Kreş reklamı nasıl yapılır?

Kreş reklamı nasıl yapılır?

Kreş reklamı; web sitesi, sosyal medya, TV ve billboard gibi çeşitli kanallar kullanılarak yapılan tanıtım faaliyetleridir. Bu tanıtım faaliyetleri genellikle kulaktan kulağa ve geleneksel yöntemlerle yapılıyordu ancak günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte web sitesi ve sosyal medya gibi kanallar da sıklıkla kullanılmaya başlanmıştır.

Artık veliler çocuklarını kayıt ettirecekleri kreş ve gündüz bakım evleri hakkında bilgi toplarken, çevrelerinden aldıkları bilgiden daha çok internet verisi kullanırlar. Veli kreş ihtiyacı duyduğunda, öncelikle mobil telefonundan veya bilgisayarından Google’a girer ve “kreş” araması yapar. Bu noktada sizlere uzmanlar tarafından yapılan kreş reklamının öneminden bahsedebiliriz.

Burada yapılacak aramanın anahtar kelimeleri çeşitlenebilir. Örneğin, “kreş fiyatları”, “en iyi kreş” ve benzeri aramalar yapılabilir. Burada dikkat edilmesi gereken husus, hemen hepimizin artık soruları Google’a soruyor olmamızdır.

Bu durumda kreş reklamı nasıl yapılır? Siz kurumunuzun reklamını hala başka platformlarda yapmayı düşünüyor musunuz?

Çocuklarımızı güvenilir ellere teslim etmek için oldukça ciddi araştırmalar yaparız. Bizim çocuklarımıza gösterdiğimiz özeni, elbette her veli kendi çocuğu için gösterir. Bu kapsamda kreş reklamı tek başına büyük anlam ifade etmeyebilir.

Bir kreş veya gündüz bakım evinin, velilerine yeterince güven sağlayabilmesi için, sağlıklı işleyen bir pazarlama ağının olması gerekir. Kurumun veli iletişimini kurmasında doğru strateji ancak iyi bir iletişim zemini elde etmekle mümkündür ki, bu da en iyi şekilde pazarlama ile kurulabilir. 

İşletme fonksiyonlarından birisi olan pazarlama, müşteri ilişkileri kavramını içerir. Kreşler için bunu veli ilişkileri olarak revize etmek gerekir.

Velinin her türlü soru ve sorununa anında cevap bulabileceği ve geri bildirimlerinin dikkate alınabileceği bir sistem kurmak son derece önemlidir. Ayrıca velinin kreş hakkında bilgi alabileceği zeminin oluşturulması da bu iletişim sisteminin bir bileşenidir.

Sonuç olarak kreş reklamı, kreş pazarlama ağı üzerine kurulu olması gereken bir uygulamadır. Kreş pazarlama uygulamaları ise yukarıda bahsettiğimiz gibi, dijital pazarlama sistemi üzerine kurulu kapsamlı bir sistematiğe sahip olmalıdır.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi 12 Ay
Tek Seferlik Hizmetler Web Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Aylık Hizmetler SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek Hizmetler PR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef Kitle Lokal veya Ulusal

Kreş Pazarlaması Yöntemleri

internetten isletme tanitimi yollari

Kreşler, çoğunlukla orta ve küçük ölçekli işletmelerdir. Bu işletmelerin çok büyük reklam ve pazarlama bütçeleri ile tanıtım yapabilmeleri beklenmez.

Toplam ciroları da, çok büyük eğitim tesislerine göre daha düşük olan kreşlerin, pazarlama bütçelerini en iyi şekilde kullanmaları; gelecekleri açısından önemlidir. 

Kreşlerin kapasitesine bağlı olarak pazarlama bütçesi bitim dönüşüm içerisinden makul bir rakam olarak tesis edilmelidir. Doğrudan reklamlarda bu rakamı tahmin edebilmek oldukça güçtür. Ancak kreş reklamı yapılıp, kampanya tamamlandıktan sonra istatistiksel değerlendirme yapılabilir.

Ancak pazarlama bütçelerinin, uygulamaların sürekli olmasından kaynaklanan çok önemli bir özelliği vardır. Sürekli yapılan kreş pazarlaması, belli bir geri dönüş sabitine sahip olduğundan, dönüşüm hızı hesaplanabilir. Kapsamlı ve nitelikli pazarlama çalışmalarında ise bu oran oldukça yüksektir.

Geleneksel Pazarlama Yöntemleri

kresEl ilanları, broşürler, gazete reklamları, radyo ve hatta televizyon reklamları gibi reklam mecralarına geleneksel reklam araçları diyoruz.

Günümüz koşullarında el ilanlarının dağıtımı, çevre kirliliği yaratıyor olmalarından ötürü yasaklanmış olduğundan bu reklam aracının etkinliğinden söz edilemez. Broşürler ise kreşi fiziksel olarak ziyaret eden velilere verilebilir veya uygun yerlerde dağıtılabilir.

Radyo reklamları da, bazı yerel kaynaklarda olmak üzere mümkündür denebilir ancak, televizyonlarda kreş reklamı yapılması, henüz karşılaşılmış bir durum değildir. Son derece yüksek maliyetleri olan televizyon reklamları, bu sektör için en yanlış ve hatta zaten imkansız reklam yöntemidir.

Kreş reklamı yaparken, bugünlerde geleneksel pazarlama ve reklam araçları içerisinde sayabileceğimiz en rasyonel unsur, gazete reklamları olabilir.

Maliyetleri itibariyle “kabul edilebilir” seviyede olan gazete ilanları ve reklamları, gazetenin tirajı ile doğru orantılı olarak fayda sağlayabilir. Ancak gazetelerin tirajlarının da çok yüksek olduğu söylenemez. 

Bu durumda, gelenekse araçlar içerisinde kurumun elindeki yegane unsur tabelası olacaktır ki, bu da tek başına bir tanıtım unsuru olmaktan uzaktır. 

“Pekiyi kreş reklamı yapmak imkansız mıdır?” sorusunu bu aşamada herkes soracaktır. Elbette imkansız değildir. Hatta modern araçlarla, eskiye göre çok daha ekonomik ve verimli biçimde kreş ve gündüz bakım evleri için pazarlama etkinlikleri sürdürülebilir.

Dijital Pazarlama İle Kreş Tanıtımı Nasıl Yapılır?

Kreş reklamı, kreş tanıtımı, kreş pazarlaması; ismine ne dersek diyelim, günümüzde sürdüreceğimiz çalışmaların dijital mecralarda yer alması, en doğru harekettir. En başta da belirttiğimiz gibi, artık hepimiz bilgi kaynağı olarak Google’ı kullanıyor ki, Google bize sadece bilgi vermekle kalmıyor, işletmenin iletişim bilgilerini verip, navigasyon yardımı ile bizi kreşin kapısına kadar götürüyor. Yani, bir kreşim Google’da var olmaması, kreş arayanların o kreşe ulaşamaması anlamına geliyor. Tabii Google’da var olabilmek için öncelikle, internette var olmak gerekiyor. “İnternette bir kreş nasıl var olur?” sorusunun yanıtları için aşağıdakileri inceleyebilirsiniz:

  • İnternet Sitenizi Kurun

İnternet sitesi olmaksızın, internet ortamında varlık iddiasında bulunmak pek de mantıklı olmayacaktır. Bu bakımdan, işletmenizin dijital kimlik kartı olan internet sitenizi, mümkün olan en yüksek niteliklerle ve kullanıcı dostu olarak inşa edip yayınlayın.

  • Yeterli Görsel Veri ve Metin İçeriği Yükleyin

Veli adaylarınız, sizin hakkınızda ilk bilgiyi sizin sitenizden edinecektir. Sitenizde hakkınızda ne kadar çok bilgi, görsel ve metin içeriği yer alırsa, bilgi edinme süreci o kadar efektif olacaktır. Tabii bu verilerin size özgü, yani, özgün olması son derece önemlidir. Yükleyeceğiniz içeriğin, Bakanlık kurallarına uygun olduğundan da ayrıca emin olmanız gerekir. Rekabet koşullarının bakanlığın sınırlamalarına tabi olduğunu unutmayın.

  • Dikkat Çekin ve Güven Verin

Sitenizi mümkün olduğunca dikkat çekici inşa etmeniz, özellikle kreş reklamı yapılırken önemlidir. Bu sitelerde interaktif tasarımlar kullanılması ve sevimli bir imaj çizilmesi gerekir. Elbette rasyonel iddialar ve doğru bilgilerle güvenilir bir imaj çizmeniz, size ulaşanların sizi tercih etmesi için önemli bir faktördür.

  • Google SEO Yapın

Google, yapılacak aramalar neticesinde, ilgi durumuna ve sitenin faydalı olma durumuna göre linkleri sıralar. Sizin sitenizin linkinin ilk sayfa ve üst sıralarda olması, Google arama motoru optimizasyonu kurallarına uygun olması ile ilişkilidir. 50’ye yakın parametresi bulunan oldukça karmaşık uygulamalar olan SEO uygulamaları, sizi Google’da üst sıralar taşıyabilir ve bu sayede yapılan aramalarda öncelikle dikkat çekebilirsiniz.

Google'da Kreş Araması
Google’da Kreş Araması
  • Sosyal Medyayı Ektin Kullanın

Sosyal medya, tıpkı Google gibi; bilgi ve araştırmak kaynaklarından bir tanesidir. Potansiyel velileriniz, gerek kayıt yaptırdıktan sonra, gerekse öncesinde bilgi alırken sizi bu platformlardan düzenli olarak izler. Burada yapacağınız paylaşımlar, kurumunuzun güvenilirliğini arttırırken, doğrudan yeni velilere ulaşmanızı da sağlayacaktır.

  • Video Platformlarında Yer Alın

Kurumunuzun tanıtım videoları ve etkinliklerinizden kesitleri içeren videolarınızı, Youtube, Vimeo ve Dailymotion gibi video paylaşım platformlarında paylaşabilirsiniz. Bu sayede etkinlikleri olan ve çocuklara yeterli aktiviteyi sağlayabilen bir kurum olduğunuzu gösterebilirsiniz. Bununla birlikte, buradaki beğeni ve paylaşımlar Google SEO değerinizi yükseltir.

  • Dış Kaynaklarda Bahsedilin

Kurumunuz hakkında, sizinle ilgili siteler, gazeteler ve benzeri yayın organlarında paylaşımlar yapılması, hem güvenilirlik, hem de SEO değeriniz bakımından etkilidir. Biz müşterilerimize bu alanda basın bültenleri ve diğer araçlarımızla destek veriyoruz.

  • Profesyonel Destek Alın

Pazarlama ciddi bir iştir. Makul bütçeler kapsamında, en yüksek verimliliği elde etmek için profesyonel destek almanız faydalıdır.

Kreş Reklamı İçin Neden Pazarlama Ajansı ile Çalışmalısınız?

Kreş reklamı için pazarlama ajansı ile çalışmanın öne çıkan faydaları şunlardır:

  1. Profesyonel Bir Yaklaşım: Pazarlama ajansları, reklamcılık ve pazarlama konularında uzmanlaşmış profesyonellerdir. Kreşinizin hedef kitlesi ve ihtiyaçları hakkında derinlemesine araştırma yaparak, özel bir pazarlama stratejisi oluşturacaklar ve kampanyanızın etkisini en üst düzeye çıkarmak için gereken tüm araçları kullanacaklar.
  2. Daha Etkili Reklamcılık: Pazarlama ajansları, reklam kampanyalarının etkisini ölçmek ve iyileştirmek için gerekli olan araçları kullanarak, reklam bütçenizin en iyi şekilde kullanılmasını sağlar. Ajanslar, deneyimleri sayesinde daha etkili ve çarpıcı reklamlar tasarlayabilir ve hedef kitlenizin dikkatini çekmek için farklı pazarlama kanallarını kullanabilirler.
  3. Stratejik Planlama: Pazarlama ajansları, reklam kampanyanız için stratejik bir plan oluşturarak, kampanyanızın hedef kitleniz tarafından nasıl algılandığını ve ne kadar başarılı olduğunu ölçebilir. Bu veriler, kampanyanızın gelecekte nasıl geliştirilebileceği konusunda size yol gösterir.
  4. Kreatif Fikirler: Pazarlama ajansları, yaratıcı ve etkili pazarlama kampanyaları tasarlamak konusunda deneyimli olduklarından, kreşinizin marka imajını yükseltmek için farklı ve yaratıcı fikirler sunabilirler.

Biz Current Works olarak, müşterimize kreş reklamı ve kreş pazarlaması yapmak noktasında birçok bileşeni sunabiliyoruz. Dijital pazarlama alanında uzun yıllara dayanan deneyimizi, dilerseniz size de sunabiliriz.

Kaynak:

https://www.teachearlyyears.com/nursery-management/view/marketing-nurseries

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir