Lookalike Audience (Benzer Hedef Kitle) Nedir

Lookalike Audience (Benzer Hedef Kitle) Nedir?

Hedef kitle, pazarlamada bel kemiği olarak tanımlanan detaylardan bir tanesidir. Bir pazarlama uygulaması, hedef kitle oluşturulmadan verimli sonuçlara ulaşamaz. Zira hedef kitleler, yapacağınız uygulamaların nasıl şekilleneceğine karar vermenizi sağlar.

Hedef kitlenin ilgi alanlarına, beklentilerine, satın alma alışkanlıklarına ve kitlenin büyüklüğüne bakmadan, pazarlama çalışmasını planlamanız mümkün değildir. Bu nedenle, tüm uygulamaların öncesinde hedef kitle belirlenir ki, bu noktada “Lookalike Audience (Benzer Hedef Kitle) Nedir?” sorusunun sorulması da gerekir.

Benzer bir hedef kitle ve hedef kitle birinin tamamlayıcısı veya genişleticisi olarak tanımlanabilir. Elinizdeki mevcut veriler ışığında bir tüketici grubunu hedef kitle olarak seçtiğinizde, bu hacmin sizin için yeterli olmayacağına karar verebilirsiniz.

Bunun yanında, belli bir pazarlama etkinliği sonrasında, kampanyanızı büyütmek isteyebilirsiniz. Bu durumda size hedef kitlenizle benzer, taban tabana eşit olmasa da sizin ürün ya da hizmetlerinizle ilgili ek kitleler bulmanız gerekecektir.

Bazı sektörlerin arama hacimler çok küçüktür ve/veya yapılan aramalar hedef kitlenin doğru analiz edilmesini sağlayamayabilir. Bu durumda bu kitleye yakın özellikleri olan kitlelerin seçilmesi uygun olabilir.

Benzer hedef kitlenin değerlendirilmesi yalnızca reklamlar özelinde söz konusu değildir. Tüm pazarlama etkinlikleriniz için benzer kitleleri kullanmak isteyebilirsiniz. Bu gereksinim;

  • Pazarın darlığı
  • Büyüme hedefi
  • Pazarlama sonuçlarının yetersiz görülmesi

Nedenleri ile ortaya çıkabilir.

Pazarın darlığı: Ulaşmak istediğiniz hedef kitle hacminin düşük olması durumunda benzer hedef kitlelere yönelebilirsiniz.

Büyüme Hedefi: Mevcut hacim belli bir dönüşüm sağlıyor olsa dahi, daha geniş bir örneklem elde etmek isteyebilirsiniz. Bu durumda benzer hedef kitleler seçebilirsiniz.

Pazarlama Sonuçlarının Yetersiz Görülmesi: Reklam kampanyanızın veya tüm pazarlama etkinliğinizin beklenen etkiyi ortaya koymaması halinde, farklı bir hedef seçmek yerine hedefi genişletmek için kullanılabilecek yöntemdir.

Buraya kadar pazarlamanın genel ilkeleri kapsamında Lookalike Audience (Benzer hedef kitle) kavramını inceledik. Bunun yanında ve ilerisinde günümüzde dijital pazarlama araçlarının içerisinde araç olarak eklenen benzer hedef kitle veya diğer ismi ile Lookalike audience kavramını incelemek gerekir. Öncelikle kavramları irdeleyelim.

Benzer Hedef Kitle Nedir?

Benzer hedef kitle, mevcut kitlenize benzer özelliklere sahip olduğu için reklamınızı, işletmenizle ilgilenme olasılığı yüksek olan diğer kişilere eriştirmenin bir yöntemidir.

Benzer bir hedef kitle veya benzer bir görünüm, her zamanki hedef kitlenize benzerlik unsurlarından oluşturulur. Benzer hedef kitleler, pazarlama hedefinizi hedeflenen profillere genişletmenin ve böylece Facebook ve Google kampanyalarınızın performansını artırmanın bir yoludur.

Neden benzer kitleler oluşturmalısınız? Her zaman aynı müşterileri talep ederek, reklam kampanyalarınız giderek daha az verimli olma riskini taşır.

Benzer hedef kitleler, dönüştürülmesi kolay yeni nitelikli potansiyel müşterilere erişim sağlar. Tipik müşteri kitlenizin özelliklerine göre modellenen bu kitleler, genellikle sosyo -demografik verilere fazla odaklanan ağınızdan geçer. Bunlar faydalıdır, ancak ürünlerinizle ilgilenebilecek tüm kişileri belirlemenize izin vermez.

İnternet ve sosyal ağlarda yapılan takipler çok daha iyi performans sunar. Diğer her detayın yanı sıra, kullanıcıların davranışlarını ve ilgi alanlarını bilmeye ve yeni nitelikli hedefler belirlemeye olanak tanır. Benzer hedef kitle, müşterilerinizin ve potansiyel müşterilerinizin özelliklerinden veya reklam hedefinizden oluşturulur.

Dijital bağlamda, bunlar, medyalarınızdan birinde şirketinizle zaten etkileşimde bulunan kişilerdir; müşterileriniz, web sitenize gelen ziyaretçiler, bülten aboneleriniz, sizinle etkileşime giren ve etkileşimde bulunan sosyal ağlardaki hedef kitleniz ve uygulamanızın kullanıcıları.

Benzer izleyiciler, bu insanlarla benzer davranışlara, ilgi alanlarına ve etkileşimlere sahiptir.

Lookalike Audience Değerlendirmesi Ne Faydalar Sağlar?

  • Reklam oluştururken benzer hedef kitlenin büyüklüğü belirlenebilir. Hacim olarak ne kadar dar bir kitle kaynak hedef kitleyle daha yakın bir eşleşme sağlanmaktadır. Facebook panelinde bu oran %1’den %10’a kadar olmaktadır. Daha büyük bir hedef kitle oluşturmak potansiyel erişimi artırır, fakat Lookalike Audience ile kaynak hedef kitle arasındaki benzerlik düzeyini aşağıya çeker.
  • Benzer hedef kitle oluşturma işlemi Türkiye içindeki kullanıcıları bulabilmek için yaygın kullanılırken amaçlar ve hedefler doğrultusunda başka bir ülkedeki kaynağınızla benzer özellikler gösterebilecek şahıslar için de kullanılabilmektedir.
  • Benzer Hedef Kitlenizde sadece reklam oluşturma akışında seçtiğiniz ülkeden/ülkelerden kişiler bulunabilmektedir.
  • Lookalike Audience oluşturmak üzere kullanabilmemiz için, kaynak hedef kitlenizde tek bir ülkeden minimum düzeyde 100 kişi bulunmalıdır.
  • Tek bir kaynak hedef kitleden 500 taneye kadar Benzer Hedef Kitle oluşturulabilir.
  • Kaynak hedef kitlesi olarak bir piksel kullanmadığınız sürece, kaynak hedef kitlesindeki kişiler Benzer Hedef kitlenin dışında tutulmaktadır.

Hangi Kitleye Benzer Hedef Kitle Denebilir?

Lookalike Audience (Benzer Hedef Kitle), sizinle temasa geçenler veya sizinle temasa geçenlerle temas halinde olanlar olabilir. Bu listeyi aşağıdaki gibi oluşturabiliriz.

  • Fiziksel Ziyaretçiler
  • Web ziyaretçileri
  • Sosyal medya etkileşimlerinde bulunanlar
  • Mobil uygulama kullanıcıları

Bu listenin her birisinden alınacak verilerle, daha geniş bir hedef kitle, ek bir hedef kitle veya bu sayfada açıkladığımız karşılığı ile Lookalike Audience oluşturmak mümkündür.  Ancak dijital ortamlarda benzer hedef kiteler oluşturulurken, eğer sistemin sunduğu bir özel araç yoksa bu işlemi yapmak zor olabilir.

Lookalike Audience seçimi yapabilmek için etkili araçları, sosyal medya platformları sunar. Bu platformlar içerisinden doğrudan “Benzer hedef kitle” aracına erişip, kitlenizi seçebilirsiniz.

Web kullanıcıları, mobil uygulama kullananlar ve fiziksel ziyaretçiler için ise ayrıca bir dokümantasyon sistematiğine ihtiyacınız olacaktır. Web kullanıcıları ve uygulama kullanıcıları için analitik verilerini kullanabilir, fiziksel ziyaretçilerin bilgilerini fiilen edinebilirsiniz.

Facebook İşletme Yöneticisi ile Benzer Hedef Kitle Oluşturmak

Facebook Business ile Lookalike Audience oluşturmak için öncelikle bir işletme sayfanız olmalıdır. Buradan işletme araçlarına ve hedef kitle sekmesi altına girerek benzer hedef kitlenizi görüntüleyebilir ve seçim yapabilirsiniz.

Tabii bunun mümkün olabilmesi için öncelikle hesabınızın bir süre kullanımda olmuş olması, bir hedef kitle seçimi yapmış olmanız ve kampanyanızın hareketli olması gerekir.

Sayfanızın mevcut kitle üzerinden hareketleri ile seçtiğiniz hedef kitleniz dikkate alınarak sistem tarafından size bir benzer hedef kitle sunulur. Bu kitleyi seçerek mevcut hedefinizi genişletebilirsiniz.

Sosyal medya platformları benzer hedef kitleleri belirlerken, şu unsurları dikkate alır.

  • Kullanıcıların sayfa beğenileri
  • Kullanıcıların sayfa ziyaretleri
  • Kullanıcıların gönderi beğenileri
  • Kullanıcıların size mesaj gönderme durumu
  • Kullanıcıların yorum yaptığı gönderiler
  • Kullanıcıların reklam tıklama eğilimleri
  • Kullanıcıların mevcut kitleniz ile ilişkisi

Pazarlama kavramı olarak bildiğimiz Lead ile doğrudan ilişkili olan bu özellikler, hedef kitlenizin genişletilmesi için kullanılabilen hedeflerdir. Sizinle hiç ilgisi olmayan ve sizinle hiç temas etmemiş kullanıcılar yerine, bu kriterler üzerinden seçim yapmak daha verimli olacaktır.

Reklamlar İçin Lookalike Audience (Benzer Hedef Kitle) Seçimi

Google Adsense ve benzeri platformlar içinde de yine Facebook’a benzer araçlar bulunur. Bu araçları kullanarak (Benzer Hedef Kitle) seçimi yapabilir, reklamlarınızı ilgili kitlelere yayabilirsiniz.

Sonuç olarak; Lookalike Audience (Benzer Hedef Kitle), pazarlama etkinlikleriniz ve doğal olarak dönüşümleriniz için son derece faydalı bir Pazar seçim aracıdır.

Bu sayede kimi durumlarda çok geniş, kimi durumlarda kabul edilebilir ölçekte hacim elde edebilir, pazarlama etkinliğinizin standartlarına bağlı olarak değişen oranlarda dönüşüm elde edebilirsiniz.

Pazarlama ve reklam çalışmalarınızın uzmanlar tarafından yapılması için, bir dijital pazarlama ajansına başvurabilir, profesyonel yaklaşımlarla fayda sağlayabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir