Skip to content
Dijital Pazarlama

Kurumsal Reklam Yönetimi Nedir, Nasıl Yapılır?

kurumsal reklam yönetimi nedir, nasıl yapılır

Şirketlerin sürdürülebilirliğini sağlaması için tüketicilerin ilgilenebilecekleri ürün veya hizmetle hedef kitleye ulaşmak oldukça önemlidir. Reklam yönetimi ekibi bunun gerçekleşmesinden sorumludur. Kurumsal reklam yönetimi ile bu amaca ulaşmak mümkün olabilir.

Reklam yönetimi işletmelerin potansiyel müşterilerine ulaşabilmek için yürüttükleri kampanyalara verilen isimdir. Ancak kurumsal reklam yönetimi söz konusu olduğunda işin içine sektördeki itibarınız da girer.

İşletmeniz için satış yapmaktan çok daha fazlasını istiyorsanız kurumsal reklam yönetimi konusunda deneyimli bir ekip ile çalışmalısınız.

“Kurumsal reklam yönetimi nedir, nasıl yapılır?” soruları üzerine sizlere çok detaylı bir rehber hazırladık. Bu rehberimiz ile birlikte markanızı büyütme ve itibarını arttırmada büyük avantajlar elde edebilirsiniz.

Kurumsal Reklam Yönetimi Nedir?

Kurumsal reklam yönetimi, tüketiciler için yalnızca şirket tarafından sunulan ürün ve hizmetlerin pazarlanması ile sınırlı kalmayıp şirketin itibarını da geliştiren bütünleşik bir tanıtım stratejisidir.

Kurumsal reklamcılığın odak noktası, şirketin kendisi üzerindedir ve şirket tarafından üretilen ürünlerin çalışmaları burada ana odak noktası değildir. Kurumsal pazarlama genellikle doğrudan şirket tarafından üretilen mal ve hizmetlere odaklanan reklam kampanyalarıyla birlikte kullanılır.

Kurumsal reklamcılığın temel işlevi, satıcılar ve tüketiciler arasında bir güven ve çekicilik duygusu oluşturmaktır.

Kurumsal pazarlama yaklaşımına bağlı olarak kurumsal reklam yönetimi, şirketin bir topluluktaki veya pazarın belirli bir sektöründeki rakipleri arasındaki itibarını arttırma amacı güder.

Bu yolda yapılacak tüm uygulamalarda ortaya koyulan fikir şirket için mümkün olan en kabul edilebilir marka imajını oluşturmaktır. Bir şirketin itibarına zarar veren bazı olay veya faktörlerle başa çıkmanın en etkili yollarından biri de kurumsal reklam yönetimidir.

Uygulanan stratejiler şirketin ticari uygulamaları hakkında yapılan asılsız iddiaları veya şirket tarafından üretilen ürünlerin kalitesinin bir yönünü içerebilir.

Kurumsal reklam yönetimi kampanyaları, şirketi içeren bir devralma veya birleşme gerçekleştiğinde tüketici güvenini geri kazanmaya da yardımcı olabilir.

Bu açıdan bakıldığında iyi hazırlanmış bir kampanya, kayıp kontrol durumlarında kullanılmak üzere güçlü bir araçtır. Bu durumda işletmenin kamuoyu algısı bir şekilde görüldükten sonra güveni geri kazanılabilir.

Kurumsal Reklam Yönetimi Neden Önemlidir?

Kurumsal Reklam Yönetimi Neden Önemlidir?

Kurumsal reklam yönetimi, çok fazla olumsuz potansiyele sahip işletmeler için de etkilidir. Olumsuz potansiyel insanlar için bir problem yaratabilir.

Bu şirketler tartışmalara karşı son derece hassastır ve bu nedenle imajlarını pazarda yükseltebilmek adına kurumsal reklamlara düzenli olarak yatırım yapması gerekir.

Sigara şirketleri, petrol sondaj ve arama şirketleri, ilaç şirketleri ve madencilik şirketleri kurumsal pazarlamaya ihtiyaç duyan kuruluşlara örnek olarak gösterilebilir.

Kurumsal reklamcılık satışların artmasına ve çalışanların daha kolay işe alınmasına ve elde tutulmasına yardımcı olur.

Net bir şekilde özetlemek gerekirse aşağıda verilen kurumsal pazarlamanın avantajlarıdır:

  • Firmanın olumlu bir marka imajının oluşturulması
  • Bir bakış açısını kamuoyuna açıklamak ve tartışmalı anlarda şirketi anlatmak
  • Çalışanların katılımını sağlamak ve moralini arttırmak
  • İşçi sendikaları ile iyi ilişkiler sürdürmek
  • Şirket kimliğini ve markanın en üst düzeyde konumlandırılmasını sağlamak

Kurumsal Reklam Yönetimi Nasıl Yapılır?

En kısa ifadeyle kurumsal reklam yönetimi ürünü anlatmak ve satmaktır. Özel reklam yönetimi ekibimiz, toplanan verileri dikkatlice araştırır, inceler ve yayınlanacak reklamların türünü, yerleşimlerini, hedefleneceklerini ve potansiyel müşterileri ürünü satın almaya teşvik eden bir harekete geçirici mesajı planlar.

Kurumsal reklam yönetimi, bir mal veya hizmeti satmak için bir dizi farklı çalışmayı içeren karmaşık bir sürecidir. Süreç, pazarlama araştırması ve ürünün satılmasına yardımcı olan farklı medya kampanyalarının kullanılmasıyla başlar.

Etkili reklam yönetiminin yokluğunda reklam kampanyası, potansiyel müşterilerden önemli bir yanıt veya istenen eylem elde etmeden boşa gider.

Örneğin, şirketiniz sanat sergileri düzenliyor ve hedef kitlenizin kim olduğu veya reklamı kime göstermeniz gerektiği konusunda dikkatli bir araştırma yapmadan bir reklam yayınlıyorsunuz diyelim.

Bu durumda sanat serginizle ilgilenmeyen insanlar reklamla karşılaşacak ve onlar için bir zaman kaybı olurken reklam yatırımınız da boşa gidecek.

Kurumsal reklam yönetimi süreci aşamaları şöyledir:

  • Reklam Hedeflerinizin ve Taleplerinizin Alınması

Reklam yönetimi uzmanları, sektörünüze yönelik trendleri ve özel taleplerinizi karşılamak için çalışır. Çeşitli perspektiflerden yaratıcı ve yenilikçi fikirler ortaya koyarlar. Böylece hedefleriniz belirlenir ve taleplerinizle hedefleriniz tutarlı hale getirilir.

  • Doğru Platformun Belirlenmesi Adına Hedef Kitle Belirleme

Doğru Platformun Belirlenmesi Adına Hedef Kitle Belirleme

Reklam yönetimi ekibi, genel hedef kitle için reklam vermenin israf olduğu kapsamlı bir araştırma yapar.

Reklam teknolojisi şirketlerinin yapısı, belirli bir ekibin demografi, yaş, cinsiyet, son satın alımlar, istek listeleri, en çok aranan öğeler vb. hakkında veri toplayarak potansiyel müşterileri tanımlamak için pazar araştırması yapmaya adanmış olması için tasarlanmıştır.

  • Ürüne/Hizmete En Uygun Formatlarda Reklam Geliştirilmesi

Reklam yönetimi ekibinin en önemli ve temel işlevi, işletmeniz için en uygun formatlarda reklamlar geliştirmektir. Reklamlar için reklam filmlerinin senaryoları, logolar, posterler, sloganlar geliştirerek son kararı verirler

Ve hepsinden sonra reklamlar yayına alınır. Sattığınız ürün veya hizmetin en iyisini ortaya çıkaran bir reklam geliştirmek için yaratıcı bir bakış açısı ile hareket eden bir ekiple çalışmanız gerekiyor.

  • Medya Planlama ve Reklam Verme

Medya planlaması, reklam yönetim ekibinin reklamın yerleştirileceği medya platformlarını ve hangi platformların işletmeye maksimum verim sağlayacağını bulmasını içerir.

Giderek daha fazla işletmenin dijital reklamcılığa yönelmesiyle birlikte reklam ajansları popüler sosyal medyada ve diğer ilgili web sitelerinde reklam alanları satın alıyor. Bu nedenle doğru platforma hedef kitleniz, sektörünüz, talepleriniz, hedefleriniz ve bütçeniz oranında karar veriliyor.

  • Reklam Kampanyalarını Optimize Etme, Reklam Kampanyası Hakkında Pazarlama Ekibine Rapor Verme

Reklam yönetimi ekibindeki özel reklam hesabı yöneticileri ve sosyal medya hesap yöneticileri reklamları ilgili medya platformlarına yerleştirir. Daha sonra web sitelerinde veya reklamlarda herhangi bir sorun çıkmamasını sağlar.

Reklam yönetimi uzmanları reklamların düzgün çalışmasını sağlar ve sorunları giderir. Sorun gidermenin yanı sıra daha fazla satış için araştırma yaptıktan sonra yeniden pazarlama kampanyasını başlatırlar.

  • Hesap Yönetimi

Reklam rektöründe, müşteri yöneticileri olarak hesabınızı yöneten danışmanlar vardır. Hesap yöneticileri müşteriler ile reklam şirketinin departmanları arasındaki iletişimi sağlar. Yani Current Works’te her zaman size özel bir dijital pazarlama uzmanı atanır.

Sizlerin proje teslimi ile ilgilenir. Ayrıca ihtiyaçlarınızı ve taleplerinizi anlarlar. Takipler ve teslimat sonrası durum da hesap yöneticilerinin önemli sorumluluklarıdır.

  • Bütçe Danışmanlığı

Bütçe Danışmanlığı

Maliyet yönetimi ve bütçe belirleme olmadan hiçbir pazarlama kampanyası sorunsuz ve sürdürülebilir bir şekilde yürütülemez. Reklam yönetimi uzmanları, bütçe gereksinimlerini belirler ve bir reklam bütçesi oluşturur.

  • Satış Promosyonları

İstenilen maksimum sonuçlar için reklamların hedef kitleye ulaşması gerekmektedir. Reklam yönetimi ekibi, doğru kişileri belirli bir işletmeyle etkileşime girmeye veya belirli bir ürünü satın almaya ikna etmekle ilgilenir.

Artık reklam yönetimine neyin girdiğini anladığımıza göre, işletmelerin neden reklam yönetimi ekibi olarak Current Works’ü seçmeleri gerektiği konusunu aktaralım.

Kurumsal Reklam Yönetimi İçin Neden Current Works?

  • Özel Reklam Danışmanları

Current Works, reklam operasyonları uzmanlarının kişiselleştirilmiş desteğiyle işletmenizin reklam kampanyalarını yönetme, reklam optimizasyonu, sorun giderme, yeniden pazarlama vb. dahil olmak üzere tüm reklamcılık çözümleriniz için tek adrestir.

  •  Veri Odaklı Çalışma

Current Works, yayıncılık ortaklarımıza rekabet avantajı sağlamak için birden fazla teste, özel geliştirilmiş algoritmalara ve veri bilimine dayalı gelir optimizasyonu çözümleri sunar.

  • Kötü Amaçlı Yazılım Koruması

Current Works, yayıncı ortaklarımıza yaptığımız özel anlaşmalar sayesinde karşı en iyi kötü amaçlı yazılım korumasını sağlamak için şirket içi ve üçüncü taraf teknolojilerin bir kombinasyonunu kullanır.

  • İşinizi Özümseme Yaklaşımı

Dünya çapında ve en iyi markalarla başarılı kurumsal reklam işbirliklerine dair referanslarımız var. Current Works kurumsal reklam yönetimi ekibi sorumluluğu anlar, yeterli bilgiye sahiptir ve işletmenizdeki işinizi özümseyerek çalışır.