Karşılıklı Bağlantı Nedir?

Karşılıklı Bağlantı Nedir? Avantajları Nelerdir?

Karşılıklı bağlantı, benzer konuları kapsadıkları veya tamamlayıcı mal veya hizmetler sağladıkları için oluşturulmuş ve birbirine bağlanan iki site arasındaki bağlantılardır. Sitelerin sahipleri, ziyaretçilerinin yararı için birbirlerine bağlantı vermenin yardımcı olduğunu görebilir.

Site sahipleri, ziyaretçilere her iki siteyi de görme şansı vermek için bunu yapabilir. Siteler birbiriyle ilişkili veya bir ortaklık gösterisi olarak olabilir.

Karşılıklı bağlantılar, iki veya daha fazla taraf sitelerinde birbirlerine bağlantı vermeyi kabul ettiğinde ortaya çıkar. Site sahipleri arasında bir alışveriştir.

Bu bağlantılar, bir web sitesinde veya konuk yayınında bir bağlantı karşılığında bir tarafın sayfasını veya kaynağını diğerininkine bağlar. Bu bağlantı değişiminin ardındaki niyet genellikle her bir ilgili site sahibinin SEO ve site otoritesine fayda sağlamaktır.

Karşılıklı Bağlantı Nedir?

Karşılıklı bağlantı, iki web sitesinin birbirine bağlantı vermesi yöntemidir. Karşılıklı bağlantının ilişkili web sitelerinden alınması faydalı sonuçlar sağlayabileceği gibi, bu web sitelerinin kalite puanları nihai olarak ortaya çıkacak SEO skoru üzerinde etkilidir.

Karşılıklı bağlantı alınacak sitelerin mutlaka nitelikli siteler olması gerekir. Hele ki birbirine link veren siteler birbiri ile alakalı değil ise bu durum arama motoru optimizasyonu ilkeleri bakımından negatif bir unsur olacaktır. Yani her şekilde bağlantı almak faydalı değildir.

Aynı şekilde alakasız bir kaynağa bağlantı vermek de optimizasyon ilkelerine uygun olmayacaktır. Bu nedenle karşılıklı bağlantı alışverişe yapılırken, son derece dikkatli olunmalı ve uygun kaynakların seçildiğinden emin olunmalıdır. Google bağlantı alışverişi konusunda yaptığı açıklamalarda, ilişki düzeyine özellikle vurgu yapar.

Karşılıklı Bağlantı Avantajları Nelerdir?

Bağlantı kurma, genel SEO stratejinizde önemli bir rol oynayabilir. Doğru şekilde kullanıldığında, karşılıklı bağlantılar bile faydalı olabilir.

Bununla birlikte amaç, web sitenizdeyken müşterinin deneyimini geliştirdiğinizden emin olmaktır.

İşte SEO stratejinize karşılıklı bağlantıların faydaları.

1- Müşteri Veya Potansiyel Müşteri Deneyimini Geliştirir

Karşılıklı bağlantı, web sitenizdeki müşteri deneyimini geliştirebilir.

Sonuç olarak, bağlantı, içeriğinizle daha yüksek etkileşime yol açabilir ve bu da arama motoru algoritmaları tarafından fark edilmenizi sağlar.

2- Sizi Güvenilir Bir Otorite Olarak Konumlandırır

Karşılıklı bağlantılar, sizi ve web sitenizi güvenilir bir otorite olarak belirlemenize yardımcı olabilir. Müşterilere ve potansiyel müşterilere daha ilgili kaynaklara erişim sağlayarak, onları ve sorunlarını anladığınızı ve bilgi için diğer kaynaklara göndermek için sunduklarınıza yeterince güvendiğinizi gösterir. Arama motoru algoritmaları bunu tanır ve sonuç olarak SERP sonuçlarında yükselebilirsiniz.

3- Web Sitesi Trafiğini Artırır

Bağlantılar, web sitenizin trafiğini artırabilir ve ne sunmanız gerektiğinin farkında olmayabilecek potansiyel müşterileri getirebilir. Web sitesi trafiğindeki bu artış, arama motorlarını artan dikkat çektiğiniz konusunda uyaran ve sizi arama sayfası sonuçları listesinde yukarı iten başka bir faktördür.

Bununla birlikte, web sitenizdeki harici bağlantılar SEO’nuz için faydalı olsa da SERP sıralamalarının arkasındaki önemli güç olmaz.

Bunları müşterilere ve potansiyel müşterilere fayda sağlamak için kullanabilirsiniz ve bu da markanızla daha yüksek etkileşime yol açabilir ve bu da SEO üzerinde daha olumlu bir etkiye sahip olacaktır.

4- Karşılıklı Bağlantı Dezavantajları Nelerdir?

Karşılıklı bağlantılar faydalı olsa da aynı zamanda risklerle birlikte gelirler ve bu da onları belirli koşullar altında SEO’nuz için kötü hale getirir.

Tüm bağlantı teknikleri arasında, karşılıklı bağlantı, kötüye kullanılma riski en yüksek olanıdır. Yalnızca SEO’yu geliştirmek için kullanıldığında, hiçbir ilişki söz konusu olmadığında, sonuç genellikle spam içeriklidir ve bağlantıları takip etmeye çalışan tüketiciler için rahatsız edicidir.

Ayrıca karşılıklı bağlantının aşırı kullanımı SEO’nuzu olumsuz yönde etkileyecektir. Dikkatsizce bağlantı alışverişinde bulunmak, SEO’nuz ve site otoriteniz için aşağıdaki şekillerde kötü olabilir.

5- Web Sitenizin Google Tarafından Cezalandırılması

Karşılıklı bağlantılar, dikkatsizce eklendiğinde web sitenizin Google tarafından cezalandırılmasına neden olabilir. Çünkü arama motorunun belgelenmiş yönergelerine aykırıdırlar.

Google’ın Web Yöneticisi Yönergeleri’ne göre, arama sonuçlarını manipüle etmeye çalışmak için mevcut olan karşılıklı bağlantılar hızlı cezalarla karşılanacaktır.

Google’ın Web Yöneticisi YönergeleriPageRank’i veya arama sonucu sıralamalarını oynamak amacıyla bağlantı şemalarını ve bağlantı değişimlerini özel olarak ele alır.

Bu tür bir durumda bir ceza nasıl görünebilir? Aşağıdakiler de dahil olmak üzere iki potansiyel ceza vardır:

  • Arama sonuçlarında sitenizin derecesini düşürme.
  • Web sitenizin dizinini kaldırma.

Cezalar ve bunun sonucunda SEO üzerinde ortaya çıkan olumsuz etki, aşağıdaki eylemler nedeniyle ortaya çıkabilir:

  • PageRank’i geçen bağlantıların satın alınması ve satılması.
  • Aşırı karşılıklı bağlantı.
  • Yalnızca çapraz bağlantı amacıyla düşük kaliteli içerik barındıran iş ortağı sayfaları oluşturma.
  • Sitenize geri bağlantılar oluşturma sürecini otomatikleştirme (örneğin, bağlantı alma için otomasyon hizmetlerini kullanma).

6- Arama Motoru Güvenini Kaybetme Riski

Kötü konumlandırılmış karşılıklı bağlantılarla, arama motorlarının güvenini kaybetme riski altındasınız.

Bu güven kaybı, aşağıdakiler de dahil olmak üzere birkaç tanımlanabilir şekilde ortaya çıkabilir:

  • Web sitenize çok sayıda bire bir bağlantı eklersiniz.
  • Bağlantılarınızın bağlantı metni sürekli olarak şüpheli veya içeriğinizle tamamen ilgisiz.

7- Web Sitesi Otoritesi ve SERP Sıralamalarında Azalma

Müşterilerinizle veya içeriğinizle bir şekilde alakalı olmayan harici sitelere bağlantı vermek, web sitesi otoritesinde ve SERP sıralamalarında çarpıcı düşüşlere neden olabilir.

Bunu önlemenin yolu, karşılıklı bir anlaşmada bağlantı verdiğiniz içeriğin her zaman alakalı olmasını sağlamaktır. Diğer sitenin her zaman yüksek otoriteli bir site olması gerekmese de, ne kadar sık olursa, site otoritenizi veya sıralamanızı o kadar az düşürebilir.

Karşılıklı Bağlantı Nasıl Oluşturulur?

Karşılıklı bağlantılar kullanmak zaman zaman bir kumar gibi görünse de, bunları yararınıza kullanmanın yolları vardır.

Doğru kullandığınızdan emin olmak için aşağıdaki adımları takip edin ve potansiyel olarak SEO’nuzda bir artışa yol açtıklarını izleyin.

1- Bağlantının İlgili İçeriğe Ait Olduğundan Emin Olun

Düşündüğünüz her bağlantı için öncelikle aşağıdaki soruları sorun:

  • Bu bağlantı bağlamsal olarak alakalı mı?
  • Karşılıklı bağlantı bizim için doğal bir uyum olur mu?
  • İçerik pazarlama stratejimizle faydalı bir şekilde örtüşecek mi?

Bu soruların cevabı her zaman EVET olmalıdır. Belirli içeriğinizle bir şekilde alakalı olan daha yüksek kaliteli sitelere bağlantı vermek, yalnızca müşterinizin deneyimini geliştirmekle kalmayacak, aynı zamanda katılımı ve SEO’yu da artıracaktır.

Öte yandan, alakasız içeriğe bağlantı vermek, müşterilerinize ve potansiyel müşterilerinize kötü görünmenize neden olacaktır.

2- Bağlantı Veren İçeriğin Değer Kattığından Emin Olun

Okuyucularınızın bir sorunu çözmesine yardımcı olun veya bir şekilde kendileri için daha fazla değer katan içeriğe bağlantı vererek daha fazla bilgi edinin.

Başka bir deyişle, yalnızca SEO ve SERP sıralamalarınıza odaklanmaktan kaçının ve bunun yerine tüketiciye ve başka bir sitedeki kaliteli içerikle gerçek değeri nasıl sağlayacağınıza odaklanın.

Kendinizi onların yerine koymayı deneyin ve hangi deneyimlerin onlara en çok yardımcı olacağını belirleyin.

Empatik pazarlama teknikleri, müşterileriniz için hangi içeriğin değerli olacağına dair ipuçları sağlayarak bu konuda size yardımcı olabilir.

Yüksek kaliteli içeriğe bağlanarak güvenilir bir kaynak olmanın ek avantajını elde edersiniz. Karşılığında karşılıklı bir bağlantı alırsanız, bu bir bonustur ve sizi güvenilir bir bilgi kaynağı olarak konumlandırmaya devam eder.

3- Bağlantı Veren Sitenin SEO Metriklerini Kontrol Edin

Karşılıklı bağlantınızın etkinliğini artırmak ve SEO’nuzu olumlu yönde etkilemek için, diğer sitenin SEO metriklerini kontrol edin. İyi SEO metrikleri bulursanız, bu site yüksek otoriteli bir web sitesidir ve onlarla bağlantı kurmak size fayda sağlayabilir.

Ücretsiz Backlink Checker gibi ücretsiz çevrimiçi araçları kullanmayı düşünün veya belirli SEO faktörlerine bağlı olarak öncelik verilecek siteleri bulmak ve filtrelemek için ücretsiz bir Monitör Geri Bağlantıları deneme sürümüyle başlayın.

Yüksek alan adı yetkisine sahip siteler veya bu metriklerde görünecek başka bir faktör gibi sizin için neyin en önemli olacağını belirleyin.

4- Otantik İlişkiler Kurun

Başarılı karşılıklı bağlantıların anahtarı, ilk adım olarak otantik ilişkilerin kurulmasıdır. İlişki kurma sürecine, karşılığında hiçbir şey beklemeden başka bir kaynağa bağlanarak başlayabilirsiniz.

Siteye bağlantı vermeyi seçersiniz okuyucularınız için değerli olacak alakalı içerik sunarlar. Bir noktada diğer site size geri dönerek otantik bir ilişkiyi sağlamlaştırabilir.

5- Blogculara ve Etkilere Ulaşın

Blogger ve etkileyici sosyal yardım, karşılıklı bağlantı faaliyetlerinize dahil etmek için başka bir stratejidir.

Bir ilişki kurma niyetini koruyun ve okuyucularınız için değer katın. Ayrıca sadece geri bağlantılar oluşturmakla kalmayın.

6- Backlink Potansiyeli Oluşturmanın Yollarını Belirleyin

Dijital pazarlama stratejinizi yeniden inceleyin ve backlink potansiyeli oluşturmanın daha fazla yolunu belirleyin. Bu sonunda karşılıklı bağlantıya yol açabilir. Bu geri bağlantıları içerik tanıtımı, konuk bloglama, podcast konuğu olma ve belirli bir konuyu tartışmak için paneller düzenleme yoluyla oluşturun.

7- Rakip Sitelere Bağlantı Vermekten Kaçının

Karşılıklı bağlantı iyi düşünülmediğinde, eylemleriniz sayesinde rakiplerin arama sonuçlarında daha üst sıralarda yer almasına neden olabilir.

Bağlantı kurduğunuz kişinin doğrudan bir rakip olmadığını her zaman onaylayın. Aynı hedef anahtar kelimelere bağlantı vermekten kaçının.

Onlara bağlantı verirseniz, nadiren karşılıklı bir bağlantı alırsınız. Bunun yerine, web sitesi trafiğini artırmaya ve arama motoru sıralamalarında yukarı itmeye yardımcı oluyorsunuz.

8- Karşılıklı Bağlantı İsteklerini Değerlendirme

Bir noktada, muhtemelen karşılıklı bağlantı istekleri almaya başlayacaksınız. Kabul etmeden önce, her zaman bu istekleri ve SEO ve site otoritenizi nasıl etkileyebileceklerini değerlendirin.

Karşılıklı bağlantıyı kabul etmeden önce aşağıdakileri belirleyin.

  • Bu bir bağlantı şeması mı?
  • İşimiz için doğal bir uyum mu?
  • Müşterilerimize veya potansiyel müşterilerimize değer sunacak mı?
  • Bu dış bağlantı ilişkisi web sitesi trafiğinde bir artışa yol açabilir mi?
  • Google’ın bizi bu diğer siteyle ilişkilendirmesini istiyor muyuz?

Kaynaklar:

Alex Hawkes https://blog.consoleconnect.com/what-is-interconnection-and-why-is-it-so-important-to-enterprises Erişim Tarihi: 21 Eki 2022, 07:33

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir