Kişisel Marka Yönetimi Nedir?

Kişisel Marka Yönetimi Nedir? Nasıl Yapılır?

Kişisel markalaşma; kişisel olarak yapılan işlere profesyonel olarak kimlik kazandırılmasıdır. Kişisel marka yönetimi ise oluşturulan bu kimliğin; kişiler, kurumlar veya topluluklar ile yaşadığı ilişkileri düzenleyerek olumlu bir imaj oluşturma çalışmalarının tamamıdır. 

Öncelikle bir birey olarak sahip olduğunuz bilgi ve deneyim ile birlikte yeteneklerinizi de ekleyerek öne çıkan özellikleriniz ile aktardığınız mesajlar kişisel marka yönetiminde çok önemlidir.

Etkili bir kişisel marka yönetimi için kişisel mesajlarınızı insanlara olumlu etki oluşturacak şekilde aktarmanız gerekiyor. Kişisel marka olmak için tüm yeteneklerinizi ve özelliklerinizi bir ürün ya da hizmet gibi düşünmeniz gerekiyor. Bu süreçte kişisel marka olabilir ve geniş kitlelere kendinizi pazarlayabilirsiniz. 

Kişisel markalaşma süreci bireylerin bir topluluk, endüstri ya da pazarda uzmanlıklarını ve yeterliliklerini pazarlayabilmesidir. Bu süreçte kişi eylemleri ve başarıları üzerinden geniş çaplı bir kitlede bireysel olarak izlenim oluşturur.

Kişisel olarak güçlü yanlarınızı insanlarla güçlü iletişiminiz sayesinde onlara anlatabilirsiniz. Profesyonel kişisel marka danışmanlığı ile profesyonel kimliğinizi en iyi şekilde ortaya koyabilirsiniz ve alanınızda aranan bir isim halinde gelebilirsiniz.

Kişisel Marka Yönetimi Nedir?

Kimi durumlarda, kurumsal yapıların sahipleri şirket imajının önüne geçebilir. Örneğin, bir holdingin sahibinin ismi o holdingden daha çok biliniyor olabilir. Bununla birlikte, sanatçılar, siyasetçiler ve kendi namı hesabına iş yapan tüm serbest çalışanlar birer kişisel markadır. Kişisel marka yönetimi, sahip olunan bu imajın güçlendirilmesi ve kamuoyu nezdinde daha etkili hale gelmesi için sürdürülen çalışmaların bütünüdür.

Günümüzde dijital medya ortamında fenomen olarak tabir edilen çok takipçili kişiler birer markadır ve bu kişiler markalarını özenle yönetirler. Tıpkı bu kişilerde olduğu gibi, ticari işler yapanlar veya bahsettiğimiz diğer kişilerin de tüm pazarlama zeminlerinde isimlerinin yönetilmesi kişisel marka yönetimi sistematiği içerisinde yer alır. Kişisel marka yönetimi ile kurumsal marka yönetimi stratejileri değişiklikler gösterebilmekle birlikte, marka yönetimi genel olarak aynı zemin üzerinde yapılır. Özellikle dijital medya etkinlikleri bakımından bu iş ve işlemlerin uzmanlık çerçevesinde sürdürülmesi son derece önemlidir.

Kişisel Marka Yönetimi Neden Önemlidir?

Kişisel marka yönetimi aslında birçok kişinin geri plana attığı bir olgu oluyor. İnsanlar genellikle kişisel olarak öne çıkmak yerine işletmelerin öne çıkabileceğini yani kurumsal marka yönetimi sürecine inanıyor. Ancak kişisel olarak da sizler bir marka olabilirsiniz.

Kişisel marka yönetiminde başarılı olan kişiler sektöründe her şirket için aranan ve istenen bir birey haline gelir. Sektörde ve çalışılan pozisyonda vazgeçilmez biri olmak için kişisel marka yönetimine ihtiyacınız olur.

Sizinle aynı pozisyonda görev yapan kişilerden her ne kadar yararlansanız da onlardan daha fazla ön plana çıkmak için kişisel olarak bir marka değeri yaratmalısınız. Bu sizi sektörünüzde sizinle aynı işi yapan diğer insanlardan bir adım öne çıkaracaktır.

Başarılı bir şekilde kişisel bir marka yaratırsanız diğer insanlara da rol model olabilirsiniz. Bu sayede görevinizin aynı olduğu kişiler arasında saygın kişiler olabilirsiniz.

Birçok insanın aradığı ve elde edemediği yetenekleri ve donanımları sizler kişisel markalaşma ile sağlayabilirsiniz. Kişisel markalaşma sürecinde en önemli detay donanımlarınızı ve yeteneklerinizi kullanabilmenizdir.

Kişisel Markalaşma Sürecinde Dikkat Edilmesi Gerekenler

Kişisel markalaşma sürecinde başarılı olabilmek için öncelikle enerji ve motivasyon çok gerekli iki faktördür. Bu faktörleri hemen arkalarından planlama yetisi takip eder. İyi bir plan başarının anahtarıdır. Bunun yanında bu kişi kitleler ile iletişim kuracağı için hitabetinin yanında diksiyonu da iyi ve anlaşılır olmalıdır.

Kişinin kültür ve eğitim seviyesinin yüksek olması da bu kişiyi kitlelerin gözünde daha güvenilir ve tutarlı biri yapacaktır. Bunun yanında inisiyatif alabilme ve bunun gerektirdiği kadar özgüven de her zaman bu kişilere ciddi anlamda avantaj sağlayacaktır. 

Kişinin empati yeteneği, konulara objektif ve tarafsız bir açıdan bakabilmesi ve bunu düzgün bir şekilde ifade edebilmesi onu diğer insanların gözünde iyi bir lider yapar. İletişim becerilerinin çok fazla önem kazandığı kişisel markalaşma sürecinde bu kişilerin bulundukları alana hakim olmaları ve gereken araştırmaları yapmaları da onları diğer kişisel markalara göre daha fazla öne çıkaracaktır. 

Bu süreçte kişiler kendilerine hangi alanda uzmanlıkları olduğunu, diğer kişilerin onların hangi yönlerini daha fazla çekildiğini ve hangi konuda deneyim sahibi olduklarını çok iyi tespit etmeleri gerekir. Bahsi geçen tespit kişinin isminin geçtiği ortamlarda hangi konuda uzman olduğundan bahsedildiği üzerinden yapılabilir. Bu süreçte gerçekçi ve objektif olmak şart olmak ile birlikte bu kişilerin kendilerini girmek istedikleri alanda yer alan diğer kişiler ile kıyaslamalarında da çoğu zaman büyük fayda vardır.

Kişisel Marka Yönetimi Nasıl Yapılır?

Kişisel marka yönetimi birçok uzmanın es geçtiği bir şey olsa da aslında çok zor bir şey değildir. Artık kuruma ait hissetme yanında bireysel faydayı düşünerek iş hayatında daha başarılı bir imaj çizebilirsiniz. Bunu da kişisel bir marka değeri yaratarak gerçekleştirirsiniz.

Tom Peters “Çağımız kendini pazarlama çağıdır.” derken insanların şirketler yerine kendilerini pazarlamaları gerektiğini de ortaya koyuyor. Kişisel marka yönetimi dikkat edilmesi gereken noktalar:

  • Farklı Yönlerinizi Ortaya Çıkarın

İnsanlar karakter olarak olduğu gibi bakış açısı, tavır ve beceriler açısından farklılık göstermektedir. Bu nedenle kişisel marka yönetimi öncesinde kendinizi tanımanız önemlidir. Siz kim olduğunuzu bilmezseniz insanlara kendinizi açıklama konusunda zorluklar yaşarsınız.

Bunun için kişisel Swot analizi yöntemi ile kendinizi artı ve eksi yönleriniz ile tanıyabilirsiniz. Bu süreçte uzman olduğunuz konularda iyi ve kötü yönleri ortaya koymanız gerekiyor. Bu sayede kişisel markanızı yaratırken gerçekçi hedefler ortaya koyabilirsiniz.

  • Kişisel Markalaşma Hedefleri Oluşturun

Kurumsal markaların pazarlama stratejileri içinde mutlaka pazarlama hedefleri bulunuyor. Sizler de kişisel marka yönetimi sürecinin başında hedeflerinizi belirlemelisiniz. Öncelikle sizi kişisel bir marka oluşturmaya iten nedir buna bakmalısınız.

İnsanlar arasında ön plana çıkabilmek ya da daha yüksek maaşlı bir iş bulmak için kişisel marka oluşturabilirsiniz. Bunlar dışında kendi kurumsal markanızı kişisel güvenilirliğiniz üzerinden ön plana çıkarmak isteyebilirsiniz.

Hedeflerinizi belirlediğinizde kişisel marka yönetimi sürecinde yapacağınız çalışmaları çok daha iyi şekilde belirleyebilirsiniz.

  • Yeni İnsanlarla Tanışın ve Kendinizi Tanıtın (Kabuğunuzdan Çıkın!)

Kişisel bir marka oluşturmak istiyorsanız kendi çevrenizde bu iş olmaz. İnsanların sizi tanımasını ve daha fazla bilinir olmak istiyorsanız çevreniz geniş olmalıdır. Bu nedenle kendinizden daha başarılı olarak gördüğünüz insanlarla tanışın ve onlarla iletişim kurmaya çalışın.

Başka insanlarla iletişim kurarsanız daha fazla konuşulur ve yeni kişilerle de tanışmaya başlarsınız. Buna paralel olarak insanlara kendinizi rahat bir şekilde ifade edebilir ve daha fazla güven duyulmasını sağlayabilirsiniz.

İnsanlarla tanışırken mutlaka size güven duymalarını sağlayın. Bu süreçte kendinizi abartmak ve yanlış bilgiler kullanmak güveni olumsuz etkiler ve marka değerinizi düşürür. İnsanlara kendinizi anlatırsanız çok kısa sürede kişisel markanızı yönetmeye başlarsınız.

  • Sabırlı Olun ve Zamana Bırakın

Kişisel marka yönetimi süreci kurumsal marka yönetiminden çok daha zor ve uzun sürelidir. Kişisel olarak bir başarı elde etmeniz çok zordur. Yani kısa süre içinde hiç kimse kişisel bir marka haline gelemez. Bu nedenle alanınızda başarı sürecinizi yakalamak aylar hatta yıllar sürebilir.

Bu süreçte hedefleriniz için sürekli olarak çalışın ve istediğiniz başarıyı zaman içinde elde edin. Kişisel markanızı yönetme sürecinde bir anda insanlar tarafından tanınan ve saygı duyulan biri olmayacaksınız.

Markalaşma ve markanızı büyütme yolunda biraz emek ve zaman harcamalısınız. Kısa ve uzun vadede hedeflerle markanızı emin adımlarla büyütebilirsiniz.

  • Sosyal Medyayı Etkin Kullanın

Günümüzde kişisel bir marka yaratırken ya da yönetirken sosyal medyayı etkin kullanmamak çok büyük yanlış olacaktır. İnsanların günün önemli bir kısmını sosyal medyada geçirdiği bir ortamda sizler mutlaka başarınız için sosyal medyayı etkin kullanmalısınız.

Sosyal medyadan kişisel markanızı desteklemeli ve bu sayede kişisel marka bilinirliğinizi arttırmalısınız. Bu sayede kısa süre içinde tanınma oranınız artar.

Sosyal medyada kendi uzmanlığınızı ortaya koyan başarılı ve özgün içerikler üretin ve hedef kitlenizin sizi daha iyi tanıması için bu sayede adımlar atın.

  • Kişisel Bir Web Sitesi Açın

Kişisel marka yönetimi sürecinde web sitesi çok önemlidir. Artık kurumlar için değil kişiler için de web siteleri çok önemlidir. Kişisel bir web sitesi açarak burada insanlara kendinizi tanıtabilir ve yeteneklerinizi sergileyebilirsiniz.

Web siteniz üzerinden sadece kendiniz hakkında bilgi verecek bir sayfa oluşturmanız yanlış olacaktır. İnsanlar sizi tanımaktan çok öncelikle bilgi ve yeteneklerinizi tanımak isteyecekler. Bu nedenle onlara bunu verin ve kişisel markalaşma sürecinde alanınız hakkında düzenli olarak içerik paylaşın.

İnsanların beğeneceği kaliteli içerikler oluşturun ve düzenli olarak paylaşın ve insanların sizi takip etmeye başlamasını sağlayın. Böylece onlara etkili bilgiler vererek çok tanınan bir marka haline gelebilirsiniz.

  • Kişisel Marka Yönetiminde Profesyonel Destek Alın

Birçok kişi kişisel markalaşma sürecinde kendi başına hareket ediyor. Bu nedenle de işinin yoğunluğundan markalaşma sürecine pek vakit ayıramıyor. Bunun önüne geçebilmek için kişisel marka yönetimi konusunda profesyonel destek alabilirsiniz.

Öncelikle markanızı büyütmek için adımlar atın. Burada Current Works olarak sizlere her türlü desteği oluyoruz.

Kişisel marka yönetimi konusunda profesyonel destek alırsanız daha planlı ve emin adımlarla markanızı büyütebilirsiniz.

Özellikle önemli hedefler doğrultusunda bir kişisel marka inşa etmek istiyorsanız bu alanda deneyimli bir ekipten yardım almanız çok daha kısa sürede büyük bir başarıyı getirecektir. Detaylı bilgi için ekibimize her zaman yazabilirsiniz.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir