Kurumsal Pazarlama Uzmanı Nedir? Ne İş Yapar

Kurumsal Pazarlama Uzmanı Nedir? Ne İş Yapar?

Kurumsal Pazarlama Uzmanı, bir pazarlama projesinin tasarlanmasına yardımcı olan, oluşturan ve denetleyen kişidir. Bu, çok platformlu bir pazarlama kampanyasını, reklamları, promosyonları ve satışları içerebilir.

Genellikle, bir pazarlama uzmanı belirli bir iletişim kanalında (e-posta, sosyal, dijital vb.) veya ürün alanında uzmanlaşacaktır. Benzer iş unvanları arasında E-posta Pazarlamacısı, Dijital Pazarlama Uzmanı, SEO Pazarlamacısı veya Pazarlama ve İletişim Uzmanı bulunur.

Bir kurumsal pazarlama uzmanı, gözlerini pazarlama eğilimlerine diker ve reklam kampanyaları, demografik verilere dayalı fiyatlandırma stratejileri ve belirli müşteri demografilerini hedeflemek için şirketlerle birlikte çalışır.

Bir pazarlama uzmanının rolü, web siteleri ve diğer pazarlama platformları için pazarlama materyalleri geliştirmek ve şirket için çeşitli iç ve dış iletişimleri uygulamak için satış ekipleri ve diğer departmanlarla irtibat kurmaktır.

Kurumsal pazarlama uzmanı nedir sorusuna baktık. Gelin devamında ne iş yaptığına da bir bakalım.

Kurumsal Pazarlama Uzmanı Nedir?

Kurumsal pazarlama uzmanı, pazarlama etkinliklerini kurumsal firmalar düzeyinde gerçekleştiren kişidir. Kurumsallık çizgisindeki işletmelerin, hedef kitlelerinin büyüklüğü bakımından bu uzmanların pazar analizi gibi konularda daha kapsamlı çalışabiliyor olmaları gereklidir. Ayrıca günümüz iletişim yöntemleri dikkate alındığında, kurumsal dijital pazarlama uzmanı da olmaları bir zorunluluk durumundadır.

  • Pazarlama stratejileri kurmak, bunların projelerini oluşturup yönetimle paylaşmak,
  • Stratejiler ışığında kampanyalar hazırlamak,
  • Pazarı bölümlemek ve kampanyayı buna göre dağıtmak,
  • Pazarlama etkinliklerini ölçmek,
  • Geri bildirimleri değerlendirip ürün veya hizmet geliştirmesinde firmaya yol göstermek,

bu uzmanın görevleridir. Kurumsal firmalarda pazarlama fonksiyonu en önemli fonksiyon olarak görüldüğünden bu uzmanın iş ve işlemleri de hayati düzeyde önemsenir.

Kurumsal Pazarlama Uzmanı Ne İş Yapar?

Kurumsal pazarlama uzmanının görev tanımına aşağıda belirtilen maddeler girmektedir:

  • Pazarlama programlarının tasarımını, oluşturulmasını ve sunulmasını destekler.
  • Marka bilinirliğini artıran pazarlama mesajları sunmak için işlevler arası ekiplerle birlikte çalışır.
  • Tüketici analitiğine aşinadır. Veri toplama taktiklerini, demografiyi, satın alma eğilimlerini ve pazarlama planlarını anlarlar ve bilgileri bir pazarlama projesi uygulamak için kullanabilirler.
  • Müşteri ilişkilerine yardımcı olur. Pazarlama Uzmanı, satış sunumlarını, kampanya güncellemelerini, proje yönetimini ve proje ekibi ile müşteriler arasındaki iletişimi destekler.
  • Bir kurumsal pazarlama uzmanı reklam kampanyaları, fiyatlandırma stratejileri oluşturmaktan ve hedef kitlelerinin demografik verilerini hedeflemekten sorumludur. Sundukları şey hakkında daha fazla farkındalık yaratarak başarıya ulaşmak için şirketlerdeki pazarlama ekipleriyle birlikte çalışırlar.
  • Aynı zamanda daha fazla müşteri çekmek için ürün veya hizmet tekliflerini geliştirme konusunda rakiplerini araştırır! Bir şirketin hedef kitlesini önceki araştırmalara dayanarak belirlemek, doğru kişilerin web sitelerine göz atarken ne istediklerini görmelerini sağlamaya yardımcı olacaktır.

Kurumsal Pazarlama Uzmanı Görev Tanımı Nedir?

Pazarlama Analizi Yapilirken

Pazarlama uzmanları, bir şirketin ürün ve hizmetlerini tanıtmak için geniş iletişim becerilerini uygularlar. Bu rolde, pazarlama uzmanları, işletmeleri ve tüketicileri, fuarlar ve konferanslar gibi etkinlikleri koordine etmek gibi bir ürün veya hizmet satın almaya teşvik etmek için tasarlanmış stratejiler geliştirir.

Pozisyon bir pazarlama yöneticisine, pazar araştırması yöneticisine, iletişim yöneticisine veya pazarlama direktörüne rapor verebilir.

Kurumsal pazarlama uzmanları, marka bilinirliğini artıran, bir şirketin itibarını güçlendiren, ürünleri tanıtan ve satışları artıran pazarlama programları geliştirir.

Meslekteki çoğu insan, pazarlama kampanyaları oluşturmak ve yürütmek için iç departmanlarla ve dış kuruluşlarla işbirliği yapabilecekleri bir ekibin parçası olarak çalışır.

Pazarlama uzmanlarının iş tanımı dijital pazarlamanın genişlemesiyle gelişti. Pazarlama uzmanları artık sosyal medya, web pazarlaması, tahmine dayalı analitik ve diğer pazar araştırmalarını içeren daha geniş sorumluluklara sahiptir.

Sonuç olarak, iş tanımları pazar odaklığa, endüstriye, şirkete ve pazarlanan ürün ve hizmetlerin doğasına bağlı olarak değişir.

Birçok kurumsal pazarlama uzmanı tek bir şirketin tam zamanlı çalışanları olsa da diğerleri belirli projeler üzerinde çalışmak üzere işe alınan bağımsız yüklenicilerdir.

Pazarlama uzmanları, pazarlama kampanyaları için beyin fırtınası yapmak, marka bilinirliğini artırmak için marka mesajları oluşturmak, verileri araştırmak ve analiz etmek ve satış sunumları geliştirmek gibi görevlerden sorumludur.

Araştırma alanları arasında pazarlama eğilimleri, rekabet, yeni ürünler ve fiyatlandırma yer almaktadır.

Pazarlama uzmanları, hedeflenen kampanyaları tanıtmak ve şirketlerin iş kazanmak, marka yakınlığı ve marka sadakati elde etmek için alakalı deneyimler oluşturmasına yardımcı olmak için özel olarak tasarlanmış yazılımlar kullanır.

Kurumsal Pazarlama Uzmanı Nasıl Olunur?

Kurumsal pazarlama uzmanı olmak için iki önemli adım vardır. Bu roldeki profesyonellerin stratejik pazarlama kararları almaya yardımcı olmaları beklendiğinden, çoğu işveren pazarlama ile ilgili bir derece kazanmış ve bazı pazarlama deneyimlerine sahip adaylar arar.

  • Lisans Derecesi Kazanın

Pazarlama uzmanları genellikle pazarlama, işletme veya reklamcılık gibi ilgili bir alanda lisans derecesine sahip olmalıdır.

Bir üniversitedeki lisans programları, öğrencilere pazarlama uzmanı rolünde başarılı olmak için gereken kritik becerileri öğretir ve bu da pazarlama alanına kazanan pazarlama kampanyaları ve promosyonları tasarlamak için gereken güven, ikna edicilik ve dijital anlayışla girmelerini sağlayabilir.

Hangi ana dalını seçerlerse seçsinler, öğrenciler temel pazarlama ilkeleri, iletişim ve reklamcılık hakkında bir anlayış geliştirmelerine izin veren dersler almalıdır.

  •  İş Başında Deneyim Kazanın

İlgili iş deneyimini kazanmak, pazarlama uzmanı olmanın önemli bir bileşenidir. Çünkü işverenler genellikle pazarlama konusunda birkaç yıllık deneyime sahip adaylar ararlar.

Deneyim, bir pazarlama uzmanının beyin fırtınası oturumlarına, sunum toplantılarına ve sunumlara katılması deneyim kazanmasını sağlar. Pazarlama deneyimi, stajlara katılarak ve giriş seviyesi pozisyonlar alarak iletişim alanında lisans derecesi kazanırken kazanılabilir.

Doğrudan pazarlama deneyimi kazandıkça, pazarlama uzmanları genişletilmiş sorumluluklara sahip pozisyonlara hak kazanabilirler.

  • Pazarlama Uzmanları için Profesyonel Sertifikalar

Kalkınan pazarlama uzmanları, kariyer ilerlemesine hazırlanmak ve modern pazarlamanın zorluklarını yönetmeye hazır olduklarını göstermek için gönüllü profesyonel sertifikalar alabilirler.

Örneğin, Udemy üzerinde alınan bir kurs üzerinden ya da Halk Eğitim Merkezleri veya özel kurumlardan verilen sertifikalar yeterli olabilir.

Google ve sosyal medya platformları Facebook ve Twitter da dijital pazarlama sertifikaları sunuyor. Buna ek olarak resmi kurumlar dijital pazarlamacılar için Dijital Medya Satış Sertifikası ve Dijital Medya Satın Alma ve Planlama Sertifikası gibi birden fazla program sunmaktadır.

Kurumsal Pazarlama Uzmanı Görevleri Nelerdir?

Kurumsal pazarlama uzmanı olarak çalışan kişiler şu görevleri yerine getirir;

  • Pazarlama planlarının geliştirir ve uygulama sürecini gerçekleştirir.
  • Rakip araştırma ve analizleri gerçekleştirir.
  • Müşteri eğilimlerini ve alışkanlıklarını oluşturmak için pazar araştırması yapar.
  • Müşterilerimize uygun pazarlama kanalları (dijital ve geleneksel) üzerinden ulaşmak için amaç ve hedefler oluşturur.
  • Araştırma ve ağ oluşturma yoluyla yeni ve mevcut müşterilerle ilişkiler kurar ve sürdürme sürecini yürütür.
  • Pazarlama çabalarıyla marka bilinirliğini arttıracak stratejiler uygular.
  • Web sitesi ve diğer pazarlama platformları için pazarlama materyalleri oluşturur.
  • Optimizasyon, reklamcılık, sosyal medya, doğrudan pazarlama ve etkinlik planlama dahil olmak üzere çeşitli alanlarda uzmanlık göstererek pazarlama ekibini pazarlama süreçleri boyunca yönlendirir ve destekler.
  • Gelecekteki pazarlama stratejilerini ve kampanyalarını geliştirmek için kampanya sonuçları, dönüşüm oranları ve çevrimiçi trafik dahil olmak üzere pazarlama verilerinin analiz edilme sürecine destek olur.
  • Gerektiğinde verilen diğer görevleri de uygular.

Kurumsal Pazarlama Uzmanı Maaşları Ne Kadar?

Kurumsal pazarlama uzmanları, her türlü kuruluş tarafından yüksek talep gören bir meslektedir. Ocak 2021 itibariyle kurumsal pazarlama uzmanı maaşları yaklaşık 10 bin TL ila yaklaşık 30 bin TL arasında değişiyordu. Kariyer.net’e göre ortalama 15-18 bin TL arasındaydı.

Bir pazar uzmanının kazancı eğitime, sertifikalara, deneyime, özel becerilere ve iş yerine bağlı olarak değişebilir.

Daha fazla kazanmak için endüstri için ilgili deneyime veya tutkuya sahip olmak esastır. Pazarlama elemanı, satmaya çalıştığı ürünleri / hizmetleri tam olarak anlamalı ve beğenmeli ve pazarlama ve iş süreçleri hakkında güçlü bir anlayışa sahip olmalıdır.

Kurumsal pazarlama uzmanları genellikle promosyon kampanyalarını planlamak ve yürütmek için satış ekipleriyle birlikte çalışır. Maaşlar da görev yaptığı sektör ve firmaya göre değişiklik gösterir.

Kaynaklar:

Greg Houle https://www.indeed.com/career-advice/careers/what-does-a-marketing-specialist-do Erişim Tarihi: 3 Eki 2022, 08:51

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir