Nofollow Nedir

Nofollow Link Nedir? Dofollow ile Farkı Nedir?

Nofollow link, “Rel=Nofollow” verilen linkin başka bir sayfaya aktarılmasını engelleyen link tipidir. Google’ın 2005 yılında duyurduğu bu etiket, diğer büyük arama motorları tarafından da kabul görmüştür.

Nofollow etiketin kullanımı, “Yahoo” ve “Yandex” arama motorları için de aynıdır. Bu etiket, tehlikeli SEO (Search Engine Optimization) uygulamalarını ve Spam bağlantıları engelleme görevindedir.

Bir başka deyişle Web sitesinde yer alan link için sorumlu olmak istenmediğini belirtmeyi sağlar. Google tarafından geliştirilen Nofollow ile Spam linkler engellenir ve böylelikle sayfa gücü korunur.

Arama motorlarının algoritmaları için kullanılan oldukça önemli bir etikettir. Söz konusu yazı veya makalede bulunan her linke bu etiketi vermek, etiketin işlevini yitirmesine neden olur.

Bunların yanında “Backlink” sistemi de yerini alır. Kısaca Backlink (geri bağlantı), bir Web sitesinin diğer bir Web sitesine verdiği bağlantılardır. Bu Web sitesinin herhangi bir sayfasında reklam veya link bulunması arama motorlarında değerinin artmasını sağlar.

Backlink’ler Web sitesinin Google’dan aldığı trafiği arttırır. Ayrıca 2016 senesinde Google, yapmış olduğu bir açıklama ile içerikten hemen sonra gelen ve en önemli sıralama faktörlerinden birinin Backlink olduğu belirtmiştir.

Açık kaynak Web sitelerinin artmasıyla Backlink oluşturmak isteyen Spam’cılar, bu siteleri bularak istenmeyen yorum ve linkleri eklemeye başlar.

Bu gibi Web sitelerinde Nofollow etiketi almayan Backlinkler, sitenin Google tarafından yorumlanmasına neden olur. Bunu engellemenin yollarından biri linkleri “Nofollow” etiketi ile yayınlamaktır.

Yüksek PR değerine sahip Web siteleri, PR değerini korumak amacıyla site dışı bağlantılarda Nofollow etiketini kullanır. Aksi takdirde yüksek Rank’li sitelerin kaynak olarak gösterdiği düşük Rank’li siteler oldukça zarar verebilir.

Bunun yanı sıra Nofollow kullanımı Backlink sayısını dengelemeye de yarar. Rank’i yüksek Web siteleri Nofollow sayesinde kötü amaçlı linklere kefil olmayıp kalitesi belli olan sitelere Dofollow Backlink verir.

Nofollow Link Nedir?

Nofollow link, bağlantıyı veren sitenin, hedef siteye refere olmadığını belirten link tipidir. Bu kodla yapılan yönlendirmeleri arama motorlarının izlemesinin gerekli olmadığı ifade edilir. Ancak burada bahsettiğimiz refere olmama durumu, linkin SEO bakımından etkisiz olması anlamını taşımaz. Bilakis, bir siteye gelen bağlantıların bir kısmının Nofollow olması zaten sistem tarafından istenir. Zira tüm bağlantılar, yayınlanan sitelerin önereceği bağlantılar olmayacaktır. Bu nedenle bir sitenin tüm linkleri izlenen veya dofollow niteliğinde linkler olursa, bu arama motorları tarafından negatif olarak kodlanır. Bu nedenle sitenize gelen bağlantıların Nofollow olmasını problem etmeniz gerekmez. Zaten modern backlink sistematiğinde buna gerek de yoktur. Google marka bilinirliği ilkelerine daha çok dikkat ettiğinden gelen bir bağlantı olmasa dahi, markanızın sitesini öne çıkarmaya meyillidir. Bu nedenle link oluşturmak yerine marka bilinirliği sağlamak daha doğru bir etkinlik olacaktır.

Nofollow Nasıl Kullanılır?

Web sitenize dış kaynak link verirken nofollow ve dofollow olarak linkleme yapabilirsiniz. Nofollow etiketi ile linkleme yapılırken ilgili bağlantıya verilen HTML koduna rel=”Nofollow” etiketi eklenir. Örnek ile gösterecek olursak:

  • Nofollow etiketi eklenmeyen normal bir HTML bağlantısı

<a href=http://www.ornek.com>ornek</a>

  • Nofollow etiketi eklenen bir HTML bağlantısı

<a href=http://www.example.com rel=”Nofollow” >ornek</a>

Örnekte görüleceği üzere rel=”Nofollow” kodu, Web sitesine ayrıntılı bir kontrol imkânı sunar. Bu kodun eklenmesi ile sayfanın tamamı arama motorları tarafından izlenemez değildir. Sadece ilgili linkin arama motorları tarafından izlenmesi önlenmiş olur.

Bununla birlikte Google PR değeri ise Nofollow etiketi ile açılan siteye aktarılmaz. Web siteye verilen linkin kontrolü için linkin üstüne gelip Mouse ile sağ tuşa tıklayınca “Ögeyi incele” deyip linkin etiketi taşıyıp taşımadığı öğrenilir.

Nofollow Neden Kullanılır?

Öncelikle Nofollow’un temel amacı Spam kontrolü ve ücretli bağlantıları değerlendirmektir. Ayrıca sadece dışarı giden linklerle kalmayıp site içerisindeki link yapısında da kullanılır. Site içi puan aktarımı durumu da oldukça önemlidir.

Doğru puan aktarımı yapabilmek ve hangi sayfanın ağırlıklı güç olacağı yapılan link kodlamasına bağlıdır. Güçlü olunması istenen sayfalara direkt link verilmeli, güçlü olması gerekli olmayan sayfalara Nofollow link verilmelidir.

Puan kaybının istenmediği durumlarda dışarıya Nofollow kullanarak link verilir. Bir bağlantıya özel yönerge olmasıyla Nofollow, bir bağın HTML’si için kullanılır.

Etiketleme işleminden önce bir sayfanın tüm bağlantılarına bu etiket uygulanmalı veya kullanılmamalıdır. Devamında Nofollow etiketine sahip olunmasıyla bu etiket belli bağlantılara eklenir ve link yoluyla kullanılabilir.

Nofollow’un Faydaları Nelerdir?

Ücretli bağlantılar Web sitesinin Google tarafından cezalandırılmasına neden olabilir fakat Nofollow kullanılırsa işler değişir.

Ücretli olan bu bağlantıları Nofollow etiketi ile ceza riskinin ortadan kaldırılması ve faydalı bir hale getirilmesi mümkündür. Böylece Web sitesine olan trafik Nofollow etiketi sayesinde hızlanır ve devam eder.

Google, site içi bağlantılarda Nofollow etiketi eklenmeden arama motoru botlarının siteyi rahat bir şekilde taramasına izin verilmesini önerir. Böylece Web sitesine ait alt sayfalara bağlantı verirken güvenilirlik sorun olmaz ve bağlantı verilen sayfanın PR oranı artar.

Kullanıcıların yaptığı yorum ve paylaştığı bağlantıların da arama motorları tarafından takip edilmemesi için Nofollow etiketi eklenmelidir. Bu yöntem ile Web sitesine gelecek olan Spam yorumların verebileceği zararlar, bu etiket sayesinde engellenmiş olur.

Aynı veya benzer anahtar kelime kullanan diğer Web siteleriyle ortak bağlantı kullanma durumunda bu etiket devreye girer. Böylece Nofollow etiketinin eklenmesiyle diğer Web sitelerin bu kelimelerden faydalanmasının önüne geçilir.

Ayrıca Nofollow etiketiyle Web sitesinden dış sitelere de bağlantı verilir. Bu durumda arama motorları bağlantıyı etiket sayesinde takip etmez, diğer siteye PR sağlamaz ve Spam bağlantılar için Web sitesi cezalandırılmaz.

Nofollow ve Dofollow’un Farkı nedir?

Farkından önce Dofollow etiketinin ne olduğuna tekrar değinmek gerekir. Kısaca Dofollow etiketi, Nofollow etiketinin tam tersidir.

Bununla beraber Dofollow etiketi arama motorundaki aranma sayısında mevcut siteyi dâhil ederken, Nofollow backlink ise bilakis arama motorları üzerinden etkilenmemek için kullanılır.

Yani Dofollow etiketi verilen bağlantıyla bir başka Web sitesine SEO değeri sunmayı sağlayan bir HTML etiketidir. Fakat HTML’e Dofollow etiketi eklemek artık daha az kullanılan bir tekniktir. Çünkü etiket eklenmeyen herhangi bir bağlantı zaten Dofollow özelliği taşır.

Dofollow etiketi, Google tarafından belirlenir ve Web sitesinin yönlendirmesiyle linke tıklanması Google’ın yetkin olarak sınıflandırmasını sağlar.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir