Keyword Phrase Nedir Anahtar Kelime Grubu Nedir

Keyword Phrase Nedir? Anahtar Kelime Grubu Nedir?

Arama motorlarında potansiyel hedef kitlenize ulaşabilmeniz için anahtar kelime stratejinizin doğru olması gerekiyor. Anahtar kelimeler arama motorlarında belirli bir sorguda bulunan kişilerin aradıkları ifadeler oluyor. Tek kelimeden oluşan anahtar kelimeler zorluk seviyesi yüksek ifadeler oluyor. Bu nedenle anahtar kelime grupları ile stratejiler geliştirmeniz gerekiyor. Google kullanıcılara sorgu sonuçlarını sıralarken kullanıcı deneyimi odaklı yapay zeka ile çalışıyor. 

İşletmenizin daha fazla kişiye hitap etmesini istiyorsanız sizler de keyword phrase yani anahtar kelime grupları ile etkili şekilde çalışmanız gerekiyor. Bu stratejiye odaklandığınızda organik trafik çekebilir ve web sayfalarınız ile arama motorlarında daha yüksek performans elde edebilirsiniz. Daha geniş kitlelere ulaşmak istiyorsanız hemen bize ulaşın ve işletmeniz için en doğru stratejiyi birlikte yürütelim.

Keyword Phrase (Anahtar Kelime Grubu) Nedir?

Keyword phrase (Anahtar kelime grubu), anahtar kelimelerin bir araya gelmesiyle oluşan kelime grubudur. Kullanıcılar genel olarak arama motorlarında tek bir anahtar kelime üzerinden arama yapmamaktadır.

Farklı anahtar kelime grupları ile arama yapıldığı için bu kelime gruplarını en iyi kullanan içerikler öne çıkmaktadır. Bu kelime gruplarının bu kadar öne çıkmasının en önemli nedeni, kullanıcılara direkt olarak ne istediklerini vermesidir.

Anahtar kelime grupları ile birlikte kullanıcıların bir sitede geçirdikleri vakit, o siteyi tercih etmeleri ve satın almaya yönelmeleri gibi etkiler ortaya çıkar. Bu anahtar kelime grubu ile birlikte aslında kullanıcılar için daha spesifik sonuçlar ortaya çıkar.

Anahtar Kelime Gruplarının Önemi

Anahtar kelime grubu kullanıcıların arama yaptığı konularda daha belirleyici sonuçları ortaya çıkarır. Bu anahtar kelimelerin kullanımı ile birlikte son derece organik bir sıralama sonucu oluşur.

Ayrıca web sitenize daha fazla trafik sağlandığı için potansiyel müşterilerinizi daha yakından tanıma olanağına sahip olabilirsiniz. İlk etapta hemen ortaya çıkmasa da zamanla web sitenize geri dönüşleri de çok daha başarılı olur.

Web sitesi içeriklerinde başarılı bir şekilde kullanılan bu kelime grupları ile ayrıca ne istediğiniz tam olarak bilen kullanıcılarla karşı karşıya kalırsınız.

Yapılan çalışmalarda elde edilen istatistiklere göre anahtar kelime grupları ile arama yapan kişiler, web sitesinde daha uzun süre kalmaktadır. Bu da potansiyel müşterileriniz için en iyi anahtar kelime çalışmasının kelime grupları ile mümkün olduğunu göstermektedir.

Anahtar Kelime Grupları ile Çalışmanın Olumlu Etkileri

Anahtar kelime grupları ile çalışmanın, web siteleri için oldukça olumlu etkileri vardır. Özellikle Google Ads üzerinden yapılacak olan çalışmalarda tek bir anahtar kelimeye odaklanılmaması gerekir. Bunu yaptığınızda, sizlere sağlayacağı olumlu etkiler şöyledir:

  • Belirlenen anahtar kelime gruplarında, ekleyeceğiniz diğer yan anahtar kelimelerin arama hacmi düşük olduğu için rekabette az olacaktır.
  • Rekabetin az olması ile birlikte Google Ads uygulanırken daha az bütçe ayrılması gerekir. Bu da sizlere maliyet açısından yarar sağlar.
  • Anahtar kelime grubu ile arama yapan kullanıcılar, aradıkları bilgilere daha net bir biçimde ulaşır. Bu da daha garantili potansiyel müşteriye ulaşmanızı sağlar.
  • SEO açısından da oldukça önemlidir. Tek bir anahtar kelimeye odaklanılmadığı için, birçok anahtar kelimeye odaklanılır ve daha fazla kullanıcıya erişim mümkün olur.
  • Organik trafiğiniz arttığı için SEO açısından da yararlı olacaktır.

Genel olarak bakıldığında, anahtar kelime grupları ile birden fazla anahtar kelimeye odaklanılır. Bu odaklanma sayesinde de farklı anahtar kelimeler için de trafik sağlanır. Sonuç olarak web sitenize daha fazla potansiyel müşteri tarafından keşfedilmesi de mümkün olacaktır.

Anahtar Kelime Grubu için Kelimelerimi Nasıl Seçebilirim?

Google anahtar kelime grubu için doğru kelimelerin tercih edilmesi gerekir. Anahtar kelimeler belirlenirken sırasıyla aşağıdaki işlemler yapılır;

  • Öncelikle sattığınız ürün ve hizmet kelimelerine odaklanmanız gerekir. Bu noktada özellikle sattığınız ürün ve hizmetler, hangi anahtar kelimeler aratılarak bulunur buna odaklanmanız gerekir.
  • Çeşitli anahtar kelime bulma araçlarından yardım alabilirsiniz. Bu şekilde en çok aratılan anahtar kelimeleri aşağı yukarı tespit edebilirsiniz.
  • Seçtiğiniz anahtar kelimeler için ne kadar tıklanma başı maliyet ödenmesi gerektiğine de odaklanmanız gerekir.
  • Anahtar kelime belirlerken, Google sizlere önerdiği anahtar kelimeler üzerinde de odaklanmanız gerekir. Bunun nedeni, karşınıza çıkan önerilerin Google üzerinde en çok aranan anahtar kelimeler olmasıdır.

Arama Motorlarında Keyword Phrase Tanımlaması

Arama motoru Keyword Phrase arama motorunda farklı biçimde algılanabilir. Anahtar kelime çevresinde kullanılan bazı kelimeler de arama motoru tarafından anahtar kelime grubu olarak kabul edilebilir.

Böyle bir durumun mümkün olması için ise, daha öncesinde bu anahtar kelimelerin kullanılmış olması gerektiğidir.

Google, web sitesi içeriklerinde yer alan kelimeleri ve cümleleri anlamlandırmak istediğinde, kullanıcı deneyimine dayanan bir yapay zekâ kullanılır.

Eğer herhangi bir konuda arama yapılıyorsa o metnin ya da kelimelerin mantıklı olduğu kabul edilir. Bahsettiğimiz durum, tamamen organik aramalarda söz konusu olan bir durumdur.

Anahtar Kelime Analiz Aracı Nasıl Kullanılır?

Anahtar kelime analiz aracı bir anahtar kelimenin ne kadar arama aldığı, hacmi ve rakiplerin bu anahtar kelimeleri kullanımı gibi konular üzerinde durur.

Google arama motoru, reklam verenlere özel olarak bu analizi ücretsiz yapabilme olanağı sağlar. Google reklam ara yüzünde yer alan bölümde, kök anahtar kelimeleri yazarak, çeşitli arama kombinasyonları oluşturabilirsiniz.

Google’ın yanı sıra sizlere anahtar kelime analizi konusunda yardımcı olan farklı platformlar da vardır. Bulunan bu platformlar üzerinden yine kök anahtar kelime ifadelerini kullanabilirsiniz. Buralarda özellikle Keyword Phrase kombinasyonları sizlere sunulmaktadır.

İsterseniz anahtar kelime gruplarınıza farklı sayfalar kullanılması ile birlikte doğrudan da trafik çekebilirsiniz. Hangi yöntemi tercih ederseniz edin, anahtar kelime kullanımının son derece önemli olduğunu unutmamalısınız.

Anahtar kelime grupları, direkt olarak sayfa anahtar kelimesi olarak kullanılmaz. Doğru bir SEO stratejisi oluşturmak istediğinizde, her bir anahtar kelime gruplarından birer tane sayfa oluşturmaya özen göstermeniz gerekir.

Her birinden oluşturduğunuz sayfalarla birlikte daha fazla yüksek sıralama sonuçlar elde edilir. Keyword phrase ile genel olarak arama motorlarında daha yüksek sıralarda yer alabilir ve sizler de doğal yollarla daha fazla trafiğe sahip olabilirsiniz. Bunun için tek yapmanız gereken anahtar kelimelerinizi doğru seçmektir.

Sıkça Sorulan Sorular

Anahtar kelime uzunluğu ne kadar olmalı?

Anahtar kelime uzunluğu ne kadar fazla olursa o kadar etkili olur diyemeyiz. Burada önemli olan uzunluktan ziyade, doğru kelime gruplarının bir araya gelmesidir. Çok uzun anahtar kelimeler kullanılması, olumsuz sonuçlar yaratır.

Anahtar kelime türleri nelerdir?

Anahtar kelime gruplarının içinde yer aldığı farklı anahtar kelime türleri vardır. Bu türler;

  • Bilgilendirici anahtar kelimeler: Genel bilgileri arayan ve belirli soruların cevabını merak eden kullanıcılar için kullanılır.
  • Gezinme anahtar sözcükleri: Belirli bir sayfayı veya da siteyi bulmak için aranan kelimelerdir.
  • Ticari anahtar kelimeler: Hizmet ve marka araştırmak isteyen kişilerin yaptığı aramalardır.
  • İşlemsel anahtar kelimeler: Tamamlanmak istenen bir işlem veya da satın alma süreci için kullanılan anahtar kelimelerdir.

SEO için anahtar kelimeler nasıl bulunur?

Seçilen anahtar kelimeler, yapılan SEO çalışmalarına olumlu veya da olumsuz katkı sağlayabilir. Bu yüzden seçim konusunda çok dikkatli olunması gerekir. Özellikle yüksek rekabetçi oranına sahip olan anahtar kelimeleri seçerken bunları anahtar kelime grubu olarak kullanmanız çok daha iyi olacaktır.

Kaynaklar:

Search Engine Journal https://www.searchenginejournal.com/keyword-grouping-se-ranking/271997/ Erişim Tarihi: 28 Eyl 2022, 11:09

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir