Kurumsal Web Sitesi Nasıl Olmalı?

Kurumsal Web Sitesi Nasıl Olmalı?

Kurumsal web sitesi, kurumsal bir işletme ile karşı karşıya olunduğu izlenimini verebilecek niteliklere sahip nitelikli bir web sitesidir. Kurumsal kimliği güçlü biçimde yansıtan ve kullanıcının marka ya da firma hakkında olumlu izlenim elde etmesini sağlayan, bununla birlikte ciddiyeti ile kullanıcıyı kaçırmayan bir tasarım kurumsal web siteleri için temel niteliktir. “Kurumsal web sitesi nasıl olmalıdır?” sorusunu 10 maddede inceleyelim.

  • Kurumsal kimliğinizi anlatın

Bir web sitesi, sahip olduğu markayı en doğru şekilde anlatıyor olmalıdır. Firmanız veya markanız he ne ile ilgili ise site öncelikle bu konu hakkında direkt bilgiyi sunuyor olmalıdır. Bu sistematiği kurmak için sormanız gereken soru; “Biz neyi pazarlıyoruz?” olmalıdır. Tüketici veya kullanıcı sitenize girdiğinde, kurumsal kimliğiniz ile yapmakta olduğunuz işi bir arada ve derhal anlamlandırabiliyor olmalıdır. Amacı belli olmayan web sitelerinin ciddi duruşları ve mükemmel tasarımları yeterli kullanıcı deneyimi, dolayısıyla dönüşüm sağlamaz.

  • Karmaşık alan adlarından kaçının

Web sitelerinin adresleri akılda kalır nitelikte olmalıdır. Tıpkı marka geliştirme süreçlerinde olduğu gibi, markanın tüketicinin unutmayacağı anlaşılabilir ve dikkat çekici olması gerekir. Bunun için çok uzun olmayan markalar seçiyor olduğumuz gibi markamızı alan adına dönüştürürken aynı özeni göstermeli ve kısa domainler tercih etmeliyiz. Eğer markamızın ismi çok uzunsa bu durumda elbette yapacak çok bir şey olmayabilir. Fakat yine de alt markalar veya kısaltmalarla daha kısa adresleri deneyebiliriz.

  • Kurumsal kimlik araçlarınızı geliştirin

Kurumsal bir web sitesinin sahip olması gereken imaj, marka ve bilinirliğine göre farklı olabilir. Örneğin; oyuncak satan bir markanın site imajı ile savunma sanayi firması veya sağlık sektöründe hizmet veren firmanın görsel tasarımının aynı standartlarda olması beklenmez. Bu noktada ortaklık, standartların oluşu ve kimliğin bunun üzerine kurulu oluşu; yanı tutarlı bir imaj tasarımı olmalıdır. Kurumsal kimliğinizi dijital mecralara taşırken geliştirme şansına da bu sayede kavuşabilirsiniz. Kullandığınız renklerin ve temaların markanızla uyumlu olmasını sağlamaya başlamak atacağınız ilk adım olmalıdır.

  • Güçlü yazılım ve barındırma altyapısı

Erişim hatalarının olduğu, yazılımın hata verdiği web siteleri, kurumsal kimliğinize ciddi zararlar verir. Sitenin kod yapısının mükemmel olmasına özen göstermeli ve sitenin yayın süreci boyunca nitelikli barındırma donanımlarında olmasına özen göstermelisiniz. Sitenin düzenli olarak güncellenmesi ve kod yapısının modern hale getirilmesi de oldukça önemli adımlardandır.

  •  Kullanıcı dostu bir arayüz geliştirin

Web sitelerinin kullanıcının kolay dolaşabileceği istediği sayfaya kolaylıkla erişebileceği niteliklere sahip olması hayat seviyede önemlidir. Bunun için navigasyon yapısını dikkatle oluşturun. Bununla birlikte sayfalar ve alt sayfaların bağlantılarını doğru yerler koyun. Sitenizin en önemli özelliğinin ise sadelik olmasına özen gösterin. Ürün veya hizmetlerinizin tamamını tek bir sayfada tüm kullanıcılara listelemeye çalışmak negatif sonuçlar doğurur. Bunun için kullanıcının ilgili sayfayı kendisinin bulabileceği kaynakları oluşturun.

  • Konumuzu belirtin, iletişime davet edin

Kurumsal web sitelerinin, potansiyel müşterilerine erişim ve iletişim bilgilerini direkt olarak sunuyor olması gerekir. Kullanıcı siteye girdiği anda size nasıl ulaşabileceğini görmeli; adres, telefon, anlık mesajlaşma (Whatsapp vb.) ve sosyal medya hesaplarınıza kolayca erişebilmelidir.

  • Sitenizi güçlü içerikle donatın ve samimi olun

Kurumsal firmaların, sitelerinde ürün ve/veya hizmetlerini en doğru ve eksiksiz şekilde yansıtmaları beklenir. Bunun için metin içeriği, görsel içerik ve video içerikleri en nitelikli şekilde sağlamanız son derece önemlidir. Ayrıca, talimatlar ve kullanıcı kılavuzları gibi belgeleri de sitenizde bulundurmanız kullanıcıların size olan güvenini artırır.

  •  Eyleme yönlendiren stratejiler oluşturun

Kullanıcıların sitenizi incelediklerinde, size ulaşmayı düşünmelerini sağlamak; kurumsal pazarlama stratejisinin temelidir. Yalnızca bir siteniz olsun fikri ile bir web sitesi geliştirmenin anlamı yoktur. Call to Action, yani harekete veya eyleme yönlendirme için nitelikli pazarlama stratejileri geliştirmek önemlidir.

  • Mobil altyapı kurun

Günümüzde kullanıcıların çoğunun mobil gezinti yaptıklarını düşünecek olursak, sitenizin mobil sürümünü oluşturmak veya mobil uyumlu bir site yapmak, bir seçenek değil; zorunluluktur.

  • Geri bildirim imkanı sunun

Müşterileriniz veya potansiyel müşterileriniz, size siteniz üzerinden arama yapmadan veya genel geçer iletişim araçlarına yönelmeden erişebilir olmalıdır. Bunun için yorum kısımlarını aktif hale getirebilir ve/veya anlık iletişim alt yapısı kurabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir