilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir