İnternetten Nasıl Müşteri Bulunur?

İnternetten Yeni Müşteri Bulma Yolları Nelerdir?

İnternet, bundan çeyrek asır önce bir efsane biçiminde hayatımıza sessizce sızarken, hiç birimiz bugün hayatımızın büyük kısmını işgal edeceğini düşünmemiştik.

Tıpkı cep telefonlarında olduğu gibi hayatımıza girdiği andan itibaren akıl almaz bir hızla gelişen bu mecra, bugün tüm bilgi alma etkinliklerinin merkezi konumuna yerleşmiş durumda.

Hatta alışverişlerimizi dahi internet üzerinden yapıyor ki, pazarlama dünyanın dijital dünyaya kayması ile sadece gündelik alışverişler değil, örneğin; emlak alışverişleri ve hatta araba satın alma gibi etkinliklerimizi de bu mecraya taşıdık. Doğal olarak işletmeler, “İnternetten nasıl müşteri bulunur?” sorusunu sıkça sorarlar.

Esas itibariyle internetten müşteri bulmak, müşteri bulmanın en kolay ve ekonomik yoludur. Ancak elbette bu durum, internette pazarlama yapabilenler için geçerlidir.

Eğer internet teknolojileri, pazarlamanın genel ilkeleri ve dijital pazarlamanın özellikleri hakkında bilgi ve deneyime sahip değilseniz, internet sizin için koca bir kara delikten öte olmayacaktır.

Yüzlerce müşteri bulma fonksiyonunundan sadece bir veya bir kaçına yönelen işletmeler gibi, bu fonksiyonları yanlış yöneten işletmeler de, sonuç elde edemez ki, buna sebep olarak hatalı uygulamaları işletmelere sunan, deneyimsiz firmalar da gösterilebilir.

Dijital medya ve dijital pazarlama alanında yeterli deneyimi bulunmayan ve konu hakkında donanımı olmayan kimi pazarlama işletmeleri, maalesef bu mecranın etkisiz olduğu yönünde yanlış bir algıya sebep olurlar.

Bu firmalarla çalışan işletmelerin, harcadıkları dijital pazarlama bütçesi kadar dahi dönüşüm kaydetmemeleri, doğal olarak dijital pazarlamanın etkisiz olduğuna dair bir algıya sahip olmaları sonucunu doğurur.

Hizmet Özeti
Aylık Ortalama Maliyet 10,000 – 25,000 TL
İlk Dönüşler 2. Aydan İtibaren
İdeal Çalışma Süresi 12 Ay
Tek Seferlik Yatırımlar Web Tasarım, Kurumsal Kimlik Tasarımı
Müşteri Bulma Kanalları SEO, Sosyal Medya Yönetimi, Google Reklam Yönetimi, İçerik Pazarlama
Ek Hizmetler PR, Grafik Tasarım, Influencer Pazarlama, Görüntülü Reklamlar, Yeniden Pazarlama
Hedef Kitle Lokal veya Ulusal

Profesyonel Destek Alın

Dijital pazarlama yaparken, yani internetten müşteri edinmeye çalışırken, tüm dijital kanalların efektif biçimde kullanılması ve mümkün olan en verimli sonuçların elde edileceği kombine stratejilerin oluşturulması gerekir.

İşletmelerin sahip oldukları satış kabiliyetlerini doğru mecralara yönelterek, onların hedef kitlelerine kolayca erişebilecekleri bir zemin oluşturmak, sonuçları bakımından son derece önemlidir.

Dijital pazarlama veya internetten müşteri bulmak, hem çok kolay; hem de belirttiğimiz nitelikleri nedeniyle çok zordur. Doğru hizmet verenden alınmayan hizmetin sonucu, hezimet olacaktır. 

Bu nedenle, her şeyden önce; hizmet alacağınız firmanın alanda uzman ve size taahhütler verebiliyor olmasını dikkate almanız gerekiyor.

Örneğin; biz Current Works olarak, müşterilerimizin aldıkları hizmetlerin sonuçlarını takip ediyor ve devam eden süreçteki etkinliklerimizi buna uygun şekilde planlıyoruz.

Bizim dijital pazarlama etkinliklerimizin odağı, sonuç yani dönüşümdür. Bizim size vereceğimiz destek, hizmetin sunumu ile sona ermeyip, sonuçları bakımından bağlayıcıdır.

Biz bu noktada sorumluluk alıyor ve sınırlı hizmetler haricinde sonuçlara odaklanarak başarıya ulaşmanızı sağlamak için tüm enstrümanları kullanıyoruz.

Dijital Pazarlama ile İnternetten Müşteri Bulmak

Dijital pazarlama, internetten müşteri bulmak için gerçekleştirilecek tüm etkinliklerin bileşkesidir.

Doğrudan reklamları da içine alan bu uygulamaların uzun vadeli planlanan ciddi etkinlikleri olması sebebi ile işletmenize sadece dijital alanda değil, genel olarak tüm uygulamalar bağlamında faydası olacak ve müşteri ilişkilerinden, tanıtım faaliyetlerine kadar tüm süreçleriniz iyileşecektir.

Sorumuza dönecek olursak; “İnternetten müşteri nasıl bulunur?” Hangi yöntemlerle internet üzerinden müşteri kazanabilir ve satış yapabiliriz? Dijital pazarlama ile internetten müşteri bulmak için yapılması gerekenler aşağıdaki gibidir:

  • Web Sitenizi Kurunweb sitesi

İnternetten müşteri bulabilmenin olmazsa olmazı firmanız için bir web sitesine sahip olmaktır. Web sitesi yeni nesil iletişim aracı olan internet dünyasında kendinizi ve firmanızı en iyi şekilde temsil edebileceğiniz en etkili araçtır.

Günümüzde birçok kurumsal firma web siteleri sayesinde müşteri kitlelerini arttırmışlardır. Çok düşük maliyetle çok daha fazla insana reklam yapabilmenizin en iyi yolu bir web sitesine sahip olmaktır.

Kendinizi nasıl ifade edeceğiniz, firmanızı nasıl tanıtacağınız tamamen sizin elinizde olacak ve sürekli güncelleme yaparak etkileşim oranınız arttırma şansına sahip olacaksınız. İnternette var olabilmenin en iyi yolu web sitesine sahip olmak olduğu gibi size ve firmanıza prestij kazandırır.

 

  • google arama sonucuSEO Yaparak Arama Motorlarında Görünür Olun

Halihazırda bir web sitesine sahip olduktan sonra atmanız gereken en önemli adım web siteniz için SEO çalışmaları başlatmaktır. Potansiyel müşterilerinize ve hedef kitlenize ulaşabilmek için öncelikle bu grupların barındığı yerlerde görünür olmalısınız.

İnternet dünyasında görünür olmak ise doğrudan arama motoru optimizasyonundan geçer. İçeriğinizin özgün ve anahtar kelime odaklı olması, sayfaların yüklenme hızı ve web site altyapısı SEO çalışmalarını etkileyen faktörlerden yalnızca birkaç tanesidir.

Profesyonelleşmiş bir dijital pazarlama uzmanı ile birlikte yürüteceğiniz arama motoru optimizasyonu (SEO) çalışmaları hedef kitlenize ve potansiyel müşterilerinize doğru zamanda ulaşmak için atabileceğiniz en uygun adım olacaktır.

SEO süreçlerinden bağımsız olarak düşünülemeyecek olan en önemli etkenlerden birisi de anahtar kelime araştırması yapmaktır. Arama motorları, kullanıcılar internet üzerinde bir araştırma yaparken arama motorlarına girilen anahtar kelimeyle en alakalı olan sonuçları göstermeyi hedefler.

Faaliyet alanınıza bağlı olarak aklınıza gelebilecek her kelime bir anahtar kelime olabilir. Burada dikkat etmeniz gereken nokta, işinizin doğasına en uygun kelime gruplarını özenle seçip arama motorlarının bu kelimeleri görmesini sağlamak.

  • sosyal medyaSosyal Medyada Yer Alın

Yeni müşterilere ulaşma konusunda sosyal medya yönetimi ile sosyal mecralardan faydalanmak diğer yöntemlerden birisidir. Bunu yapabilmek için, sosyal medya platformlarını yakından incelemeli ve bu platformlardan kimlerin ne sıklıkla vakit geçirdiğini öğrenmeniz gerekir.

Bu adımları gerçekleştirdikten sonra sizin için hangi sosyal medya mecrasının en uygun olduğuna karar verebilirsiniz. Dijital pazarlama dünyasında internetten müşteri bulma konusunda sosyal medya mecralarının sanılandan daha da büyük bir önemi vardır.

Özellikle Facebook, Instagram, Linkedin ve Twitter gibi sosyal medya platformları işletmenizin tanınmışlığını ve yeni hedef kitlelere ulaşımınızı büyük ölçüde arttıracaktır. Buradaki başarı kriteri sahip olduğunuz takipçi sayısı ya da aldığınız beğeni sayısı değil, müşterileriniz ile sahip olduğunuz iletişimin kalitesine bağlıdır.

Hangi sosyal medya platformunu kullanıyor olursanız olun dikkat etmeniz gereken üç nokta var; hikayenizi anlatmak, net ve anlaşılır bir dil kullanmak ve sadece işe yarayan yöntemleri kullanmak.

  • Doğrudan Reklam Yapın

İnternet, getirdiği kolaylıklar nedeniyle hayatlarımıza çok hızlı bir şekilde girdi ve sunduğu avantajlar nedeniyle toplumun büyük bir kısmını etkiledi.

İnternet reklamcılığı, internet tabanlı uygulamalarda ve web sitelerinde ses, görüntü ve animasyon kullanılarak sergilenen bir reklam tipidir. Diğer yöntemlere nazaran yüksek maliyetinin yanı sıra sürekli artan bir trendi takip etmiş, ürün ve hizmetleri için reklam veren şirketler tarafından tercih edilir hale gelmiştir.

Kolay ölçülebilir ve takip edilebilir olması, yüksek görüntülenme oranına sahip olması, hedef kitleniz ile potansiyel müşterilerinize direkt olarak ulaşması tercih edilmesinin başlıca sebepleridir.

İnternette reklam sunduğu avantajlar nedeniyle diğer alanlardan ayrılarak kendine özgü alternatif bir platform oluşturmuş; reklam vermek isteyen şirketlerin gazete, dergi ve radyo gibi basın yayın organları yerine internet reklamlarını tercih etmelerine sebep olmuştur.

İşletmenizin, markanızın, ürün veya hizmetlerinizin alıcıları; onlara ulaşmanızı bekliyor. Bunun yapmanız gereken ise yukarıda da belirttiğimiz gibi; dijital pazarlama araçlarını doğru kullanmaktan geçiyor.

Şimdi bize ulaşarak, dijital medya pazarlama etkinlerini dilediğiniz kapsamda ve bütçe bileşenleri ölçeğinde alabilirsiniz. Sizin için ihtiyaçlarınıza uygun çözümleri üretiyor ve uygun şekilde sunumunu yapıyoruz.

Kaynak:

https://www.yokellocal.com/blog/how-to-find-customers-online

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir