Instagramda Aktif Olmak SEOya Etki Eder Mi

Instagram’da Aktif Olmak SEO’ya Etki Eder Mi?

Bir işletme için sosyal medyanın en büyük platformlarından olan Instagram’da olmak artık kaçınılmaz bir hal aldı. Ancak birçok web sitesi sahibi enerjisini SEO’ya harcamak istiyor.  Bu nedenle de Instagram’da aktif olmak için zaman ayırmaktan çekiniyorlar.

Peki Instagram’da aktif olmak SEO’ya etki eder mi?  Bu sorunun cevabını vereceğimiz rehberimiz sonrasında Instagram’da aktif olmak için de stratejiler geliştirmeye başlayacaksınız. Öncelikle Instagram’da aktif olmak SEO’nuza mutlaka katkı sağlayacaktır.

Instagram kullanıcılarının % 83’ü platform üzerinden yeni ürünler veya hizmetler keşfetti ve % 80’i satın almaya karar verirken profillere güveniyor.

Instagram Katılımı Bir Sıralama Faktörü Mü?

Google, sosyal sinyallerin doğrudan bir sıralama faktörü olmadığını defalarca söyledi. Ancak bu, sosyal kanalların SEO’ya hiçbir faydası olmadığı anlamına gelmez. Çok sayıda çalışma, sosyal sinyaller ve sıralama pozisyonları arasında güçlü korelasyonlar bulmuştur. SERP‘lerdeki en üst sıradaki web siteleri, öncelikle sosyal ağlarda güçlü performans gösteren markalı web siteleri nedeniyle, diğer tüm sayfalar arasında çok daha fazla sosyal sinyale sahip olma eğilimindedir.

Instagram’ın gücü küçümsenemez. Anında sonuç vermesi pek mümkün değildir, ancak kapsamlı varlığı, web sitelerini tanıtmak, marka bilinirliğini artırmak, bağlantıya değer içeriği paylaşmak ve çevrimiçi itibarı kontrol etmek için hayati önem taşır.

Instagram SEO’ya Nasıl Etki Eder?

Sosyal medya kullanımı ile SEO performansı arasında bir bağlantı olduğu açıktır. Sosyal medya, kısmen sitenize daha fazla trafik yönlendirerek web sitenizin SEO’sunu geliştirebilir. Instagram’ın SEO’yu nasıl etkilediğine bakalım:

Trafiği Yönlendirir

Sosyal medya, web sitenizin içeriğini, arama motoru sonuçları ve web sitenizin kendisi dışındaki platformlarda paylaşmayı mümkün kılar. Bu, içerik dağıtımı fırsatınızı genişletir, böylece daha fazla kişi web sitenizin içeriğini bulabilir ve tıklayabilir.

Bir blog yazısı yazdığınızı ve Facebook, Twitter, LinkedIn veya Instagram gibi sosyal medyada paylaştığınızı varsayalım. Yayınınız Google arama sonuçlarında iyi sıralansın ya da sıralanmasın, sosyal medyadaki kullanıcıların web sitenizdeki blog yayınını okumak için tıklamasını sağlayabilir ve sitenize trafik çekebilirsiniz.

Trafik bir sıralama faktörüdür, bu nedenle sosyal medyadan gelen artan trafik, SEO performansınızı artırmanıza yardımcı olabilir.

Sosyal paylaşımların SEO sıralamaları üzerinde doğrudan bir etkisi olmasa da içeriğinizi Instagram’da ne kadar çok kişi paylaşırsa, web sitenize o kadar fazla tıklama olur.

Marka Bilinirliğini Artırır

Sosyal medya ayrıca marka bilinirliğini büyük ölçüde artırır ve çevrimiçi itibarınızı pekiştirmeye yardımcı olur. Sosyal medya, birçok tüketici için sosyal kanıt görevi görür. Bu nedenle sağlam bir sosyal medya varlığına sahip bir şirket daha meşru ve güvenilir görünecektir.

Bunun da ötesinde, sosyal profiller genellikle arama motoru sıralamalarında görünür. Google, sosyal profilleri tarar ve sıralar. Bir işletmeyi ararsanız, Google aramadaki ilk birkaç sıralama web siteleri ve ardından aşağıda gördüğünüz gibi sosyal profiller olabilir.

Bu, işletmenizin Google SERP’lerde daha fazla gayrimenkul aldığı, tıklamayı ve genel SEO’yu iyileştirdiği anlamına gelir.

Sosyal medyaya sahip olmak, bu sitelerde yorum toplayabileceğiniz anlamına gelir, bu da işletmenize ve sıralamanıza daha fazla yardımcı olabilir. Google Benim İşletmem, Google arama ile sosyal medya arasında doğrudan bir bağlantı olduğunu gösteren Facebook’tan bile yorum alıyor.

Yerel SEO

Sosyal medya, tamamen çevrimiçi işletmelerin aksine yerel işletmeler için özellikle önemli olan yerel SEO’nuzu da geliştirebilir. Yukarıda belirttiğimiz gibi, sosyal medya, yerel SEO çabalarınıza yardımcı olabilecek daha fazla çevrimiçi inceleme toplamanıza yardımcı olabilir.

Sosyal medyanın yerel SEO’yu geliştirmesinin bir başka yolu, işletmenizin adını, adresini ve telefon numarasını içeren genel alıntılar için bir platform sağlamaktır.

Alıntılar, yerel SEO’nun temel bir yapı taşıdır, çünkü Google ile işletmenizin gerçek olduğunu ve nerede bulunduğunu belirlemeye yardımcı olurlar. Bu bilgileri doğru bir şekilde paylaşmak için sosyal profilleri kullanabilir ve hatta sosyal profilleri daha da optimize etmek için anahtar kelime açısından zengin açıklamalar ekleyebilirsiniz.

Instagram’da Aktif Olarak SEO Nasıl Güçlendirilir?

Instagram’da aktif olarak SEO’nuzu güçlendirmenin yollarına bakalım;

Dikkat Çekmek ve Web Sitenizi Tanıtmak İçin İçerik Kullanın

Yüksek kaliteli içerik, Google’ın 2011 yılında Panda algoritmasını piyasaya sürmesinden bu yana SEO’daki en önemli faktörlerden biri olmuştur. Bu güncelleme, olağanüstü içeriğe sahip web sitelerini ödüllendirdi ve organik arama motoru sonuç sayfalarında (SERP’ler) kötü yapılandırılmış sayfaların varlığını azalttı.

İşletmenize yönelik başka bir trafik yolu olarak Instagram, şirketinizin çevrimiçi varlığını artırabilir ve Google sıralamaları söz konusu olduğunda çok önemli olan marka bilinirliğini artırabilir. İnsanların markanıza aşina olduklarında size bağlantı verme veya yayınlarınızı paylaşma olasılıkları daha yüksektir ve bu olumlu çağrışımlar daha iyi bir tıklama oranını teşvik edebilir. Google ayrıca, yalnızca arama trafiği yerine doğrudan ziyaretler, sosyal medya ve e-posta pazarlaması gibi çok çeşitli kaynaklardan trafik çeken sayfaları da ödüllendirir.

Sıralamaları iyileştirmek için Instagram’ı kullanmak açısından, platformu yerinde içeriğinizi tanıtmak ve ziyaretçileri her yerde bulunan “biyografideki bağlantı” aracılığıyla sayfaya yönlendirmek için kullanabilirsiniz.

Yüksek profilli etkileyicilerin dikkatini çekmeyi başarırsanız bu daha da iyidir. Linkinizi paylaşırlarsa veya kendileri bağlantı kurarlarsa, Google not alabilir ve bu alıntıyı başkaları tarafından web sitenizin değerli bir kaynak olduğuna dair kanıt olarak görebilir ve buna göre ödüllendirebilir.

Markalı Sonuçlarla İtibarı Yönetin

Yukarıdaki noktadan sonra, markalı SERP’lerin en üst sıralarında daha fazla marka tarafından yönetilen platforma sahip olmak, markanızın çevrimiçi olarak nasıl sunulduğu üzerinde daha fazla kontrole sahip olduğunuz anlamına gelir.

İşletmenize yönelik trafiğin başka bir yolu olarak Instagram, şirketinizin çevrimiçi varlığını artırabilir ve marka bilinirliğini artırabilir.

Temel Anahtar Kelimeleri Profilinize Dahil Edin

Markalı SERP’lerin en üst sıralarında daha fazla marka tarafından yönetilen platforma sahip olmak, markanızın çevrimiçi olarak nasıl sunulduğu üzerinde daha fazla kontrole sahip olduğunuz anlamına gelir.

Hedef anahtar kelimelerinizi belirledikten sonra, bunları Instagram tanıtıcınız (@) ve profil adınız (biyografinizde yer alan) gibi profilinize dahil etme fırsatlarını arayın. Sadece işletmenizin adına sahip olmak yerine, “kuaförler”, “restoran” veya “iç mimarlar” gibi belirli bir sektörü ekleyebilirsiniz.

Instagram yayınlarınıza diğer platformlardan bağlantı verin

Instagram profilleri Google tarafından dizine eklenir, ancak sosyal platform arama motorlarının bireysel yayınları dizine eklemesini engeller. Bu, resimlerinizin SERP’lerde görünmesini olası kılmaz, ancak bunun etrafında bir yol vardır.

Instagram profilleri Google tarafından dizine eklenir, ancak platform arama motorlarının yayınları dizine eklemesini engeller. Kullanıcıların SERP’lerde bir gönderiyi bulmaları, yalnızca diğer kanallardan işaret eden bağlantılar varsa mümkündür. Diğer platformlardan gelen bağlantıları teşvik ederek bunu daha da ileri götürebilirsiniz. Bir gönderiye ne kadar çok kaynak bağlanırsa, dizine eklenme şansı o kadar artar.

Resim Altyazınıza Bir Başlık Etiketi Gibi Davranın

Instagram yayınlarını geri bağlantılar aracılığıyla dizine eklemenin yanı sıra, meta etiketlerin sonunda Google’ın arama sonuçlarında nasıl görüneceğini de düşünmeniz gerekir. Resim başlığının başlık etiketine ekleneceğini ve şu şekilde olacağını hatırlamak önemlidir: “Profil adınız ‘Instagram’da’: Resim başlığı.” Bunu dikkate almazsanız, nihai başlık etiketiniz SERP’lerde eksik ve dağınık görünebilir.

Ancak, bunu UX pahasına yapmak istemezsiniz. Google, bir başlık etiketinin yalnızca 70 karakterine kadar gösterir; bu, katılımı teşvik edecek bir altyazı sağlamak için kesinlikle çok kısadır. Bunun yerine, sadece kesme noktasını düşünün. En önemli bilgiler en başa yakın olacak şekilde altyazınızı mümkün olduğunca anahtar kelime açısından zengin hale getirmeye çalışın, böylece etiket kesilmeden önce en alakalı bilgileri kaybetmezsiniz.

Yayınlarınıza Her Zaman Alternatif Metin Ekleyin

Alternatif metin, yüklenmeyen veya görülemeyen bir resmin yerine görünen metindir. Orijinal ve birincil amacı, ekran okuyucularını telefonlarıyla veya bilgisayarlarıyla kullanan görme engellilere görüntüleri tanımlamaktır.

Alternatif metniniz temel anahtar kelimelerinizden birini içeriyorsa, Google, sayfadaki diğer içeriğin yanında resmi dizine eklerken bunu dikkate alır. Google, yayının belirli bir anahtar kelime için ne kadar alakalı olduğunu düşünürse, ilgili SERP’de yer alma olasılığı o kadar yüksektir.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir