Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nedir, Nasıl Olmalıdır?

Sosyal medya platformları işletmelere özel kurumsal hesaplar sağlıyor ve kurumsal çözümler sunuyorlar. Markalar Facebook, Instagram, Youtube gibi çeşitli sosyal medya platformlarında potansiyel kitlelerine ulaşmak için faaliyet gösterebiliyorlar. Ancak sektörünüzdeki zorluk derecesine göre sosyal medyada profesyonel hareket etmeniz gerekiyor. Bu noktada işletmenizin kurumsal sosyal medya yönetimi desteği almaya ihtiyacı olur.

Küçük işletmeler dahi kurumsal bir sosyal medya hesabı ve yönetimi ile potansiyelini her geçen gün arttırabilir. Rakiplerinizi iyi analiz eder, ilgi çekici bir içerik pazarlama stratejisi benimser, kaliteli kampanyalar düzenler ve sosyal medya reklamlarını doğru şekilde optimize ederseniz kurumsal hesabınız yüksek dönüşüm oranı elde edebilir. Kurumsal sosyal medya yönetimi konusunda Current Works ekibi ile çalışabilirsiniz.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 5,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi Minimum 12 Ay
Reklam Yönetimi Hizmete Dahil
Paylaşım Planı Günlük Paylaşım
Grafik Tasarım Hizmete Dahil
Fotoğraf ve Video Çekimi Hizmete Dahil Değil
Moderasyon Hizmete Dahil
Raporlama Aylık Raporlama
Platformlar Facebook, Instagram, Tiktok

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Kurumsal sosyal medya yönetimi; güncel trendleri takip ederek sosyal medya platformlarındaki sayfa ve hesaplarınız için kurumsal yapınıza uygun olarak politikalar oluşturulmasıdır. Bu süreçte yapılacak olan paylaşımlar ve sosyal medya reklam yönetimi gibi konularda profesyonel çözümler üretilmektedir.

Ayrıca markanızın yönetim işlemlerinin en doğru şekilde yapılması ve tüm sürecin birbiriyle bağlantılı şekilde yönetilmesi sosyal medya yönetiminin görev alanına girmektedir. 

Sosyal medya günümüzde çok önemli bir güç olmayı başarmıştır. Bu yüzden de sosyal medyanın gücüne inanan kurumsal firmalar en önemli pazarlama stratejilerini bu alan üzerine oluşturmaktadır.

Sizler de sosyal medyanın gücünden doğan bu etkiyi en olumlu şekilde firmanıza yansıtmak için bizimle iletişime geçebilirsiniz.

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?

Sosyal medya hesapları doğru bir şekilde yönetilmediğinde ne kadar uğraşırsanız uğraşın markanız buraya yaptığı yatırımlardan zarar edecek ve fayda sağlayamayacaktır. Sosyal medya yönetimi gerçekleştirirken dikkat edilmesi gerekenler:

  • Hedef Kitle Belirleme Süreci: Sosyal medyaya en önemli detaylardan biri de sesleneceğiniz hedef kitleyi belirlemektir. Yaş aralığı, cinsiyet, ilgi alanı ve arayış gibi birçok kriter hedef kitlenizi belirleyen etmenlerdir. Hedef kitlenize doğru anketleri uygulayarak yol haritası belirleyebilirsiniz.  Böylece hedef kitlenizin istediği gönderileri hesabınızda paylaşabilirsiniz. Ayrıca hedef kitlenizi size bağlayacak özel kampanyalar, doğum günü mesajları gibi çalışmalarla takipçi sayınızı arttırabilirsiniz.
  • İçerik Yönetimi: Profesyonel sosyal medya yönetimi markanızın arama motorlarında üst sıralara çıkmasını sağlar. Bunu sağlamak adına da özgün ve kaliteli içerik paylaşmalısınız. İçerik yönetimi, sosyal medya yönetme işinin yapı taşları arasındadır. Bu yüzden de hedef kitlenizin ilgi göstereceği ve anlayabilecekleri paylaşımları yapmalısınız.
  • Rakip Analizi: Rakiplerinizin sosyal medyayı kullanma şekli sizin için bir örnek olabilir. Bu yüzden de sosyal medyada rakip analizini doğru yaparak onlara üstün gelecek eylem planları hazırlayabilirsiniz. Ayrıca sosyal medya hesaplarınızı her zaman rakiplerinizden aktif kullanmanın önemini de hatırlatalım.
  • Reklam Yönetimi: İnternet ortamındaki reklamlar her geçen gün artmaktadır. Web sitenizde arama motoru reklamlarıyla birlikte sosyal medyadaki hesaplarınızdan da reklam vererek daha fazla kişiye ulaşabilirsiniz. Sosyal medya yönetimi reklamlarla tam istenen hedef kitleye ulaşmak için oldukça etkili bir araçtır. Sizler de reklamlarınızı profesyonel bir ekibe hazırlatarak duyurmalısınız.

Kurumsal Sosyal Medya Yönetiminde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kurumsal sosyal medya yönetimi, kişisel hesapların yönetiminden biraz daha farklı ve ciddiye alınması gereken uygulamaları kapsar. Kurumsal sosyal medya yönetiminde dikkat edilmesi gerekenler şu şekilde listelenebilir:

  • Sosyal medya hesabınızın profil ayarlarını eksiksiz yapın.
  • Hesap resmi ve rengi gibi detayları kurumsal kimliğinizle eşleştirin, farklı tasarımlar kullanamayın.
  • Markanızın imaj politikasına uygun bir hesaba sahip olun ve diğer tüm platformları aynı tasarımla donatın.
  • Hesap etkinliklerinizi dağınık yapmayın. Stratejik bir plan ile düzenli ve sistematik paylaşım yapın.
  • Paylaşımlarınızın görsel ve videolarında belirli bir formatı kullanın. Bu format, paylaşımı sizin yaptığınızı, hesap adına bakmadan anlatsın.
  • Paylaşımlarınızda kurumsal dili terk etmeyin. Eğer farklı yaş gruplarına hitap ediyorsanız, bu durumu değiştirebilirsiniz.
  • Paylaşımlarınızda başkalarına ait görselleri kullanmayın. Grafik geliştirin veya kendinize ait özgün fotoğraf ve videolar çekin.
  • Paylaşımlarınız belirli bir mecra içerisinde kalsın ve hedef alanınızın dışına taşmasın.
  • Hedef kitlenizi aşırı paylaşım yaparak sıkmayın. Paylaşım periyotlarına dikkat edin.
  • Paylaşım saatlerinizi, sosyal medya dinamiklerine uygun seçin, gönderinizin görüntülenmeyeceği zamanlarda paylaşım yapmayın.
  • Hedef kitlenizin hoşuna gitmeyecek paylaşımlar yapmayın. Hedef kitlenizin özelliklerini bu nedenle doğru analiz etmeli ve en başta buna uygun hedefi seçmiş olmalısınız.
  • Sürekli reklam yapmayın. Paylaşımlarınız genellikle bilgilendirici ve sektörünüzle ilgili genel içerikler olmalıdır.
  • Kendinizi aşırı bir dille övmeyin ve agresif olmayın. Mütevazi bir üslup en uygun yöntemdir.
  • Yorucu içeriklerden kaçının, kolay anlaşılır ve doğrudan konuyu anlatır niteliklerde kısa içerikler tercih edin.
  • Özel günleri kurumsal bir çizgide ve mutlaka kutlayın veya anın.

Kurumsal Sosyal Medya Yönetimi Neden Gereklidir?

Sosyal medya yönetimi; sosyal medyadaki hesapların ve sayfaların doğru şekilde kullanımını, bu süreçte yapılacak çalışmaları, bir kriz anında izlenecek yayın politikasını ve imaj yönetimi konusunda atılacak adımları barındıran bir sistemdir.

Sosyal medya artık günümüzde büyük bir öneme sahiptir. Çünkü internet kullanıcılar alışveriş, iletişim gibi birçok işlemini günümüzde sosyal medya üzerinden yürütmektedir.

Öyle ki sosyal medya artık dünyanın gündemini değiştiren bir güce ulaşmıştır. Bu yüzden de bu kadar güçlü bir hal almış olan sosyal medya, büyük bir pazarlama alanı olarak ortaya çıkmıştır. 

Kurumsal firmalar web sitelerinin yanında kalıcı olabilmek ve reklamlarını yürütebilmek için sosyal medya hesaplarını etkin kullanmalıdır.

Ancak hesapları yönetecek kişi profesyonel bir sosyal medya uzmanı olmalıdır. Çünkü sosyal medya yönetimi, uzmanlık gerektiren bir uygulamadır. Yanlış hamleler markanızın prestijini olumsuz olarak etkileyebilir.

Kurumsal Sosyal Medya Danışmanlığı İçin Neden Biz?

örnek doktor sosyal medya hesabı
örnek doktor sosyal medya hesabı

Günümüzde sosyal medya yönetimi gelişigüzel yapılamayacak kadar önemli bir çalışma alanıdır. Çünkü günümüzde ticaretin önemli bir bölümü tüm dünyada sosyal medya üzerinden yürütülmektedir.

Ayrıca sosyal medya yönetimi reklam maliyetlerini de düşürerek daha geniş kitlelere ulaşmayı sağlamaktadır. Sosyal medya yönetiminde dikkate almanız gereken bazı durumlar vardır:

  • Hedef Kitle Belirleyin: Sosyal medya hesaplarını yönetirken öncelikle işe hedef kitleyi belirleyerek başlamalısınız. Sesleneceğiniz insanların yaşı, cinsiyeti, ilgi alanı ve hoşlandığı durumları iyi analiz etmelisiniz. Bu sayede paylaşımlarınızı hedef kitlenizin ilgisini çekecek şekilde oluşturabilirsiniz. Sosyal medya paylaşımlarınızda bu kişiler kendilerini özel hissederek mutlu olmalıdır. Bunu gerçekleştirmek için doğum günü kutlama, sorular ve anketler oluşturma, özel indirimler uygulama ve çekilişler yapma yoluna gidebilirsiniz.
  • İçerik Yönetimi: Etkili bir sosyal medya yönetimi ile arama motorlarında iyi bir yere gelmek istiyorsanız markanıza ait olumlu bir algı oluşturmanız gerekmektedir. Bunu da en iyi şekilde yapmanız için içeriklerinizi doğru şekilde yönetmelisiniz. Sosyal medya yönetiminin en önemli unsurlarından biri içerik yönetimidir. Paylaşımlarınızda kullanacağınız dil ve hedef kitlenizin yararlanacağı içerikler paylaşmanız son derece önemlidir. Sosyal medya hesaplarınızla hedef kitlenizle aranızda güçlü bir iletişim ağı kurmalısınız. Böylece marka gücünüzü arttırabilirsiniz.
  • Diyalog Yönetimi: Günümüzde müşteri ilişkileri kavramı internet ortamında diyalog yönetimi adını almıştır. Bu yöntemi kullanmadaki temel amaç hedef kitlenizin markanıza uzun süre bağlı kalmasını sağlamaktır. Bunu yaparken sosyal medya takipçilerinizi belli kategorilere koymalı ve her kategorideki bireylerin marka ile olan iletişimlerini öğrenmelisiniz. Böylece bu grubu çekecek paylaşımlar yapabilirsiniz.
  • Rakip Analizi: Sosyal medyanızı yönetirken rakiplerinizin yaptığı paylaşımlar çok önemlidir. Bu paylaşımları analiz ederken kullanılan dili, takip ettikleri sosyal medya sayfalarını, düzenledikleri kampanyaları titizlikle incelemelisiniz.
  • Reklam Yönetimi: Günümüzde kurumsal şirketler reklamlarını internet üzerinden planlamaktadır. Bu yüzden internet üzerinden reklamlar yapmak reklam yönetimini de beraberinde getirmektedir. Sosyal medya yönetiminin en önemli süreci reklam yönetimidir. Markaların maliyetini düşüren bu yöntem geleneksel medya alışkanlıklarından çok daha etkili hale gelmiştir. Doğru adımlarla oluşturulan bir reklam markanızın ulaşmak istediği hedeflere kısa sürede erişmenizi sağlar ve hedef kitlenizin ilgisini kolayca üzerine çeker.
  • Analiz: Sosyal medya hesapları üzerinde yaptığınız paylaşımların analizi çok önemlidir. Bu analizler ile stratejilerinizi değiştirebilir ya da geliştirebilirsiniz. Arama motorları reklamları almak istediğiniz dönütlerde yetersiz kalmaktadır. Bu durumda devreye sosyal medya yönetimi çatısı altında oluşturulan reklam dönütleri kalmaktadır. Sizler de markanızın bilinirliğini arttırmak ve arama motorlarında daha iyi yerlere gelebilmek için sosyal medya yönetim süreçlerinizi profesyonel bir firma yardımıyla yürütebilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir