sosyal medyada marka yönetimi

Logo Sunumu Nasıl Yapılır?

Bir logo tasarlarken tüm sürecin tamamen tasarımla ilgili olduğunu düşünebilirsiniz. Bununla birlikte logo tasarım hizmeti verdiğinizde veya aldığınızda bir önemli unsur daha vardır. Bu unsur güçlü bir logo sunumudur.

İşinizi yapma şekliniz konusunda gerçekten kendinize güvenebilirsiniz ancak sunumlar söz konusu olduğunda bazı kaygılar ortaya çıkar. Logonuzu sunmak aslında logo tasarım sürecinin en önemli adımı olabilir. Çünkü bu adımda müşteriye alacağı ürünü pazarlamak önemlidir.

Bazen grafik tasarımcı iyi iletişim kuramaz ve müşterinin ihtiyaçlarını tam olarak anlayamaz. Bu durumda istenmeyen yeniden tasarım yapılması gerekebilir. Bir logo oluştururken en önemli noktalardan biri müşterilerinizin size güvenmesidir.

Hangi renkleri seçeceklerini veya belirli briefleri vereceğini müşteri genellikle bilmez. Yine de bir müşteri tasarım sürecinin bir parçası olmalıdır. Çünkü logo tasarımında son onayı onlar verir! Gelin onları memnun etmek için logonuzu nasıl sunacağınıza bir bakalım.

Etkili Logo Sunumu Nasıl Yapılır?

logo tasarımı sunumu
logo tasarımı sunumu

Müşterinizi etkilemek istiyorsanız,

  • Gönderdiğiniz ilk logo sunumundan itibaren yapmalısınız: Logo sunum şablonunu herhangi bir dilbilgisi hatası veya kaçırmış olabileceğiniz diğer küçük ayrıntılar için bir tekrar tekrar kontroller gerçekleştirin.
  • Logo sunumunu yüz yüze yapıyorsanız bunları logonuzu temiz bir yüzeye koyun.
  • Sunumu e-posta yoluyla yaparsanız bu durum yüz yüze sunumdan daha zor olabilir. Burada başlangıçta daha önce yaptığınız en iyi çalışmalardan bazılarını eklediğinizden emin olun.
  • Müşterinin gerçek potansiyelinizi görmesine yardımcı olacaktır. Bu nedenle geçmişte yaptığınız logoları sunmak iyi bir fikir olabilir.
  • Müşterinizin ilk etaptan size güvenmesini sağlayın ve ilk izlenimi başarıyla geçin.

Her Zaman Gerekçelerinizi Açıklayın

Logo sunumunuz yaparken müşteriye neden belirli seçimler yaptığınızı ve bu tür bir tasarım seçtiğinizi açıkça gerekçeleriyle anlatım. Bu sayede logonuzun daha fazla dikkat çekecek hale getirebilirsiniz. Ayrıca sunumda aklınızdaki her şeyi içeren basit bir açıklama ile müşterinizi etkileyebilirsiniz.

Logo sunumunuzu yaparken müşteri kitlenize gerçekçi yaklaşın ve direkt olarak sonuca odaklanın. Logo sunumunuzu gösterdiğiniz kişilerin sanatçı olmayacaktır.

Müşteri kitlenizin iş insanı veya işletme sahibi olma ihtimali oldukça yüksektir. Bu kişiler yazı tipleriyle pek ilgilenmez. Çünkü bu müşteri kitlesi sonuçla daha fazla ilgileneceklerdir.

Ayrıca tasarımın tam olarak müşterinizle yaptığınız fikir alışverişi sırasında talep ettiği gibi yapılmış detaylarını da gösterebilirsiniz. Belki de belli bir renk, şekil istediğinde bunu öne çıkaran bir sunum yaparsanız sunum daha etkili olacaktır.

Bir Çalışma Planı Oluşturun

Çalışmaya başlamadan önce her zaman ayrıntılı çalışma planı hazırlayın. Bu daha iyi tasarım yapmanıza ve ihtiyaçlarını anlamanıza yardımcı olacaktır. Tüm çalışmalarınızı belirleyerek ufak bir işlem özeti ortaya koyabilirsiniz.

Çalışma planı hazır olduğunda müşteriden onayını almalısınız. Bu sayede logoyu tasarlamaya güvenle başlayabilirsiniz. Doğru bir plana sahip olmak size çok yardımcı olur. Bu sayede hem müşterinin hem de proje hakkında soru işaretleriniz ortadan kalkar.

Önceki Marka Kimliğinden Ayırt Edici Olun

Bir şirkete logo tasarımı hizmeti veriyorsunuz ilk marka kimliğini oluşturacaksanız birçok farklı fikir ortaya koyabilirsiniz.

Mevcut bir marka kimliğini optimize ediyorsanız onlara yaptığınız işin öncekinden çok daha iyi olduğunu göstermeye odaklanmanız gerekir. Bu sayede müşterinizi kolayca etkileyebilirsiniz.

Müşterilerinize Yol Gösterin ve Fikir Verin

Müşterilerinize Yol Gösterin ve Fikir Verin

Bir sunuma öncesinde nihai ürünü müşterinize göstermek için kendinizi hazırlamanız önemlidir. Farklı logo örneklerini kullanmanız çok iyi olacaktır. Birçok tasarımcı müşterilerinden yaptıklarının ayrıntılı bir açıklamasını vermeden önce bir karar vermelerini ister.

Özetle müşterinize yaptığınız tasarım hakkında ne düşündüğünü sormadan önce ona aldığınız tüm kararları, neden bu renkleri, bu şekli, o yazı tipini seçtiğinizi gibi birçok konuda bilgi verin. Bu bilgiler logo sunumu konusunda daha başarılı olmanızı sağlayacak.

Taleplerini Karşıladığı Konusunda Müşterinizden Onay Alın

Logoyu tanımladığınızda logonun daha önce fikir alışverişi yaptığınızda tüm istekleri ve talepleri karşıladığından emin olun. Bunu yaparsanız kesinlikle müşteriniz çalışmanızı beğenecektir.

Yaptığınız fikir alışverişinde cevap hayır olursa yapıcı bir geri bildirim istemeniz gerekiyor.  Böylece daha iyi bir tasarım vermek için daha sonra ne yapmanız gerektiğinden emin olursunuz.

Bu nedenle hala bir logonun nasıl sunulacağını merak ediyorsanız sunumu müşteriyle belirlediğiniz hedefler ve talepler çerçevesinde tasarlayın. Tüm detaylardan bahsederseniz yaptığınız çalışmadan memnuniyet oranı da yüksek olacaktır.

Logonun Şirkete Ne Katacağını Anlatın

“Bu konuda ne düşünüyorsunuz?” gibi soruları sakın sormayın. Çünkü müşterinizin kafasını karıştırma olasılığı bulunan sorulardır. Burada en doğru adım tüm tasarım süreci ile ilgili soru sormadan açıklama yapmanızdır.

Müşterinin logo sunumunuzda duymak istediği şey bu tasarımın şirkete nasıl yardımcı olacağıdır.

Muhtemelen sunum sürecinde iletişim dili logonun şirkete ne katacağı ile ilgili olmalıdır. Bunu yaparak müşterinize son logo hakkındaki görüşlerini ortaya koyma fırsatı da vereceksiniz.

Logo Tasarım Süreci Hakkında İlgi Çekici Bir Hikaye Yaratın

Duyguları iletmek her zaman sizin için güzel olacak. Burada logo tasarım süreci ile ilgili ilgi çekici bir hikaye işe yarayacaktır. Son logonun arkasındaki konsepti açıklarken dikkat çekin. Burada doğru bir yaklaşım ile logonun daha etkileyici olmasını sağlayabilirsiniz.

Gerçek Hayattan Örnekler Kullanın

Logo sunumunuzda logoyu farklı gerçek yaşam durumlarına entegre etmeyi de göz önünde bulundurmalısınız. Belki bir ürüne, bir mağaza şubesine veya bir arabaya logoyu koymak doğru yaklaşım olabilir.

Müşterilerinize logonun nerelerde şık görünebileceğini anlatarak daha fazla dikkat çekebilirsiniz.

Müşteriler, bir logonun işletmeleri için gerçekten işe yarayıp yaramayacağından emin olamayabilirler. Bu yüzden onlara analiz edebilecekleri ve konuşabilecekleri bazı gerçek yaşantıları vermeniz iyi olacaktır.

Logonun ürünlerinin web sitesinde, kartvizitinde ya da başka bir platformda nasıl görünebileceğini gösterin. Bu şekilde çalışmanızın kalitesini anlar ve son logo tasarımınızı kabul etmeye bir adım daha yaklaşabilirler.

Sunum Sırasında Metinlere Boğmayın

Sunum Sırasında Metinlere Boğmayın

Sunumunuzu yüz yüze sunabiliyorsanız o zaman metinlere yer vermek doğru olacaktır. Bir PowerPoint sunusu yapacaksanız küçük metin alanları size çok şey katacaktır.

Bazen bir metin yazarının yardımını istemek doğru olacaktır. Böylece sunumun parlamasına yardımcı olacak birkaç cümle kurabilirsiniz. Özellikle müşterinizi gerçekten etkilemek istiyorsanız etkili metinler ve metin yazarı desteği çok önemli bir fayda sağlayacaktır.

Her Zaman Sakin ve Profesyonel Davranın

Birçok müşteri sizi yoğun bir soru yağmuruna tutacaktır. Bu süreçte geri bildirimleri etkili yaparsanız başarılı olursunuz.

Logo sunumunuzu yaparken her zaman sakin kalmayı unutmayın. Sadece söyleyeceklerini dikkatlice dinleyin. Bu sayede müşterilerinizin gerçekten neye ihtiyaç duyduklarını anlamanızı sağlar.

Geri Bildirim Almayı Unutmayın

Son logoyu gönderdikten sonra geri bildirim istemeniz gerekir. Bazı müşteriler size geri bildirim vermeyebilir. Bu nedenle ne düşündüklerini ve size nasıl tepki verdiklerini ölçmeniz doğru olacaktır.

Logo sunumu sırasında müşteriyi yararlı özellikleri hakkında ikna etmek için geri bildirimleri kullanabilirsiniz. Tasarımın şirkete nasıl yardımcı olacağına odaklanarak sunumu etkileyici hale getirebilirsiniz.

Müşterinizin çok soru sorması sizi korkutmasın. Çünkü müşteriniz aldığı hizmet karşılığında neler elde edeceğini bilmek isteyecektir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir