Internete reklam vermek istiyorum seceneklerim neler nelere dikkat etmeliyim

İnternete Reklam Verirken Nelere Dikkat Edilmelidir?

İnternete reklam vermek, günümüzde reklamcılık uygulamalarının yarısından çok daha fazlasını kapsayan bir reklam verme türüdür. İnternet reklamları, hemen her platformda verilebilir ancak elbette her mecra, her ürün veya hizmet için uygun değildir. Kaldı ki, bazı platformların Türkiye’den ödeme almama durumu söz konusu olabildiği gibi, kimileri Türkiye’deki kullanıcı gruplarını da hedeflemediğinden reklam verme araçları Türkiye’deki işletmeler için efektif olmayabilir.

Kurumsal platformların yanında, influncer reklamlar ve küçük sitelerde verilen reklamlar da elbette kullanabileceğimiz yöntemler içerisinde yer alır. Burada dikkat edilmesi gereken, hangi platformun seçileceğinin sistematik biçimde seçilmiş olmasıdır. Neredeyse tüm siteler, para ödemeniz karşılığında vereceğiniz reklamı karşılar. Ancak bu reklamların sizin için ne kadar faydalı olacağı tamamen uzmanlık gerektiren bir değerlendirme konusudur.

İnternette Reklam Nasıl Verilir?

İnternet reklamları, 

  • Kurumsal reklam platformları (Google ads, Propeller Ads.)
  • Sosyal medya reklamları
  • E-posta reklamları
  • Influencer pazarlama
  • Basın yayın kuruluşları ile doğrudan internet reklamı
  • Küçük ve orta ölçekli sitelerde doğrudan reklam
  • Mobil uygulama reklamları

kanalları ile verilebilir. Burada kurumsal reklamlar ve sosyal medya reklamlarının en yaygın kullanılan reklam türleri olduğunu söylemek mümkündür. Özellikle Google Ads. internet reklamcılığında önemli bir paya sahiptir ve ülkemizde de yaygın biçimde kullanılır. Bu platformların bazılarını inceleyelim.

  • Google Ads.

Google Ads, Google Adsense veya en eski ismi ile Google Adwords, dünyanın en yaygın kullanılan reklam platformudur. Arama motoru reklamcılığı ve görüntülü reklam ağı reklamcılığı olmak üzere tüm dijital reklam ağı çözümlerini kullanıcılarına sunar. Buradaki en büyük avantaj, Google’ın dünyanın en çok kullanılan arama motoru olarak arama sonuçlarında gösterim sağlıyor olması, bununla birlikte; YouTube gibi platformları da kullanarak görüntülü reklam ağında da ciddi bir yayın alanı sunuyor olmasıdır. Google Ads. kullanıcılarına gelişmiş bir reklam yönetimi arayüzü ile birlikte, Google Analytics ile birlikte kullanabilecekleri analiz araçlarını sunar.

  • Propeller Ads.

Dünya çapında 150 binin üzerinde yayıncısı ile internet reklamcılığı dünyasının önemli bir oyuncusudur. Ancak bu sistem yalnızca kayıtlı reklam yayıncısı sitelerde reklam yayınlar. Yani arama sonuçlarında listelenme seçeneği yoktur. Bununla birlikte, Türkiye’de önemli bir etkinliğinden söz edilmez.

  • Advertising.com

Batı dünyasının en yaygın reklam aracısı kuruluşlarından birisidir. Yarım milyardan fazla tekil kullanıcıya reklam sunan sistem, yine Türkiye’de yaygın bir kullanım alanına sahip değildir.

  • Media.net

Yeni nesil bir reklam altyapısı olma yolunda emin adımlarla ilerleyen media.net, henüz çok yaygın değilse de uzun vadede sektörde söz sahibi olmaya adaydır.

Bu listeden anlaşılacağı gibi yabancı reklam aracıları içerisinde Google, tartışılmaz bir Türkiye pazarı hakimiyetine sahiptir. Türk yatırımcıların geliştirdiği birkaç reklam aracısı platform ise Google hacimleri ile kıyaslanabilir dahi değildir. Kaldı ki, yayıncıların büyük kısmı da Google tarafını tercih eder.

İnternette Nasıl Reklamlar Yayınlanabilir?

Televizyon reklamları, radyo ve basılı medyadaki reklamları hepimiz biliriz. Pekiyi internet reklamları nasıl olmalıdır? “İnternette reklam vermek istiyorum” diyorsanız, ne tür reklamlar verebileceğinizi ve sizin için hangisinin daha uygun olduğunu biliyor olmalısınız. Unutulmamalıdır ki, platform seçimini de yayınlayacağını reklamın türüne göre yapacaksınız. Bu nedenle yayının şekli ve türü oldukça önemlidir.

İnternette yapabileceğiniz reklamların türleri şu şekilde listelenebilir:

  • Arama motoru reklamları
  • Görsel içerikli reklamlar
  • Video reklamlar
  • Karma reklamlar
  • Sosyal medya reklamları
  • E-posta reklamları
  • Anlık mesajlaşma reklamları
  • İçerik reklamcılığı
  • Influencer reklamcılık
  • Uygulamalar üzerinden bildirim reklamları

Hangi alanlardan reklam verilebilir?

Aşağıda belirtilen alanlar üzerinden reklamlarınızı yayınlayabilirsiniz:

Arama motoru reklamları

Arama motoru reklamları, arama motorlarının kendi sağladıkları reklam veren paneli üzerinden yapılır. Sistemin yapabilmenizi mümkün kıldığı reklam tiplerinde burada reklam verebilirsiniz. Arama motoru reklamcılığı, genel olarak arama sonuçlarında normal sonuçlarla beraber listelenmeyi öngörüyor olsa da örneğin; Google, kendi sistemine kayıtlı başka sitelerdeki arama sonuçlarında listelenmenizi de sağlayabilir. Bu noktada dikkat etmeniz gerekenler, 

  • Doğru anahtar kelimeleri kullanmak
  • Bütçelemeyi optimize etmek
  • Reklam zaman planlamasını doğru yapmak
  • Reklam kalite puanını arttırmak olacaktır.

Eğer doğru anahtarları bulmaz ve bu anahtarlara doğru bütçeleri uygulamazsanız, reklam görünürlüğünüz azalır. Tersi biçimde aşırı bütçeler sarf etmeniz halinde verimsiz bir reklam yapmış olursunuz. Bunun gibi reklamlarınızın hangi frekansta yayınlanacağı da etkinliği üzerinde belirleyicidir. Kalite puanı ise reklam ve sitenin ilişkisini ifade eder. Sitenizin reklam verdiğiniz anahtar kelimelerle ilişkili olması görünürlüğünü arttırırken bütçe sarfiyatını düşürür.

Görüntülü Ağ Reklamları / Video Reklamlar

Görüntülü reklam ağı, Google tarafından da sunulan görsellerin ve/veya videoların yayınlandığı reklam ağlarıdır. Bu ağlarda, profesyonel biçimde hazırlanmış grafik reklamlar ve video reklamlar reklam ağına kayıtlı sitelerde yayınlanır. Youtube üzerinde vereceğiniz reklamlar ve sosyal medyada yayınlayacağınız görsel ve videolu reklamlar da aslında bu grup içerisinde yer alır.

Görüntülü reklam ağında dikkat etmeniz gereken ilk unsur, reklamın profesyonelce hazırlanmış olmasıdır. Kullanıcının ilgisini çekecek niteliklere sahip bir reklam hazırlamak, ilk dikkat edilmesi gereken husustur.

Reklamın yayınlanacağı ağın içindeki hedefin belirlenmesi ise bir diğer dikkat edilmesi gereken husustur. Yanlış hedeflere etkili reklamların gösterilmesinin dahi bir anlamı olmayacaktır. 

Bütçe optimizasyonu da bu reklam tipinde son derece önemli bir etkinlik olarak tanımlanır.

Metin ve görsellerin bir arada kullanıldığı reklamlara ise karma reklamlar demek mümkündür. Bu reklam türünü her platform sağlamayabilir. Ancak özel reklam alanı aldığınız sitelerde banner reklamlar yanında metin de kullanabilmeniz mümkündür.

Sosyal Medya Reklamları

Sosyal medya reklamları, arama motoru reklamları veya görüntülü reklam ağında olduğu gibi reklam yapabilmenizi sağlar. Facebook, Instagram ve Twitter; yapacağınız paylaşımları sponsorlu bağlantı olarak paylaşabilmenizi sağlar. Sosyal medya reklamları, ilgili platformun sunacağı kendi paneli üzerinden yapılır.

Sosyal medya reklamcılığında dikkat edilmesi gereken ilk unsur, reklamların sistemin reklam kurallarına uygun olmasıdır. Örneğin; Instagram, reklam olarak kullanılacak görsellerin içerisinde çok fazla yazı olması halinde, reklamı daha az gösterir. Diğer platformlarda da benzeri kurallar vardır ki, bu sebeple bu reklamların profesyonel biçimde yapılması gerekir.

Sosyal medya reklamlarında bütçe yönetimi ve hedef kitlenin doğru belirlenmesi çok önemlidir. Hedef kitle segmentasyonu en çok bu alanda gereklidir ki, segmentlere ayrılmayan hedeflere yapılan yayınlar durumunda, bütçe çok hızlı bir şekilde eriyebilir.

E-posta reklamları ve anlık mesajlaşma reklamları

Elektronik iletişim kanalları üzerinden, izinli kullanıcı gruplarına yapılan reklamlar, yaygın biçimde kullanılır. E-posta, sms veya uygulama üzerinden anlık mesajlaşma reklamları yapılabilmesi mümkündür.

Anlık iletiler ve e-posta ile reklam yaparken dikkat edilmesi gereken ilk unsur, mesajın gönderildiği kullanıcı grubu, reklam iletileri alma izni vermemiş ise bu iletiler yasa dışı ileti olacak ve cezaya tabi olacaktır. 

Bu reklam türünde de yine diğerlerinde olduğu gibi hedef kitlenin doğru seçilmesi gerekir. Bununla birlikte çok sık gönderi yapılmaması, gönderi içeriğinin etkili biçimde hazırlanması gerekir.

İçerik Reklamcılığı – İçerik Pazarlaması

Arama motorlarına yönelik kaliteli içerikleri, reklamcılık ilkeleri ile hazırlamak ve bunları farklı platformlarda yayınlamak yöntemine, içerik pazarlaması veya içerik reklamcılığı denir. Modern pazarlamanın temelinde içerik pazarlaması yatar. Zira bugün internet dünyası yazılarla oluşturulmuş bir iletişim ortamıdır. Doğru içeriğin hazırlanıp, doğru hedef kitlenin kullanacağı platformlarda ve özellikle, en nitelikli türlerinin firmanın kendi sitesinde yayınlanması hususuna büyük özen gösterilmesi gerekir.

Influencer reklamcılık

Her ne kadar dijital medya ile beraber ortaya çıktığı düşünülüyor olsa da aslında Influencer reklamcılık, televizyon reklamlarından dahi daha eski bir reklam yöntemidir. Kitleler, saygı duydukları ve takip ettikleri kişilerin önerilerini dikkate almak ve onların da kullandığı ürünleri kullanmak eğilimindedir. Ünlü kişilerin reklamlarda oynamalarında maksat da aslında budur. İnternet öncesinde, sevdiğimiz sanatçıların reklamında oynadığı ürünleri satın alıyor olduğumuz gibi, bugün de ünlülerin sosyal medyalarında paylaştığı ürünler dikkatimizi çeker ve önemli ölçüde satın alırız. Elbette bu reklam tipini gerçekleştirmek için aracı kuruluşlar gereklidir. Bu alanda uzman reklam ajansları sizin için ünlü kişiler üzerinden reklam yapabilmenizi sağlayabilir.

Uygulama reklamları

Mobil uygulamalar ve web tarayıcılarında verilen bildirim izinleri, sitelerin ve uygulamaların bizlere anlık bildirimler gönderebilmesi içindir. Bu reklam veya tanıtım türünde izin gerekmez, zira izin en başta uygulamayı veya tarayıcı kullanırken verilir. Bu süreçten sonra uygulama üzerinden sınırsız sayıda bildirim gönderilmesi mümkündür. Ancak burada dikkat edilmesi gereken çok önemli bir husus söz konusudur. Eğer çok sık ve çoğunlukla benzer bildirimleri gönderirseniz ve kullanıcıya sadece tanıtım yapar, özel fırsatlar sunmazsanız, bir süre sonra uygulamanız kullanıcı tarafından silinir veya bildirimleri kapatılır.

İnternet reklamcılığı, en az konvansiyonel reklamcılık kadar karmaşık bir iştir. Bu nedenle bu reklamların uzman kişi ve kuruluşlar tarafından yapılması efektif sonuçlara ulaşabilmenizi sağlar. Uzmanlığı ve deneyimi olan reklam ajansları sizin için bu iş ve işlemleri daha uygun bütçelerle ve dönüşüm oranı daha yüksek olacak şekilde gerçekleştirebilir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir