Kaliteli Backlink nedir? Nasıl elde edilir?

Kaliteli Backlink Nedir, Nasıl Elde Edilir?

Kaliteli backlink, gelen bağlantının niteliklerinin SEO standartlarına uygun olması ve sitenin Google tarafından pozitif olarak algılanmasına yardımcı olacak nitelikte olmasıdır. “Kaliteli backlink nasıl elde edilir?” sorusunun cevabı ise bir dizi uygulamayı merkeze alarak verilebilir.

Öyle ki; backlink elde etmek için legal ve illegal yollardan bahsedebiliriz ve legal yollar bir miktar çaba gerektirebilir. Burada uygulamaların uzmanlar tarafından yapılması elbette süreci daha sorunsuz hale getirecektir. Bu bağlamda backlink kazanmak için bir SEO ajansı, ihtiyaçlarınızı daha hızlı ve efektif karşılayabilir.

Backlink edinme sürecinde yapılan en büyük hata, link satın almaktır. Google, backlink satın alma uygulamalarını bütünüyle yasaklamış, her ne sebep ve şekilde olursa olsun, satın alınan backlink tespit edildiğinde sitenin ciddi cezalar alması öngörülmüştür.

İllegal olarak tanımladığımız uygulamalardan kastımız budur. Ancak burada bir istisnai durum söz konusudur. Basın bülteni yayınlarının standartlara uygun olarak yapılması haline bir bedel ödense dahi, Google bu bağlantıların niteliğini negatif olarak kodlamaz. Tabii bunların çok dikkatli yapılması ve sayısal olarak abartılı olmaması gerekir.

Kaliteli Backlink Nedir?

kaliteli backlinkin seo'ya etkisi

Kaliteli backlink, doğal olarak oluşan ve sitenizle doğrudan alakalı olan backlinktir. Google, çok az konuda doğrudan açıklama yaparken, backlink konusunda oldukça açık ve nettir. Satın alınan backlinklerin tamamının yararsız ve hatta zararlı olduğu ifade edilirken, sitelerin link satın almak yerine iyi niyetle pazarlama yapmaları önerilir.

Kaliteli backlinkleri doğal olmayan yollardan üretmeye çalışmak çok nadir durumlarda pozitif sonuçları doğurur. Gerçekten sizinle ilgili ve nitelikli bir siteden link alabilme şansını elbette kaçırmayın. Ancak bu sitenin sizden başka binlerce siteye link vermediğinden emin olun. Bir sitenin dışarıya verdiği bağlantı sayısı arttıkça, link kalitesi azalır.

Backlink Kalitesi Nasıl Belirlenir?

kaliteli backlink kaynakları nelerdir ?-4

Bir siteye gelen bağlantıların belli başlı özellikleri aşağıda listelenen şekilde olmalıdır;

  • Gelen bağlantının sayfa ve/veya site ilgili kaynaklardan geliyor olması,
  • Gelen bağlantıyı veren sayfanın, yasaklı sayfalar içerisinde olmaması (cinsellik, şiddet, kumar vb.),
  • Gelen bağlantıyı veren sitenin link çıkış sayısının kabul edilebilir seviyede olması,
  • Bağlantıyı veren sayfanın trafiğinin olması ve mümkünse fazla olması,
  • Bağlantının geldiği kaynakta, sayfa veya site ile ilgili içeriğin olması,
  • Bağlantının geldiği sayfanın, bağlantı metni ve bağlantı kaynağındaki içerikle uyumlu ve daha güçlü içeriğe sahip olması,
  • Bağlantı veren sayfanın, daha önce spam olarak işaretlenmemiş olması,
  • Bağlantı veren alan adının link satışı ile ilişkilendirilmemiş olması,
  • Dofollow ve nofollow dengesinin site genelinde uygun şekilde yapılanmış olması şeklinde özetlenebilir.

Sayfa ile ilgili kaynaktan gelen bağlantı: Doğal ve nitelikli backlinkte olması gereken birinci özelliktir. Bir halı yıkama firmasının bir üniversite sitesinden bağlantı alması, beklenen ve olağan sayılabilecek bir durum değildir.

Üniversiteler ve kamu kurumlarında gelen bağlantılar yüksek kaliteli bağlantılar olsa da bu gibi bir site için doğru bir yöntem olmayacak ve sistem bu linkleri şüpheli olarak sayacaktır. Burada ikinci bir durum, hacim olarak birbirine denk sitelerin de alaka düzeyinin önemli olmasıdır.

Benzer şekilde, bir okul sitesine bir oto yedek parça sitesinden gelen bağlantı, mantıklı olmayacağından, sistem tarafından organik olarak da algılanmaz.

Yasaklı sitelerden gelen bağlantı: Kumar, bahis, cinsellik ve illegal olarak tanımlanmış sitelerin Google üzerinde listelenme durumları sorunludur ki, bu sitelerden gelen bağlantılar da sistem tarafından zararlı bağlantı olarak işaretlenir. Bu nedenle bu sitelerden gelen bağlantılar reddedilmelidir.

Kaynağın bağlantı sayısı: Gelen bağlantıyı veren sayfanın aynı sayfadan ve site çapında verdiği toplam bağlantı sayısı, linkin kalitesinde ikinci en önemli kriterdir.

Sosyal medya platformları dışında, çok yüksek sayıda link çıkışı olan siteler, Google tarafından şüpheli olarak işaretlenir. Bu siteler çoğunlukla link satan siteler olduğundan, sistem tarafından spam olarak işaretlenmiş olabilir. Bu durumda gelen bağlantı faydalı olmayacak, aksine siteye zarar verebilecektir.

Bağlantı veren sitenin trafiğinin yüksek olması: Bağlantı verme kriterlerinden önemli bir tanesidir. Bir sitenin trafiği yoksa, vereceği bağlantının da kullanıcının faydasına olmayacağı kuralından dolayı, trafiği belli seviyede olmayan sitelerden alınan backlinkler zararlı olmasalar da fayda sağlamazlar.

Kaynak ve hedef sayfa arasında içerik uyumluluğu: Birinci maddede belirttiğimiz alaka düzeyi ile ilgili bir durumdur. Burada daha ileri seviye bir değerlendirme yapılması durumu söz konusudur.

Bağlantı ilgili olarak işaretlenmiş olsa dahi, gelen bağlantı kaynağındaki içerik ile mevcut sayfadaki içeriğin birbiri ile uyum düzeyi, sayfanın arama motoru skorunu doğrudan etkiler. Kimi site sahipleri, sayfalarındaki içeriğin birebir bir örneğini gelen bağlantıyı veren sayfaya koyar ki, bu bir skor faydası sağlamaz.

Bağlantı kaynağının spam olmaması: Kaynağın backlink sayılmasının temel unsurudur. Bir site veya sayfa spam sayılmış ise zaten arama sonuçlarında indeks değeri yoktur ve buradan gelen bağlantılar dikkate alınmaz. Hatta bu kaynaklardan gelen çok sayıda bağlantı, backlink alan siteye zarar verebilir.

Linkinlerin izleme durumu: Siteye gelen bağlantıların organik olup olmamasının analizinde önemli bir kriterdir. Bir siteye gelen tüm bağlantılar dofollow olamaz. Burada alınan bağlantının belli bir düzeyde nofollow olması gereklidir.

Kaliteli Backlink Nasıl Alınır?

kaliteli backlink almak

Kaliteli backlink almak kavramını, satın almak olarak algılamak doğru değildir. Backlink satmak ve satın almak Google tarafından tamamen yasaklanmış bir uygulamadır. Google bu noktada yalnızca basın yayın kuruluşları için serbestlik tanır ki, bu da oldukça sınırlıdır. Bu nedenle öncelikle satış yapan sitelerden uzak durarak işe başlayabiliriz.

Basın yayın kuruluşları dışında, ücret karşılığında belli yayınları yayınlayan ve az sayıda link çıkışı olan nitelikli kaynaklar da kullanılabilir kaynaklar olabilir. Ancak burada bir hususun altını çizmek gerekir.

Google, gelen aktif bağlantılar dışında, farklı kaynaklarda marka isminin geçtiği yayınları da kaliteli backlink kadar etkili birer unsur olarak kabul eder. Yani isminizin geçtiği her dış kaynak aslında birer backlink etkisi sağlayabilir.

Tüm bu nedenlerden dolayı, backlink almak için özel bir aksiyon yerine, kaliteli backlink sağlayacak içeriklerin sunulması, en doğru yöntem olarak kabul edilir. Siteniz dışından, kendi iradeleri ile size gelen bağlantılar, kriterler içerisinde saydığımı trafik hacmi gibi unsurların göz ardı edilebilmesine neden olabilir.

Backlink Olmadan Arama Sonuçlarında Yükselmek Mümkün müdür?

Backlink, sitenizin değerini Google’a gösteren unsurlardan bir tanesidir. Google bunu tek başına ele almaz. Bir sitenin içerik bakımından yeterli olmaması ve teknik gereksinimleri karşılamaması halinde çok sayıda backlink sahibi olması hiçbir anlam ifade etmez. Hatta bu gibi sitelerin neden backlink aldıkları sorgulanır.

Öte yandan çok güçlü içerikleri olan siteler, hiç bağlantı almasalar dahi Google tarafından öne çıkarılabilir. Nitelik bakımından güçlü sitelerin öne çıkarılma sonrasında doğal olarak backlink elde etmemeleri ise beklenen bir durum değildir.

Google tarafından belirlenen doyurucu içeriklerle donatılmış sitelerin bir şekilde organik baklink almaları mümkündür. Bu bağlantılar;

  • Whatsapp paylaşımları,
  • Messenger paylaşımları,
  • Sosyal medya paylaşımları,
  • Yer imlerine eklemeler,
  • Blog ve forum paylaşımları,
  • Doğrudan site paylaşımları şeklinde olabilir.

Kullanıcılar, kendilerini tatmin eden ve gerçekten fayda sağlayan içerikleri paylaşır. Bunların sayısının az olması ise yalnızca bir kriterdir. Güçlü içerikler sağlamaya devam ettikçe site doğal olarak daha fazla doğrudan backlink alacaktır.

Yüksek kalitede olan Backlink kaynakları nelerdir?

kaliteli vs kalitesiz backlink

Gelen bağlantılar veya gelen bağlantılar olarak da adlandırılan Backlink’ler, web sitenizdeki bir sayfaya başka web sitelerinden işaret eden bağlantılardır. Bu bağlantılar arama motoru optimizasyonu (SEO) için çok önemlidir çünkü arama motorlarının bir web sayfasının otoritesini ve alaka düzeyini tanımasını sağlar. Bir web sitesinin arama motoru sonuç sayfalarındaki görünürlüğü ve konumu, yüksek kaliteli güvenilir web sitelerinden (SERP’ler) gelen Backlink’ler geliştirilebilir.

Aşağıdaki Backlink kaynakları kategorilerinin yüksek kalitede olduğu düşünülmektedir:

  • Sektöre özgü dizinler ve web siteleri: Bunlar, belirli bir alan veya konuya ayrılmış web siteleridir. Örneğin, iç tasarımla ilgili bir web sitesi işletiyorsanız, Houzz veya HomeAdvisor gibi sektöre özgü bir dizinden bir Backlink almak isteyebilirsiniz.
  • Otorite web siteleri: Kendi sektörlerinde yüksek düzeyde etkiye ve saygıya sahip web siteleri otorite web siteleri olarak kabul edilir. Saygın bir web sitesinden bir Backlink’e sahip olmak, web sitenizin algılanan değerini ve güvenilirliğini artırabilir. Huffington Post, Forbes ve New York Times yetkili web sitelerine birkaç örnektir.
  • Eğitim web siteleri: Okullar, üniversiteler ve araştırma kurumlarının web siteleri sıklıkla yüksek kaliteli Backlink kaynakları olarak kabul edilir. Bu web sitelerinden birinden bir Backlink, web sitenizin daha güvenilir ve yetkili olmasına yardımcı olabilir çünkü bu web siteleri genellikle güvenilir bilgi kaynakları olarak kabul edilir.
  • Devlet web siteleri: Devlet web siteleri genellikle güvenilir bilgi kaynakları olarak kabul edilir ve diğer web sitesi türleriyle aynı önyargılara tabi değildir, bu da onları tipik yüksek kaliteli Backlink kaynakları yapar.
  • Nişe özgü web siteleri: Belirli bir konuda veya sektörde uzmanlaşmış web sitelerine nişe özgü web siteleri denir. Bu web siteleri genellikle çok meşgul bir kitleye sahiptir ve kendi nişlerinde iyi bilinirler, bu da onları iyi bir yüksek kaliteli Backlink kaynağı yapar.
  • Endüstri dernekleri: Belirli bir endüstriyi veya endüstri grubunu temsil eden kuruluşlar, endüstri birlikleri olarak bilinir. Bir ticaret kuruluşundan bir Backlink’e sahip olmak, alanınızda otoritenizi ve güvenilirliğinizi oluşturmanıza yardımcı olabilir.
  • Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar: Kâr amacı gütmeyen kuruluşlar, yüksek kaliteli Backlink’ler için iyi bir kaynak olabilir ve genellikle güvenilir bilgi kaynakları olarak kabul edilir.
  • Konuk bloglama: Saygın bir web sitesi için konuk blog yazısı yazmak, ondan Backlink almanın bir yoludur. Genellikle bir konuk blog gönderisi yazdığınızda, gönderinin gövdesinde veya yazar biyografisinde kendi web sitenize Backlink verirsiniz. Bu, yeni bir kitleye ulaşmanın ve güvenilir bir kaynaktan Backlink almanın etkili bir yolu olabilir.
  • Sponsorlu içerik: Sponsorlu içerik, bir marka veya işletme tarafından yazıp başka bir internet sitesinde ücret karşılığında yayınlanmasıdır. Genellikle, bu tür içerikler sponsor işletmenin web sitesine bir Backlink içerir. Sponsor olduğunuz web sitesi saygın ve sektörünüze uygun olduğu sürece, sponsorlu içerik, yüksek kaliteli bir Backlink almanın iyi bir yolu olabilir.
  • Kırık bağlantı kurma: Kırık bağlantı kurma, yüksek kaliteli Backlink’ler elde etmenin başka bir yöntemidir. Bunu yapmak için, diğer web sitelerindeki bozuk bağlantıları arayın ve bunları kendi bağlantılarınızla değiştirmeyi teklif edin. Bu, diğer web sitesindeki kullanıcı deneyimini geliştirmeye yardımcı olabilir ve güvenilir bir kaynaktan Backlink sağlayabilir.
  • Kaynak sayfası bağlantı oluşturma: Kaynak sayfaları, belirli bir konu için yararlı araçların veya kaynakların bir listesini sağlayan bir web sitesindeki sayfalardır. Belirli bir kaynak sayfasının okuyucularına yardımcı olacak bir şeye sahipseniz, web sitesi sahibiyle iletişime geçebilir ve bir Backlink karşılığında kaynağınızın veya aracınızın sayfada dahil edilmesini talep edebilirsiniz.
  • İnfografik bağlantı oluşturma: İnfografikler, sosyal medyada ve diğer çevrimiçi topluluklarda sıklıkla paylaşılan verilerin görsel özetleridir. Sektörünüzdeki web sitelerine ve bloglara başvurabilir ve hem eğitici hem de görsel olarak çekici bir Backlink karşılığında infografiklerinizi yayınlamalarını isteyebilirsiniz.
  • Sosyal medya pazarlaması: Facebook ve Twitter gibi sosyal medya sitelerinin nadiren Backlink sunmasına rağmen, yine de hedeflenen, yüksek kaliteli trafiğin değerli bir kaynağı olabilirler. Sosyal medyada değerli içerikler üretip paylaşarak web sitenize gelen trafiği artırabilir ve muhtemelen içeriğinize değer veren diğer web sitelerinden Backlink kazanabilirsiniz.

sosyal medya üzerinden backlink ve seo

  • İş birliği ve ortaklıklar: Sektörünüzdeki şirket veya kuruluşlarla birlikte çalışmak, yüksek kaliteli Backlink’ler elde etmek için başarılı bir strateji olabilir. Örneğin, içeriği birlikte oluşturmak veya bir etkinliğe ev sahipliği yapmak için başka bir şirketle ortaklığın bir parçası olarak birbirlerinin web sitelerine bir Backlink dahil edilebilir.
  • Basın bültenleri: Şirketinizin veya web sitenizin haber değeri taşıyan içeriği varsa, bir basın bülteni oluşturabilir ve uygun medya kuruluşlarına gönderebilirsiniz. Bir medya kuruluşu tarafından yayınlandıysa, web sitenize bir Backlink genellikle basın bülteninize dahil edilir.

Kaynaklar:

Woorank https://www.woorank.com/en/edu/seo-guides/evaluate-backlink-quality Erişim Tarihi: 19 Eki 2022, 13:58

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir