Meta Tag Meta Etiketleri Nedir SEO için Neden Önemlidir

Meta Tag (Meta Etiketleri) Nedir? SEO için Neden Önemlidir?

Meta tag (meta etiketleri), sayfa içeriğinizi arama motorlarına ve web sitesi ziyaretçilerine açıklayan HTML etiketlerinin bir parçasıdır. Meta etiketleri yalnızca sayfanın kodunda görünür ve herkes bunları kaynak kodu (Ctrl+U) aracılığıyla kontrol edebilir.

Kısacası meta etiketler, bir web sitesi sayfasının HTML kodunda görünen ve arama motoruna sayfanın ne hakkında olduğunu söyleyen tüm arama motorları için önemli şeylerdir ve tüm arama motorları için ilk izlenim ve iletişim noktasıdır.

Bir HTML web sayfasının <head> bölümüne eklenen meta etiketlerdir. Her platformun Meta etiketleri konusunda uygulamaları farklı olur.

WordPress’in aralarından seçim yapabileceğiniz ücretsiz eklentileri olduğu gibi. Burada All in One SEO Pack ve Yoast SEO eklentilerini yoğun olarak tercih ederler. Her ikisi de popüler olduğundan istediğinizi seçme şansınız olabilir.

Meta Tag (Meta Etiketleri) Nedir?

Meta tag, sitenizin “spider” yani tarayıcı robotlarca doğru anlamlandırılmasını sağlayan yönlendirme etiketleridir. Google bot ve diğer tüm tarayıcı robotlar bu etiketleri okur ve buna göre hareket eder. Sitenizin dili, içeriği, içerik anahtar kelimeleri, sitenin kısa açıklaması ve daha pek çok bilgi bu etiketlerle verilir. SEO bakımından Meta etiketlerinin önemi büyüktür. Doğru planlanan bir meta sistematiği Google tarafından pozitif SEO skoru olarak tanımlanır. Ayrıca sitenizin doğru anlamlandırılması bakımından da bu uygulamayı en doğru şekilde yapmanız zaten gerekir. Ancak ne yaptığınızdan tam olarak emin değilseniz, bu işi uzmanlara devretmeniz önerilir. Küçük hatalar dahi kritik sonuçlar doğurabileceğinden, bu işlemin kusursuz yapılması gerekir.

SEO İçin Meta Etiketleri Neden Önemlidir?

Meta açıklama etiketi geçmişte anahtar kelime doldurma için kullanılmıştır. Sonuç olarak, Google algoritmasını değiştirerek buna son verdi.

O zamandan beri açıklama etiketi artık sitenin sıralamasını etkilemez. Bununla birlikte, bir web sitesinin tıklama oranını ve trafiğini etkiler. Çünkü açıklama etiketi, kullanıcının web sitesi içeriğinin ne olduğunu bilmesi ve anlaması için bir işarettir. Bu nedenle kullanıcı etkilendiği içerik varsa URL’ye tıklayacaktır.

İyi bir meta açıklama, sitenizi ziyaret ederken ziyaretçiler üzerinde bir izlenim bırakmak için bir fırsattır. Bu nedenle SEO uzmanı olan kişiler, sayfa içi optimizasyona meta açıklama etiketleri eklemenizi önerir.

Daha da önemlisi, bir meta açıklama etiketi yazarken, içeriği doğru bir şekilde tanımladıklarından emin olmanız gerekir. Her web sayfası için bir meta açıklama etiketi oluşturmak en iyi uygulamadır.

Başlık etiketi gibi, meta açıklama da yalnızca Google dizini, meta açıklama için değil, aynı zamanda kullanıcı deneyimlerinin oluşturulmasında da önemli bir rol oynar.

Bu kısa paragraf, web yöneticisinin sitenin markasını ve kalitesini kullanıcıya tanıtması için harika bir fırsat sunar. Web yöneticileri müşteri psikolojisini kavrar ve onlara tam olarak ihtiyaç duydukları şeyi verirse reklamın maliyetini azaltabilir ve etkisi daha iyi olabilir.

İyi bir meta açıklama ve ana konuya odaklanmak, kullanıcıları yalnızca arama sonuçları sayfasında değil, aynı zamanda sosyal reklamlarda veya diğer web sitelerinde de tıklamaya çekecek. Bu durum da web sitesine daha fazla ziyaret ve ziyaretçi ile yardımcı olacaktır.

Ek olarak iyi bir meta açıklamayı optimize etmek, kullanıcılar için sayfadaki içeriğin kalitesini artırmaya ve arama sonuçları sayfasındaki tıklama oranını artırmaya yardımcı olur.

İyi Meta Tag Özellikleri Nelerdir?

Meta tag’ler sitenizin daha kolay ve doğru şekilde bulunmasını sağlamaktadır. İyi meta tag oluşturmak için dikkat etmeniz gereken noktalar şunlardır:

  • Arama Motoru İçin En Uygun Uzunluk

Meta açıklama, anahtar kelimeleri akıllıca kullanmalı ve aynı zamanda arama yapanların tıklamak istediği ilgi çekici bir açıklama olmalıdır. Meta açıklamanın Google’da tam olarak görüntülenebilmesi için yaklaşık 150-160 karakter içermesi gerekir.

  • Meta Açıklamasında Anahtar Kelimeler Kullanma

Tıpkı meta başlık gibi, anahtar kelimeleri meta açıklamanın içine yerleştirmek, arama yapanların web sitesinin içeriğiyle tıklanabilirliğini artırır.

  • Meta Açıklamasını Çoğaltmaktan Kaçının

Meta açıklamanız yinelenen bir açıklamaysa, Google’daki kullanıcı deneyimi daha az olacaktır. Meta başlık gibi her sayfanın meta açıklamasının benzersiz olması önemlidir. Bir meta açıklama yazdığınızda makalenin içeriğiyle alakalı olmalıdır. Bu yüzden daha çok takdir edilecektir çünkü araştırmacılar için yararlıdır.

  • Aktif Ses Kullanın ve Eyleme Geçirilebilir Hale Getirin

Meta açıklama, müşterilerin mağazanızı ziyaret etmesi için bir davet olarak görülebilir. Eğer öyleyse, kullanıcılarınızı ve web sitenizi ziyaret etme motivasyonlarını düşünmeniz gerekir.

Açıklamaların sıkıcı veya kafa karıştırıcı olmadığından emin olun. Kullanıcıların sitenizde neler bulabileceklerini bilmeleri ve anlamaları gerekir.

  • Harekete Geçirici Mesaj İçerme

“Merhaba, yeni bir ürünümüz var ve isterseniz hemen şimdi keşfedin”. Belki de bu, aktif ses hakkında bahsettiğimiz şeyle örtüşüyordur. Ancak bunu tekrar vurgulamak istiyoruz. Şimdi al, Hemen şimdi keşfet, Daha fazla bilgi edin, Daha fazla bilgi edinin vb. gibi davetkar ifadeler gerçekten yararlıdır ve bunu da kullanıyoruz.

  • Mümkün Olduğunda Teknik Özellikleri Gösterin

Müşteriler her zaman aradıkları ürün hakkında en detaylı ve spesifik bilgileri almak isterler. Teknoloji meraklıları için bir ürününüz varsa, özelliklere odaklanmalısınız. Örneğin, üretici, fiyat, SKU veya benzerlerini listeleyebilirsiniz. Bu, müşterileri satın alma kararı vermeye ikna etmenizi kolaylaştıracaktır.

  • Sitenizin İçeriğiyle Eşleştiğinden Emin Olun

Bu çok önemli özelliklerden biridir. Arama motorları, ziyaretçileri sonuçlarınızı tıklamaları için kandırmak için meta açıklamalar kullanıp kullanmadığınızı öğrenecektir. Bunu yaparsanız sizi bile bulabilirler. Ayrıca yanıltıcı açıklamalar hemen çıkma oranınızı da artıracaktır.

Sonuç olarak ziyaretçilerin şirketinize olan güvenini azaltacaktır. Bu nedenle, web sitesindeki içerikle en iyi eşleşen açıklama etiketi içeriğini yazmanız gerekir. Google her zaman kullanıcılara en iyi deneyimi sunmak ister.

Google Neden Meta Tagı Neden Kullanmaz?

Arama motorları genellikle SERP snippet’inde sayfanın HTML‘sinde bildirilenlerden farklı metinler görüntüleyen sayfaların meta açıklamasını geçersiz kılar.

Bunun tam olarak ne zaman olacağını tahmin etmek zordur, ancak genellikle Google, mevcut açıklama etiketinin kullanıcının sorgusunu yeterince yanıtladığını düşündüğünde ve aramaya daha doğru ve ilgi çekici yanıt olduğuna inandığı bir sayfa yerine aynı sayfadan biraz metin kullandığında gerçekleşir.

Bu, özellikle web sayfalarınız için benzersiz açıklamalar oluşturmak için çok zaman harcadığınızda sizi zorlayabilir. Bu durumu önlemek için bazı durumlarda sayfanın açıklamasını tamamen arama motoruna bırakabilirsiniz.

Sağduyu, Google’ın sayfayı kırpmasına ve kendi sayfasını görüntülemesine izin vermek yerine web siteniz için kısa bir açıklama yazmanın akıllıca olacağını öne sürse de bu her zaman böyle olmaz. Açıklama etiketi belirtip belirtmeyeceğinize karar verirken sitenizin kaç değerli arama terimini hedeflediğini kendinize sorun.

Sayfanız çok aranan bir ila üç terimi veya kelime öbeğini hedefliyorsa kullanıcıları çekmek için kendi açıklama etiketinizi yazmak daha iyidir.

Sayfa uzun kuyruklu trafiği (üç veya daha fazla anahtar kelime öbeği) hedefliyorsa, arama motorunun bir açıklama etiketini kendi başına doldurmasına izin vermek akıllıca olacaktır.

Kaynaklar:

Conductor https://www.conductor.com/academy/what-are-meta-tags/ Erişim Tarihi: 14 Eki 2022, 06:59

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir