Metin/Kod Oranı Nedir?

Metin/Kod Oranı Nedir?

Arama motorları farklı kriterde sahip web sitelerini değerlendirmektedirler. Bu sitelerde rahatça gezebilmek için ve web sitenizin hızı bu konuda değerlendirme kriterleri arasında yer almaktadır. Sitenin kod oranı kontrol amacıyla kullanılan aracı, web sayfalarında bulunan metin yüzdeler ile HTML kodlarında bulunan yüzdelerini birbiriyle kıyaslamaktır.

Kodlar ile metin seviyesinde orantı olması SEO açısından oldukça önemlidir. Bu araç ile sitenin metin/kod oranı dengesini denetlemektedir ve bu sayede hataları görmeniz için size imkân sunmaktadır. Metin oranınız ne kadar yüksek olursa, arama sonuçlarında daha üst sıralarda görünmeniz daha kolay olmaktadır. Fakat sayfa metinden ziyade daha çok HTML, JavaScript gibi kod yığınları içeriyorsa böyle bir durum SEO puanınızda düşüşe neden olacaktır.

İçerik metni ya da kod oranı internet kullanıcıları için sunulan içerikle web sitesi ve kaynak kodunun birbiriyle oranıdır İçerik metni kaynak kod ile arasındaki oran ne kadar fazla ise web sitesi ile temiz bir kodlama yapısına sahiptir. Temiz kodlama sayesinde arama motorları botları web sayfalarının görüntülenmesini daha kolay gerçekleştireceğinden arama motorlarının güvenilir bir web sitesi sayfasına sahip olunacaktır. İçerik metni / kod oranı verileri % 25’ten düşük veya % 75’ten yüksek olması istenmemektedir. İçerik kod oranı panda algoritmasıyla önemli hale gelmekte ve günümüzde bu önemini korumaya başarılı şekil devam etmektedir.

İçerik Metni Kod Oranı Nedir?

Kısaca, sayfanız HTML koduyla yazılarak ve görüntülenen içeriği genellikle metindir. Metnin HTML’ye oranı, metinden koda veya koddan metne olarak da adlandırılmaktadır. Bir web sayfasında bulunan gerçek metin içeriğinin korelasyon yüzdesine İçerik Metni Kod Oranı denilmektedir.

İçerik Metni Kod Oranı Nasıl Hesaplanır?

İlk olarak, sayfada ne kadar metnin görüntülendiğine karşı HTML koduna bakarak manuel olarak kontrol edilebilmektedir. Ayrıca ücretsiz bir kontrol aracı bulabilir ve otomatik olarak kontrol edilebilmektedir. Oran denetleyicileri genellikle paragraflardan metin çıkarmaktadırlar. Koddaki metinleri tutturur, ardından bu kalıplara göre içerik oranını hesaplanmaktadır. Daha sonra %x’e karşı %y oranına ulaşılmaktadır.

Google bu metriği nasıl kullanır?

İçerik Metni Kod Oranı HTML’ye oranının düşük olması, Google veya diğer arama motorlarına tek başına olumsuz bir sinyal göndermemektedir. Yine de web sitesiyle ilgili başka sorunlar olduğunu göstermektedir.

Metni Kod Oranı iyileştirmenin nedenleri

Arama motorları, bir sayfanın gerçek alaka düzeyini görüntülemek için bu metriği kullanmaktadır. Düşük oran, belirli bir web sayfası hakkında yeterli bilgiye vermeyeceği için tarayıcılar için kafa karışıklığına neden olmaktadır. Bu oran, kullanıcıların deneyimini ve yükleme hızını etkileyebilecek ağır bir HTML sayfasının bir göstergesi olmaktadır. Metin kod oranı düşmesinin sebebi Sayfanın büyük boyutu, çok fazla resim etiketi ve yeni bağlantı bulundurmasındandır. Bu da HTML ve CSS’niz üzerinde çalışmanız gerektiğini göstermektedir.

İçerik metin/kod oranı nasıl yükseltilir?

Sitenizin belirli veriye yer verilmesi gereken kısmına yazı ekleyebilirsiniz. Bu kısımda açıklama kullanabilirsiniz. Bu işlem kelime yoğunluğunuzun artmasına yardımcı olacaktır. Sitedeki web sayfasını oluşturabilmek için kullandığınız web sitesi program dilini azaltmanızda işe yarayacaktır. Tema kullanımınız ile gelen farklı özellikler olabilmektedir. Bu özellikler içinden kullanmadıklarınızı ayıklamak sitenin kod oranın düşmesini sağlayacaktır.

Gereksiz tablolar kullanmaktan kaçınmalısınız. İçerikleri arttırabilmek için sayfada metin kutucukları yapabilmekte ve burada metinler paylaşılabilmektedir. Sitedeki resimleri basamaklanmış stil katmanları kaynağı ile kullanabilmektedir. 

Sabit olan resimler bu kaynakta belirlenebilmektedir ve kullanabilmektedir. Ayrıca bu sayede resim birleştirme yaparak her resim koyduğunuzda ayrı kod girmenizin gerekmesi yerine kolay ve daha az bir kod kullanımı yapılabilmektedir. Bu alanlarda link tekrarı var ise bu linkleri kaldırılmalıdır.

Her link ayrı bir kod kullanımı demektir. Bu nedenle aynı linklenmeden kaçının. İçeriklerinizin altına az etiket kullanılmalıdır çünkü içeriğin altında gereksiz, konuyla alakasız ve fazla kullanım uygun değildir. Yazılara gereksiz derecede kalın altı çizili ve italik eklenmemelidir. Belirtilmesi için gerekli yerler dışında bunların kullanımından kaçınılmalıdır. 

Site içinde bulunan URL’leri uzun yerine kısa yolları kullanarak yazılması fayda sağlamaktadır. Temiz şekilde kodlanmış temaya geçilmeli ve gereksiz içeriğe sahip ve kullanım yapmadan kaçınan tema seçilmesi gerekmektedir. Bu gibi önerileri uygulamanız içerik metni/ kod oranını yükseltmenize ve istenilen yüzdelerde tutmanız için size yardımcı olacaktır ve oldukça işinize yarayacaktır.

İçerik Metni Kod Oranı Nasıl Yükseltilir?

İçerik kod oranının, içerik tarafında ağırlıklı olması gerektiği vurgusunu öncelikle yapmamız gerekir. Kod miktarının belirlenen optimum miktardan fazla olmaması gerekir. Zira kodlar sitelerin yüklenmesini zorlaştırır. Düşük kod oranına sajip olmak için aşağıdaki detaylara dikkat edilebilir.

HTML kodunuzun geçerli olması gerekir:

  • Yükleme hızı, kodlama verimliliğini kontrol etmenin iyi bir yoludur. Siteniz yavaş yükleniyorsa bu, çok fazla HTML öğeniz olduğunu gösterir. 
  • Tablolar, JavaScript, flash, büyük beyaz boşluklar, çok fazla sekme sahip olduğunuz kod miktarını artırmaktadır.
  • Sayfanızın boyutu mümkün olduğunca az olmalıdır.
  • Stil ve biçimlendirme için CSS kullanılmalıdır.
  • Bir sayfada çok sayıda basit metin olduğundan emin olun.
  • Arama motorları tatmin edilmezse, yeterli trafik alınamamaktadır.

İçerik Metni Kod Oranı SEO İçin Önemli mi?

Genellikle İçerik Metni Kod Oranı Google sıralamanız üzerinde minimum etkisi olduğunda, sayfadaki asıl metin yerine HTML kodu gönderilmesi önerilmez. Bunu yapmak web sitesinin performansını olumsuz etkileyebilir. Aşırı HTML kodu, bir sayfanın yavaş yüklenmesine neden olmaktadır. Arama motoru robotlarının görevlerini yerine getirmesini zorlaştırmaktadır.

Optimal İçerik Metni Kod Oranı Nedir?

İdeal içerik metni kod oranı, başlangıç ​​noktası olan %10’dur. Sayfanızın içerik/kod oranı %10’dan azsa, HTML kodunuzu, CSS kodunuzu web sitenize ek içerik eklenmesi gerekmektedir. %10 oranına bağlı kalmanız gerektiği anlamına gelmez. 

İyi metin-HTML oranları %25 ile %70 arasında değişmektedir.  Arama motorlarında en üst sıralarda yer alan birçok web sitesinin görünür metne sahip olduğunu fark edilmektedir. Bu, gibi arama motorlarının içerik odaklı sitelere odaklanan bot güncellemesini başlatmasından sonra giderek daha belirgin hale gelmektedir.

Kaynaklar:

Anna Crowe https://www.searchenginejournal.com/ranking-factors/code-to-text-ratio/ Erişim Tarihi: 7 Ara 2022, 09:54

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir