Organik Trafik Arttırma Yöntemleri Nelerdir?

Organik Trafik Arttırma Yöntemleri Nelerdir?

E-postacılar, sosyal medya, organik arama, ücretli arama ve yönlendirmeler dahil olmak üzere sitenize trafik kazanmanın birçok yolu vardır. Ücretsiz arama motoru aramalarından ve SEO’nun en iyi uygulamalarından organik trafik alırsınız. Organik trafik, içeriğinizle ilgilenecek bir kitleyi hedefleme avantajı sunar. Bugün piyasadaki en rekabetçi trafik oluşturma yöntemlerinden biridir ve uzun vadede çok daha verimlidir.

Organik trafik, arama motorlarından gelen web trafiği türüdür. Google, Bing ve Yahoo gibi arama motorları, web sitelerini arama yapanlar için ne kadar yararlı ve alakalı olduklarına göre sıralar. Yüksek sırada yer alan web siteleri, listenin alt sıralarında yer alanlardan daha fazla organik trafik alma eğilimindedir.

SEO’nun temel amacı, web sitelerini kelime bazlı olarak hedeflenen arama motorunda üst sıralara çıkarmaktır. Örneğin, bir çift ayakkabı satın almak isteyen bir kullanıcı arama çubuğuna “ayakkabı satın al” veya “ayakkabı” yazabilir.

Burada organik trafik çekebilmek için bu arama sonuçlarında öne çıkmanız gerekir. Size organik trafik arttırma yöntemleri ile ilgili detaylı ve yönlendirici bir rehber hazırladık.

  • Anahtar Kelime Araştırması Yapın

İnternet genelinde anahtar kelimelerin önemli olduğu vurgulanmıştır. Web sitenizin içeriğinden bloglarınıza kadar, daha üst sıralarda yer almanıza yardımcı olacak anahtar kelimeleri hedeflemek çok önemlidir. Organik olarak sıralamak ve web sitenize gelen trafiği artırmak için anahtar kelimelerinizin başlığınızda, meta açıklamanızda ve web sitesi içeriğinizde olduğundan emin olun.

En popüler anahtar kelimeleri ve kitlenizin ne aradığını keşfetmek için piyasada bulunan çeşitli araçları kullanabilirsiniz.

  • İçeriğinizin Uzun Olduğundan Emin Olun

Ne kadar çok içeriğiniz olursa, iyi bir anahtar kelime yoğunluğu / uzunluk oranı yakalamak o kadar kolay olur. İçeriğin uzun olmasının yanı sıra içeriğinizin kalitesini sadece miktarı artırmak yerine yüksek tutmak çok önemlidir. Web sitenizde kaliteli içeriğe sahip olmak, ziyaretçilerinizin daha fazla bilgi için geri gelmesini sağlayacaktır. Bir içerik rakiplere ve konuya göre farklı uzunluklarda olabilir. Ancak en doğru yaklaşım en az 500-1000 kelime arasında bir içerik oluşturmak olacaktır.

  • Başlıklar Kısa ve Dikkat Çekici Olmalıdır

Başlıkları kısa ve öz tutmak en iyisidir. Çünkü Google yalnızca 70 karakterin görünmesine izin verir. Geri kalanı Google’ın arama motoru sonuç sayfalarında kesilir. Örneğin, başlığımız dikkatinizi çektiği için sayfamıza rastlamış olabilirsiniz. Hedef kitlenizin neyle ilgileneceğini düşünün ve başlıklarınızın akılda kalıcı olduğundan emin olun.

  • Eski Blogları Yenileme ve Yeniden Yayınlama

Çoğu içeriğin zamanla modası geçmiş olması kaçınılmazdır. Bu içerik parçaları, artık arama yapanlarla alakalı olmadıkları için bir köşeye yığılıyor. Endişelenmeyin, eski makalelerinizi yeni yeni verilerle güncelleyerek tekrar yepyeni hale getirebilirsiniz. Kullanıcılar daha sonra mevcut zaman dilimlerine göre makaleleri arayabilir ve ilgili bilgileri edinebilirler. Google’ın sıralanmış öneri merdivenini tekrar tırmanmak için bu eski makaleleri biraz ince ayar yaparak tekrar kullanabilirsiniz.

  • Bir Blog Oluşturun ve Bu Konuda Stratejik Olun

Bir blog oluşturmak, web sitenize hem organik hem de yönlendirme trafiği çekmede çok etkili olabilir. Bu konuda stratejikseniz, kaliteli trafik ve potansiyel müşteriler edinebilirsiniz. Bunun gerçekleşmesi için aşağıdaki noktaları aklınızda bulundurun:

  1. Kullanıcının niyetine ve ilgi alanlarına yanıt veren bilgilendirici anahtar kelimelerle optimize edilmiş konular geliştirin.
  2. Hemen çıkma oranını azaltmak ve paylaşımı teşvik etmek için alakalı ve kaliteli içerikler oluşturun.
  3. Dahili bağlantı üzerinde çalışın. Bu, kullanıcıyı farklı sayfaları ziyaret ettikçe web sitesinde daha uzun süre kalmaya teşvik eder.
  4. Sitenizin yeni bilgi arayan kullanıcıların dikkatine ulaşmaya devam etmesi için sık sık yayın yapın.
  5. Eski içeriği güncelleyin. Arama motorları güncellenmiş içeriği tercih eder.
  6. Yinelenen içerikten kurtulun. Arama motorları, aynı konuda birden fazla yayınınız olduğunda hoşlanmaz. Bu nedenle bunları tek bir ana yayında birleştirin.
  • Misafir Yazıları Yazın

Daha büyük bir kitleye ulaşmak ve yaptıklarınızla ilgilenmelerini sağlamak için Medium gibi sitelerde orijinal ve özgün içerik yayınlayın.

Anahtar kelimeleri etkili bir şekilde kullanmak, bu sitelere yerleştirdiğiniz içeriğin arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına yardımcı olur. Bu da arama yapanların içeriği tıklama, okuma ve sitenize geri dönen bağlantıları tıklama olasılığını artırır.

  • Sosyal Medyada Varlık Gösterin

Katılımı ve takipçileri artırmak ve web sitenizdeki içeriği tanıtmak için sosyal medyada aktif kalın. Bunu yapmanın birkaç yolu vardır:

  1. Yarışmalar ve promosyonlar düzenleyin: İnsanların bir giriş göndermek için web sitenizi ziyaret etmesini gerektiren bir hediye yayınlayın.
  2. Facebook Gruplarına Katılın: Sadece genel Facebook yayınlarının yanı sıra, potansiyel site ziyaretçilerinden oluşan yeni bir kitleyle bağlantı kurmak için bir veya daha fazla gruba katılın.
  3. LinkedIn’e gönderin: LinkedIn’i orijinal içeriği, şirket haberlerini ve diğer ilgili bilgileri paylaşmak için bir platform olarak kullanın.
  4. Topluluğun bir parçası olun: Reddit, Quora ve herkese açık Slack grupları gibi topluluklara katılın ve hedef kitlenizin daha fazlasını bulun ve onlarla etkileşime geçin.
  5. Bir Twitter ileti dizisi yayınlayın: İçeriği, sitenize bağlantılar içeren paylaşılabilir bir Twitter ileti dizisine dönüştürün.
  • E-posta Kampanyalarınız Üzerinde Çalışın

Abonelerinize düzenli e-postalar göndererek, web sitenizin yeni ürünleri, hizmetleri ve etkinlikleri hakkında onları güncel tutabilirsiniz. E-posta kampanyalarıyla, müşterilerinizle ilişkiler kurabilir ve web sitenize geri dönmelerini sağlayabilirsiniz.

Aşağıdakileri yaparak e-posta kampanyalarınızdan daha fazla organik trafik alabilirsiniz:

  1. E-postalarınıza harekete geçirici mesajlar ekleyin: Sadece bilgi paylaşmanın yanı sıra, e-postalarınızı sitenize yapılan ziyaretleri teşvik etmek için bir yer olarak kullanın. E-postalarınız daha önce almayı seçmiş olan kişilere gönderiliyor olsa da kişiler e-postalarını iş arkadaşlarıyla ve henüz abone olmamış olabilecek arkadaşlarıyla paylaşır.
  2. E-postalarınızı optimize edin: Web trafiği, e-posta pazarlaması için çok önemlidir ve bunun tersi de geçerlidir. Kitlenizi segmentlere ayırmak ve düzenli bir bülten göndermek, insanları içeriğinize ve bağlantılarınıza çekeceğinizden emin olabileceğiniz birçok yoldan ikisidir.
  3. Otomatik e-posta iş akışları oluşturun: Hedef kitlenizle, e-postalarınıza ilk abone olduklarında veya alışveriş sepetini terk ettiklerinde olduğu gibi, dikkatlerini çekme olasılığınız en yüksek olduğunda bağlantı kurun.
  • Müşterilerinizden Yorum Yapmalarını İsteyin

Mevcut müşterilerden Google ve Yelp gibi siteler aracılığıyla şirketiniz için yorum bırakmalarını isteyin.

Ama burada durmayın ve bu yaklaşımı SEO stratejinizle ilişkilendirin. Her müşteri incelemesini okurlar ve içerik stratejilerini, müşterilerinin bahsettiği belirli sorunları ve kullanım durumlarını hedeflemek için uyarlarlar.

Müşteri sorunlarına ve ihtiyaçlarına odaklanarak oluşturdukları içeriğin doğru anahtar kelimelerden yararlanmasını ve izleyicileri için bilgilendirici ve yararlı olmasını sağlayabilirler. Verdiğiniz yanıtlarda belirli anahtar kelimeleri geçirerek buradan SEO faydası sağlayabilirsiniz.

  • Web Sitenizi Test Edin ve Teknik Hataları Düzeltin

Arama motorları ve ziyaretçiler, daha iyi ve daha hızlı çalışan ve tüm kullanıcılar için daha erişilebilir olan web sitelerini tercih eder. Sitenizin optimize edildiğinden ve hızlı bir şekilde yüklendiğinden emin olun. Çünkü tekrarlanan trafiği teşvik edebilecek hoş bir kullanıcı deneyimi yaratacaktır.

Konumlandırmanıza zarar verebilecek bir başka husus da kırık bağlantılardır. Web sitesinin bunları içerip içermediğini değerlendirmek ve bunları hemen düzeltmek önemlidir. SEMRush ve Ahrefs gibi çoğu SEO aracı kırık bağlantıları tanımlamak için özellikler içerir.

  • Bir Podcast Başlat

Podcast’ler, sosyal yardım için giderek daha etkili bir araç haline geliyor. Podcast’inizi başlatmak, yeni ziyaretçileri çekmek ve daha fazlası için geri gelmeye devam edecek sadık bir dinleyici kitlesi oluşturmak için harika bir yoldur.

Başlamak için yapmanız gereken birkaç şey vardır:

  1. Tutkulu olduğunuz ve hedef kitlenizin ilgisini çekecek bir konu seçin. Bu konu iş çıkarlarınız ve sektörünüzle ilgiliyse daha da iyi olur. Bu, katılımı artırmak ve kitlenizin geri gelmesini sağlamak için çok önemlidir.
  2. Tartıştığınız konularla ilgili içgörülerini ve bakış açılarını ekleyebilecek bir yardımcı ev sahibi bulun veya konuk ev sahiplerini davet edin.
  3. Podcast’inizin profesyonel ses çıkarması için bazı kaliteli kayıt ekipmanlarına yatırım yapın.
  4. Bölümlerinizi dikkatlice düzenleyin. Gösterinizi ilgi çekici ve profesyonel tutmak için olumsuz ifadeleri veya blooper’ları çıkarın.
  5. Podcast’inizi sosyal medyada ve hedef kitlenizin aktif olduğu diğer platformlarda tanıtın. İnsanların kolayca bulabilmesi ve abone olabilmesi için web sitenize geri bağlantılar eklediğinizden emin olun.
  • Anketler Oluşturun ve Kitlenize Uygulayın

Kitlenize anketler gönderin veya başkalarının yararlı bulacağı verileri oluşturmanıza yardımcı olmak için çeşitli konularda anketler oluşturun. Anketler oluşturmak, kitlenizle etkileşim kurmanın ve geri bildirim almanın harika bir yoludur. Ayrıca web sitenizden ve markanızdan ne istediklerini ve neye ihtiyaç duyduklarını anlamanızı sağlar.

Özel mülk veriler harikadır çünkü insanlar yalnızca paylaşmakla kalmaz aynı zamanda içeriklerinde nereden geldiğine de bağlanırlar. Anket oluştururken bunları kısa tuttuğunuzdan emin olun. Yalnızca konunuzla ilgili sorular sorun ve anket tamamlamaları için indirim veya ücretsiz kargo gibi teşvikler sunduğunuzdan emin olun.

Bir anket veya anket oluşturmak kolaydır ve yalnızca birkaç dakika sürer. Anketinizi veya anketinizi kolayca oluşturmak için Survey Monkey veya Google Formlar gibi bir araç kullanabilirsiniz. Anketinizi oluşturduktan sonra, geniş bir kitleye ulaşmak için anketinizi tanıtın. Ne kadar çok kişi görürse yanıt alma olasılığınız o kadar artar.

Anket bittikten sonra sonuçları analiz edin ve web sitenizi geliştirmek için bunları kullanın. Bu geri bildirim, web sitenizde ve genel olarak işletmenizde neyin işe yarayıp neyin yaramadığını anlamanıza yardımcı olmak için paha biçilmez olabilir.

  • Bir Web Semineri Hazırlayın

Web seminerleri düzenleyin ve hem kaydı hem de bağlantıyı sitenizde barındırın. Hedef kitlelerine ulaşma çabasında başka bir markayla ortaklık kurmayı düşünün. Ancak sizinkilerle benzer veya bitişik bir kitle tabanına sahip bir marka olduğundan emin olun. Böylece edindiğiniz yeni potansiyel müşteriler nitelikli olur ve sunmanız gerekenlerle ilgilenir.

  • Bir E-Kitap Yazın

Sitenizde orijinal bir e-kitap yayınlayın ve kapıyı açın. Böylece insanlar indirmek için iletişim bilgilerini vermek zorunda kalacaktır. E-postalarınıza kaydolmak için bir kutu eklediğinizden veya otomatik olarak kabul edileceklerini açıklayan bir sorumluluk reddi beyanı sağladığınızdan emin olun. Sosyal kanallarınızda tanıtın ve böylece daha fazla talep ortaya çıkacaktır.

  • Dış Link Oluşturmaya Odaklanın

Web sitesi trafiğini artırmanın en etkili yollarından biri diğer web sitelerinden kendi web sitenize bağlantılar oluşturmaktır. Bağlantı oluşturma, arama motoru sıralamanızı iyileştirir ve yönlendiren web sitesinden doğrudan trafiğe neden olabilir.

Bağlantı kurma zaman alıcı bir süreç olabilir, ancak web sitenizin trafiğinin arttığını görmek istiyorsanız buna değer. Aşağıda bağlantı oluşturmaya yönelik bazı ipuçları verilmiştir:

  1. Sektörünüzdeki diğer web sitelerine ulaşın. Onlarla paylaşacak değerli bir şeyiniz varsa sitenize geri dönmekten mutluluk duyacaklardır.
  2. Diğer web sitelerinde konuk blog yazıları yazın. Bu, web siteniz için pozlama elde etmenin ve aynı zamanda bağlantılar oluşturmanın harika bir yoludur.
  3. Çevrimiçi forumlara katılın ve imzanıza web sitenizin bağlantısını ekleyin. Bu, söyleyeceklerinizle ilgilenen kişilerin web sitenizi kolayca bulmasına yardımcı olacaktır.
  4. Web sitenizi çevrimiçi rehberlere gönderin, böylece insanlar sektörünüzdeki web sitelerini ararken sizi bulabilirler.
  5. Sosyal medyayı kullanın. İnsanların web siteniz hakkında konuşmasını ve bağlantı kurmasını sağlamanın harika bir yoludur. İlginç içerik yayınladığınızdan ve takipçilerinizle paylaştığınızdan emin olun.
  • Henüz Blogunuz Yoksa İşletmeniz İçin Bir Blog Oluşturun

İşletmenizin yararlı, uzun biçimli içerik yayınlayabileceğiniz bir blogu olmalıdır. Bir blog, ürünleriniz ve hizmetleriniz hakkında hikayeler anlatmanıza, müşterilerinizin bu ürünleri ve hizmetleri nasıl kullanabileceği hakkında bilgi vermenize ve hatta kitlenizi endüstri trendleri konusunda bilgilendirmenize olanak tanır. Blogunuzun mutlaka tam zamanlı bir iş olması gerekmez ancak, tutarlı bir yayıncılık gerektirir.

Hubspot tarafından yapılan bir araştırma, blog yazan şirketlerin, sitelere olmayanlara kıyasla yüzde 97 daha fazla bağlantı aldığını buldu. İnternet kullanıcılarının yüzde 80’i bloglarla birlikte hem sosyal medya siteleriyle etkileşime giriyor. Dijital pazarlamacıların yüzde 59’u, bloglamanın yatırımlarında değerli bir getiri olduğunu buldu.

Sitede ne kadar çok değer sunarsanız, insanların onu ziyaret etmesi için o kadar fazla neden vardır. Örneğin, birisi şirketiniz tarafından sunulan bir ürün veya hizmet hakkında daha fazla bilgi edinmek isterse, yorumları ve referansları okumak isteyecektir. Kıyafet satıyorsanız, hangi bedenin en uygun olduğunu ve stilin kişiliklerine uyup uymadığını bilmek isteyebilirler. Bir restoran işletiyorsanız, yemeğin lezzetli olup olmadığını veya ortamın rahatlatıcı olup olmadığını öğrenmek isteyebilirler. Bloglama size tüm bu soruları ve daha fazlasını cevaplama fırsatı verir.

  • Evergreen Konuları Yaratmaya Odaklanın

Haberler ve trendler anında dikkat çekmenin harika yollarıdır ancak uzun vadeli değer sağlamazlar. Sosyal medyanın nasıl kullanılacağı gibi hızlı bir şekilde güncelliğini yitirmeyen içerik, yayınlandıktan aylar sonra bile okuyuculara değer sağlar. Bu tür içerikler bağlantıları ve paylaşımları çeker çünkü insanlar başkalarının kendileri için yararlı buldukları bir şeyi öğrenmelerine yardımcı olmak isterler.

Evergreen içerik, sektörünüze ve konunuza bağlı olarak her gün, hafta veya ayda bir kez yayınlanabilir. Ve elinizde çalışma konusunda geniş bir konu ağı bulunuyor. Kendinizi bir alanda otorite olarak belirledikten sonra markanızı oluşturmak için benzer içerikler yayınlamaya devam edin. Ziyaretçileri çekecek ve sitenizin sıralamasını daha iyi hale getirecek bağlantılar oluşturmaya başlayacaksınız.

  • İçeriklerinize Mutlaka Video Ekleyin

HubSpot araştırmasına göre video, dönüşümleri yüzde 300’e kadar artırabilir. Ancak sosyal medya hesaplarınıza sadece birkaç video yayınlamak yeterli değildir; her birini ayrı ayrı optimize etmeniz gerekir.

Video pazarlama artık başarılı bir çevrimiçi varlık oluşturmak için çok önemlidir. Aslında pazarlamacıların neredeyse yarısı videonun potansiyel müşteriler oluşturmak için en önemli şey olduğunu söylüyor.

Metin tabanlı içerik hala kral olsa da video hızla çevrimiçi iletişim kurmanın en etkili yolu haline geliyor. İnsanlar ne söylediğinizi görmek istiyor. Söylediklerinizi duymak istiyorlar.

Kaynaklar:

John Hudges https://themeisle.com/blog/how-to-increase-organic-traffic/ Erişim Tarihi: 7 Mar 2023, 16:25

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir