Kalite Puanı Nedir? Google Ads Hesabınızı Nasıl Etkiler?

Kalite Puanı Nedir? Google Ads Hesabınızı Nasıl Etkiler?

Kalite Puanı, Google, Bing ve Yahoo tarafından kullanıcının arama amacına uygun olarak reklam kalitenize erişmek için kullanılan bir ölçüdür. Bu, 1 ila 10 arasında bir puandır ve 10 en yüksek değerdir. Üç bileşen, kalite puanını ve tıklama başına maliyeti etkiler.

Google Ads hesabınızdaki anahtar kelimeler için kalite puanı kullanılır. Bu, anahtar kelime düzeyinde görünür Kalite Puanıdır. Birçok insanın fark edemediği şey burada oyunda gözle görülenden daha fazlası olduğudur.

Çoğu zaman, bir Kalite Puanı sorununu yalnızca anahtar kelime düzeyinde QS Google Ads arayüzünde kullanabilirsiniz. Bu kılavuz, farklı Google Kalite Puanı türlerini, neden önemli olduklarını, Kalite Puanı ile ilgili yanlış anlamaları anlamanıza yardımcı olacak ve Kalite Puanınızı yükseltmenize yardımcı olmak için gerçekleştirebileceğiniz işlemlerin bir kontrol listesini sağlayacaktır.

Ayrıca bu makalede, Kalite Puanının neden önemli olduğunu ve TBM’nizi önceden belirleme şeklini öğreneceksiniz. Kalite Puanının 3 bileşenini ortaya çıkaracağız ve bu ölçümü iyileştirmek için bazı ipuçlarını paylaşacağız.

Kalite Puanı Nedir?

Kalite puanı, oluşturulan reklamın standartlara uygunluğunu tespit eden bir değerleme yöntemidir. Google reklam alanlarında yayınlayacağımız reklamın, protokollere uygunluğunu bu değerleme mekanizması belirler.

Reklam kalite puanı, reklam platformunun öngördüğü kurallara uygun olup olmama durumu ve web sitesinin reklamla ilişkisine bağlıdır. Her ne kadar pek çok reklamcı, web sitesi ile reklamın ilişkisine odaklanmıyor olsa da bu doğru bir yaklaşım değildir.

Reklamın kurallara uygun olması birincil fonksiyon olmakla birlikte, reklamın site ile alakalı olması reklamın daha fazla gösterilmesini sağlayabilir. Ayrıca kimi kaynaklar reklam içeriği ile site içeriğinin denk olması durumunda reklam maliyetlerinin daha düşük olduğuna da işaret etmektedir. Reklam kalite puanını nasıl arttıracağına dair bilgilere, sitemizden ve Google’ın ilgili yönergelerinden ulaşabilirsiniz.

Kalite Puanı Ads Hesabınızı Nasıl Etkiler?

Her şeyden önce, Kalite Puanı Google’ın belirttiği gibi bir KPI değil, bir teşhis aracıdır. Kullanıcıların sizinkilerle aynı anahtar kelimelerle nasıl etkileşimde bulunduğunu anlamanıza yardımcı olur. Puanınız, reklamınızın rakiplerinizle karşılaştırıldığında alaka düzeyini tanımlar.

Puan ne kadar yüksek olursa, reklamınız veya açılış sayfanız hedef kitleniz için o kadar yararlı olur. Kalite Puanı, son 90 gün içinde aynı anahtar kelimeyi kullanan diğer reklam verenlerin reklam analizlerine göre atanır.

Google Kalite Puanı, reklam açık artırmasında dikkate alınmasa da reklam verenlere çeşitli avantajlar sağlar:

  • Reklam Bütçesinden Tasarruf

Reklam bütçenizden tasarruf etmenizi sağlar. Kalite Puanınız ne kadar yüksek olursa, reklam alanınız için o kadar az ödeme yapmanız gerekir. Nasıl çalıştığını görelim.

Google reklamlardan para kazanır. Sonuç olarak, arama motoruna yalnızca kullanıcılar reklamları tıkladığında ödeme yapılır. Tıklamalarını sağlamak için, reklamlar onların ihtiyaçlarıyla alakalı olmalıdır. Reklam alanı alakasız reklamlarla tıkanmışsa, kullanıcılar bağlantıları tıklamaz ve Google kar elde etmez.

Uzun vadede, bu hayal kırıklığına ve arama motoruna güvensizliğe yol açabilir. Bu nedenle Google, kullanıcılara en iyi kullanıcı deneyimini sunmakla ilgilenmektedir.

  • Dönüşüm Başına Maliyeti Düşürür

Yüksek Kalite Puanı paradan tasarruf etmenize yardımcı olduğundan dönüşüm başına maliyetiniz de düşer. Sonuç olarak, kullanıcılara ilgili teklifleri sunarak daha fazla para kazanırsınız. Ayrıca, yol boyunca, yeni müşteriler edinmek için daha az harcama yapacaksınız.

  • Tıklanma Oranınızı Arttırır

Kalite Puanınız ne kadar yüksek olursa, reklamınız arama motoru sonuçları sayfasında (SERP) o kadar yüksek bir konuma sahip olur. Sonuç olarak, TO’nuz da artacaktır. Google AdWords, Kalite Puanını benimsemeden önce, TO, reklam alaka düzeyinin ana faktörüydü.

Google Ads Kalite Puanı Artan Reklamların Özellikleri Nelerdir?

Dijital pazarlama konusuna yeni giriş yapanların en çok merak ettikleri konuların başında Google Ads kalite puanıdır. Kalite puanını yükseltmek, kampanya optimizasyonunda birincil işlem olmalıdır. Reklamların kalite puanını bu kadar önemli yapan ise yatırım getirilerinin de buna bağlı olarak artacak olmasıdır. 

Adwords kalite puanı, Google’ın reklamınızın kalitesini ölçümleme aracıdır. Kalite puanı yükseldikçe, reklamın görüntüleme maliyeti düşer ve görüntülenme frekansı artar. Adsense reklamınızın kalitesini artırmak için anahtar kelimelerinizi gruplayabilir ve uygun reklam metinleri kullanabilirsiniz. Anahtar kelimelerinizin sitenizle ilgi düzeyini artırmak da reklam kalitesi üzerinde etkili bir yöntem olacaktır.

Her anahtar kelime için reklamınızın final URL’ sini belirlemeniz, açılış sayfanızın deneyimini arttıracaktır. Sitenizin açılış sayfasının SEO bakımından yüksek niteliklere sahip olması önemli bir faktördür. Google Ads (Adword) kalite puanını etkileyen faktörler vardır. Bu faktörler kalite puanını yukarıda tutmak isteyen web sitesi sahiplerinin uygulaması gereken konulardandır. Bu faktörler şu şekilde sıralanabilir: 

Reklamlara beklenen tıklama oranı (TO): Reklamlar söz konusu anahtar kelime için gösterildiğinde tıklama olasılığını ölçen bir anahtar kelime durumudur.

Reklam alaka düzeyi: Reklam oluştururken URL yolu gösterebilir bu şekilde kullanıcı reklama tıklamadan önce nereye gideceğini görür ve ona göre hareket edebilir.

Açılış sayfasının deneyimi: Açılış sayfasının hem hızlı olması hem de mobil uyumlu olması gerekmektedir.

Reklam uzantılarının kullanılması: Reklam uzantılarının kullanması durumunda kalite puanı da doğal olarak artış gösterecektir.

Site hızı: Site hızımız kalite puanı açısından oldukça önem arz etmektedir.

Kalite Puanı Türleri Nelerdir?

  • Hesap Düzeyinde Kalite Puanı

Hesap düzeyinde Kalite Puanı, bir hesaptaki tüm anahtar kelimelerin ve reklamların geçmiş performansının sonucudur. Google, bu Kalite Puanının varlığını doğrulamaz, ancak genel olarak, görünür anahtar kelime düzeyindeki Kalite Puanı dışında farklı Kalite Puanı düzeyleri olduğu kabul edilir.

Hesabınızda düşük geçmiş performansa sahip çok sayıda düşük QS anahtar kelimeniz ve düşük tıklama oranına (TO) sahip reklamlarınız varsa, bunlar hesabınızın toplam Kalite Puanını aşağı çeker ve genel olarak daha düşük Kalite Puanlarından başlayacakları için ek anahtar kelimeler eklemeyi zorlaştırır.

  • Reklam Grubu Kalite Puanı

Reklam Grubu düzeyinde Kalite Puanı, bir kampanyada hangi alanlarda çalışmanız gerektiğini belirlemenin bir yoludur. Örneğin, bir reklam grubunda düşük bir anahtar kelime QS’niz varsa ancak genel ortalamanız 7 iken, ortalaması 4 olan bir reklam grubuysa, ilk önce nereye odaklanmanız gerektiğine dair net bir resim elde edersiniz.

Öncelikle en düşük ortalama QS alanlarınız üzerinde çalışmak, daha iyi bir yatırım getirisi elde etmenize yardımcı olur.

Kampanyalarınızı ve reklam gruplarınızı yeniden yapılandırmanın yollarını aramalı ve reklam grubu QS’sini artırmak için düşük TO’lu reklamları düzenlemelisiniz.

Reklam gruplarınızı yeniden yapılandırmak, hesap yapınızı iyileştirmenin iyi bir yoludur. Bir şeyleri taşıdığınızda görünür geçmişiniz silinir, ancak Kalite Puanınızı hesaplama geçmişi korunur.

  • Anahtar Kelime Düzeyinde Kalite Puanı

Bu, Google’ın anahtar kelimelerinizi yayınladığı kalite puanıdır ve Google Ads arayüzünde görünür. Bir anahtar kelimenin Kalite Puanı, 1’i zayıf ve 10’u büyük olmak üzere 1 – 10 arasında bir ölçekte puanlanır.

Anahtar kelime düzeyindeki puanınız, anahtar kelimenizle tam olarak eşleşen arama sorgularının performansıyla hesaplanır. Bu nedenle, Kalite Puanınız, eşleme türünden bağımsız olarak bir anahtar kelime için aynı olacaktır.

Kalite Puanı Bileşenleri Nelerdir?

  • Kalite Puanı: Anahtar kelimenin, reklamların ve açılış çağrı cihazının bir reklamı görüntüleyenlerle ne kadar alakalı olduğu.
  • Reklam Alaka Düzeyi: Anahtar kelimelerin reklam metniyle ne kadar yakından ilişkili olduğu.
  • Açılış sayfası deneyimi: Açılış sayfası, sayfayı görüntüleyen kullanıcılar için ne kadar yararlıdır.
  • Beklenen TO: Geçmiş performansa göre, bir reklamın gösterildiğinde tıklanma olasılığı temel alınır.
  • Kalite Puanı (geçmiş): Raporlama zaman diliminde bilinen son kalite puanı.
  • Reklam Alaka Düzeyi (geçmiş): Raporlama zaman diliminde bilinen son reklam alaka düzeyi.
  • Açılış sayfası Deneyimi (geçmiş): Raporlama zaman diliminde bilinen son açılış sayfası deneyimi puanı.
  • Beklenen TO (geçmiş): Raporlama zaman diliminde bilinen son beklenen tıklama oranı.

Google Adwords Kalite Puanı Nasıl Yükseltilir?

Google Adwords reklam kalitenizi artırmak için yapabileceklerinizin iki boyutu vardır. Birinci boyut; reklamın kendisi ve adsense ayaları ile ilgili uygulamalar, diğer ise SEO uygulamaları olarak sınıflandırılır. Reklamınızın ayarlarını reklam panelinden yapmanız buradaki işlemler bakımından yeterliyken, siteniz içerisindeki ayarlar profesyonel destek gerektirebilir. Reklam kalite puanını artırmak için yapabileceklerinize genel bir bakış yapacak olursak maddeler halinde aşağıdaki sonuçlara ulaşabiliriz.

  •  Anahtar kelime analizi yapmak
  •  Negatif anahtar kelimeleri kullanmak
  •  Reklam gruplarına göre kampanya oluşturmak
  •  Uyumlu anahtar kelime ve reklam metni oluşturmak
  •  İlgi çekici reklam metin oluşturmak
  •  Açılış sayfası optimizasyonu yapmak
  •  Açılış sayfanızın yüklenme hızını düşürmek
  •  Sonuç analizlerini düzenli yapmak

Kaynaklar:

Wordstream https://www.wordstream.com/quality-score Erişim Tarihi: 21 Eki 2022, 07:38

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir