Mobil Pazarlama Nedir

Mobil Pazarlama Nedir? Mobil Pazarlama Neden Önemlidir?

Mobil pazarlama, akıllı telefonlar, tabletler ve diğer mobil cihazlar, web siteleri, e-posta, SMS ve MMS, sosyal medya ve uygulamalar aracılığıyla hedef kitleye ulaşmayı amaçlayan çok kanallı, dijital bir pazarlama stratejisidir.

Son yıllarda, müşteriler dikkatlerini mobil cihazlara kaydırmaya başladılar. Bu nedenle pazarlamacılar gerçek çok kanallı etkileşim oluşturmak için strateji geliştiriyorlar. Teknoloji daha parçalı hale geldikçe pazarlama da farklı alanlara bölünüyor. Potansiyel alıcıların dikkatini çekmek ve sürdürmek için içerik stratejik ve son derece kişiselleştirilmiş olmalıdır.

Mobil pazarlama, kullanılacak en etkili yöntemlerden biridir. Mesajlaşmanın anında, tam olarak zamanlanmış ve hedeflenmiş olması ve konuma özgü ve son derece kişiselleştirilmiş olabilmesi açısından benzersiz avantajlar sunar.

Mobil Pazarlama Nedir?

Mobil pazarlama, pazarlama etkinliklerinin taşınabilir mobil cihazlar üzerinde daha yoğun yapıldığı pazarlama türüdür. Başka bir anlatımla, mobil pazarlama öncelikle mobil cihazların hedeflendiği pazarlama yöntemidir. Bu yöntemde, masaüstü cihazlarda ve diğer iletişim teknolojileri araçlarında kullanılan yöntemler aynen kullanılmakla birlikte, mobil cihazlara özel pazarlama bileşenleri de kullanılır.

Bu bileşenler genel ve teknolojisi unsurları ile paralellik arz etmekle birlikte, örneğin anlık mesajlaşma platformları ve mobil uygulamalar mobil pazarlama tekniğine özgü bileşenlerdir. Mobil cihazların iletişimde ve özellikle internet kullanımında masa üstü cihazlardan daha fazla kullanılır hale gelmesi nedeniyle, mobil pazarlama da etkisini artırmaktadır.

Mobil Pazarlama Neden Önemlidir?

Mobil pazarlamanın ne kadar önemli bir alan olduğu şu stratejilerle ortaya koyulabilir;

  • Mobil reklam harcamaları 2023 yılına kadar 339 milyar doları aşacak.
  • 2023’te reklam harcamalarının %51’i mobilde, %49’u sitede olacak.
  • Küresel nüfusun yüzde 66,6’sı mobil cihaz kullanıyor.
  • 280 milyon Amerikalı (%84,2) internete erişmek için telefonlarını kullanıyor.
  • Ortalama olarak, insanlar akıllı telefonlarında günde yaklaşık beş saat harcıyorlar.
  • ABD’deki insanlar telefon zamanlarının % 49’unu sosyal medya uygulamalarında harcıyor.
  • İnternet kullanıcılarının % 80’inden fazlası akıllı telefon kullanıyor.
  • Telefon zamanının  % 89’u bir uygulamayı kullanmaya ayrılmıştır.
  • Tüm web trafiğinin kabaca% 51’i mobildir.
  • Web sitesi ziyaretçilerinin % 61’i mobil uyumlu olmayan bir web sitesine geri dönmeyecek.

Ayrıca bazı mobil pazarlama istatistikleri de şöyledir;

  • Alışveriş yapanların % 80’i, ürün bilgilerini aramak için fiziksel bir mağazada alışveriş yaparken bir mobil cihaz kullanmıştır.
  • Alışveriş yapanların % 59’u mobil alışveriş deneyimi sunan sık mağazaları tercih ediyor.
  • Alıcıların % 90’ı, mükemmel bir mobil deneyimin onları aynı şirketten tekrar satın alma işlemi yapmaya ikna edeceğini bildirmektedir.
  • Akıllı telefon kullanıcılarının % 79’u son 6 ay içinde cihazlarıyla çevrimiçi bir satın alma işlemi gerçekleştirdiğini bildiriyor.
  • Büyük tüketici dikeylerinden web sitelerine yapılan tüm çevrimiçi ziyaretlerin % 55’i 2019’da akıllı telefonlardan yapıldı.
  • Akıllı telefon kullanıcılarının % 88’i son 3 yılda mobil kupon kullanımlarını artırdığını bildirmektedir.

Bu veriler ışığında mobil pazarlama işletmeler için çok önemli bir alandır.

Mobil Pazarlama Nasıl Çalışır?

Mobil pazarlama söz konusu olduğunda stratejik, kişiselleştirilmiş içerik, farklı cihazları akılda tutmak ve SMS / MMS pazarlamasını ve mobil uygulamaları kullanmak anlamına gelir.

Mobil pazarlama, herhangi bir kısa vadeli veya uzun vadeli pazarlama planı oluşturmak söz konusu olduğunda bulmacanın önemli bir parçasıdır.

Kitlenizin her bölümüne en rahat oldukları yerden ulaşmak için aşağıdakiler de dahil olmak üzere bir mobil pazarlama kanalı vardır:

Mobil pazarlamanın etkili olması için müşterilerin beklediği uyumlu bir deneyim sunmanız gerekir ve bu, çok sayıda platformda kullanıcıları edinmek, meşgul etmek ve elde tutmak için çalışırken gerçek bir zorluk olabilir.

Mobil pazarlama, müşteri yaşam döngüsünün herhangi bir noktasında gerçek zamanlı olarak daha fazla tüketiciyle bağlantı kurmak için mobil cihazlardan yararlanarak ürünleriniz veya hizmetleriniz için marka değerini ve talebi artırmak için harikalar yaratabilir.

Mobil Pazarlama Kanalları Nelerdir?

Bir tüketicinin telefonundan veya tabletinden erişebileceği herhangi bir kanal mobil pazarlama için kullanılabilir. Ancak özellikle mobil pazarlamada kullanılan ana kanallar şunlardır:

  • SMS veya Metin Mesajları

SMS veya kısa mesaj pazarlaması, tüketicilerin bildirimleri, güncellemeleri, kişiselleştirilmiş promosyon tekliflerini ve zamana duyarlı fırsatları almaları için hızlı ve kolay bir yoldur.

Metin / SMS pazarlaması, nerede olurlarsa olsunlar, ne yapıyor olurlarsa olsunlar tüketicilere ulaşır ve açılma oranları inanılmaz derecede yüksektir. İlk 20 dakika içinde % 100’e yakın muazzam bir oran vardır.

  • Push Bildirimleri ve Uygulama İçi Mesajlaşma

Bir uygulamaya sahip işletmeler için, kullanıcılar bildirim almayı seçtiklerinde, şu anda uygulamayı kullanıyor olsalar da olmasalar da onlara ana sayfalarına/kilit ekranlarına teklifler, öneriler, bildirimler ve hatırlatıcılar gönderebilirsiniz. Doğru yapıldığında, push bildirimleri güçlü bir mobil pazarlama stratejisi olabilir.

Uygulama içi mesajlar, kullanıcıların katılımını gerektirmez. Bu nedenle mesajlaşma tüm kullanıcı tabanınıza ulaşabilir. Bu, uygulama içi mesajlaşmayı bilgi toplamak, tercihler oluşturmak ve kullanıcılara sunulan ek teklifler hakkında bilgi vermek için harika hale getirir.

  • Mobil Optimize Edilmiş E-posta Pazarlaması

E-posta pazarlaması mobil cihazlara özgü değildir, ancak akıllı telefon kullanıcılarının çoğunluğu e-postalarına telefonlarından eriştiğinden, e-posta pazarlamanızın mobil cihazlar için optimize edilmesi önemlidir. Mobil cihazlar düşünülerek oluşturulan içerik, mobil uyumlu web sitesi tasarımı ve markalı mobil uygulamalar, e-posta alıcılarının doğrudan sitenize gitmesini ve istenen işlemi gerçekleştirmesini son derece kolaylaştırır.

Mobil Pazarlama Avantajları Nelerdir?

Mobil pazarlama, dijital pazarlamanın oldukça etkili bir bileşenidir. Onu bu haline getiren bazı benzersiz avantajlar sunar:

  • Hedef kitlenize telefonları aracılığıyla ulaşmak, tüm internet kullanıcılarının çoğunluğuna anında ulaşan anında, gerçek zamanlı bir iletişim şeklidir.
  • Mobil pazarlama, kitlenize ulaşmanın en çeşitli ve uygun maliyetli yollarından biridir.
  • Mobil pazarlama konum ve kişiselleştirmeden en iyi şekilde yararlanmanızı sağlar. İnsanlar nereye giderlerse gitsinler telefonlarını her zaman yanlarında taşırlar. Mobil pazarlamanın en büyük faydalarından biri, nerede olurlarsa olsunlar, kitlenize alakalı iletişimle ulaşabilmenizdir. Konum tabanlı pazarlama, kitleniz hakkında alışkanlıkları, tercihleri, satın alma geçmişleri ve mevcut konumları dahil olmak üzere çok sayıda bilgi toplamanıza olanak tanır. Mobil pazarlama anlıktır ve anında dürtü işlemlerine izin verir
  • Herkes kişileriyle bir şeyler paylaşmayı sever, özellikle de ilginç / eğlenceli veya değerli bir şey sunuyorlarsa. Mobil pazarlama, her şeyi son derece paylaşılabilir hale getirir ve bu da müşteriler arasındaki gayri resmi yönlendirmelerin olasılığını artırır. Paylaşım, yönlendirmeler ve viral kampanyalar için potansiyel taşır.

Mobil Pazarlama Dezavantajları Nelerdir?

Mobil pazarlama aynı zamanda bazı dezavantajlara sahiptir. Yine de her işletmenin mutlaka yatırım yapması gereken bir alandır.

Mobil pazarlama dezavantajları şöyledir;

  • Kullanıcıların konuma dayalı pazarlama almak için kaydolmayı kabul etmeleri gerekir. Gizlilik sorunları, pazarlamacıların ABD’deki ve Avrupa’daki GDPR gibi diğer pazarlardaki veri koruma düzenlemelerine uymaya dikkat etmelerini gerektirir.
  • Mobil pazarlama hızlıdır ve etkisi anında. Böylece hatalar hızla cezalandırılabilir.
  • Sosyal medyadan arama motorlarına kadar, mobil pazarlama sürekli değişen bir alandır. Ayak uydurmak için çok çalışmanız gerekecek.
  • Cep telefonları her zaman standart boyutta değildir ve kampanyaların farklı telefonlar için ayarlanması gerekir.
  • Mobil cihazlar çok kişisel olduğundan, teklifiniz onlarla alakalı değilse müşteriler daha kolay rahatsız olurlar.
  • Bazı mobil pazarlama teknikleri, özellikle de yer hedeflemeyi kullananlar, istilacı olarak görülebilir.
  • Tutarlı bir kullanıcı deneyimi oluşturmak için web sitenizin ve satış platformlarınızın mobil cihazlar için de tamamen optimize edildiğinden emin olmanız gerekir.
  • Müşterilerin kötü deneyimleri, iyi olanlar kadar hızlı viral hale gelebilir.

Kaynaklar:

Michelle Malka Grossman https://www.yellowhead.com/blog/mobile-marketing-benefits/ Erişim Tarihi: 17 Eki 2022, 06:52

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir