Instagram’da Müşteri Nasıl Bulunur?

Instagram’da Müşteri Nasıl Bulunur?

Dünyanın en çok kullanılan dijital mecrası olma özelliğini uzun süredir koruyan ve yerini her geçen sağlamlaştıran Instagram, ücretsiz bir platform olmasının yanı sıra ticari işletmeler için paralı veya parasız pazarlama yapılabilecek oldukça güçlü bir mecra olarak öne çıkıyor.

Doğal olarak bu durumda işletmeler “Instagram’da müşteri nasıl bulunur?” sorusunu yaygın olarak soruyor.

Instagram, kendisini elbette bir pazarlama mecrası olarak tanımlamıyor. Ancak dünyanın en büyük şirketlerinden birisi haline gelmesi elbette sunduğu ücretsiz hizmetlerle de olmuyor.

Kullanıcılarından herhangi bir bedel talep etmeyen platformun gelir kaynağını ise reklam harcamaları oluşturuyor. Yani Instagram, reklamlardan elde ettiği gelirler ile dünyanın en büyük şirketlerinden birisi haline gelmiş durumda ki, bu da sistemin yaygın biçimde kullanıldığını gösteriyor.

Ancak Instagram reklamları veya genel olarak reklam uygulamaları, potansiyel alıcılar üzerinde her zaman yeterli etkiyi sağlamayabiliyor.

Yeterince geniş takipçi kitleleri olmayan ve aktiviteleri düşük hesapların yaptıkları reklamlardan elde ettikleri kazanımlar düşük oluyor ki, bu durumda yapılacak reklamlar da boşa gidebiliyor. Bu noktada hesapların organik etki alanlarını en üst düzeyde tutmalıdır demek son derece doğru olur.

Bir takipçi kitlesi olan ve yeterince ilgi çeken hesapların, reklam yapmasalar dahi ürün veya hizmetlerini tanıtmaları mümkün olabiliyor. Hatta kimi hesap sahipleri, hesaplarını başkalarının reklamlarını yapmak için dahi kullanıyor ve biz buna Influencer marketing diyoruz.

Influencer yani fenomen hesaplar; sizin ürün, hizmet veya hesabınızı tanıtarak daha geniş kitlelere erişmenizi sağlayabiliyor veya dönüşüm kaydetmenize sebep olabiliyor. Geçmişte ürün tanıtımı yapan bazı hesap sahiplerinin dakikalar içerisinde yüz binlerce ürünün satışını sağladığı kayıtlara geçmiştir.

Yani Instagram, ne iş yapıyor olursanız olun, işletmeniz, markanız veya isminiz için oldukça önemli bir pazarlama alanıdır. Arama motorları (Google vb.) tarafından da indekslenen Instagram verileri, arama sonuçlarında listelenme özelliği sayesinde ekstra bir pazarlama alanı olarak dikkat çekiyor.

Instagram’da Müşteri Bulma Yöntemleri Nelerdir?

Sosyal medyada pazarlama; ürün ve marka tanıtımları yapma, yeni hedef kitlelere ulaşma ve bu kitleleri müşteriye dönüştürme konusunda en etkili yöntemlerden biridir.

Sadece ürün fotoğrafları paylaşmak, sosyal medyaya özgü içerikler hazırlamak size doğrudan müşteri sağlamayacağı gibi yeni müşteriler edinmek için farklı yollara başvurmanız gerekiyor.

Elbette Instagram, bir pazarlama etkinliği için yegane pazarlama alanı olamaz. Bu etkinliklerin genel olarak birçok kanaldan devam etmesi ve bir strateji üzerine kurulu olması gerekiyor.

Sosyal medya platformları içerisinde satışı veya kiralaması yapılan ürün ya da hizmetin niteliklerine göre Instagram kimi sektörlerde daha etkili olabiliyor.

Bu noktada detaylı bilgi almak ve sosyal medya stratejisi oluşturmak için Current Works uzmanlarından destek talep edebilir, nitelikli bir sosyal medya pazarlaması sonucuna ulaşabilirsiniz. Instagram’da müşteri bulmak için yapılması gerekenler şu şekildedir:

  • Instagram’da Pazarlama

İşletmelerin Instagram’da ilk yapması gereken kurumsal bir kimliğe sahip bir hesap oluşturmaktır. Kurumsal kimlikten kasıt; hesabın içeriğinin işletmeyi tanıtan, temsil eden ve yalnızca yaptığı iş ile verdiği hizmete dair paylaşımlardan oluşmasıdır.

İşletmenin unvanı, markası hakkında bir tanıtım yazısı, iletişim bilgileri ve fotoğrafları istenilen kurumsal kimliğin oluşmasını sağlayacaktır. Bu sayede kullanıcılara güven verip potansiyel müşterilerin tercih sıralamasında işletmenizin üst sıralarda olmasını sağlayabilirsiniz.

İşletmelerin sosyal ağlardan fayda sağlayabilmesi için kurumsal kimliklerine özen gösterip müşterilerin ihtiyaçlarına odaklanması gerekmektedir.

  • Instagram Reklamları

Instagram reklamları, gerek az takipçili olup müşterileri tarafından fark edilmek isteyen işletmeler gerekse çok sayıda takipçisi olup yüksek geri dönüş oranı sağlamaya çalışan markalar tarafından tercih edilen ve faydalı olan bir yöntemdir.

Bir instagram reklam kampanyası ile sektör, coğrafi konum, ilgili ürün ve hizmetler gibi sizi ulaşmak istediğiniz potansiyel müşteriye doğrudan götürecek hedeflemeler yapabilirsiniz.

Bir diğer yandan daha önce Facebook reklam kampanyası yürüttüyseniz, herhangi bir Instagram reklam kampanyası başlatmak sizin için hiç de zor olmayacaktır.

Instagram’ın sahibi olan Facebook kendi reklam sistemini Instagram’a uyarladığı için Facebook reklamlarınız için kullandığınız hedef kitleyi ya da Facebook’ta oluşturduğunuz hedef kitleleri Instagram reklamlarına da kolaylıkla taşıyabilirsiniz.

Instagram, diğer sosyal ağlardan farklı olarak doğrudan reklam kampanyası yürütmediğiniz takdirde paylaşımlarınıza web sitenizin linkini koyma imkanı tanımıyor. Dolayısıyla Instagram sayfanıza gelen potansiyel müşterilerinizi doğrudan bir internet sayfasına yönlendiremiyorsunuz.

Fakat Instagram profilinizi oluştururken biyografi kısmında firmanız ile ilgili bilgileri ekleyebileceğiniz ve web sitenizin linkini koyabileceğiniz bir boşluk bulunuyor.

Buraya web sitenizin linkini ekleyebilir ve bir gönderi paylaştığınızda potansiyel müşterilerinizin daha fazla içeriğe göz atmaları için profilinizde bulunan linke yönlendirebilirsiniz. Bu durum, her ne kadar müşteriler için uğraştırıcı gözükse de Instagram’ın ücretsiz sağladığı en etkili opsiyon olarak öne çıkmakta.

  • İstatistikleri Takip Etmek

Sizinle aynı pazarda ürün ve hizmet satışı yapan firmaların takipçi ve hedef kitlelerine ulaşabilmek için sosyal ağlar üzerinde monitoring, yani takip ve dinleme çalışmaları yapabilirsiniz.

Rakipleriniz de sizinle benzer bir hedef kitleye sahip oldukları için, onların hedef kitlelerini belirlemek ve takibe almak, yaptıkları çalışmaları takip etmek yeni müşteriler kazanma ve hedef kitlenizi genişletme konusunda size fayda sağlayacaktır.

  • Geniş Kitlelere Erişmek

Yeni kitlelere ulaşma ve kullanıcıları internet sitenize çekerek onları müşteriye dönüştürmek için en sık kullanılan yöntemlerden biri de sosyal ağlar üzerinden yarışmalar düzenlemek.

Büyük küçük fark etmeksizin birçok marka, özellikle bu mecraya yeni atılan firmalar takipçi sayısını arttırmak için Instagram üzerinden yarışmalar ve çekilişler düzenliyorlar. Bu çekilişleri sadece Instagram ile sınırlandırmak zorunda değilsiniz.

Aktif olduğunuz diğer sosyal ağlarda da bu çekiliş ve yarışmaları düzenleyebileceğiniz gibi tek bir çekilişi bütün sosyal medya hesaplarınızda duyurabilirsiniz.

Yarışmalarda çekiliş ile hediyeler verebilir ya da kullanıcıların web sitenizde kullanacakları indirim kuponları dağıtabilirsiniz. Bu tür yaklaşımlar kullanıcılara fayda sağladığı için size etkileşim getirip daha geniş kitlelere ulaşmanızı sağlar.

Özellikle kullanıcıların kendi sayfalarında paylaşım yapmalarını istemek, içeriklerinizin birçok farklı sayfada paylaşılmasına olanak tanır. Bu sayede gönderiniz birçok farklı kişiye ulaşır, yarışmaya katılanların kendi çevrelerine de ulaşmış olursunuz.

  • Profesyonel Destek Alın

Her ne kadar hepimiz sosyal medya hesapları kullanıyor ve bu işi biliyor olduğumuzu düşünüyor olsak da, pazarlama faaliyetleri için sosyal medya yönetimi özel bir uygulama türüdür.

Kurumsal kimliğinize uygun ve stratejik biçimde geliştirilmiş sosyal medya stratejileri içerisinde Instagram etkinliği en üst seviyeye taşınarak, başarılı sonuçlara imza atılabilir. 

Tabii başarılı bir sosyal medya pazarlamasına giden yolda size iyi bir rehber ve hatta sizin için süreçleri yönetecek bir destek faktörü gerekli olacaktır.

Alanda deneyimi olan, sizi ve sektörünüzü anlayabilecek ve sahip olduğu pazarlama deneyimini sizin için faydalı sonuçlara dönüştürebilecek ekiplerle çalışmak yapacağınız yatırımın çok fazlasını geri almanızı sağlayabilir.

Current Works, kapsamlı pazarlama araçları, geniş ve deneyimli kadrosu ile size dijital pazarlamanın hemen her noktasında olduğu gibi Instagram’dan müşteri bulma noktasında da destek sunuyor. 

Bizimle şimdi iletişime geçerek, Instagram’dan satış yapabilir ve/veya geniş kitlelere Instagram pazarlaması ile erişebilirsiniz. Sizin için uzman ekibimiz her zaman uygun çözümleri sunmak üzere hizmetinizdedir.

Kaynak:

https://www.linkedin.com/pulse/your-future-customers-instagram-heres-how-find-them-nathan-chan

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir