Link İnşası Nedir ve Nasıl Yapılır?

Link İnşası Nedir ve Nasıl Yapılır?

Link inşası, kullanıcıları internetteki diğer sayfalardan kendi sitenize linkler aracılığı ile yönlendirme işlemidir. Arama motorları, neyin iyi bir bağlantı olarak sayıldığını belirlemek için web sitenizdeki tek tek sayfalar arasındaki bağlantıları ve tüm web siteleri arasındaki bağlantıları tarar.

Sitenize verilen bir bağlantı, Google’a web sitenizin konuyla ilgili alıntıya değer kaliteli bir kaynak olduğuna dair bir sinyal gönderir. Daha fazla geri bağlantıya sahip olan siteler, Google’dan daha yüksek sıralamalar kazanma eğiliminde olurlar.

Kullanabileceğiniz birçok bağlantı kurma tekniği vardır ve hepsi zorluk ve karmaşıklık bakımından farklılık gösterse de bağlantı kurma bir SEO’nun zaman alıcı kısımlarından biridir. Her bağlantı eşit değerde olmayacaktır. Örneğin, Wikipedia’dan veya bir .gov adresinden gelen bir bağlantı, bilinmeyen bir seyahat blogcusunun web sitesinden çok daha değerli olacaktır.

Link İnşası SEO için Neden Önemlidir?

Link inşası, SEO hizmetlerinin önemli bir parçasıdır, çünkü arama motorlarının yeni web sayfalarını keşfetmesine yardımcı olur ve hangi sayfaların SERP’lerde daha üst sıralarda yer alması gerektiğini belirler.

Google, link inşası hakkında şunları söylüyor:

“Genel olarak web yöneticileri, kullanıcıların kullanmak ve paylaşmak isteyecekleri yüksek kaliteli siteler oluşturarak sitelerinin sıralamasını artırabilir.”

Yani, bağlantı kurma stratejilerini kullanırken odak noktanız bağlantı kazanmaya odaklanmalıdır, çünkü kullanıcılarınızın paylaşmak istediği harika içerikler oluşturduktan sonra yalnızca arama motorlarındaki konumunuzu iyileştirmek için inşa etmek yanlış olacaktır.

  • Link İnşası Türleri

Bir SEO bağlantı kurma stratejisini uygularken tüm bağlantıların eşit oluşturulmadığının farkında olmalısınız. Birkaç farklı bağlantı türü vardır. Bazıları otoriteniz için diğerlerinden daha değerlidir.

  • Bağlantıları Takip Et

Bir takip bağlantısı, Google’a bağlantının yetkili ve sayfa sıralamasında güvenilir siteye geçmesi gerektiğini bildiren standart bir geri bağlantıdır. Bunu yapmak, arama motoru botlarının içeriğin ne anlama geldiğini daha iyi anlamasına yardımcı olur ve sitenizin otoritesini artırmaya yardımcı olur.

  • No-Follow Links 

No-follow bağlantısına rel=”nofollow” özelliği verilir. Bu, Google’a başka bir siteye bağlanmak istediğinizi, ancak arama motorunun siteyi taramamasını tercih ettiğinizi bildirir. Genellikle bu, onaylamak istemediğiniz bir siteye veya reklam ya da banner reklam gibi sponsorlu bir bağlantıya bağlantı vermek için yapılır. Başka bir deyişle, takip edilmeyen bağlantılar zaman zaman gereklidir, ancak SEO otoritenizi bir takip bağlantısının yapacağı gibi güçlendirmez.

  • Kullanıcı Tarafından Oluşturulan Bağlantılar

Kullanıcı tarafından oluşturulan bağlantılar, herhangi bir site yetkilisini nadiren aktaran düşük kaliteli bir bağlantı taktiği olarak kabul edilir. Kullanıcı tarafından oluşturulan bağlantı, kullanıcı profili sayfalarında, reklamlarda, blog yorumlarında veya gömülü infografiklerde yapılabilir.

  • Organik Bağlantılar

Organik veya doğal bağlantılar, backlinklerin en değerli mücevheridir. Bunlar, farklı bir web sitesindeki bir kişi – herhangi bir teşvik olmadan – site ziyaretçilerine değerli, bilgilendirici içerik sağlamak için blogunuzda, videolarında, yayınlarında veya web kopyalarında sitenize bağlandığında ortaya çıkar.

Link İnşası Nasıl Yapılır?

Doğal olarak bağlantı elde etmek için birçok farklı strateji vardır, bu da manipülatif taktiklere güvenmek veya bağlantılar için ödeme yapmak zorunda olmadığınız anlamına gelir. Yüksek kaliteli bağlantılar oluşturmak için en etkili stratejilerden bazıları:

  • Yüksek Kaliteli İçerik Oluşturun

Bağlantıları doğal olarak çekmenin en etkili yollarından biri, insanların bağlantı kurmak istediği değerli, bilgilendirici ve ilginç içerikler oluşturmaktır. Bu; blog yayınlarını, makaleleri, infografikleri, videoları ve sektörünüz ve kitlenizle alakalı diğer içerik türlerini içerebilir. Gerçekten değerli ve paylaşmaya değer içerik oluşturduğunuzda diğer web siteleri doğal olarak buna bağlanmak isteyecektir.

  • Çevrimiçi Topluluklara ve Forumlara Katılın

Doğal olarak bağlantılar kurmanın bir başka etkili yolu, sektörünüzle ilgili çevrimiçi topluluklara ve forumlara katılmaktır. Değerli bilgiler sağlayarak, soruları cevaplayarak ve bu forumlarda başkalarıyla etkileşime girerek alanınızda bir otorite olarak itibarınızı oluşturabilirsiniz.

  • Diğer Web Siteleri İçin Konuk Gönderileri Yazın

İçeriğinizi yeni bir kitlenin önüne çıkarmanın bir yolu, sektörünüzdeki diğer web siteleri için konuk yayınları yazmaktır. Bunu yaparak, adınızı ve içeriğinizi yeni bir kitlenin önüne çıkarabilirsiniz.

  • İçeriğinizi Tanıtmak İçin Sosyal Medyayı Kullanın

Twitter, Facebook ve LinkedIn gibi sosyal medya platformları, içeriğinizi tanıtmanın ve daha geniş bir kitlenin önüne çıkarmanın harika yollarıdır. İçeriğinizi sosyal medyada paylaştığınızda başkaları da paylaşabilir. Bu da daha fazla trafiğe ve web sitenize bağlantılara yardımcı olur.

  • Endüstri Etkinliklerine ve Konferanslarına Katılın

Endüstri etkinliklerine ve konferanslarına katılmak, alanınızdaki diğer profesyonellerle tanışmak ve ilişkiler kurmak için harika bir yoldur. Bu etkinlikler aynı zamanda içeriğinizi paylaşmak ve yeni bir kitlenin önüne çıkarmak için fırsatlar sağlayabilir ve bu da web sitenize daha fazla bağlantıya yol açabilir.

  • Etkileyici Sosyal Yardımları Kullanın

Etkileyici sosyal yardım, endüstri etkileyicilerine ulaşmayı ve içeriğinizi paylaşmalarını veya web sitenize bağlantı vermelerini istemeyi içerir. Etkileyicilerle ilişkiler kurarak, görünürlüğünüzü artırabilir ve içeriğinizi daha geniş bir kitlenin önüne çıkarabilir, bu da web sitenize daha fazla bağlantıya yol açabilir.

  • Değerli Bir Kaynak Oluşturun

Bağlantıları doğal olarak çekmenin bir başka yolu sektörünüzdeki diğer kişilerin bağlantı kurmak isteyeceği değerli bir kaynak oluşturmaktır. Bu, kapsamlı bir kılavuz, bir araç veya kitleniz için yararlı ve alakalı bir dizin olabilir. Gerçekten değerli bir şey oluşturduğunuzda diğerleri içeriğinizle bağlantı kurmak ve kendi izleyicileriyle paylaşmak isteyecektir.

Link İnşası Faydaları Nelerdir?

Link inşası web sitenize birçok fayda sağlayabilir. Web sitenizin başarılı bir link inşası ile kazanacağı avantajlar şöyle sıralanabilir;

  • Marka Güvenilirliğini Destekleyin 

Google arama motorları, geri bağlantıların kalitesini ve miktarın değerlendirerek alan adı otoritesini ölçer. Güvenilir bir yayıncı içeriğinize bağlantı verdiğinde bu Google’a başka bir sitenin kullanıcı deneyimini iyileştireceğini düşündüğü bilgileri sağladığınızı gösterir. Bu bağlantı alanınızın yetkili bir kaynak olduğunu söyleyen üçüncü taraf bir referans işlevi görür. Zamanla daha yüksek kaliteli bağlantılar güvenilirliğin artmasına neden olur.

  • SERP Sıralamalarını İyileştirin 

Alan adı otoritesi sıralamanız ne kadar yüksek olursa, sitenizin arama sonuçları sayfalarında (SERP’ler) üst sıralarda yer alma olasılığı o kadar artar.

  • Web Trafiğini Artırın

Link inşası, web trafiğini doğrudan ve dolaylı olarak yönlendirebilir. Sitenize geri bağlantılar web’de daha fazla sitede bulunduğunda ve bu bağlantılara tıklandığında bu tıklamalar web sitesi ziyaretlerine dönüşür. Dolaylı olarak siteniz arama sonuçlarında daha görünür hale geldikçe, daha fazla organik trafik takip edecektir.

  • Olumlu Geri Bildirim Döngüleri Oluşturun

Başarılı link inşası, kendi kendini devam ettiren bir bağlantı döngüsü oluşturabilir. İlk adımı attıktan sonra olumlu bir geri bildirim döngüsü oluşturabilir; ne kadar çok backlink alırsanız, güvenilirliğiniz o kadar yüksek olur. Bu da tahmin ettiğiniz gibi daha fazla bağlantıya yol açar.

  • Marka Bilinirliğini Artırın

Geri bağlantılar, ağızdan ağıza pazarlama kategorisine girer. Başka bir sayfa sitenize bağlandığında okuyucuyu markanız hakkında daha fazla bilgi edinmeye teşvik eder. Okuyucu bağlantıyı tıklar ve içeriğin keyfini çıkarırsa yeni bir site ziyaretçisiyle olumlu bir ilk temas noktası oluşturursunuz.

  • Gelir Artışını Destekleyin 

Daha fazla trafik, gelişmiş otorite ve artan sıralamalar, markanızla etkileşime giren daha fazla potansiyel müşteriyle sonuçlanır. Bu, daha geniş bir potansiyel tüketici yelpazesine erişmenizi sağlar. Bu, daha fazla ziyaretçinin satış huninize girdiği anlamına gelir.

Kaynaklar:

Bigcommerce https://www.bigcommerce.com/ecommerce-answers/what-link-building-and-how-does-it-work/ Erişim Tarihi: 7 Mar 2023, 16:24

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir