Kişisel Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir? Nasıl Yapılır?

Kişisel Sosyal Medya Danışmanlığı Nedir? Nasıl Yapılır?

Kişisel sosyal medya danışmanlığı nedir? Nasıl yapılır? Sorularından evvel sosyal medya danışmanlığı nedir? Sorusuna yanıt vermek gerekir.

Sosyal medya danışmanlığı; markaların, işletmelerin, şahısların ve diğer kuruluşların, sosyal medya üzerinde aktif ve stratejik bir şekilde reklam vermelerini sağlayan, daha yüksek kitlelere hitap etmeleri konusunda çok yönlü hizmetlerin sunulduğu bir meslektir.

Sosyal medya danışmanlığı hizmeti sunan profesyonel ajans ve firmalar, sosyal medya yönetimi, sosyal medya içerik takvimi, içerik üretimi ve geliştirme gibi konularda hizmet sunmaktadırlar.

Organik takipçi, ürün ve hizmet pazarlama, marka tanıtımı, sosyal medya konusunda yeni fikirler geliştirmek için sosyal medya danışmanlığı ya da kişisel sosyal medya danışmanlığı hizmetlerine ihtiyaç duyulmaktadır. Bu meslek sosyal medya uzmanı olarak da nitelendirilmektedir.

Kişisel sosyal medya danışmanlığı genellikle ünlü ve tanınmış kişilerin, zaman bulamadıkları ve sosyal medya konusunda yeterince profesyonel olmadıkları için tercih ettikleri bir hizmettir.

Sosyal medya danışmanlığı için belirttiğimiz özellikler kişisel sosyal medya danışmanlığı içinde geçerlidir. 

Kişisel Sosyal Medya Yönetimi Nedir?

Kişisel sosyal medya yönetimi, şahsi sosyal medya hesaplarını denetler ve yönetir. Bu sürecin bir parçası olarak, yayınlar oluşturmanız ve planlamanız, yorumları ve mesajları izlemeniz ve yanıtlamanız, sosyal medya analizlerinizi analiz etmeniz ve kitlenizi daha iyi anlayarak kitlenizi oluşturmanız gerekecektir.

Etkili kişisel sosyal medya yönetimi, kitlenizle daha güçlü bir ilişki kurmanıza, web sitenize daha fazla trafik çekmenize ve genel imajınızı güçlendirmenize yardımcı olabilir. Ayrıca, uzun vadede zamandan ve güçlükten tasarruf etmenizi sağlayabilir.

Kişisel sosyal medya yönetimi, bir şahsın sosyal medya varlığını ele alıyor. Etkinliğinizi ve katılımınızı izlemek çok önemlidir. Sosyal medya varlığınızın etkili ve iş hedeflerinizle uyumlu olmasını sağlamak için bir sosyal medya yönetim stratejisine sahip olmalısınız.

Kişisel Sosyal Medya Danışmanlığı Nasıl Yapılır? Görevleri nelerdir?

Sosyal medya platformları gün geçtikçe pazarlama ve ticaret dünyasında büyük bir yer kaplamaya başladı. Eskiden insanlar ihtiyaçlarını pazar ve çarşı gibi yerlerden karşılarken, günümüzde artık internet sayesinde bu ihtiyaçlar alışveriş siteleri, pazar yeri siteleri ve sosyal medya siteleri üzerinden giderilmektedir.

Alışveriş siteleri ve pazar yerleri gibi yapılarda reklamlarını sosyal medya platformları üzerinden yayınlayarak daha yüksek kitlelere hitap etmektedirler.

Sosyal medya danışmanlığı profesyonellik gerektiren bir süreçtir. Bu yüzden sosyal medya danışmanlığı hizmeti sunan firmaların profesyonel ve deneyimli olması gerekir. Sosyal medya danışmanlarının görevleri şu şekildedir;

  • Sosyal medya üzerinde popülerliği artırmak, müşteri istekleriyle alakalı iletişim stratejileri oluşturarak sosyal medya etkileşimini artırmak.
  • Bireylerin sosyal medya üzerindeki varlıklarını yönetmek, sosyal medya hesapları için etkileyici içerikler oluşturmak.
  • Kişisel sosyal medya hesaplarının iletişim stratejileriyle entegre olup, sosyal medya üzerinde görünürlüğünü sağlamak.
  • Kişisel sosyal medya hesabının etkinliğini artırabilmek için hedef kitleye uygun olan takipçi sayısına ulaşmak.
  • Kişisel sosyal medya hesabı bir ürün ya da hizmet sunuyorsa, düzenli bir şekilde müşteri elde etmeye yönelik çalışmalar gerçekleştirmek.
  • Düzenli bir şekilde sosyal medya için gerçekleştirilen çalışmaların analiz ve raporlamalarını yapma yetisine sahip olmak.
  • Sosyal medya hesabında yapılan paylaşımların yararlı olup olmadığı hakkında araştırma ve analizler yapmak.
  • Yararlı ve eksik olan yönleri tespit etmek. Bu yönde stratejiler geliştirerek yeni yol haritası oluşturmak.
  • Sosyal medya hesabını optimize etmek, kişisel sosyal medya hesabının gelişimini destekleyecek olan gönderi ve içerik planlaması yapmak.
  • Sosyal medya hesabının geniş kitlelere hitap edebilmesi için birçok dijital enstrümanı ve aracı bir arada kullanabilmek. (SEO, diğer arama motoru çalışmaları, dijital pazarlama stratejileri)

Kişisel sosyal medya danışmanlığı günümüz şartlarında oldukça popüler olan bir hizmet haline geldi. Neredeyse bütün ünlü, siyasi ve topluma mâl olmuş kişiler bu hizmetlerden yararlanmaktadırlar.

Sosyal medya yönetimi sayesinde artık birçok işletme ve şahıs hedef kitlesine ulaşabiliyor. Popüler olmak, marka bilinirliği artırmak ve müşteri memnuniyetinin sağlanması için sosyal medya günümüz dünyasında önemli bir pazarlama aracı haline geldi.

Kişisel sosyal medya danışmanlığı ve sosyal medya yönetimi yapmak için aşağıdaki başlıkların göz nünde bulundurulması gerekmektedir.

İçeriklerin özgün ve etkili bir şekilde oluşturulması

İçeriklerin özgün ve etkili bir şekilde oluşturulması

Sosyal medya platformlarında kişisel ve ünlü bir şahsın düşünceleri, hizmet ve ürünlerini hedef kitleye ulaştırabilmek için içeriklerinin etkileyici ve özgün olması gerekmektedir. Bu içerikler sayesinde algı yönetimi yapılabilir.

Arama motorlarında üst sıralarda yer almak ve bireysel sosyal medya hesabının marka değeri kazanması için içeriklerin etkileyici ve özgün olması gerekiyor. Reklam ve tanıtım faaliyetleri kişisel sosyal medya hesabı yönetirken en önemli detaylar arasında yer alıyor.

Kişisel sosyal medya hesap yönetimi ve kişisel sosyal medya danışmanlığı için profesyonel sosyal medya ajansı ve kurumlardan hizmet almak son derece önemlidir.

Algı yönetimi yapabilecek anahtar kelimelerin oluşturulması, ancak profesyonel ajansların işidir. Bu yüzden sosyal medya danışmanlığı için profesyonelleri tercih etmelisiniz.

Reklam yönetimi

Kişisel sosyal medya hesapları için en can alıcı konulardan biri de reklam yönetiminin profesyonel yapılmasıdır. Doğru stratejilerle oluşturulmuş olan reklamlar sayesinde internette düşük bütçelerle yüzbinlerce kişiye kısa bir süre içerisindeki ulaşmak mümkün hale gelebilir.

Video ve fotoğraf gibi görsellerden yararlanarak kısa, ancak oldukça etkileyici reklamlar oluşturmak işinize yarayabilir. Fakat sürekli olarak reklam yapmak, insanları usandırabilir ve reklamlarınız toplum tarafından spam olarak nitelendirilir.

Sempatik olabileceğiniz yerde, itici görülebilirsiniz. Bu da reklamlarınızı yaparken, tercih ettiğiniz zaman aralıklarının ne kadar önemli olduğunu gösteriyor.

Sürekli olarak reklam içerikli paylaşımlar yapmayın. Çünkü bu durum sosyal medyada eğlenceli vakit geçirmek isteyen kullanıcıların canını sıkabilir. Bu da paylaşımlarınızın şikâyet alarak kaldırılmasına neden olabilir.

Sürekli reklam içerikli gönderiler paylaşmamalısınız. Bu hususta kişisel sosyal medya danışmanları içeriklerinizin ne şekilde hazırlanması gerektiğini bilen ve bu içerikleri oldukça etkili biçimde hazırlayabilen profesyonellerdir.

Etkileşim ve sadakat

Sosyal medya takipçilerle iletişim kurmak ve etkileşim oluşturmak için etkili bir platformdur. Takipçilerinizle iletişim kurmak ve onlarla etkileşimde bulunmak, takipçilerinizin size karşı sadakatini artıracaktır. Bu da gönderilerinize ve size karşı olan ilgiyi büyütecektir.

Hedef kitleniz ve takipçilerinizden pozitif geri dönüş alabilmek için onlarla iletişim kurmanızı sağlayacak olan kişi kişisel sosyal medya danışmanınızdır. 

Analiz ve strateji

Sosyal medya hesaplarınızın yönetilmesinde detaylı analizler yaparak stratejiler üretmek son derece önemlidir. Hedef kitleniz, rakipleriniz ve potansiyel takipçilerinizin hareketlerini inceleyip analiz etmek, sosyal medya hesabınızın daha da büyümesini sağlayacaktır.

Kişisel sosyal medya danışmanlığı hizmeti aldığınız kurum, kişi ya da ajans yapmış olduğu analiz ve buna bağlı olarak geliştirdiği stratejilerle sosyal medya içerik takvimi oluşturur ve daha fazla hedef kitleye hitap etmenizi sağlar. 

Paylaşım ve zaman dilimi

Paylaşim ve zaman dilimi

Kişisel sosyal medya danışmanlığı hizmeti veren profesyoneller sadece etkileyici içerikler oluşturmazlar. Aynı zamanda bu içeriklerin doğru zamanda paylaşılmasını da sağlarlar. İçeriklerinizin kalitesi kadar paylaşım zamanı da önemlidir.

Örneğin, hedef kitlenizin sosyal medyada ağırlıklı olarak takıldığı süre 18:00 ila 22:00 saatleri olduğunu düşünün. Siz paylaşımlarınızı bu zaman diliminde yaparsanız, içerikleriniz daha çok nitelik kazanacaktır.

İçeriklerinizi stabil olarak sabah saatlerinde arka arkaya paylaşırsanız, o içerikten verim elde edemezsiniz. Kişisel sosyal medya danışmanınız bu konular hakkında bilgi sahibi olmalı ve içerikleri doğru zamanda paylaşma profesyonelliğine sahip olmalıdır. 

İçerik oluştururken doğru görsellerin tercih edilmesi

Fotoğraflı içerikler diğer içerik türlerine göre daha fazla etkileşim artıran içeriklerdir. Fotoğraf ekranı büyük olduğundan yazılı ve sözlü içeriklere göre daha dikkat çekicidir.

Sosyal medya danışmanlığı aldığınız firmanın içeriklerinizi destekleyecek fotoğraflar kullanması son derece önemlidir. Video ve GIF gibi içeriklerden de yararlanmak olumlu etki yaratacaktır. 

Hashtag

Sosyal medya hesaplarında olmazsa olmaz parametrelerden biride hashtag simgelerinin doğru şekilde kullanılmasıdır. Bu etiketlerin doğru şekilde tercih edilmesi sosyal medya hesabınızın daha kaliteli olmasını sağlayacaktır.

Kişisel sosyal medya danışmanlığı hizmeti sunan profesyonel kuruluşlar etiketleri doğru kullanarak etkili sonuçlar almanızı sağlarlar.

S.S.S.

Kişisel Sosyal Medya Danışmanlığı Neleri İçerir?

Kişisel sosyal medya hesaplarınız için alacağınız danışmanlık hizmeti şu konularda size yardımcı olacaktır. Her şey dahil sosyal medya pazarlama paketleri, sosyal medya reklamları danışmanlığı, her sosyal medya platformuna özel kişisel sosyal medya yönetimi, sosyal medya içerik üretimi planları ve takvimi oluşturma, sosyal medya müşteri ilişkileri ve topluluk yönetme süreci, profesyonel içerik oluşturma desteği ve sosyal medya platformuna özel görsel içerik oluşturma vb. süreçlerde destek olacaktır.

Kişisel Sosyal Medya Danışmanları Nasıl Çalışır?

Kişisel sosyal medya danışmanları, işletmelerin uygulaması için sosyal medya stratejileri oluşturma ve yürütme konusunda uzmanlaşmış üçüncü taraf bireylerdir. Stratejik içgörüler, en iyi uygulamalarla ilgili ipuçları, eğitim ve tavsiyeler sunmak ve tavsiyelerde bulunmak için tasarlanmıştır. Size ait sosyal medya hesaplarıyla ilgili her konuda danışmanlar sizlere destek olurlar.

Kaynakça:

https://www.marketing91.com/social-media-consultant

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir