Klinik ve Doktorlar için Google Ads (Adwords) Yönetimi

Klinik ve Doktorlar için Google Ads (Adwords) Yönetimi

Doktorlar için Google reklamları, ofisinize yeni hastalar getirmenize yardımcı olan bir araçtır. Hepimiz biliyoruz ki insanlar Google’da ne yapacaklarını, nereye gideceklerini, ne satın alacaklarını ve hatta hangi doktoru seçeceklerini aramaktadır. Bu kaynak, reklamınızın tam olarak birisi hizmet ararken gösterilmesini sağlar.

Böylece, saha ziyaretlerini, randevuları ve dolayısıyla hasta sayısını artırabilirsiniz. Ancak, doktorlar için Google reklamlarıyla daha fazla müşteri nasıl çekilir? Bu makalede nasıl yapılacağını öğrenin.

Doktorlar İçin Google ADS Nasıl Çalışır?

Google Ads bir Google platformudur. Arama anahtar kelimelerine göre kullanıcıya görünecek sponsorlu bağlantılara sahip çevrimiçi reklamlar oluşturmanıza olanak tanır. Bu platformla reklamlarınız YouTube videolarında, Google arama motorunda, faaliyet alanınızla ilgili sitelerde, uygulamalarda vb. görünebilir. Her şey ekibinizin belirlediği stratejiye bağlıdır. Reklamınızın Google’daki konumu üç faktöre bağlı olacaktır:

  • Anahtar kelimenin aranan konuyla alaka düzeyi, reklamın ve açılış sayfasının kalitesi
  • Maksimum TBM (tıklama başına maliyet) teklifi, reklamverenin tıklama başına en yüksek değerle karşılaştırılması
  • Reklam sıralaması, önceki ikisi arasındaki ortalama değer

Araç ayrıca yürütülen kampanyaların metriklerini de sunar. Bu şekilde, gösterimlerin ve reklam tıklamalarının sayısını değerlendirebilir ve tıklayan kullanıcıları belirleyebilirsiniz. Böylece hangi reklam türünün en iyi performansı gösterdiğini bulmanıza ve çevrimiçi yatırımlarınızın getirisini daha iyi kontrol etmenize olanak tanır. Bu arada, reklamın ücretlendirmesi yalnızca tıklama aldığınızda gerçekleşir. Ayrıca, alınan her tıklama için harcanan tutarı da sınırlayabilirsiniz.

Doktorlar İçin Google Ads Kullanım İpuçları

Google Ekonomik Etki Raporu’na göre, işletmeler Google reklamlarına harcanan her 2 TL’den ortalama 1 TL gelir elde ediyor. Google Reklam kampanyalarınızın benzer bir YG sağlayıp sağlamadığını biliyor musunuz?

Sağlık hizmetleri PPC kampanyanızla Google Ads ile nasıl daha fazla müşteri çekebilirsiniz? Deneyimlerimize göre, bir kampanyanın performansını artırmak için kullanabileceğiniz birkaç basit ama etkili taktik vardır. Bu makalede, YG’nizi artıracak yedi kolay ipucunu paylaşacağız.

  1. Açılış Sayfalarını Reklamlarla Alakalı Hale Getirin

Reklamlarınız için ister basılı ister çevrimiçi olsun, süreklilik en önemli unsurlardan biridir. Reklamlarınızda % 15’lik bir indirim sözü verdiniz, ancak açılış sayfanızdaki anlaşmayı takip etmediniz mi? O zaman bu, potansiyel müşterilerinizi kızdıracak ve yanlış reklam gibi görünecektir. Sayfanızdan çıkma ve işletmenize olan güvenlerini kaybetme olasılıkları daha yüksek olacaktır.

Açılış sayfanıza reklamınızın devamı olarak bakın. Bu nedenle, bazı yönlerden, reklamınız arama motoru kullanıcılarının açılış sayfanızda görmesi gerekenlerin bir özetidir. Aşağıda, kullanıcıların dönüşüm sağlama olasılığının artması için açılış sayfanızın reklamlarınızla alaka düzeyini sağlamanın bazı yolları verilmiştir:

  • Aynı başlığı kullanın: Reklamınızın başlığı, açılış sayfanızınkiyle eşleşmelidir.
  • Aynı teklifi sürdürün: Reklamınızdaki teklif, açılış sayfanızdaki teklifle de eşleşmelidir – ziyaretçi, daha fazla işlem yapma konusunda bilgi almayı bekleyecektir.
  1. Negatif Anahtar Kelimeler Ekleme

Çoğu durumda reklamlarınız teklif verdiğiniz anahtar kelimelere benzeyen tıbbi anahtar kelimeler için gösterilebilir. Ancak, sıralamak istemediğiniz anahtar kelimeleri belirtmeniz önemlidir.

Bunlar, şirketinizin temsil ettiğinin tam tersi olan anahtar kelimelerdir. Basit bir ifadeyle, bu anahtar kelimeleri arayan ziyaretçilerin, gerçekleştirmelerini istediğiniz işlemleri gerçekleştirmeleri olası değildir.

Örneğin, ücretli tıbbi danışmanlık hizmetleri sağlıyorsanız, “ücretsiz tıbbi danışmanlık” sıralaması reklam bütçenizin boşa harcanmasına neden olur, çünkü reklamınızı bu arama teriminden tıklayan bir kullanıcının danışmanlık hizmetiniz için ödeme yapma olasılığı düşüktür. Sorun şu ki, herhangi bir iş oluşturmayan ve Sağlık PPC kampanyanız için değerli fonlarınızı kaybeden tıklamalar için ödeme yapacaksınız.

  1. Doğru Anahtar Kelime Eşleme Türlerini Uygulayın

Reklamlarınızı etkili hale getirmek için, doğru anahtar kelime eşleme türünü kullanmanız gerekir. Kullanabileceğiniz 3 anahtar kelime eşleme türü şunlardır:

  • Geniş Eşleme: Bu eşleme türü, Google’ın reklamlarınızı anahtar kelimelerinizin eş anlamlıları için görüntülemesine olanak tanır. Örneğin, “tıbbi klinik” gibi bir anahtar kelime için teklif verirseniz, reklamınız “tıbbi uygulama” aramasında da görünebilir. Ancak, bunu yalnızca büyük bir bütçeniz varsa yapmalısınız.
  • Sıralı Eşleme: Bu türde, belirttiğiniz kelime öbeği arama teriminde göründüğünde reklamınız görünür. Örneğin, kelime öbeğiniz “tıp kliniği” ise, reklamınız “en iyi tıp kliniği” ve “genel tıp kliniği” için görünür.
  • Tam Eşleşme: Reklamınız yalnızca arama terimi belirttiğiniz anahtar kelimelerle eşleştiğinde gösterilir. Örneğin, reklamınız yalnızca belirttiğiniz terim buysa, “tıp kliniği” olarak gösterilir. Tam eşlemede, yalnızca potansiyel müşterinizin ne arayacağına ve reklam bütçeniz dahilinde nelerin bulunduğuna bağlı olarak bir eşleme türü seçmeniz gerekir.
  1. Alakalı Reklam Uzantılarını Kullanın

Reklam uzantıları, reklamınızın gayrimenkulünün daha büyük bir bölümünü işgal etmenize ve bir arama motoru kullanıcısını tıklamaya ikna edebilecek daha fazla ayrıntı sağlamanıza yardımcı olur.

Reklamınızda kullanabileceğiniz birçok reklam uzantısı türü vardır. Bunlardan bazıları şunlardır:

  • Yer Uzantısı: Reklamınızın altında tıbbi firmanızın adresinin bulunması, bulunduğunuz yerdeki kişilerin size erişmesini kolaylaştırır. Bir yer uzantısı oluşturmak için bir Google Benim İşletmem sayfanızın olması önemlidir. Google Benim İşletmem sayfanızı kaydedip doğruladıktan sonra, adresinizi listelemek için yer uzantısını kullanabilirsiniz.
  • Promosyon Uzantısı: Tıbbi pazarlamada ve hatta tıbbi bir uygulama için bile, promosyonları kullanmak, uygulamanıza daha fazla müşteri çekmenin harika bir yoludur. Bir promosyon, potansiyel hastanızın hizmetinizi daha ucuz bir fiyata almasının ve bunları uygulamanıza tanıtmasının bir yoludur. Bir endüstri araştırması çalışması, promosyon uzantılarını kullanan müşterilerin, kullanmayanlara kıyasla TO’da % 10’luk bir artışa yaklaştığını ortaya koymuştur.
  • Kısa Mesaja Tıkla Uzantısı: Arama motoru kullanıcıları doğrudan arama sonuçları sayfasından randevu alabilirse ne olur? Bu, bir potansiyel müşterinin hasta olmasını çok daha kolay hale getirecektir. Bu noktayı daha da desteklemek için Google, tüketicilerin % 65’inin bir hizmet hakkında daha fazla bilgi almak veya şahsen randevu almak için mesajları kullanmayı düşüneceğini tespit etti.
  1. Belirli Konumlar İçin Coğrafi Hedeflemeyi Kullanma

Bir tıbbi firma için, müşterilerinizin bulunduğunuz yerde, ülkenin diğer tarafında veya başka bir kıtada olduğundan daha fazla olma olasılığı daha yüksektir.

Bu, tıbbi pazarlama stratejiniz için, müşterileriniz olma olasılığı daha yüksek olan kişileri hedeflemeyi hayati hale getirir.

  1. Mobil Cihazlar İçin Optimize Edilmiş Kampanyalar Oluşturun

Yıllar geçtikçe, mobil cihazlar çevrimiçi aramaların en büyük kaynağı olarak masaüstü bilgisayarları geride bıraktı. Araştırmaya göre, mobil aramalar Google aramalarının % 60’ını oluşturuyor.

Yalnızca masaüstü kullanıcılarını hedefliyorsanız, büyük miktarda trafiği ve potansiyel müşterileri kaçırıyorsunuz demektir. Ayrıca, mobil reklamlar genellikle masaüstü reklamlardan daha ucuzdur, bu da daha düşük bir maliyetle daha fazla müşteri kazanabileceğiniz anlamına gelir.

Ancak, duyarlı olmayan bir mobil açılış sayfasına sahip olmak, yalnızca reklam harcamalarınızı boşa harcar ve kalitesini düşürür. Bu nedenle, Google’ın aracını kullanarak açılış sayfanızın mobil uyumluluğunu test etmelisiniz.

  1. Yeniden Pazarlama Aracı’nı Kullanma

Tıbbi firmanızdan zaten haberdar olan kişileri müşterilere dönüştürmek daha kolaydır. Örneğin, web sitenizi daha önce ziyaret etmiş veya uygulamanızı daha önce kullanmış olan birinin reklamınızı tıklama olasılığı daha yüksektir.

Reklamlarınızı, markanızla daha önce etkileşimde bulunmuş olan arama motoru kullanıcılarına yeniden pazarlamak, Google reklamlarınız için daha iyi bir dönüşüm oranı sağlamaya yardımcı olur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir