Skip to content
Web Sitesi

Kurumsal Web Tasarım Nedir? Nasıl Yapılır?

Kurumsal Web Tasarım Nedir? Nasıl Yapılır?

Kurumsal web tasarımı, hem alıcı hem de web tasarımcı firmanın kurumsal niteliklere sahip olduğu şartlarda gerçekleştirilen süreçlerdir. Kurumsal düzeyde faaliyet gösteren firmalar için benzer standartlarda çalışan ajanslar tarafından sunulan bu hizmetlerin, sonuçları itibariyle, daha küçük çaplı işletmelerin veya bireysel sitelerin özelliklerinden bir hayli farklı olduklarını söyleyebilmek mümkündür. Genellikle büyük bütçelerle, ileri niteliklere sahip uygulamaların belirli sözleşmeler kapsamında yapıldığı bu işlemler, ciddi sonuçların arandığı işlemlerdir.

Kurumsal web tasarımı elbette küçük ve orta ölçekli işletmelerle, kurumsal vizyona sahip her işletme için uygulanabilen bir web tasarım sürecidir. Bulunduğumuz çağın gereksinimlerini karşılamak isteyen her kuruluş için bu hizmetler sunulabilir.

İçinde bulunduğumuz dönemde artık internetin ulaşmadığı hiçbir alanın kalmadığı rahatlık ile söylenebilir. İnternet özellikle son yıllarda günlük hayatımızın içinde çok derin bir yere sahip olmuştur. Gerek iş gerek iletişim gerek bilgi edinme ya da gerek eğlence gibi birçok alanda internet kullanımı günümüz şartları altında hiçbir zaman olmadığı kadar yaygın bir hale gelmiştir. İnternet kullanım seviyesinin bu derece artmış olması kurumsal firmalar, şirketler, işletmeler ve markalar için de bir web sitesi sahibi olmayı adeta zorunlu bir hale getirdi. 

Bu alanda yakın zamanda yapılmış olan bazı araştırmalar sonucunda artık günümüzde bir internet sitesine sahip olmayan kurumsal bir firma, marka ya da şirket sayısının yok denilebilecek kadar az olduğunu ortaya koymuştur.

İşte tam olarak bu gibi faktörlerden dolayı günümüzde kurumsal firmalar, markalar, şirketler ve işletmeler kurumsal web tasarımı, kurumsal arama motoru optimizasyonu çalışmaları ya da kısaca kurumsal SEO (Search Engine Optimization) çalışmaları gibi alanlara ciddi anlamda bir yönelme eğilimi göstermiştir. Peki ya kurumsal web tasarımı tam olarak nedir?

Kurumsal Web Tasarım Nedir?

Kurumsal web tasarımı, kurumsal nitelikte veya kurumsal olma vizyonuna sahip işletmelerin tercih ettiği web tasarım hizmetidir. Bu hizmet sadece ticari işletmeler tarafından değil, kamu kuruluşları ve kamusal niteliği bulunan kar amacı gütmeyen kuruluşlar tarafından da tercih edilir.

Web tasarımının kurumsal olması, yazılım ve donanımsal değişikliklerden ziyade, kurumsal kimliğin en iyi şekilde yansıtılması vizyonuna sahip olması gerekliliğinden kaynaklanır. Kurumsal web sitesi tasarımcıları, herhangi bir web sitesi değil, bütüncül pazarlama ihtiyaçları ve bunun içerisinde önemli bir kurumsal kimliği temsil ettiklerinin bilinci ile geliştirme yaparlar.

Yalın ve kolay anlaşılır bir web sitesi inşa etmek günümüzde gerekliliktir. Ancak kurumsal boyutta bir işletme için oluşturulacak sitenin belli nitelikleri olmalıdır. Bu nedenle bu sitelerin sadelik ile birlikte, geniş kapsamlı ve hedef kitleyi doyurucu niteliği olmalıdır. Kurumsal web tasarım hizmeti sürecinde bu özelliğe ithafen, pazarlama alanında uzman web tasarımcıları veya web tasarımcıları ile birlikte kurumsal pazarlama uzmanları birlikte görev alırlar.

Kurumsal Web Tasarımı Nasıl Yapılır?

Kurumsal web siteleri ilgili kurum, firma, şirket, işletme ya da markanın kurumsal kimliğine uygun olarak profesyonel kişiler tarafından tasarlanır ve kullanıma sunulurlar. Kurumsal web siteleri bir firmanın, şirketin, işletmenin ya da bir markanın kurumsal kimliğinin dünyaya açılması olarak da tanımlanabilirler. Bu nedenle kurumsal bir firmayı, markayı, şirketi ya da işletme gibi yapıları temsil edecek olan bu internet sitelerinin tasarımları son derece büyük bir dikkat ve özen ile yapılmalıdır.

Kurumsal web sitelerinin yapım süreçlerinde bu internet siteleri bu gibi yapıların imajları göz önüne alınarak tasarlanmalıdır. Kaliteli bir kurumsal web sitesi tasarımı daima ait olduğu marka, firma, şirket ya da işletme için adeta bir ayna niteliğinde olmalıdır.

Kurumsal web sitesi tasarımı yapılırken tasarımı etkileyen önemli faktörler aşağıdaki şekilde sıralanmaktadır:

  • Firmanın, şirketin, işletmenin ya da markanın bulunduğu sektör, hizmet verdiği ya da üretim yaptığı alan,
  • Kurumun amacı,
  • Hedefleri,
  • Logosu

Bu markalar, firmalar, şirketler ve de işletmelerin web sitesi tasarımları üzerinde bulunan yazı fontları, web sitesinin tema renkleri ve buna benzer tasarım kararları bu gibi faktörler göz önünde bulundurularak alınmalıdır. 

Kurumsal web sitesi tasarımı yapılırken eğer bu noktalara dikkat edilir ve gereken özen gösterilir ise tasarımı yapılan bu web sitesi ait olduğu firma, şirket, işletme ya da markayı olması gerektiği gibi temsil edecek ve bu oluşumu tüm dünyaya tanıtacaktır.

Tüm bu bilgileri özetleyecek olursak kurumsal web sitesi tasarımlarının hem firmaların, şirketlerin, işletmelerin ya da markaların dışarıya yansıtmak, göstermek istedikleri imaja hem de bu firma, şirket, işletme ya da markanın hedef kitle olarak belirlediği grubun ihtiyaçlarına göre düzenlendiği sonucuna kolaylıkla varılabilir.

Kurumsal web sitesi tasarımı yapılırken bu tasarımı yapmakta olan geliştiricilerin hizmet verilecek olan firma, şirket, işletme ya da markanın rakiplerini de çok iyi incelemesi gerekir. Buna ek olarak bu marka, firma, şirket ya da işletme ile aynı alanda hizmet veren uluslararası alanda büyük başarılara sahip olan başka şirket, firma, marka ya da işletmelerin web sitesi tasarımlarını incelemek de her zaman iyi bir fikir olacak ve tasarımcılar için hem çok pratik hem çok kullanışlı hem de çok faydalı birer araç olacaklardır.

Kurumsal web sitesi tasarımları yapılırken geliştiricilerin dikkat etmeleri gereken bir başka nokta ise bu sitenin modern, kullanışlı ve nispeten akıcı bir arayüze sahip olmaları gerektiğidir. Bir internet sitesi üzerinde akıcılık ve kullanım kolaylığı her zaman en önemli faktörlerin en başında gelmektedir.

Kullanımı zor ve arayüzü yeterince pratik olmayan bir internet sitesi daima internet kullanıcılarının bu siteye yaptıkları ziyareti sonlandırmaları ile sonuçlanacaktır. Bu nedenle tasarımın kolay ve basit bir arayüze sahip olması en az diğer faktörler kadar önemlidir.

Kurumsal Web Tasarımının Farkı Nedir?

Kurumsal web tasarımı, belli protokollere sahip işlemlerin, sözleşmelere uygun biçimde gerçekleştirildiği süreçlerdir. Bu işlemler, tasarımcı firma tarafından belirlenen şartlarda gerçekleştirilir. 

Web tasarımında kurumsallığın vurgulanması gereken standartları sağlanması bu yöntemde zorunluluk arz eder. Kurumsal firmaların, kimliklerini doğru yansıtabilmeleri bakımından, bu sitelerin belli başlı özelliklere sahip olmaları gerekir. Modern zamanlarda web sitelerinin tüm firmalar için birer kartvizit niteliği taşıdığını düşünecek olursak, kurumsal web tasarımında nasıl bir özen gerektiğini anlayabiliriz.

Kurumsal firmaların, marka değerine zarar vermeden, bu değere değer katacak tasarımları gerçekleştirmek, içerik donanımını sağlamak ve kullanıcı dostu bir ara yüz ile yayınlamak, bu siteler temel özellikleridir. Her ne kadar bu özelliklerin her sitede var olması gereken özellikler olduğunu kabul ediyor olsak da kurumsal web tasarımında bu özelliklerin biraz daha dikkatli sağlandığını vurgulamakta fayda vardır.

Kurumsal Web Sitesinde Neler Bulunmalıdır?

Kurumsal web sitesi, bir firmanın kurumsal kimliğinin temelini oluşturur. Bu sitelerin içerisinde bulunacak verilerin, firmanın kurumsallığına vurgu yapması son derece önemlidir. Kurumsal sitelerde bulunması gereken başlıca unsurlar şu şekilde listelenir:

  • Nitelikli yazılım ile hızlı ve sorunsuz kullanılan bir site geliştirilmelidir
  • Sitenin kurulacağı sunucuların güvenli ve verimli çalışan özellikte olması gereklidir
  • Kullanıcı deneyimi en üst seviyede olmalıdır
  • Site mobil uyumlu olmalı ve her cihazda sorunsuz çalışacak adaptif özelliklere sahip olmalıdır.
  • Firma/marka imajına uygun tasarım özellikleri (renkler, yazı tipleri vb.) tercih edilmelidir
  • Firma ve marka vurgusu rahatsız etmeyecek ölçüde ama mümkün olduğunca yoğun vurgulanmalıdır
  • Site içerik bakımından doyurucu ve iyi yazılmış metinlerden kurulu olmalıdır
  • Firmanın kendisini en iyi şekilde anlatması sağlanmalı ancak site bir reklam ortamına dönüştürülmemelidir
  • Sitenin görünür ve/veya kolay ulaşılabilir kısımlarında, iletişim bilgileri yayınlanmalıdır
  • Hakkımızda sayfası en iyi şekilde hazırlanmalıdır
  • Ürün ve/veya hizmetler eksiksiz olarak listelenmelidir ve genel bilgiler verilmelidir. Eğer varsa detay açıklamalar için yönlendirmeler yapılmalıdır
  • Diğer siteler ve sosyal medya bağlantıları kolay erişilebilir biçimde yayınlanmalıdır.

Kaynaklar:

Ramotion https://www.ramotion.com/blog/corporate-website/ Erişim Tarihi: 7 Ara 2022, 09:55