Instagram Reklamları ve Instragram Reklamcılığı

Instagram Reklamları ve Instagram Reklamcılığı 

Sosyal medya reklamları ile takipçi kitlenize kolaylıkla ulaşabilirsiniz. Türkiye’de en popüler sosyal medya uygulamalarının başında Instagram geliyor. Son yıllarda sunduğu hizmetler sayesinde Instagram reklamcılığı büyük avantajlar sağlıyor. Potansiyel müşterilerinizi hedefleyebileceğiniz özel reklamlarla çok düşük bütçelerle yeni müşteriler kazanabilirsiniz.  Kullanıcılar oluşturdukları sponsorlu reklam kampanyaları ile birlikte pazarlama amaçlarına ulaşabilir.

Sponsorlu reklamlar ile birlikte geniş kitlelere hedefli bir şekilde ulaşabilirsiniz. Kurumsal bir Instagram hesabı açarak kolaylıkla reklam kampanyaları düzenleyebilirsiniz. Bu platformdaki reklam kampanyaları ile marka bilinirliğini arttırabilir, ürün ve hizmetlerinizi geniş kitlelere ulaştırabilirsiniz.  Profesyonel destek alarak nitelikli kampanyalar düzenleyebilirsiniz ve Instagram reklamcılığı ile dijital pazarlama hedeflerinize kolayca ulaşabilirsiniz. Ekibimiz sizin için bu konuda her zaman sizlere hizmet vermektedir.

Instagram Reklamları Nedir?

İnstagram reklamları, sosyal medyada gezen kullanıcıların karşısına gönderi veya hikaye olarak çıkan reklamlardır. Kişiler bu konuda herhangi bir arama yapmadığı halde, daha önceki arama verileri ve ilgi alanlarına göre bu reklamlar karşısına çıkar.

İşletmeler ve markalar için bu reklamlar, sosyal medya üzerinden daha fazla insanın ilgisini çekme ve daha fazla kullanıcıya ulaşma gibi olanaklar yaratır.

Sosyal medya üzerinden, bir ürün veya hizmeti öne çıkarmak hiç kolay değildir. Bu ancak instagram reklamları ve instagram reklamcılığı ile mümkün olan bir durumdur.

Instagram Reklamcılığı İşletmeniz İçin Doğru Bir Yer Mi?

Instagram reklamcılığı işletmeler açısından büyük avantajlar ve faydalar sağlar. Ancak pek çok işletme ve marka, bu tip reklamların kendileri için uygun olup olmadığını sorgular.

Bu tip reklamların, işletmeniz için uygun olup olmadığını anlamak için bazı sorulara yanıt bulmanız gerekir. Bu sorular;

  • Hedef kitleniz kim?
  • İnstagram’da hedef kitleniz yer alıyor mu?
  • Hedef kitlenizde yer alan grubun yaş aralığı ve sosyal medya kullanım oranı ne?

Yukarıdaki soruları cevapladığınızda, aslında instragram reklamcılığının sizler için uygun olup olmadığını da görebilirsiniz.

Eğer hedef kitleniz 65 yaş üzeri bireyler ise instagram reklamcılığından istediğiniz geri dönüşü alamayabilirsiniz. Ancak 18-29 yaş aralığında ise çok daha iyi sonuçlar alabilirsiniz.

Neden Instagram Reklamcılığı Kullanmalısınız?

Instagram reklamcılığı, kısa sürede daha fazla insana ulaşma konusunda sizlere daha fazla olanak tanır. Organik olarak sosyal medyada bilinmek ve tanınmakta çok önemlidir. Ancak zaman ve sabır gerektirir.

Oysa etkili bir reklam çalışması sayesinde, çok daha kısa bir sürede daha fazla potansiyel müşterilere ulaşılabilir. Instagram reklam çalışmaları ile elde edilen kısa süreli yüksek trafik, aynı zamanda organik sosyal medya çalışmalarına da olumlu katkıda bulunur.

Instagram Reklamcılığının Faydaları

Instagram reklamcılığının faydaları doğru şekilde oluşturulduklarında inanılmaz bir etkiye sahip olabilir. Markalar ve işletmeler için bilinen en önemli faydalar şöyledir;

  • Marka bilinirliği ve buna bağlı olarak da ürün ve satış hizmetleri artar.
  • Hedef kitleniz için uygun reklamlar oluşturduğunuz için daha doğru kişilere ulaşmanız mümkün olur.
  • Daha önce kazanmadığınız müşterileri de kazanma şansı yakalayabilirsiniz.
  • Web sitenizin ve mobil uygulamalarınızın tıklanma ve bilinirliği artar.
  • Müşteri kitleniz arttığı için işletmenizin büyümesi çok daha popüler olması mümkün olur.

Instagram Reklamlarından Daha Fazla Dönüş Alabilmek İçin Tüyolar

Instagram reklamlarında geri dönüş almak için yapılması ve dikkat edilmesi gereken bazı tüyolar vardır. Instagram reklamcılığının işe yaraması ve yapılan reklam çalışmalarının başarılı geri dönüşlerinin olması için mutlaka bu ipuçlarının takip edilmesi gerekir.

  • Hedef Kitlenizi Yakalayan Reklamlar Oluşturun

Hedef kitlenin ilgisini çekecek ve onun ilgi alanlarına hitap edecek reklamlar oluşturulması gerekir. Bu noktada hedef kitlenin nerede yaşadığı, medeni durumu ve ilgi alanları gibi konuların ele alınması gerekir.

  • Müşteri Odaklı Reklamlar Oluşturun

Oluşturulan reklamlarda finans durumunuzu veya da diğer unsurları ortaya çıkaran reklamlardan ziyade, müşteri odaklı olmaya çalışın. Kullanıcılara verilen etkili mesajlarla, ürün ve hizmetlere ilişkin bilgilerle onların daha fazla ilgisini çekebilirsiniz.

  • Uyumlu Görseller Seçin

Reklamlarınızda hem ilgi çekici hem de uyumlu görseller seçmeniz gerekir. Belirli bir grubu rahatsız edecek veya da toplum tarafından olumsuz kabul edilen şeylere yer vermeniz daha iyi olacaktır.

Reklamlarınızda kullandığınız görseller, rahatsız edici olması halinde reklamlarınız hiç yayınlanmayabilir veya da şikayetler üzerine kaldırılabilir.

  • Net Görüntüler Kullanın

Uygun görsellerin yanı sıra instagram reklamları için net görüntüleri kullanmaya özen gösterin. Görsellerin anlaşılabilir olması, gerçek ve sahici olması ve doğru açılarla çekilmiş olması, kullanıcıların daha fazla ürünlere odaklanmasını sağlar.

Görsel üzerinde yer alan ilgi çekici ve mesaj verme niteliğinde olan ifadeler de çok işe yarayacaktır.

  • Metin Sınırına Dikkat Edin

Instagram reklamlarında bazı kurallar söz konusudur. Bu kurallardan en önemlisi de metin sınırlamasıdır. Buna göre görsellerinizin %20’sinden daha fazla metin bulunmamalıdır. Metinlerin kısa, ilgi çekici ve anlaşılır olması çok önemlidir.

  • Hashtag Planlayın

Markanızla özdeşleşen ve insanların aklında kalabilecek hashtag bulmanız gerekir. Belirlediğiniz hashtag’leri gündelik hayatta da kullandığınızda daha fazla dikkat çekmeye ve akılda kalmaya yarar.

Tabi bunun bir oranı ve sınırı olduğu unutulmamalıdır. Aşırı kullanımından kaynaklı olarak itici bir durum da söz konusu olabilir.

  • Reklamları İlgili Şekilde Yönlendirin

Instagram reklamlarında ne yazık ki link ekleme yapılmaz. Bu yüzden de yönlendirme işleminin reklam içeriğinde olması gerekir. Yapmış olduğunuz reklamlarda yer verdiğiniz unsurlar, metinler ve görsellerle birlikte insanların web sitenizi ziyaret etmesine yönlendirme sağlamanız gerekir.

  • Stories Reklamlarını Es Geçmeyin

İnstagram hikaye yani stories bölümü, reklamlar için inanılmaz etkili bir alandır. Bu alanda yer alan yukarı kaydırma hareketi sayesinde de istediğiniz zaman ürüne veya da web sitesine yönlendirme sağlayabilirsiniz.

  • Video Reklamlarını Deneyin

Görsel reklamların yanı sıra video reklamları kullanabilirsiniz. Özellikle ürün tanıtımlarında, insanların ürünleri canlı olarak deneyimlemesine olanak sağlar. Bir kıyafet için hazırladığınız video reklamında, kullanıcıların kıyafetin duruşunu daha iyi görür ve bu da onlarda güven yaratır.

Instagram reklamları ve Instagram reklamcılığı nedir markalar ve işletmeler için neden bu kadar önemlidir merak ediyorsanız, yazımızdan bu konuda detaylı bilgi alabilirsiniz.

Sıkça Sorulan Sorular

Düşük Bir Bütçe ile Reklamlar Hemen Gösterim Alarak Yayından Kalkar mı?

Instagram reklamların bütçe, 24 saate yayılarak kullanılır. Hızlandırılan bir reklam tercih edildiğinde ise bu reklamlar sık sık gösterilir ve bu da kısa sürede bütçenin daha kısa sürede tamamlanmasına neden olacağı için reklam gün sonuna gelmeden kalkar.

Instagram reklamlar neye göre çıkıyor?

Instagram reklamları, kullanıcıların verileri analiz edilerek öne çıkarılır. Kullanıcıların ilgi alanına göre yapılan aramalara göre reklamlar yayınlanır. Potansiyel müşterilerinizin aramalarında ve genel olarak takip ettiği hesaplarda sizlerle ilgili olan bağlantılar varsa, reklamlarınız o kişinin karşısına çıkar.

Instagram reklam ücreti ne kadar?

Instagram reklam ücretleri, hedef kitleye ve sektöre göre değişir. Günümüzde genel olarak tıklanma başına 20 kuruş ile 5 TL arasında bir maliyet söz konusu olur. Tıklanma başı maliyetinizi elde ettiğiniz geri dönüşümler ve harcama bütçenizin sona ermesi ile belirleyebilirsiniz.

Instagram reklamları nasıl çalışır?

Instagram reklamları, hedef kitlenize mağazanızdaki ürünleri doğrudan keşfetme ve inceleme olanağı sağlar. Ek olarak güvenilir ve yüksek takipçili influencer hesapları ile yapılan iş birlikleri ile marka ve tüketici arasında daha fazla yakınlaşma mümkün olur.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir